Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  176 10626
psilocybe cubensis inneholder stoffet psilocybin i like store mengder som soppen Psilocybe semilanceata (spiss fleinsopp) som allerede gjennom flere år har vært oppført på narkotikalisten.

Opprinnelig postet av Orgazmus

Kult, er du rik?
Jeg vil gjerne ha pengene dine..
Vis hele sitatet...
Bevis det da!
Kakcoo: Sopp kan være farlig, og resultatene av soppbruk gått dårlig kan du se på psykriatiske instutisjoner. Det er langt fra alle som tåler sopp, og det kan trigge mange psykoser. Det kan også gi deg personlighetsforandringer. Jeg tror du mente fysiske skader, og der er det nok ikke så skadelig. Men på det psykologiske planet er det mange skadevirkninger.

ACID IS NOT FOR EVERY BRAIN .... ONLY THE HEALTHY, HAPPY, WHOLESOME, HANDSOME, HOPEFUL, HUMOROUS, HIGH-VELOCITY SHOULD SEEK THESE EXPERIENCES. THIS ELITISM IS TOTALLY SELF-DETERMINED. UNLESS YOU ARE SELF-CONFIDENT, SELF-DIRECTED, SELF-SELECTED, PLEASE ABSTAIN.
-- Timothy Leary, Ph.D.
FlyingVeeVee:
ELLER, man kriminaliserer det for å ikke virke "soft on drugs" og fordi alkohol gir en pen slump inn i statskassa. Det kommer aldri sopp til å gi.

Over til hasj i noen sekunder.
Et akseptert rusmiddel og en bra medisin siden 10 000 år f.kr.. Samme argumentet gjelder der og.

Cubensis-soppen har vært brukt i mexico i alle år, betyr det da at den blir farlig så fort den kommer til norge, eller er det mexicanerne som bare ikke har skjønt hvor farlig dette er?
kriss:
det der var vel for det meste om LSD?


Geir&Dangerous:
http://www.erowid.org/plants/mushroo...ms_faq.shtml#5

Dessuten er det ikke farene ved soppbruk som er det værste.
Det er forbudet. Hvis alle hadde lært på skolen hvor mye man kunne ta og hvilken effekt alt hadde, kunne man lettet totalforbudet og latt folk nyte livet.
Orgazmus: Bare se hva som skjedde i U.S.A. på 1920 og -30 tallet da de prøvde å ulovliggjøre alkohol. Oppblomstring i mafiaen og masse tull.

Hasj har enkelt og greit ikke blitt brukt i vår del av verden og er derfor ikke allment akseptert, akkurat som at alkohol ikke er allment akseptert i en del muslimske land.

Når det gjelder sopp så kan du se på kriss sin post rett over her.
Ivellios's Avatar
Trådstarter
Hasj har enkelt og greit ikke blitt brukt i vår del av verden og er derfor ikke allment akseptert, akkurat som at alkohol ikke er allment akseptert i en del muslimske land.
Vis hele sitatet...
Hva med foreksempel USA eller Frankrike hvor hasj har blitt brukt de siste 3-400 åra. Det er fortsatt forbudt der..
VeeVee: Det at du sier at mafiaen tjener på forbud er sant. Hva er verst?

Lovlig nogenlunde kontrollert salg der penga kan brukes til å hjelpe de som tryner?
Ulovlig mafiasponsa salg til alle som kan betale, der penga går rett til oganisert kriminalitet?
Opprinnelig postet av {xYodax}
Hva med foreksempel USA eller Frankrike hvor hasj har blitt brukt de siste 3-400 åra. Det er fortsatt forbudt der..
Vis hele sitatet...
De siste 3-400 åra ja. Ikke i 10000 år f.kr. Alkohol har blitt brukt mye lengre enn det.

Opprinnelig postet av Orgazmus
VeeVee: Det at du sier at mafiaen tjener på forbud er sant. Hva er verst?

