Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  109 20856
Bare for ordens skyld: Malurt (lat. Artemisia Absinthium, eng. Wormwood) er klassifisert som legemiddel i henhold til urtelisten.

I henhold til Retningslinjer for innførsel av urtepreparater til personlig bruk burde malurt være lovlig å bestille og innføre til Norge fra EØS-land (uten at jeg på noen måte er kvalifisert til å mene noe om dette, og uansett så bør mine meninger tas med en klype salt). Mulig at ekstrakter ikke er fullt så lovlige..?

Ifølge Erowid er erfaringene delte ved bruk av malurt. Noen kaller det "liquid dog shit", andre får hallusinasjoner av det. Uansett, hadde jo vært moro å prøve en heftig dose thujon for å se om noe skjedde..
Sist endret av knuthulu; 26. juli 2006 kl. 16:40.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Var det en kompis av meg som påsto han fikk en shot med absinthe i bulgaria, hvor han vistnok skulle shotte, for å deretter sniffe inn restene fra glasset..=/ høres veldig merklig ut

men han ble vistnok i ganske så rar form etter han gjorde dette
Det han skal sniffe er vel dampen eller no slikt.. husker ikke helt hvordan det fungerer..
Jeg sniffet dampen, funka fint det.
var i bulgaria sist uke, tok absinthe i ett vodka glass, tente på , tømte dette over i et shotglass, satte vodkaglasset opp ned med ett sugerør under, tok shoten og pusta inn dampen som var i vodkaglasset funka helt fint som sagt
Hm... Må prøves. (((((())))))
Det er ingen grunn til at det å puste inn dampen skal gi noen annen effekt enn det å drikke skvipet. Det eneste måtte være at alkoholen i dampen blir tatt opp fortere, slik at man blir fortere full, men thujon er serdeles lite aktivt når man puster det inn.
ja det bare virker raskere, + shoten smaker ikke så jævlig...
Dersom dette virker utover placeboeffekten, virker det fordi du puster inn alkoholdamp. Du får ikke i deg noe malurt/thujone. Forøvrig håper jeg du ligger unna tente sigaretter ol. når du sniffer brennbar gass.

Se ellers http://www.freakforum.nu/forum/showthread.php?t=69923 for min opplevelse av malurt/thujone som rusmiddel.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
har en gammel oppskrift som jeg skrev ned for en del år siden,har aldri blandet den selv,men det sies at den funket.kjøp urter(oljer) fra apoteket.Malurtolje(160 dråper),koranderolje(?)(8 dråper),200 gram druesukker blandes med 1 liter 70%.lykke til
Unnskyld hvis jeg er veldig off topic, men hva faen er vitsen med å eksperimentere med tåpelige former for alkohol, når man lett kan plukke fungerende hallusinogener i naturen, f.eks. fleinsopp, evt. skaffe noe syre?

De såkalte hallusinogene effektene ved inntak av thujone/wormwood har vist seg å være kun placebo, og ved et høyt inntak av disse er det sjanse for epileptisk anfal og død. En ekstremt høy risiko å ta for en jævli kjip rus. Drop some acid man...
Men det betyr ikke at absinth ikke har noen effekt utover alkoholen. Du har helt rett i at absinth ikke er psykedelisk eller hallusinogen, men urtene har en dokumentert effekt, selv dersom de tas hver for seg.
Og rusen(av absinth) er like nydelig som smaken etter min mening.
Eh, da jeg postet innlegget som er over trodde jeg at jeg postet i en annen tråd, så den er litt off topic. Beklager.
fikk kjøpt no digg absinth i Sveits, nærmere bestemt Basel.. Svinedyrt men godt
▼ ... over et år senere ... ▼
En kompis skaffet absinthe Cannabis.. Det var visst jææævli syke saker..
Ble en helt annen rus enn du får av vanlig alkohol.
Har flere venner som har prøvd dette, og de hadde fått blackout med en gang og våknet ute på en gressplen dagen etterpå.. som jeg forstod det skulle det ikke mere enn en par shotter til..
Syke greier, men som jeg forsto , er det ytterst få flasker av dette som sirkulerer i Norden.
Dette er garantert noe jeg prøver om jeg får sjansen iaff;P
Du får vel kjøpt absint på apotek her i Norge.

Identitetsgarantert pakning

22 35 37 (disse talla står øverst til høyre på etiketten)

0.030 kg (dette står øverst til venstre på etiketten)

ABSINTHII HERBA 4 MM (dette står midt på etiketten)

MALURT 4 MM (dette står under det latinske absinthii herba med mindre bokstaver)

ANR. 3L072/2 (dette står nederst til venstre på etiketten)

ANV. FØR 11-2005 (dette står nederst til høyre på etiketten)

APOTEKERPRODUKSJON AS 0902 Oslo Tlf 22 16 96 00 (dette står nederst på etiketten)
Vis hele sitatet...
Smaker godt, men må destilleres for å bli den ekte absinten med den berømte rusen. Og innholdet tujon må vel økes i destillasjonsmetoden. Hadde to destillasjonsoppskrift på absint men har klart å rote bort begge. Veldig fint om noen hjemmebrennere kunne kommet med oppskriftene og lagt de ut her. Ville blitt takknemlig for det, eller send til meg på PM

EDIT:
Den oppskrifta som trådstarter oppgir korrigeres til mer enn 60% ren alkohol. Jo renere alkohol, jo bedre. For øvrig er ikke oppskriften av den typen ekte absint som gir rus, men den smaker godt syns jeg. Trådstarters oppskrift. Med 90+ alkohol varmer det skikkelig i magen og litt flashy placebo kan inntreffe for de som ikke har overdreven toleranse for alkohol da..
Sist endret av paranoy; 15. januar 2008 kl. 23:55.
Var i Praha forrige uke, der selger de 100vis av absinther, røde, brune, grønne, med cannabis i os.v. Solgte det overalt, kan jo være noe med det siden det er så populært,
men tror folk drikker det mer for smakens skyld enn malurtens. Drakk selv større mengder absinthe i bulgaria, ble full, ikke noe mer.

Hvis noen har tenkt å drikke absinthe for å kjenne malurt rusen tror jeg dere nesten må gi opp, konsentarasjonen av tujhon absinthe er så lav i forhold til alkohol prosenten at det blir vanskelig å bli noe annet enn stupfull.

Gleder meg til "tripprapport: absinthens verden" kommer.
Det jeg trodde da jeg så "Cannabis-Absinth" i butikkene i Spania var at den rett og slett smakte cannabis, men ikke innholdt thc. Rett og slett bruke logoen og fargen til å tiltrekke seg uvitende turister?
Sist gang jeg sjekka var cannabis ulovlig i Spania, og dette solgtes helt åpenlyst i mange dagligvarebutikker.
Kan være at spriten er laget på industrihamp, går fint an å lage sprit av hamp istedet for korn.
Kan også være tilsatt cannabissmak, tviler hvertfall sterkt på at det finnes så mye som ett eneste thc-molekyl i Cannabis-Absinthen.