Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 4168
Hei!

Jeg har tenkt til og ta E første gang... Bare for og teste liksom.. lurer på om dere kunne gi meg noen tips? Hva er lurt/ikke lurt og gjør? er det noen nedtur osv...? Hvordan opplevde dere det første gangen dere tok?

Tenkte kanskje bare det er lurt og vite litt på forhånd...
Les Grundig om stoffet, Dose osv -

Erowid, Wikipedia. . . Osv.
Første gang jeg testa var det kun en halv. Skulle på skolen dagen etterpå, så ville ikke bli helt fucka, spesielt siden jeg ikke visste hvordan effekten ville bli.

Det som er lurt (som med alle andre rusmidler) er å være med noen som har testa det før. I tilfelle noe går skeis eller du får noia kan de roe deg ned og snakke deg gjennom det. Dette gir også en viss trygghetsfølelse. Vær også sikker på hva du kjøper, så du ikke får masse annet møl i deg enn ecstasy.

Test det ut i et trygt miljø, f. eks hus hvor ingen er hjemme eller noen. Husker når jeg testa det og fikk oppturen begynte jeg å skrike "Å FYTTEHÆLVETE" om igjen og om igjen i ekte Svein-Mot-i-Brøstet-stil.

Det er en veldig syk og deilig opplevelse som du garantert ønsker å få igjen dagen etterpå. Jeg var helt gira på å teste igjen, men var såpass oppegående at jeg ikke gjorde det. Det bør ikke du heller. Du har sikkert lest litt om virkemåter o.l og vet at det er serotonin i hjernen din som blir frigitt og gir deg den ekstatiske følelsen. Hjernen har et lager av dette, men kan gå tom. Dvs at det vil kreve større doser for deg. Ikke fall i den fellen. Kan også nevnes at jeg røkte litt grønt for å roe ned og få sove. Kom meg forsåvidt ikke på skolen dagen etter heller, da jeg våknet rundt 15.00.
Jeg opplevde ikke noen halliser (er ikke så vanlig med ecstacy etter det jeg har hørt), men fikk noen vrangforestillinger. Vi var f. eks ute og gikk en tur opp til et lite fjell når jeg var på vei ned igjen. På toppen så jeg utover byen og fikk det for meg at øynene mine kunne strekkes så langt dem ville. Jeg satt og forklarte ganske livlig for kameraten min hva de forskjellige folkene gjorde i husene jeg titta inn vinduet på med mine 10000-meters øyne. Ganske morsomt.

Det finnes ingen mal for når du kan/bør teste igjen. En tommelfingerregel jeg har hørt fra mange er at det bør gå minst noen måneder mellom hver gang. Logikken tilsier at dette er en bra regel, men det spørs hva du selv velger å gjøre. Men hørte en liten skrekkhistorie fra ei veninne av meg.
Eksen hennes og daværende kjæresten hans, samt noen venner, var på trip i Amster i flere dager. Når hun kom hjem brøt hun helt sammen. Paranoia, angst, seriøse depresjoner, matthet og full pakke. Hun flytta inn hos foreldrene og lå bare i senga i flere måneder. Orket såvidt se på TV.
Merk at dette var etter flere dagers tripping!

Det er såklar brukere her på forumet som vet ufattelig mye mer om emnet enn meg, men tenkte å bidra med mitt siden jeg husker min første gang såpass godt.

Kan også nevne at dette er snart 2 år siden og jeg har ikke testet siden. Dette pga. flere grunner, men jeg kan garantere deg at jeg vil prøve det igjen.


Ønsker deg lykke til! Det er en opplevelse du aldri har vært borti før, men pass på så du ikke går i noen "feller".
Sist endret av Goda; 19. juli 2007 kl. 12:14.
Som duxo skriver så bør du teste det med noen som har prøvd det og i ett miljø hvor du føler deg trygg. Første gangen jeg testa det var jeg på byen, og var med ei veninne som testa det for første gang hu å. Alt gikk skeis, hu forsvant plutselig, og jeg bada pga alle folk som bare var fulle og at hu var borte. Fant x'en min (Som var med, men ikke på knips) og fikk overtalt hu til å dra hjem til hu. Da vi kom dit roa jeg meg, og hadde det fint helt til ejg sovna.

Dagen etter følte jeg meg ganske sliten i kroppen og hue, og husker at humøret ikke helt var på topp.

