Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1337
har lest om det her før i forumet, men jeg finner det ikke igjen.

finnes det et program som tar opp chatting skjult?
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Keylogger er ordet du leter etter.
Det finnes haugevis av poster om det på forumet her:
http://www.freakforum.nu/forum/searc...archid=2696837
Hvis du mener et program som registrerer taste- og musetrykk, så kalles det en keylogger.

Hvis du skal lese hva som blir skrevet på chatter o.l. over et nettverk, må du installere noe som overvåker pakkadataene som blir sendt ut/inn.
Sitat av adiabatic Vis innlegg
...noe som overvåker pakkadataene som blir sendt ut/inn.
Vis hele sitatet...
som for eksempel wireshark...
Trådstarter
keylogger var det ja. før prøve det. har ei på 10 år her som er sinnsykt hekta på chatting. har data på stua, men hun er livredd for at vi foreldre skal oppdage va hun skriver eller hvem hun har kontakt med. vil bare bare sjekke litt hva dette er, om det er en gammel gris eller noe
Sitat av transam Vis innlegg
keylogger var det ja. før prøve det. har ei på 10 år her som er sinnsykt hekta på chatting. har data på stua, men hun er livredd for at vi foreldre skal oppdage va hun skriver eller hvem hun har kontakt med. vil bare bare sjekke litt hva dette er, om det er en gammel gris eller noe
Vis hele sitatet...
For guds skyld, ikke overvåk datteren din! Dette ødelegger all tillit mellom dere _når_ hun finner det ut.
Sist endret av plohg; 10. mai 2009 kl. 17:20.
Sitat av transam Vis innlegg
keylogger var det ja. før prøve det. har ei på 10 år her som er sinnsykt hekta på chatting. har data på stua, men hun er livredd for at vi foreldre skal oppdage va hun skriver eller hvem hun har kontakt med. vil bare bare sjekke litt hva dette er, om det er en gammel gris eller noe
Vis hele sitatet...
Tror du hun snakker med en gammel gris, så ta dette opp med henne. Spørr henne hvem hun snakker med etc. Skap et godt forhold mellom dere. Det å sjekke ut hva hun driver med, ved hjelp av keylogger, er noe av det jeg ville sett for meg kunne slaktet all tilit mellom meg og min far ihvertfall.

Anbefaler deg å ikke gjøre dette. Det kan virke veldig fristende, men prøv å hold deg unna.
Trådstarter
hmm takker for råd og vinkling.
Ville ikke anbefale å keylogge pc'en til dattera di nei...etter at hun merker det kommer hun til å passe enda mer på når hun sitter på pc'en og tilliten mellom dere kommer ikke til å finnes..er nok bedre å prøve å snakke med henne som nevnt over her
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
Det heter, som sagt, keylogger. Disse florerer det med rundt på nett, og det er ikke spesielt vanskelig å lage en selv om man liker å leke med programmering. Men, det du egentlig gjør her er å ty til en teknisk løsning på et menneskelig problem.

Kom opp noe lignende her i 2007, hvor jeg svarte noe jeg kan også sende i din retning.

http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=84368

Bruker du en keylogger, vil du kun se den ene biten av samtalen. Altså det din datter skriver. Sitter du og leser igjennom disse loggene så vil mye av det hun sier åpnes for din egen tolkning. Du kan misoppfatte ting, og ikke minst har du noen mulighet til å vite direkte hvem hun prater med. I tillegg, hva om du får vite noe som du egentlig helst burde vært foruten å vite, for alles del? Oppfordrer deg til å tenke litt over valget ditt, før du faktisk gjør det. Et alternativ som ville vært bedre i dette tilfellet, ville vært å faktisk skru på loggingen i MSN-klienten, da står du i alle fall ikke i fare for å misoppfatte det som blir sagt, og det blir himmel og helvete i alle retninger. Det er fortsatt brudd på det jeg mener man burde ha av rettigheter, så jeg synes du heller bør ta en skikkelig prat, og heller gi en opplæring personlig.
Sist endret av m0b; 11. mai 2009 kl. 19:43.