Lovlig nogenlunde kontrollert salg der penga kan brukes til å hjelpe de som tryner?
Ulovlig mafiasponsa salg til alle som kan betale, der penga går rett til oganisert kriminalitet?
Vis hele sitatet...
Nå er jo ikke undergrunnssalget av narkotika på langt nær så stort som det undergrunnssalget av alkohol var. Til det er det en altfor liten kundegruppe.
FlyingVeeVee : Hasj er ganske "vanlig" i vår del av verden, bare ikke i Norge. Se f.eks på England..
FlyingVeeVee:
For 12k år siden var Hemp en av de viktigste natur-ressursene i hele den østlige verden.
Ble brukt til medisin, klær og rus.

I kina het den "Ma", planten med 2 kjønn.
Opprinnelig postet av Orgazmus

Dessuten er det ikke farene ved soppbruk som er det værste.
Det er forbudet. Hvis alle hadde lært på skolen hvor mye man kunne ta og hvilken effekt alt hadde, kunne man lettet totalforbudet og latt folk nyte livet.
Vis hele sitatet...
Men nå har det seg slik at vi ikke lærer det på skolen. Og sopp er mye farligere hvis man tar det feil enn alkohol. Tar man for mye alkohol vil man stort sett bare spy det opp igjen.
Men med sopp er det jo mye verre hvis du tar det feil, eller i feil setting. Psykiske lidelser, angst, panikk anfall.

Går det ikke ann å nyte livet uten sopp da? Er ikke øla nok lenger?
One step into the drug world, and you'r sold! For de som begynner med narkotiske stoffer, blir alkoholen kjedelig og ikke nok rus. Grafen går bare oppover og oppover mot farligere stoffer for hver gang.
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous

Går det ikke ann å nyte livet uten sopp da? Er ikke øla nok lenger?
One step into the drug world, and you'r sold! For de som begynner med narkotiske stoffer, blir alkoholen kjedelig og ikke nok rus. Grafen går bare oppover og oppover mot farligere stoffer for hver gang.
Vis hele sitatet...
Det er en utfattelig generaliserende uttalelse, nesten som om jeg skulle sagt at man er garantert hjernedød hvis man drikker alkohol (sannheten er at det bare er en stor sjangse, ikke noen garanti). Den type uttalelser vil bare komme til å provosere. Hilsen ivi som ikke bruker noen rusmidler.
Opprinnelig postet av Orgazmus
kriss:
det der var vel for det meste om LSD?
Vis hele sitatet...
Nei, sopp. Selv om Timothy Leary mente LSD, så er fortsatt sopp et sterk psykedelisk stoff som har mange av de samme psykologiske skadevirkningene som LSD.

Bruk det med omhu hvis du skal bruke det. Å ende opp på klinikk som 20 åring er ikke noe gøy.
Geir&Dangerous:
Jeg har røyka MYE hasj de siste årene. Og jeg digger det. Blir aldri lei. Alkohol er gøy det og, men jeg er mindre glad i å bli en bablende voldelig idiot, så jeg holder meg til røykinga. Hvorfor er det straffbart?

kriss:
der har man essensen i det:
"Bruk det med omhu hvis du skal bruke det."

Dessverre går staten inn for en:
"Vi sier alt er dødelig, og satser på at ikke så mange av dere driter dere ut. Resten kaster vi i fengsel."
Orgazmus: Det er ikke alle som blir voldelige, bablende idioter når de drikker alkohol. Vært på mange fester og drukket med mange forskjellige folk og 99% har alle vært hyggelige når de er fulle. Mange har bablet masse, men ikke blitt voldelige/aggressive.

Selvfølgelig. Noen vil alltid bli det, men langt fra alle.
FlyingVeeVee:
Jeg var ute i går. Ved to andledninger fikk jeg nesten juling av personer som i edru tilstand er greie. Disse personene gikk rundt hele kvelden og lette etter noen de kunne gi juling.

Selv er jeg 100% ikkevoldelig, og klarer meg fint.
Men likevel er det jo mange nok som sloss da de er ute, og jeg har enda til overs å være på byen uten at noen har vært jævlige.
Sant nok, men i den forrige posten din virket det som om at alle ble noen bablende og voldelige idioter så snart de fikk noe alkohol innabords
VeeVee:
Man jobber med stereotyper her vettu
Alle blir voldelige av alkohol, alle blir trege av hasj, alle flipper ut på sopp.
Sånn det funker.
Joda. Sikkert det.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Skulle man avkriminalisert alt som vokste rett opp fra bakken hadde mye vært lov! Teite politi som sier at hash er ulovlig når det vokser rett opp fra bakken!
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner at du var ironisk der, men det er faktisk akkurat det jeg mener.

Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
Egentlig er jeg enig med deg her. Bare se på hva som skjedde med billig-ølet og de latterlige advarslene på røykpakkene, men på den annen side så er jo faktisk rusmidler "slemt", og det er unødvendig å legalisere flere rusmidler enn de vi har per dags dato. De gjør nok skade fra før av.

I en perfekt verden hadde alle kunnet bruke de rusmidlene de ville med måte, men siden noen alltid vil misbruke et hvilket som helst rusmiddel og lage faenskap i rusen, så skjønner jeg godt at den norske stat forbyr alle rusmidler før de blir allment akseptert...
Vis hele sitatet...
Påstanden om at det er teit å legaliserer flere for vi har jo allerede nok er bare teit. Holder ikke vann for fem flate øre.

Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
Neida. Vi ser jo hvor snille vikingene for eksempel ble etter å ha rusa seg på fluesopp...
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hvor inne du er i saker og ting, men virkestoffet i fluesopp er et helt annet enn det du vil finne i soppene som populært kalles magic mushrooms.

Dessuten så er ikke virkningene av fluesopp på langt nær hva du forestiller deg!

Opprinnelig postet av FlyingVeeVee
Orgazmus: Bare se hva som skjedde i U.S.A. på 1920 og -30 tallet da de prøvde å ulovliggjøre alkohol. Oppblomstring i mafiaen og masse tull.

Hasj har enkelt og greit ikke blitt brukt i vår del av verden og er derfor ikke allment akseptert, akkurat som at alkohol ikke er allment akseptert i en del muslimske land.

Når det gjelder sopp så kan du se på kriss sin post rett over her.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i all verden tror du det fins kriminelle miljøer rundt stoffer som f.eks. cannabis sativa? Du sier det selv, pga. ulovligheten!

Og cannabis har blitt kultivert i minst 8000 år som jeg vet om. Planten har faktisk vært en viktig del av vårt liv helt frem til rundt 1950, etter at USA hadde kriminalisert det for 2. gang. Det ble faktisk legalisert en liten periode under krigen - hvis jeg ikke tar helt feil - da denne planten er genial til å lage slitesterke fibre, veldig greit å ha til å feste båter og utstyre fallskjermhoppere med.


Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Men nå har det seg slik at vi ikke lærer det på skolen. Og sopp er mye farligere hvis man tar det feil enn alkohol. Tar man for mye alkohol vil man stort sett bare spy det opp igjen.
Men med sopp er det jo mye verre hvis du tar det feil, eller i feil setting. Psykiske lidelser, angst, panikk anfall.

Går det ikke ann å nyte livet uten sopp da? Er ikke øla nok lenger?
One step into the drug world, and you'r sold! For de som begynner med narkotiske stoffer, blir alkoholen kjedelig og ikke nok rus. Grafen går bare oppover og oppover mot farligere stoffer for hver gang.
Vis hele sitatet...
Fy faen, at du gidder komme med slike teite påstander. Gateway-teorien er motbevist for lenge siden, og eneste grunnen til at den har et snev av sannhet i seg er at stoffene er ulovlige å bruke!
De har full rett til å selge hva de måtte ønske for min del!
Er jo ikke narkotia, det er det byråkratene som har bestemt!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
jeg mottok senest på mandag ett grow kit av de, men det blir vel da og det siste settet jeg får der ifra..
Skal bare komme med en liten kommentar, får håpe ikke for mange føler seg truffet...