Er nå ca 3 år siden jeg gjorde det sist, men kommer helt sikkert til å gjøre det igjen en gang.

Må huske på at du bør vente en uke eller to mellom hver gang.
http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=58746
Post #3 og #11 i tråden ovenfor.

Lykke til!
Jeg vil si at smukk fungerer bedre enn tyggegummi for å komme med et lite tips

Ellers bør du høre på duxo og DonVito.
Faithlive's Avatar
Trådstarter
42 1
Ønsker deg lykke til! Det er en opplevelse du aldri har vært borti før, men pass på så du ikke går i noen "feller".[/quote]

Oki takk, skal huske på det. ja har lest en del om det og sånn, ville bare vite hvvordan folk opplever det så jeg ikke er helt uforbredt på det... Litt kjipt og ikke ha peil på hva man går til!

Lurte på ett par ting til, noen som veit hvor lenge ecstasyen sitter i blod og urin? kjekt og vite... Og er man loka/sliten i mange dager etterpå? hvis jeg prøver på fredag er jeg o.k på mandag liksom? ca hvor mye bør man putte i seg, siden jeg ikke har prøvd har jeg jo null toleranse for stoffet mener jeg....
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Jeg har tatt Ecstasy og MDMA er par ganger, og eneste ettereffekt jeg har merka er at musikken er jævlig mye bedre i dagene etterpå. Har ikke hatt problemer med å sove, og jeg har heller ikke følt meg nedfor eller utmatta.
Tatt MDMA en gang. Fikk ikke noe nedtur. Men det var veldig rent det jeg tok...
Begynn med en halv dose, for å sjekke om du tåler stoffet. Selv om man skal være maks uheldig viss man ikke tåler det.
Drikk litt vann gjennom kvelden, men ikke overdriv.
Ta det en plass du føler deg trygg.
Musikk er et must, synes nå jeg.
Tyggie er sikkert og greit og ha, men ikke noe katastrofe viss man ikke har mulighet til skaffe det. Jeg opplevde det ikke som et problem, ivertfall langt ifra så ille som det er med amfetamin.
Nyt det.
Og ikke ta det ofte, selv om det frister noe jævli å ta en dose til etter turen.
Sist endret av sneipen; 19. juli 2007 kl. 19:45.
første gang jeg prøvde det var på en stor fest, og jeg fortalte noen av vennene mine at de måtte holde et lite øye med meg. Og evnt. hjelpe meg hvis jeg trengte hjelp.

Hev inn to stykker. Dette var egentlig ikke planen. Men da jeg ikke kjente noe etter en time med den første, heiv jeg inn den andre også. Selvfølgelig kom virkningen av den første 5 min etter jeg heiv innpå den andre.

Det er helt sinnsykt, og det er utrolig deilig. Farlig deilig.
Jeg kom til et punkt jeg aldri har vært før, og alt var fint og bra. Jeg kjente en liten nedtur, ca 4 dager med sterke humørsvingninger, samt "trails", eller synsforstyrrelser i sidesynet, minnet om litt flash nesten dagen etter jeg spiste pillene. Jeg var også helt utkjørt og sexkjøret som vi gutter har i huet ca 24/7 var mer eller mindre borte i et par dager.
Jeg bestemte meg egentlig for at det var det siste jeg prøvde av E, men det ble til at jeg heiv innpå en halv E ca to måneder senere. Effekten av denne var liten og det var nesten litt sløs.

Som sneipen sier: TYGGIS! det er utrolig viktig, jeg glemte dette og kjevene mine var skikkelig fucked etter turen.

Drikk moderate mengder med vann, og ikke få noia hvis hallisene kommer og tar deg Noe som skjedde med meg, alltids gøy å ligge våken i 6 timer med halliser når man egentlig vil sove. Må ha vært betydelige mengder med amf i de pillene jeg spiste(hvite rolex).
Det jeg også merket var da jeg gikk på byen senere på kvelden og nedturen inntraff taklet jeg ikke alle folkene. Så det var taxi rett hjem for å fordøye denne syke opplevelsen jeg just hadde hatt.

