Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 6614
Fikk meg 4,5g piggepple(datura seeds) i dag. les litt på erowid, bla. trippraporter osv og det virker ikke helt tryggt..!
Han jeg kjøpte det av sa jeg burde knuse frøene og røyke det
Har selv aldri testet dette før, noen her på forumet som har noe erfaring rundt dette?
spankingguru
Worner's Avatar
Dette er et veldig farlig stoff. Du kan risikere å gå rundt i delerium i flere dager. Det er stor sjanse for å få alvorlige skader også.
Jeg fant en gammel tråd det sto litt i. http://www.freakforum.nu/forum/showt...ghlight=datura
Sist endret av Worner; 29. mars 2007 kl. 18:40.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du så ikke denne eller denne tråden når du søkte?

Datura er et delerisk middel og effektene av å ta det er så varierte at de fleste med hodet på rett sted holder seg langt unna.
Man tripper ikke av datura, man regelrett forgifter seg inn i et delerium, derav de mange negative opplevelsene med det.

Jeg ville ha styrt unna, lek med andre ting, evt morning glory/hawaian baby woodrose (inneholder LSA).
Har vært borti litt av hvert, og lar meg ikke skremme så lett, men datura ville jeg vært veldig forsiktig med om jeg hadde hatt det..
Har aldri oppsøkt planten, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det heller, men har jo lekt litt med tanken så klart. Av alle de drøye tingene man kan gjør mot sinnet sitt, så tror jeg dette er noe av det drøyeste..
Selv om denne planten har en bakgrunn i sjamanisme og rituelle sammenhenger, så tror jeg du kommer til å finne den langt mer skremmende og forvirrende, enn spirituelt opplysende..
Har ingen personlig erfaring med den, men jeg vet en del om den, og mitt råd er, selv om jeg ikke kjenner deg, at du bør finne noe annet å ruse deg på..

Velger du allikevel å ta den, så pass på at doseringen er lav, og at settingen er god og trygg..

Lykke til...
takker for svar
LSA er en fin opplevelse, men kansje litt mild..
tror ikke datura er noe for meg alikevell, hehe.. kvitter meg med det, men sparer litt itilfelle det skulle falle meg inn en eller gang, har jo tross alt mange hundre seeds!
Sammenlignger du datura og LSA? Eller var det bare jeg som misforsto? LSA og datura har lite med hverandre og gjøre, og jeg synes det er synd at folk som prøver datura ikke er døde, da jeg ser på dem som totalt uansvarlige. Det er umulig at det går an å konsumere datura i relativt forsvarlige doser, men jeg ser på dettte som en ekstremt vanskelig oppgave, og siden de fleste som henger her på forumet er uvitende pilleknaskere og liknende, tror jeg det er veldig vanskelig å få til noe sånt som en ansvarlig bruk av datura,

Selv om jeg har observert en relativt høy andel på dette forumet som faktisk vet hva de driver med i forhold til andre forum, ser jeg at de fleste som interesserer seg for datura ikke har forsket mye på hva dette innebærer, ei heller vet de hva de bedriver seg ut på.
Sitat av Slaktern
Sammenlignger du datura og LSA? Eller var det bare jeg som misforsto?
Vis hele sitatet...
Ingen som har sammenlignet lsa med datura. Dodecha foreslo å heller bruke morning glory eller hawaian baby woodrose, som et langt tryggere alternativ til datura.

Sitat av Slaktern
jeg synes det er synd at folk som prøver datura ikke er døde, da jeg ser på dem som totalt uansvarlige.
Vis hele sitatet...
Du skulle ønske de var døde, fordi du anser dem som uansvarlige..? Kan du forklare hva du mener? Jeg ser ikke sammenhengen her..

Sitat av Slaktern
de fleste som henger her på forumet er uvitende pilleknaskere og liknende
Vis hele sitatet...
Det her derimot, skal jeg si meg enig i..
Jeg har testa datura. Er helt sykt, har ikke skrevet Tripperaport doh. Det er vell fordi at jeg ikke helt har kommet over det som skjedde, og det er over ett år siden. Jeg sier bare STYR UNNA. Dette er ikke ett rusmidel, som sagt tideligere, du forgifter du deg selv, og ikke ruser deg.

Edit: Beklager, hadde skrevet litt, men den første gangen skjedde det ikke noe, men den andre gangen der i mot.
Sist endret av Dr.Gonzo; 30. mars 2007 kl. 08:19.
Sitat av mentalmelt
Ingen som har sammenlignet lsa med datura. Dodecha foreslo å heller bruke morning glory eller hawaian baby woodrose, som et langt tryggere alternativ til datura.


