Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1141
da jeg gikk ikt så var jeg veldig skolelei og prøvde å bruke mesteparten av tiden på andre ting enn skole temaer, men da jeg lærte om batch for første gang så ble jeg veldig interessert og overasket av hvor enkelt det var å lage småting med det.
så jeg prøvde meg på noen enkle små batch filer før jeg bestemte meg for å lage noe større (kanskje ikke så veldig avansert, men likevel moro for meg), så her er en link til den nåværende versjonen
veldig mange skrive leifs men bare ignorer dem, og husk at høyre klikk+ rediger = juks :P

hva synes dere? er dette ett bra batch fil for en nybegynner?
Det hadde vært imponerende hvis ikke hvert bilde var hardkodet o.o
Sitat av The Freak
Det hadde vært imponerende hvis ikke hvert bilde var hardkodet o.o
Vis hele sitatet...
det måtte være ascii bilder siden jeg ikke viste hvordan jeg skulle hente bilder fra filer på den tiden, der er vel over ett år siden jeg lagde den filen nå trur jeg
dessuten liker jeg ascii art :P
Litt irriterende å måtte trykke enter hver gang du skal bevege deg Ellers ganske tøft
Sitat av Scr0tum
Litt irriterende å måtte trykke enter hver gang du skal bevege deg Ellers ganske tøft
Vis hele sitatet...
vet men jeg fant ingen annen måte å gjøre det på, hvis noen vet så skal jeg få satt det inn
Sitat av desperat
det måtte være ascii bilder siden jeg ikke viste hvordan jeg skulle hente bilder fra filer på den tiden, der er vel over ett år siden jeg lagde den filen nå trur jeg
dessuten liker jeg ascii art :P
Vis hele sitatet...
Han mente at for hver posisjon du kan ha på banen er det et eget bilde av hele banen med spilleren i den posisjonen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg vil påstå at dette er et utrolig bra eksempel på hvor begrenset batch scripting er, og at du hadde gjort deg selv en stor tjeneste om du bare kasserer hele batch scriptinga og beveger deg på et skikkelig programmeringsspråk, akkurat som vidarlo never i tråden sin.

Men litt artig var jo det, og jeg håper du ikke tar posten min negativt, stå på, lær deg et skikkelig språk og du får uendelig mer morro med det enn med batch.
Sist endret av Dodecha; 25. oktober 2007 kl. 14:04.
Sitat av Grantax
Han mente at for hver posisjon du kan ha på banen er det et eget bilde av hele banen med spilleren i den posisjonen.
Vis hele sitatet...
ooh, men jeg har vel ikke akkurat så mye valg da :P

Sitat av Dodecha
Jeg vil påstå at dette er et utrolig bra eksempel på hvor begrenset batch scripting er, og at du hadde gjort deg selv en stor tjeneste om du bare kasserer hele batch scriptinga og beveger deg på et skikkelig programmeringsspråk, akkurat som vidarlo never i tråden sin.
Vis hele sitatet...
jeg har så vidt begynt å se på java men har ikke lagd så mye der enda

Sitat av Vangen
Seacret?
Vis hele sitatet...
jeg sa jo at det var mange skrive leifs :P, men akkurat den vet jeg om men orket ikke å fikse på den før jeg har noe annet å endre på^^
Sist endret av desperat; 25. oktober 2007 kl. 14:04.
intressant. har ikke vert utfor slik programmering før. må se koden
Hah! Jeg runnet det OT selvfølgelig;P

Tøfft at du har klart å lage det...
Helt ok, men seriøst: Med halvparten av linjene (ca 1000 linjer med kode, i mot dine 2000) lagde jeg dette: ftp://ftp.gathering.org/TG/2007/game...y_-_dragon.zip

Ikke ment som kritikk, men en oppfordring: Hvis du er så interessert i å lage spill som du tydeligvis er, lær deg noe litt mer avansert! C++ eller java. Du trenger ikke kunne noe mer enn enkel input/output og variabler og program flow (if else, case, for) for å lage slikt mye mye mye mer effektivt!

Lykke til videre, stå på!