Lykke til iallefall.
Sist endret av Jumbo; 19. juli 2007 kl. 20:03.
Hvis du har muligheten, skaff ren MDMA. Selv gode ecstasy-tabletter har mye slusk i seg. Sjansen for å dø er ikke nevneverdig stor, og helseskadene man pådrar seg av blandestoffene trenger ikke nødvendigvis være så store heller, men merk at du garantert vil bli frya på et eller annet vis i lengden. Jeg sier det fordi jeg vet at opplevelsen du får på ecstasy kan være såpass intens at du velger å gjenta den igjen. Alt for mange med god kontroll har sagt til seg selv at de bare skal prøve en gang, bare gjøre det en sjelden gang eller ikke ta mer enn XXX i en YYY periode, men ender allikevel med å feile miserabelt og putte i seg mye mer enn det som er forsvarlig.

Jeg testet for første gang på et raveparty med folk jeg kjente og stolte på. Syntes det fungerte greit å ha med seg to stykk og putte dem i meg hele med ca. en halvtimes mellomrom. Etter min mening er 2-3 stykker (bør være god kvalitet) en sweet spot, men helst bør man holde det til 1-2 om man klarer. Less is more med virkestoffet MDMA, og jo fler du tar første gang, jo høyere setter du lista til neste gang, eller for å i det hele tatt ha det gøy. Med mindre du får særdeles skitne ecstasy-tabletter _vil_ din psyke være forandret i ettertid, mye til det bedre, men du kan pådra deg et annet perspektiv på hva som er en bra kveld ute. Ikke forvent at magien fra første gang skal komme igjen med mindre du venter en stund og forandrer settinga drastisk. Selv synes jeg god ecstasy eller ren MDMA er et trygt stoff å teste i ganske mange settinger, så lenge du ikke er i en direkte farlig situasjon. Om det måtte være rave eller i en sofa med gode kampiser spiller ikke så stor rolle, velg det du foretrekker.
Faithlive's Avatar
Trådstarter
42 1
Takk takk!

Glad for alle tips og tilbakemeldinger. Prøve og huske dem under "trippen"
I like turtles
Skyfex's Avatar
Det meste er vel sagt.. eneste jeg kan legge til er at du kan prøve å ta en dusj under turen, kan være ganske deilig. Burde også ha noen å prate med, helst gode venner. Kan også være nais å ta en liten tur ut. Vi gikk en tur rundt nabolaget forrige gang, bare pass på at ingen du kjenner tar en god titt på pupillene dine

En god del informasjon om MDMA her:
http://thedea.org/

Kanskje greit å ta en titt på denne:
http://thedea.org/preloading.html
Er ikke strengt talt nødvendig noe av det, men kan ikke skade å ta et par C-vitamintabletter før turen
Sitat av Skyfex
Det meste er vel sagt.. eneste jeg kan legge til er at du kan prøve å ta en dusj under turen,
Vis hele sitatet...
Skjønt å dusje i to-tre timer kanskje ikke er en altfor god idé, sånn helsemessig sett. Jeg vet ikke, men ville ikke blitt overraska hvis det fins noen negative sider ved dette, spesielt ved kald dusj.

Gikk dere rundt nabolaget? ??
Sist endret av larsdood; 21. juli 2007 kl. 19:18.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Sitat av DoktorLars
Gikk dere rundt nabolaget? ??
Vis hele sitatet...
Klokken 6 om morgenen.. eneste vi traff var en kar vi ikke kjente som skulle på en charterbuss. Var også på lekeplassen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av some dudes term paper
Although treatments after prolonged use will not seem to work for MDMA-induced brain changes and problems, there are several possible short-term and immediate treatments that might be useful. Non-human animal research shows that at least some of the serotonin system reduction that may be due to MDMA can be prevented by taking Prozac approximately 0-6 hours after consuming the MDMA
Vis hele sitatet...
ifølge denne skilden så skal det vist redusere skader på hjernen. spørsmålet er bare.... hvordan skaffe prozac?
Aldri bli frista til å prøve igjen dagen etterpå. Det blir aldri det samme uansett. Hodet ditt blir tømt av bare noen få timers "turing" og det er ikke "fyllt opp igjen" til dagen derpå. Ikke sitt sammen med folk du ikke liker/er trygg på.

Mine første ganger var ville. Jeg fikk de sykeste og villeste oppturene ever. Første gangen tok jeg bare en halv, og bare noen uker etterpå satt jeg og heiv innpå 6 iløped av en kveld. Ikke lurt, og jeg føler meg heldig som så hvor det kunne gått når jeg var der - og la det derfor vekk. Nå er det et år siden sist, og jeg tenker jeg skal vente enda litt til faktisk.