Du skulle ønske de var døde, fordi du anser dem som uansvarlige..? Kan du forklare hva du mener? Jeg ser ikke sammenhengen her..


Det her derimot, skal jeg si meg enig i..
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg var desverre ekstremt full da jeg skrev dette, og kan på ingen måte stilles ansvarlig for hva jeg har sagt.
Haha
Fair enough
▼ ... noen måneder senere ... ▼
hmm.. det dere sier her er interessant.. jeg har 20g liggende rett foran meg på bordet her nå... som jeg på fredag skal knuse å drikke sammen med en kompis som har gjort dette engang før. greit, folk sier jeg skal styre unna å det er helt sinnsykt å greier.. han kompisen min som gjorde detta forrige helg, han lever i beste velgående enda han.. etter å ha drukket 4,3 g datura frø.. han sa detta var det mest SINNSYKE greiene han hadde fått i seg noen gang, å han hadde sloss med jakker og liknende å hatt det helt rått...
helt siden jeg prøvde XTC første gang å fikk "halliser" så har jeg hatt skikkelig lyst til å prøve noe som VIRKELIG setter tryne i bevegelse å river i hjernebarken ! er ikke da datura tingen ? håper på tilbakemeld, men uansett så prøver jeg på fredag, å jeg holder dere oppdatert reggedibeilor
Du har prøvd e, men ikke andre hallusinogener? Da bør en skikkelig syretur (eller psilocybin, meskalin, 2c-*, etc) være mer enn nok til å sette "tryne i bevegelse å rive i jernebarken". Skal du ta noe virkelig fjernt bør du kanskje gå for salvia eller DMT.

Men lykke til.
Sist endret av xtapolapocetl; 31. mai 2007 kl. 02:38. Grunn: leif
At du likte ecstasy har lite å gjøre med hvordan du kommer til å reagere på Datura. Og at kompisen din overlevde betyr absolutt ikke at du kan ta innta denne planten uten risiko. Datura er rett og slett farlig, og du utsetter deg for potensielle psykiske og fysiske skader ved å leke med det.

På en annen side så er det mennesker som driver med dette, og klarer å bruke det på en riktig, og forsvarlig måte. Disse menneskene er stort sett meget erfarne og kunnskapsrike, eller så har de datura som en del av sin kulturarv.

Uten at jeg vet no særlig om deg og kompisen din, så tør jeg påstå at dere sansynligvis ikke er personer som bør leke med denne planten. Er du ute etter mindfucks eller hallusinasjoner så finnes det andre langt tryggere stoffer du kan benytte deg av. Det er mye rart man kan utsette seg selv for, men det kommer til slutt til et punkt hvor man bør stoppe opp, og vurdere risikoen opp mot hva du kan få igjen av verdier..
Sist endret av mentalmelt; 31. mai 2007 kl. 02:46.
jeg har prøvd syre, å syns det var helt okey var ganske heavy greier det liksom, men tok lissom ikke HEÈLT av som jeg ville.. så da tenkte jeg skulle prøve datura da, for å se om jeg "nådde klimax" når det gjelder griseform hehe ..
Les litt rapporter på erowid. Mange historier som ikke akuratt er helt flotte. Folk som kaster seg ut av vinduer og brekker mange ben, folk som våkner etter flere dager naken i sin egen avføring hos en fremmed familie og liknende, og hallusinasjoner som på ingen måte er fascinerende eller utrolige, men heller forvirrende. Greia med psykidelliske stoffer er vel kanskje å ha kule hallusinasjoner vel vitende om at det er effekter, evt. ikke vite det men allikevel ha en fascinerende tur? Hvis du er interesert i delirium kan du kanskje prøve å få heftig feber og få feberfantasier? Det er jo ikke langt unna, bare at når du har så sterk feber er du så slått ut at du ikke får gjort så mye skade (på deg selv eller andre). Hvis du skal prøve det er det iallfall viktig å ha en sitter per person, da folk på erowid ofte har skrevet om at de har gått på motorveier og trodd de var i skogen og liknende, og på den måten utsette seg selv for enorm fare.