Jeg elsker folk som bruker "vi trenger ikke flere rusmidler" og "i en utopisk verden så..." i samme debatten... (ikke ta det bokstav for bokstav nå, tenk mer på mening)
Ser dere hvilken utopisk vrangforestilling dere vrir rundt dere selv? o_O
Det var en lur formulering du hadde valgt der, men je skjønner ikke menigen bak det!
Opprinnelig postet av kua
De har full rett til å selge hva de måtte ønske for min del!
Er jo ikke narkotia, det er det byråkratene som har bestemt!
Vis hele sitatet...
Definer narkotika da.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Fra caplex.no
narkotika (av gr. narke, sløvhet), oppr. samlenavn på stoffer som virker sløvende, bedøvende el. smertestillende. I Forskrifter om narkotika 30/6 1978, gitt av Sosial- og helsedept. med hjemmel i legemiddelloven av 20/6 1964, heter det at som n. mv. regnes de stoffer, droger og preparater som er oppført på Narkotikalisten. Denne fastsettes av helsedirektøren og skal inneholde de stoffer og droger som kommer inn under Den alminnelige narkotikakonvensjon 1961 el. Konvensjonen om psykotrope stoffer 1971. Andre stoffer kan oppføres dersom de kan ha lignende skadevirkninger og derfor bør være undergitt tilsvarende kontroll. Listen, som ajourføres fra tid til annen, omfatter dels stoffer som har med. betydning, men er underkastet streng kontroll (f.eks. kodein, metadon, morfin, opium), dels stoffer som er helt forbudte (f.eks. amfetamin, cannabis (hasjisj), heroin, LSD, meskalin og psilocybin).
Vis hele sitatet...
Opprinnelig var det altså samlenavn på sløvende, bedøvende eller smertestillende, men etter hvert har man også puttet så mye annet dritt inn i listen at mannen i gata har fått en helt annen oppfattning av hva narkotika er.
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Definer narkotika da.
Vis hele sitatet...
OK, det jeg ser på som narkotika er kjemisk fremstilte stoffer som utnyttes og gjør folk avhenig.
Det skal være sagt at jeg ser på narkotika som en helt annen form en det jeg velger å defineres om naturlige stoffer.
Og sopp skal være et ikke-narkotisk-stoff fordi?
Går jo under ganske mange av de kriteriene der.
Nei, sopp er et naturligt råstoff.
Ikke noe annet.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sopp er verken sløvende, bedøvende eller smertestillende.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Tias
Sopp er verken sløvende, bedøvende eller smertestillende.
Vis hele sitatet...
Men det er da Psykotropt?

psykotro´p a1 (av psyko- og gr tropikos 'som gjelder vending, forandring', jf II trope og tropisme om kjem stoffer: som virker på sinnet .
Vis hele sitatet...
link

Jeg støtter forøvrig alt du har sagt her i debatten Tias

Edit: selv om det ikke er kjemisk fremstilt, så inneholder det vel kjemiske stoffer som virker på sinnet
Edit2: som f.eks. Psilocybin - (C12H17N2O4P)
Sist endret av SilverKhan; 6. mai 2004 kl. 20:39.
Litt tilbake til topic:

Hvis det viser seg at fersk psilocybinholdig sopp er lovlig etter EØS-regler; vil ikke dette også medføre at fersk khat (Catha edulis) er lovlig? Khat er jo en lovlig handelsvare i mange EU-land...

(Redigert for å fjerne skrivefeil.)
Sopp virker jo sløvende da...På reaksjonen f.eks.
Opprinnelig postet av Geir&Dangerous
Sopp virker jo sløvende da...På reaksjonen f.eks.
Vis hele sitatet...
So does alcohol. Og x antall andre stoffer som ikke er narkotikum.
Nikotin er jo et fint eksempel her.
For mye god mat kan gjøre det samme.
Mange timer foran tven?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
SilverKhan: Joda, helt rett, men tar jeg ikke helt feil så er dette altså den "nyere oppfatningen av narkotika" - altså stoffer man setter under listen fordi man føler fo det.

Geir&Dangerous: Definisjonspørsmål. Kaaanskje jeg vil gå så langt som å innrømme at rusen der og da er en smule sløvende, men langtidsvirkninger av sløvende karakter fins vel ikke.
Opprinnelig postet av Tias
Geir&Dangerous: Definisjonspørsmål. Kaaanskje jeg vil gå så langt som å innrømme at rusen der og da er en smule sløvende, men langtidsvirkninger av sløvende karakter fins vel ikke.
Vis hele sitatet...
Ved moderat bruk så er ikke alkohol langtidsvirkende det heller. Man blir sløv der og da, men etter en god natts søvn er man på pletten igjen.
Opprinnelig postet av Tias
Hmm. Dette varsler dårlige tider.