Iallefall. Oppturene kan være veldig kraftige, og det anbefales IKKE å spise xtc på tom mage. Pass på at du har fått i deg noe sunn og ordentlig mat tidligere på dagen, men ikke rett før liksom. Da kan det komme i retur. Jeg har tatt xtc på tom mage flere ganger, og det er ikke å anbefale. Det blir riktig nok litt villere, men oppturen kan bli helt føkkd. Jeg brakk meg og de første 10min. var ikke særlig koslige. Det er ikke moro å sitte kvalm og ha lyst til å brekke seg blant folk liksom.

Nedturen... Ja jeg har alltid fått nedturer. Jeg må alltid ha hasj. Uten hasj = no tripping for meg. Jeg takler ikke den drit kjipe følelsen av at alt det morsomme og herlige forsvinner ut av kroppen. De fleste jeg har sottet sammen med har aldri hatt like kjipe nedturer som meg da. Men altså.. Trangen og LYSTEN til å spise litt mer for å få tilbake det man følte for noen timer siden kan føles enorm. Det gjorde det iallefall for meg. Jeg gikk flere ganger i fella og fyllte på når jeg kjente ting begynte å gå nedover, og da endte jeg bare opp i en slags syk tilstand hvor armene mine gikk av seg selv og leddene hoppet til. Når jeg skulle prøve å slappe av så trodde jeg plutselig at jeg sto på butikken i kassa og skulle handle mat. Pratet bambus og hakket tenner. Ikke å anbefale, og det kommer en veldig kjip feeling med det hele... Det kjennes ut som det ligger innestengt energi i magen som blir større og større og større... Føles ut som man skal sprekke. Men alikevel kommer aldri den deilige følelsen man hadde etter den første knipsen tilbake liksom. Uansett hvor mange man trøkker i hodet.
når du skal spise xtc for første gang burde du gjøre det på en dag du ikke e i dårlig humør. sammen med gode venner som kan passse på deg og du durde ikke spise mere en 2. ikke vær redd bare tenk at dette kommer til å bli sinsykt gøy. ikke tenk negativt hvis du spiser xtc på en dag du er deppa eller hvis du er red når du har spist de er det let for å bade. du får ha en god tur
trodde ikke humøret hadde så mye å si på mdma ._o
jeg har aldri bada på xtc men vet om folk som har det. å du vet aldri hva som er ii knipsa kan forexempel være 70% syre
Sant nok at man aldri vet hva det er i knips. Knipsen som selges i dag er blanda ut med alt annet for å gjøre produktet billigere å lage, og inneholder som regel lite av det det egentlig skal inneholde: Nemlig MDMA. Knipsen kan være blandet ut med potensielle helseskadelige stoffer, og kan ødelegge den virkelige effekten MDMA egentlig skal gi brukeren. Men at knipsen inneholder syre er nok feil. Blandet ut knips inneholder amfetaminer og andre stoffer som overhodet ikke har noe å gjøre i en ecstasy tablett.

Derfor anbefaler jeg sterkt at man skaffer seg ren MDMA, som antagelig også vil gi en mye mer positiv opplevelse. Og du slipper alt skvipet folk har putta i pillene.

Humør har absolutt mye og si på hvordan du opplever opplevelsen, og hva du sitter igjen med etterpå. En MDMA opplevelse "åpner" opp deg selv og slipper ut store mengder med følelser som kan være for mye for en person og ta inn på èn gang, spesielt om du er i dårlig dagsform og dårlig humør. Dette kan føre til negative opplevelser hvor du gjenopplever smertefulle minner, og imøtekommer ukjente, og kanskje ubehagelige følelser. Anbefalt er det at du turer med en god venn du stoler på og ikke er redd for å åpne deg for, på et sted dere vet er trygt.
Sitat av Northman
å du vet aldri hva som er ii knipsa kan forexempel være 70% syre
Vis hele sitatet...
er ganske sikker på at man ikke finner lsd i knips. tror det går mere i stimulanter.
tror det vanligste man finner i en extacy tablett er (enten eller): koffein,effedrin, amfetamin,ketamin,mda,mde,
og hvis du er heldig så får du det du egentlig er ute etter MDMA