Skal ikke si noe jeg, har ikke så mye peil på datura men det lille jeg har lest både her og på erowid nærmest skriker ut "IDIOTISK"...
hmm.. ja jeg prøver hvertfall.. holder dere løpende oppdatert :P
god tur, gleder meg til og få se en trippraport
Griseform..? Ja, dette kan bli interessant.. Break a leg
Sorry at jeg ikke klarer å holde mine meninger for meg sjøl, men dette tar kaka Greit å ville komme til den ultemate "peaken", men en plass burde grensen gå=) Syns noen av pcilocybin cubensis turene min har tatt heeeeeelt av..Ingenting kan overgå sopp når det gjelder "tur", og ikke tar det bare av, du får også en indre kontakt med deg sjøl som ikke kan måles med noen rus. Skulle du over all formodning like dette, burde jo belladonna bli neste;p Som sagt dette er jo bare mine meninger da. Lykke til=)
LoveToGrow: Jeg trodde også cubensis tok av :P Til jeg prøvde hawaiian, det var ganske mye heftigere.

Noen som veit om det er psilosybin i hawaiian også, like in cubensis?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Lasse
LoveToGrow: Jeg trodde også cubensis tok av :P Til jeg prøvde hawaiian, det var ganske mye heftigere.

Noen som veit om det er psilosybin i hawaiian også, like in cubensis?
Vis hele sitatet...
OT: her er en liten liste over styrken.
Vår kjære flein er jo ganske høyt på listen, høyere enn hawaiian faktisk.

EDIT: Jeg måtte bare sette meg ned å lese litt ettersom informasjonen på erowid var litt tynn. I Peter staffords Psychedelic Encyclopedia sies det at:
Psilocybe semilanceata (Liberty Caps), a favourite in costal temperate zones,are potent in psiocybin--averaging around 11mg/gm dry weight--which is stable.

Psilocybe cyanescens
In Bigwood and Beug samples, "Psilocybin levels were found to range up to 16.8mg/gm dry weight--nearly 2% of the dry weight, it is the most potent psilocybian mushroom detected anywhere.
Vis hele sitatet...
Edit: mg/gm er vel mest sannsynlig milligram per gram sopp som flere har påpekt.
Sist endret av Dodecha; 3. juni 2007 kl. 14:13.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Selv om jeg tror listen Dodecha referer til er bra veiledende, så tror jeg de spesifikke tallene i mange tilfeller ikke stemmer. Ta den med en klype salt, i alle fall :-)
Lurer på om han har prøvd Datura nå, hvis han ikke springer rundt i et delerisk stadium. Venter i spenning...
gm = Gram Mushroom
Sitat av Dodecha
OT: her er en liten liste over styrken.
Vår kjære flein er jo ganske høyt på listen, høyere enn hawaiian faktisk.

EDIT: Jeg måtte bare sette meg ned å lese litt ettersom informasjonen på erowid var litt tynn. I Peter staffords Psychedelic Encyclopedia sies det at:


Edit: mg/gm er vel mest sannsynlig milligram per gram sopp som flere har påpekt.
Vis hele sitatet...
"mg/gm er vel mest sannsynlig milligram per gram sopp som flere har påpekt." SELVFØLGELIG er det det!
Jeg er interessert i å høre hvordan det gikk med trådstarter på fredag.
Det var vel ikke trådstarter, men heller thatura elns. Men ja, jeg er også interessert i å høre hvordan det gikk.

-Aryer
Oops, stemmer det, dette er jo en eldre tråd. My bad. Men jau, jeg venter i spenning på thaturas rapport.
Jeg prøvde å knuse frøene og røyke dem..
Fikk noe som minnet om en tung hasjrus som varte ganske kort, skuffende..!
Tok ikke sjangsen på å spise dem, 3 dagers delerium virker ikke særlig fett spør du meg
jeg også knuste frøa, i røyka de, men som det blir sagt her så ga kun det en liknende hasjrus, pluss at det smakte dritt.
så knuste jeg flere frø å spiste de, men før det begynte å skje ting så sovnet jeg, men når jeg våkna dagen etter hadde balansenerva store problemer med å holde seg i form trur jeg, for jeg holdt på å velte på flat mark uansett hvos jeg sto eller gikk... men ikke noe rus eller no sånn har fortsatt noen frø igjen, kan noen fortelle meg hvordan jeg skal få de til å funke*? hva må gjøres å hva er beste inntaksmetode?
kan jo kasnkje sniffe men går kanskje ikke??
tviler på at det er no særlig behagelig? hmm.. hørt noe om at man knuser frøa å drikker de med te? andre som har hørt det elller virker det?
Har lest mange rapporter hvor det er slik de inntar det, Men det er jo godt mulig at du bare ikke har spist nok frø. Styrken på frøene kan variere stort så jeg vil råde deg til å starte rolig, og det har du jo på sett og vis allerede gjort. I alle rapportene jeg har lest hvor de drikker datura klager alle på hvor jævlig det smaker, men alle har fått de effektene de "var ute etter".

