Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2485
Tenkte bare jeg ville fortelle litt om min første tur på salvia som var i natt. Kom hjem fra byen i relativt god form, og fant jo selvfølgelig ut at 5x ekstrakten som jeg nettopp har fått tilsendt fra england virkelig ikke bare kunne ligge. Laget meg en skikkelig harry bong utfra en rapsoljeflaske med aluminiumsfolien i toblerone som rist.Men nok om det, videre til saken.

Satte meg i stuen. ( Bor i kollektiv, så var sånn halvveis bekymra for at noen av de skulle komme busende inn, men siden klokken var halv 5 lot jeg bare den bekymringen være) Hadde med meg en kompis hjem, så siden jeg er litt pysete lot jeg han teste først så jeg kunne observere. Han ble virkelig helt satt ut. Jeg satt bare helt rolig ved han og strøyk han på ryggen, så gikk det vel omtrent 5 minutter før han begynte å spørre om hvor han var og hva som skjedde med ham. Han fortalte at det var en blanding av en skremmende lsd trip på sitt verste og noe litt uforklarlig som han ikke hadde vært borti før. Han satt forøvrig lent mot venstre som om noen dro i han hele veien.

Så var det min tur da. Jeg fyrte opp et trekk på størrelse med ham. Kjente en slags kribling og på en måte noen tråder som dro meg litt bakover og til siden. Hvis dere har prøvd sopp, men ikke salvia, så vil jeg si at følelsen jeg fikk var omtrent som når kriblingene starter på oppturen. Her er det noe merkelig. Setningen som går igjen i hodet mitt i denne tilstanden er "dette er den andre virkeligheten".

Finner ut at dette ikke var skikkelig effekt, så jeg tar et trekk til. Relativt mye større denne gang. Ser rundt meg i rommet og får samme følelsen igjen. Det går kanskje 30 sekund før jeg finner ut at jeg har falt helt ut av det, og smeltet totalt inn i veggen. Jeg er i veggen, som en slags substans som veggen består av. Hører en veldig høy hakkete lyd som hakker for hver gang jeg detter lengre inn i flere tusen firkanter som veggen består av. Kjenner at det blir som en berg og dalbane, og jeg kaver meg ut av veggen, firkant for firkant. Jeg føler at jeg aldri kommer til å komme løs, at det bare er uendelig antall firkanter jeg må igjennom. Etter en stund kommer jeg litt mer til meg selv, og kompisen min sa at jeg drev å momla om "dette er farlig, dette kan jeg aldri gjøre igjen, jeg er fanga bak i den andre firkantdimensjonen". Nesten like brått som rusen kom forsvinner den, og jeg blir veldig glad for å finne meg selv trygt hjemme.

Det var en lang tur psykisk selv om den bare varte 10 minutter eller noe slikt. Jeg har enda masse salvia igjen, men jeg tror jeg skal gi det litt tid og samle meg litt mot før jeg prøver det igjen. Salvia er heftige saker, mye heftigere enn jeg trodde. Afterglowen har vært helt fantastisk, og jeg kan ikke si at det har vært noen form for negative ettervirkninger. Alt i alt så var det veldig spennende, og jeg har iallefall funnet meg noe som jeg synes er veldig interessant.
Besserwisser
Sumpen's Avatar
Dette var utrolig interessant å lese. En kompis og meg prøvde salvia for første gang for et par dager siden (10x vel og merke). Det som virket så spessielt var det at kompisen min snakket etterpå om hvordan han var blitt til en vegg. En vegg som ikke vil slippe. Det er dog vanskelig for meg å beskrive hans opplevelse.

Det som gjorde det hele enda merkeligere var det du nevnte om disse firkantene. Det høres ut som en eksakt beskrivelse av hva som hendte meg. Skummelt igrunn...

Jeg likte ikke denne "firkantdimensjonen" og ville helst slippe den. Prøvde salvia igjen igår, og hadde samme opplevelsen (Annen setting og det hele) Noen som har et tips for å unnslippe dette eller ligger det i psyken min?