Jeg lurer på hva konsekvensene av dette blir? Hvis politiet får det som de vil så blir jo gutta dømt, men hvordan blir dette når vi faktisk blir med i EU?
Vis hele sitatet...
Dork! Vi skal ikke bli medlem av EU, union er ut! Sovjetunionen er konk, USA snart like så, hva er det som får dere til å tro at EU skal være noe bedre?

Narkotika i Norge er vel definert omtrent som legemidler som ikke er kjøpt på resept.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Opprinnelig postet av fxxked
Dork! Vi skal ikke bli medlem av EU, union er ut! Sovjetunionen er konk, USA snart like så, hva er det som får dere til å tro at EU skal være noe bedre?

Narkotika i Norge er vel definert omtrent som legemidler som ikke er kjøpt på resept.
Vis hele sitatet...
Nå e dette off-topic, men hvordan tror du det går? Vi er allerede med i EØS og følger dermed alle EU's lover og bestemmerlser, eneste vi mangler er retten til å bestemme over saker og ting selv gjennom stemmerett. Vi kjører det vi kan kalle "EU Light".
Jeg er for EU fordi vi allerede sitter på bussen. Hvorfor ikke være med å bestemme hvilken av grøftene den skal kjøre i?
Ivellios's Avatar
Trådstarter
dog tenk på hvor lite bestemmelses rett vi får.. vi er 4 mill innbyggere mot gigantiske Tyskland blant annet.
{xYodax}: men litt er nå enda bedre enn ingenting?
Ivellios's Avatar
Trådstarter
det skal jeg så absolutt si meg enig i.. dog igjen hvis vi blir medlem av EU så vil de få enda større makt over oss, og er det bra (vi sitter tross alt på olja)? dog dette er ekstremt off topic
{xYodax}:
vi sitter vel på en ganske grei mengde ikkefornybar energi. dessverre er det hardt å se på dette som en verdi :/
men, nå er denne tråden så offtopic som det går ann å få den.

noen som vet ca åssen straffer de kan risikere å få?
la meg se.. omsettinig og innførsel av narkotiske stoffer til en verdi av 150k ellerno.. blir nok noen år det, hvis de blir dømt. men det blir de ikke. worst case scenario ville jeg tro er at fjottene (les: snuten) finner på en smart måte å forby soppen og unngå frihandelsavtalen. tviler litt på det og egentlig da det står i klartekst i EF-traktaten at frihandelsloven har forrang foran nasjonale bestemmelser ( i dette tilfelle narkolista)

psilocybe cubensis inneholder stoffet psilocybin i like store mengder som soppen Psilocybe semilanceata (spiss fleinsopp) som allerede gjennom flere år har vært oppført på narkotikalisten.
Vis hele sitatet...
nei ?
http://www.erowid.org/plants/mushroo...ms_info4.shtml

Sopp virker jo sløvende da...På reaksjonen f.eks.
Vis hele sitatet...
det veit jeg ikke om jeg er helt enig i.. tror ikke reaksjonstiden er no vesentlig lengre.. mulig reaksjonen man får på en gitt hendelse ikke er den reaksjonen man ville gitt i nykter tilstand, men jeg tror reaksjonen kommer like fort. jeg har ikke merka noe sløvhet på det område når jeg har spist sopp.

Men nå har det seg slik at vi ikke lærer det på skolen. Og sopp er mye farligere hvis man tar det feil enn alkohol. Tar man for mye alkohol vil man stort sett bare spy det opp igjen.
Men med sopp er det jo mye verre hvis du tar det feil, eller i feil setting. Psykiske lidelser, angst, panikk anfall.

Går det ikke ann å nyte livet uten sopp da? Er ikke øla nok lenger?
One step into the drug world, and you'r sold! For de som begynner med narkotiske stoffer, blir alkoholen kjedelig og ikke nok rus. Grafen går bare oppover og oppover mot farligere stoffer for hver gang.
Vis hele sitatet...
du prater for mye om ting du ikke har peiling på.. alkohol dør man av hvis man drikker for mye.. hvis du skal dø av sopp må du spise din egen vekt i fersk sopp, noe som er komplett umulig. angst og panikkanfall kan man få av sopp, ja, men det går over når trippen slutter. psykiske lidelser i etterkant kan man få, men det gjelder folk som har disse latent. jeg gidder ikke si no om den trappetrinnsteorien din engang.