Hvor mange frø og hvilken type Datura var det du inntok? Piggeple(Datura stramonium)?
Sist endret av Sinister; 5. juni 2007 kl. 14:46.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hei. jeg har spist datura, både den hvite å den gule planten 5 dager på rad uten funk. første spiste jeg 4 små blader. jeg ble som sandpapir i kjeften å følte en liten knipsa følelse i kroppen men ikke no mer. dagen etter spiste jeg 4 store blader, de største på planten. ingenting skjedde, så dagen etter der igjen spiste jeg 5-6 store blader å sånn pågikk det hver dag i 5-6-7 dager. bodde rett med plantasjen. men bor nå på frankmotunet på tyrili. i tilleg har jeg spist 3 pakker piggæple frø pakker. uten funk. + tilleg 15-16 pakker morning glory, ingen funk.
kameratene mine sier jeg er immun mot en god del for jeg må knaske mye mer for orntli funk.

neste gang jeg kommer til plantasjen kommer jeg angivelig til å knaske 10 store blader. ja jeg er dum. jeg vet. dere trenger ikke komme med advarsler for det har jeg lest nok av på nette. eneste som har skjedd en av gangene på datura er at jeg har fått closed eye visuals da jeg skulle legge meg.

Men utenom det, ingen funk, bare ett par ganger tørr i kjeften. hva faen er galt!!????
hey og hopp folkens !

Vil bare legge til noe her: ja, datura ER FARLIG, iallefall ifølge trip-rapporter på www.erowid.org

leser alle "trainwrecks and trip disasters" og de andre erfaringene som folk har.

MEN: vil legge til at jeg selv har testet datura, og det gjelder å VISE RESPEKT !
de fleste som har tatt den har overdosert så til de grader (mener jeg) og det er dette som ødelegger hele greia. slik er det jo med all rus: passe = nice, mye = bæd.

Vil fortelle min historie her for å bevise at du ikke dør momentant med å se på den (slik som gammal narko-propaganda, men samme det.)

*
Jeg var 19 (er nå 22 år) og kjedet meg en dag. fikk tips av en kompis om både freakforum og erowid, og leste litt her og der. kom tilfeldigvis over Datura, og leste litt...
"hørtes vilt ut" tenkte jeg for meg selv, og bestemte meg for å teste.
Jeg har respekt for meg selv og min kropp, og vet at dosering er avgjørende for rus.
Personlig har jeg bare testet cannabis, kokain ufrivillig en gang (kjøpte av en kar som hadde kokain i samme clipspose som hasjklumpen jeg kjøpte.) og har aldri rørt annet, ikke engang alkohol (aldri vært full, men har drukket 2-3 rusbrus.)

Gikk til nærmeste blomstersjappe, og fikk faktisk kjøpt datura blomst. sjekket den opp mot nettbilder, og de var så og si identiske.

kom hjem, rev av en blomstbit på 1x1 cm (det er LITE synes jeg, men ville ikke riske noe) og fyrte den opp i pipa hvor MJ vanligvis hadde sin plass.

Ble bare trøtt og gikk og la meg for å sove. merka jeg ble litt stein, så tenkte bare at dette var vel den "datura stoned" det har vært snakk om. jeg skulle på jobb kl 3 på ettermiddagen dagen etter dette, så tenke meg at søvn ville vært fint.
(datura-biten på en x en cm ble inhalert kl 12 på kvelden\natten, og smakte søtaktig.)

våkner så dagen etter, og sjekker klokken. klokken var nøyaktig 10.00, og jeg tenkte da som så at "hmmm... kan vel sove en stund til, og satte på alarm til rundt kl 1-2, passende tid."
følte meg fortsatt veldig trøtt, så jeg sovnet igjen.
våknet så senere, og følte meg kjempe uthvilt. virket som jeg hadde hatt godt av de ekstra 3-4 timene.
kikket så på klokken igjen: DEN VAR 10.00 IGJEN ! og alarmen var IKKE SATT PÅ !

tipper dette var hallisen jeg fikk... følte meg veldig overraska (jeg trodde faktisk man kunne "forstå" at det var hallis, men verden var EKTE som den pleier å være. det kjentes naturlig å se på klokken, se at rommet var NØYAKTIG likt som det pleide og være, og at TELEFONEN reagerte likt som den gjør når man setter på alarm, med "godkjennings-lyder" og det hele.

men dette var altså en hallis !

legger til engang til for sikkerhets skyld: jeg tok KUN EN GANGER EN CM av blomsten !

så folk som da spiser 4-500 frø så sier det seg selv !