Kanskje litt rotete alt dette, men følte en trang til å lufte tankene mine rundt dette. Bra beskrevet, likte dette.
hmm, har vel med at første trippen din ble sånn, derfor er du bevisst/underbevisst innstilt på "firkantdimensjonen". Anbefaler deg å prøve i en bil om kvelden når det er mørkt, med yndlings avslappningsmusikken på stereoen.
Hvorfor i en bil?
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvorfor i en bil?
Vis hele sitatet...
Ikke noen spesiell grunn annet enn at jeg har hatt gode erfaringer med salvia tripper i bil, og det blir jo en ganske annen setting å røyke inne i et hus kontra bil.
Firkantfølelsen går jo igjen da, selv satt jeg meg fast i en tidsloop mens alt ble til firkanter og det kjentes ut som kroppen gikk gjennom en miksmaster. VELDIG fysisk ubehagelig, og jeg vet hva du mener om at man prøver å "krype" ut av det men det er rett og slett ikke mulig. Det var faktisk det jævligste jeg har gjort i hele mitt liv.

Uansett, jeg blir å gjøre det igjen når jeg er klar. Ble btw bra beskrevet av deg på en måte.
hehe sist gang vi smoka noe salvia så tok vi ett bønne stapp og la salvian oppå og fyrte opp med stormlighter og trakk inn mens røyken holdt seg varm så kom det enn slags stikkende følelse i heeeele kroppen også bare ble jeg heeelt borte i hue når jeg skulle se på bordet så så jeg liksom bare bordet alt annet rund var liksom blurret vekk:P

kompisen min fikk noe for seg at han skulle gå inn i universet på hemsen :P han sto i trappa til hemsen og mente han kunne se langt inn i universet :P haha salvia = Fun Times hehe
Første gang jeg røyka salvia, føltes det ut som hodet mitt skulle eksplodere! Å jeg fikk hetetokter og blei drit svett Det var ikkeno badtrip liksom.. Salvia er ganske likt lystgass egentlig bare enda sterkere!
Noen andre her som har fått ekstreme hetetokter av salvia?
Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Første gang jeg røyka salvia, føltes det ut som hodet mitt skulle eksplodere! Å jeg fikk hetetokter og blei drit svett Det var ikkeno badtrip liksom.. Salvia er ganske likt lystgass egentlig bare enda sterkere!
Noen andre her som har fått ekstreme hetetokter av salvia?
Vis hele sitatet...
Salvia er ikke likt lystgass om man TRIPPER på det. I veldig små doser (som jeg kaller latterdoser) så blir man bare varm og ler og sånn, ligner kanskje litt på lystgass. "Latterdosene" er dog cirka bare på 1/5-1/10 av det en trippdose er på.
Den salvia trenden som har oppstått her anser jeg som svært uheldig. Måten mange generaliserer denne potensielle nyttige planten, og hvordan bruken anvendes. Unge uvitne ungdom som røyker på med en heftig ekstrakt for å bli mer fucka enn de noensinne har vært, som om det er noe random kult leketøy som gir deg fete halliser. "Salvia er som lystgass bare enda kraftigere", "også bare ble jeg heeelt borte i hue" sier jo litt om holdningen til folk. Salvia er en eldgammel plante som har blitt brukt av aztekerne og Masatecindianerne i hellige ritualer, ofte i en healing sesjon og er et viktig sakrament for disse. Salvias inntreden i det vestlige samfunn er jo helt på trynet, og det er alt for lett å få tak i for unge som kjeder seg og vil ha et kick uten å i det hele tatt være klar over hva slags plante de holder på med.

Vær litt mer respektfulle og seriøse med bruken deres, det er ikke noe leketøy! Beklager for å grumse til tråden shroombabe =)
Ingen problem Sky, jeg er helt enig med deg i at bruken av denne planten må respekteres.. ( Selv om jeg tilsynelatende ikke er det ved å prøve det første gang i halvveis beruset tilstand, men neste gang skal det gjøres "skikkelig")
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er i veggen, som en slags substans som veggen består av. Hører en veldig høy hakkete lyd som hakker for hver gang jeg detter lengre inn i flere tusen firkanter som veggen består av. Kjenner at det blir som en berg og dalbane, og jeg kaver meg ut av veggen, firkant for firkant. Jeg føler at jeg aldri kommer til å komme løs, at det bare er uendelig antall firkanter jeg må igjennom.
Vis hele sitatet...
Det der var nesten litt sprøtt!
Jeg har røyka Salvia ÈN gang (x20-40), og hadde en ganske lik opplevelse som det du skriver her.
Orker ikke skrive alt som skjedde, men jeg følte jeg hadde falt fra et fjell. Og var kanskje 100 meter under bakken. Hvor disse "firkantene" du snakker om var hodet til kompisen min som jeg var med. Det var UENDELIG av dem. Og de skrek hele tiden til meg "du kommer aldri opp herifra" Men det gjorde jeg jo