Er så vittig å lese når dere skriver politi som "fjotter" osv. Særlig nå som jeg har sett Thomas sitt "Blitz" innslag på Torsdagsklubben igjen!
"Snut er ut!"
Ærlig talt. Hadde det ikke vært for politiet hadde det ikke vært noen kontroll her i landet, så se litt lenger enn blitzmerket i panna!
Importerer de ulovlige midler, eller noe som er helt på grensa, har de bare godt av et par år bak murene.
Vis hele sitatet...
jeg er faen ikke blitzer, og jeg veit jævla godt at samfunnet ikke hadde fungert uten en form for politi. men jeg synes jeg kan tillate meg å kalle den fjotter sånn som de holder på. og hvorfor skulle de fortjene et par år bak murene ? hva er så galt med å ta seg bryet med å gi oss som har interesse av det muligheten til å spise sopp ? mener du virkelig at det er riktig å følge strømmen og bare godta at sopp er ulovlig for det bestemte noen som aldri har prøvd det, og ikke veit en dritt om det men bare hørt at det ligner litt på lsd. det gjelder forsåvidt mange andre rusmidler også.
jeg gir totalt faen i om en ape med blå dress som tror han er sjefen i hele verden sier at jeg ikke får lov til å spise sopp og røyke hasj, og jeg tror ikke jeg er den eneste. hadde narkotikapolitikken i det landet her vært noe i nærheten av fornuftig hadde kanskje flere respektert den.

tias: enig i nesten alt du har sagt i denne tråden. bra det er fler som har vettet i behold..
Sist endret av Sindre; 7. mai 2004 kl. 00:19.
Er så vittig å lese når dere skriver politi som "fjotter" osv. Særlig nå som jeg har sett Thomas sitt "Blitz" innslag på Torsdagsklubben igjen!
"Snut er ut!"
Ærlig talt. Hadde det ikke vært for politiet hadde det ikke vært noen kontroll her i landet, så se litt lenger enn blitzmerket i panna!
Importerer de ulovlige midler, eller noe som er helt på grensa, har de bare godt av et par år bak murene.
Poenget er jo at dette stoffet ikke er ulovlig pga internasjonale lover som norge er underlagt.
Så at noen fjotter setter det opp på narkolisten er bare tåpelig.

Nå er ikke snuten akkurat favoritt institusjonen min, men her er det ikke dem som har skylda. De har fått beskjed om at det er ulovlig, og har kun gjort jobben sin, saken blir avgjort i retten, noe jeg tror espdb folkene har håpet på siden de gikk ut i avisen.

Hvem er det egentlig som setter ting på narko lista.
snuten har ikke fått beskjed at det er ulovlig. de har tolket lovgivningen feil og tror at nasjonale lover overstyrer EØS-avtalen og tar så feil som de kunne ta.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sindre: Flott innlegg. Er forsåvidt enig med deg angående sløvhet, dog. utenforstående vil kanskje oppfatte dette som å være "sløv". Dette er selvsagt et definisjonsspørsmål.

Og ja, er mulig jeg har sagt en del ting som ikke henger heeelt på greip, jeg blir sånn når de samme idiotiske påstandene og ryktene kommer igjen og igjen. :S.

I morgen blir en stor dag, langt vekke fra eksamener, tentamener, jobb og verden ellers - da skal jeg nemlig spise min lovlig kjøpte San Isidoro sammen med venner. Godt liv.
Opprinnelig postet av Sindre
psilocybe cubensis inneholder stoffet psilocybin i like store mengder som soppen Psilocybe semilanceata (spiss fleinsopp) som allerede gjennom flere år har vært oppført på narkotikalisten.

nei ?
http://www.erowid.org/plants/mushroo...ms_info4.shtml
Vis hele sitatet...
Jo ?

http://www.legemiddelverket.no/nyhet...-endringer.htm