PS: jobbet hele den dagen, og merket ikke noe til endringer etter det eller ved samme dag. følte meg bare litt sliten, men ikke noe betydelig merkbart. pupillene var passe store, men ikke mistenkelige.

så til folk som vil absolutt gå inn for å leke med datura:
Les mitt innlegg først, og begynn like lavt.
ikke tro dere er supermenn som overlever 500 frø !
datura er skumle greier ved så store doser. du ser seriøst ikke forskjell på ekte og falsk virkelighet.
begynn like lavt som meg, og se om dere ser forskjell, før dere begir dere ut på frø !

fortsatt god kveld fra
Tommen.
har noen ett råd til en orntli tripp? har så sinnsykt lyst på en datura tripp.
kan noen vise bilder av de plantene som ikke fungerer eller de plantene som funker.
å eventuelt tips til frø å spising for å få en tripp. Neste gang spiser jeg halve planten om e ikke får til no funk på 10 store blader. jeg er dum. det vet jeg. men har så innmari lyst på en tripp som datura. jeg er syk å liker syke ting ;-p
Sitat av (-(-_(-_-)_-)-)
Neste gang spiser jeg halve planten om e ikke får til no funk på 10 store blader. jeg er dum. det vet jeg. men har så innmari lyst på en tripp som datura.
Vis hele sitatet...
Jeg vil fraråde deg å hive innpå halve planten bare fordi du ikke får ønsket effekt av å spise bladene. Selv om du er dum som et brød er det allikevel bedre enn å være stein død.
(tror jeg..)

Skal du spise datura er det vanligst å benytte frøene. Det finnes ingen virkelig gode anbefalte doseringer siden innholdet av atropin og scopolamin kan variere enormt, men i en bok jeg har her står det allikevel at 0,5 gram frø (rundt 50 stykk) er en passe liten dose. Merk at det også advares mot å dosere etter antall frø.

Skal du benytte deg av bladene er den vanligste inntaksmetoden å røyke de. I boka her står det at rundt 1 gram tørkede blader er en anbefalt dosering. Bladene inneholder mest hyoscyamin og gir derfor en annerledes ruseffekt enn det frøene gjør.

Kilde: "Urter, myter og magi - Ville vekster brukt i heksekunst og sjamanisme"


Men uansett hvor dum du måtte være, så kan du ihvertfal ikke klage over at du ikke har blitt advart og informert når du ligger og vrir deg i oppkast og hallusinasjoner samtidig som respirasjonssystemet ditt sakte men sikkert stenges ned.
Sist endret av mentalmelt; 26. juni 2007 kl. 00:57.
Så frøene skal knuses for å få effekt?

Og når du mener røyke det, kan jeg rulle en joint da eller må det i bong?

Blomstene på planten, inneholder de atropin og scopolamin ? Å selve piggeplene har jeg ikke sett på blomsten. Men De plantene jeg har spist er bare halvmeter høye, planten blir jo opptil 3 meter. Blir planten sterkere å sterkere for jo større den vokser?
Du får en effekt uansett om frøene spises knuste eller hele. Men effekten kommer så klart raskere med knuste frø.

Det som er faren med å spise frøene hele er at det kan ta veldig lang tid før man merker noe, og derfor kan man bli fristet til å spise masse mer fordi man tror det ikke funka.

Til bladene funker både joint og bong, men en bong kicker jo mye mer, uansett hva du røyker.

Blonstene inneholder også virkestoffer ja. Og fruktene, eller selve piggeplene kommer etter hvert som planten vokser. Frøene er klare til bruk når fruktene åpner seg for å spre frøene..
Sist endret av mentalmelt; 30. juni 2007 kl. 15:59.
Vet jeg har lest det et eller annet sted før, men klarer ikke å finne det igjen nå; Hva heter virkestoffet i Datura?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Evlogimenos
Vet jeg har lest det et eller annet sted før, men klarer ikke å finne det igjen nå; Hva heter virkestoffet i Datura?
Vis hele sitatet...
Skopolamin og Atropin
Sist endret av Dodecha; 3. juli 2007 kl. 22:14.
Sitat av Dodecha
Skopolamin og Atropin
Vis hele sitatet...
Og Hyoscyamin, som er en isomer av Atropin.