Tenker jeg skal skrive om turen en gang i fremtiden. Hele greia ente med knekt tann og sår over hele kroppen btw!!
Sitat av Marcus Vis innlegg
Det der var nesten litt sprøtt!
Hele greia ente med knekt tann og sår over hele kroppen btw!!
Vis hele sitatet...
Herregud, ta hensyn! Når du holder på med noe så kraftig som salvia, DMT eller f.eks ketamin er det veldig viktig å ha en sitter som sørger for at du ikke skader deg selv når du er under påvirkning. På disse substansene er det vanlig å bli revet vekk fra ens fysiske omgivelser og få svært dårlig balanse. Det er sånne som deg som øker sjansen for å skade seg selv når man holder på med kraftig psykedeliske stoffer, som fint kan bli unngått om man håndterer det med respekt, hensyn og forhåndsregler. Get a grip.
Jeg leste om det i 6 mnd. jeg før jeg testa.
Og hadde en sitter.
Men vi var ute.. og jeg begynte visst å løpe... sittern løp etter meg, og jeg datt STYGT.

Skal ærlig innrømme vi ikke var så meget smarte.
Vi gjorde det i en skog, med mye steiner og fjell..

Jeg tok først 1 trekk og merket ikke no.
Så puttet jeg litt mer oppi pipa og trakk skikkelig inn 2 ganger.
5 sekunder etter jeg blåste ut hadde jeg armene til han i fantastic 4. Dette var bare gøy og merkelig syntes jeg.

Så begynte noen "tenner" og komme fra venstre side og spise opp annsiktet til kompisen min.
Da hadde jeg løpt og detti nedover en fjellskrent.
Sist endret av Marcus; 18. mars 2009 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta også lag en liten guide du menr man bør følge da sky^^ Hva man bør forberede seg på osv.
Sitat av Vitardetpåbong! Vis innlegg
Ta også lag en liten guide du menr man bør følge da sky^^ Hva man bør forberede seg på osv.
Vis hele sitatet...
Det har jeg forsåvidt gjort også: http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=94101
kjedelig streiting
Sitat av Antrax-Vtec Vis innlegg
Første gang jeg røyka salvia, føltes det ut som hodet mitt skulle eksplodere! Å jeg fikk hetetokter og blei drit svett Det var ikkeno badtrip liksom.. Salvia er ganske likt lystgass egentlig bare enda sterkere!
Noen andre her som har fått ekstreme hetetokter av salvia?
Vis hele sitatet...
Husker den ene gangen jeg prøvde det selv. Var jævlig intenst, og jeg så veggen bevegde på seg. Følte jeg kom ut av kroppen min og måtte hele tiden berolige meg selv med at det kun var ett spilt. Ett veldig spesielt stoff, kommer nok til og prøve det igjen en gang. Jeg fikk også hetetokter, og begynte å svette som en gris.
Jeg husker også en evig klartring opp fra "jordens indre". Jeg kom aldri noen vei.. Og når jeg først kom opp så jeg først 1000 slags blomster med "gule-røde-grønne" farger.

Jeg trodde da jeg var i en bilulykke og var smadret under en bil og at kompisen min sa "hysj, purken kan komme!" Imens hans holdt meg nede. Jeg haade totalt noia, det hadde jeg forøvrig hele turen og hadde hylt alt jeg kunne helt fra jeg begynte å løpe da kompisen min ble spist av disse "tennene"

Etter hadde jeg syke tanker om verden og hvordan den var lagd.
Tenkte hele tiden at ALLE verdens ting var laget av små små "prikker?" som bare ville ut fra tingen.

merkelig og vanskelig å forklare.

Men dette må ha vært en bad-trip siden jeg hylte konstant i 5 min.