merke og logo på pillene har egentlig også ganske lite å si.
du kan frks høre at "ååååh de blåe fordene er siiinsykt gode" og det kan de sikkert også være men det har blitt mere og mere vanlig og lage "duds" som da er samme pille bare uten virkestoff. så man kan være uheldig på flere måter. det beste tipset er vel å invistere i et extacy kit. så vet man litt mere hva man putter i seg.
Sist endret av TETRS; 19. august 2007 kl. 13:22.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av TETRS
er ganske sikker på at man ikke finner lsd i knips. tror det går mere i stimulanter.
tror det vanligste man finner i en extacy tablett er (enten eller): koffein,effedrin, amfetamin,ketamin,mda,mde,
og hvis du er heldig så får du det du egentlig er ute etter MDMA

merke og logo på pillene har egentlig også ganske lite å si.
du kan frks høre at "ååååh de blåe fordene er siiinsykt gode" og det kan de sikkert også være men det har blitt mere og mere vanlig og lage "duds" som da er samme pille bare uten virkestoff. så man kan være uheldig på flere måter. det beste tipset er vel å invistere i et extacy kit. så vet man litt mere hva man putter i seg.
Vis hele sitatet...

du har nok rett i det var sikkert ketamin kanskje i de hvite propelene som jeg spiste for en del år siden....
Sitat av Northman
jeg har aldri bada på xtc men vet om folk som har det. å du vet aldri hva som er ii knipsa kan forexempel være 70% syre
Vis hele sitatet...
Hehe, dersom en 200mg tablett inneholdt 70% syre, ville det vært 1400 brukerdoser med LSD. Tror nok man ville kjent det ganske tydelig.

Ecstasy inneholder ikke syre.
Sitat av Sky
Blandet ut knips inneholder amfetaminer og andre stoffer som overhodet ikke har noe å gjøre i en ecstasy tablett.
Vis hele sitatet...
Har ikke amfetaminer noe å gjøre i ecstasy-tabletter? Er det noe jeg har gått glipp av på alle de ville ravefestene der folk danser i 8-12 timer? Mange blir bare liggende og beføle kroppene til hverandre og synes derfor amfetaminer i ecstasy bare er en god ting for å få i gang dansefoten. Greit nok, det brukes til å bøffe ut på enkelte typer, men når det tilsettes selv de virkelig gode typene burde det ringe en bjelle om at det har blitt en slags nødvendighet. Selv foretrekker jeg variantene med metamfetamin, rett og slett fordi effekten komplementerer MDMA mye bedre enn øvrige amfetaminer. Istedenfor å tygge i stykker hele kjeven og løpe i vegger og tak kan man velge selv om man vil danse eller ligge i en sofa. Ja, jeg er fullt klar over hva metamfetamin innebærer, men her er det snakk om doser som er ubetydelige i forhold til hva som gikk opp i nesa vår. For de som nå tenker "jeg skal aldri spise knips med metamfetamin i", så vit at dere mest sannsynlig har fått det i dere når noen har sagt at tablettene føles/er 'rene'. Effektene av metamfetamin er ikke så lette for noen som ikke har prøvd det reint å legge merke til (før det når større doseringer, selvsagt).

TETRS: Situasjonen er heldigvis ikke så gæli her i Norge da, siden de færreste gidder å drasse med seg bøff opp hit.

Northman: LSD forekommer praktisk talt ikke i ecstasy, så la oss avlive myten om at det er en reell bekymring en gang for alle. Forøvrig kan du putte disse 70 prosentene dine opp samma hullet det kom ut av, for uansett om vi regner det ut fra total vekt av pille eller total vekt med virkestoff er det usannsynlig høy dosering LSD.

Har forøvrig oppdatert denne gamle posten her litt:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...220#post901220
nei syre i xtc er ikke vanlig , men highen fra xtc minner om en liten dose lsd ( 40 -60 microgram) jeg fikk en batch fra holland tidlig i 90 åra og delte ut til venner- lykkeliten kalte vi pillene. (rein farmasøytisk mdma) men jeg sa nei takk til flere leveranser. ikke noe marked på den tida. en kamerat av meg fikk det store aha og slutta å ruse seg totalt etter turen og er nyktrist fortsatt.
tapte masse pæng på å ikke importere sakene , men angrer meg ikke. lsd og mdma er ikke for ruskåte 15 - 18 åringer. Slike psykoaktive stoffer må brukes med respekt og i gode settinger ellers går det galt tilslutt. Og husk har du en god tur så kommer den ikke tilbake om du fyller på.

take care og bruk hue
en kompis av meg skal prøve nå i høst ferien jeg har prøvd hva slags merke vil dere anbefale til han?