Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1640
tenkte å prøve absinth nå til neste helg.
noen såm kan fortelle no etter erfaring?
hvis alderen din er riktig så vil jeg ikke ha anbefalt det... heller gå på normal alkohol
biXztar: Hvis du søker på forumet vil du se at det allerede finnes et utall tråder om dette temaet, i tillegg til at f. eks. erowid.org har en del info om absint.

boohaze: Absint ER "normal alkohol"...
Sitat av felix_poker
biXztar: Hvis du søker på forumet vil du se at det allerede finnes et utall tråder om dette temaet, i tillegg til at f. eks. erowid.org har en del info om absint.

boohaze: Absint ER "normal alkohol"...
Vis hele sitatet...
Hmmm.. okei ikke for å starte en endeløs diskusjon om det tema her iogmed at det fins 1000 av dem på forumet allerede, MEN....

Normal og normal fru blom... det er jo påbevisst at absinth som har de riktige ingridiensene skal gi evnt. synsforstyrrelser.. Og det for man ikke av "normal alkohol"
Dog den norske absinthen kan jeg gå med på at er "normal alkohol".. Tsjekkisk derimot..

Ekte vare
drQ
Egendefinert
Nå har nok jeg bare prøvd den norske (ikke noen synsforstyrrelser eller noe unormalt i hvert fall), og kan ikke si jeg vil anbefalle det. Ganske enkelt fordi det ikke smaker noe særlig godt, og det finnes så mye som smaker laaaangt bedre...
norsk absinth er sprit tilsatt et flertall urter... Norsk absinth mangler den viktigste ingrediensen som heter thujon som gir deg disse såkalte synsforstyrrelsene.. Du skal lete lenge idag for å få tak i ekte absinth idag.. Det er forbudt i de fleste EU og EØS land.. Tsjekkia tror jeg skal være ett av de landene som har noe av det igjen.. www.absinth.nu kan også være en god side om du vil ha tak i absinth.. Men det er ikke alltid det du bestiller kommer igjennom tollen. Det er verdt ett forsøk men blir det stoppa skjer det ikke noe mindre enn at du misterspriten og penga su betalte for spriten og toll og avgifter etc.
Jeg orker ikke å starte en hel diskusjon her, men les wikipedias artikkel om absinth. Eller denne. Eller denne, eller kanskje denne eller denne .

For øvrig er absint lovlig i nesten hele verden, utenom Singapore og USA (trur eg). Det finnes ikke noen definisjon på hva absint faktisk er eller inneholder, i motsetning til de fleste andre typer brennevin. Dersom du vil kan du selge legesprit med grønn konditorfarge og kalle det absinth. (Noe som forøvrig ikke er ulikt det de tsjekkiske bryggeriene gjorde for 15-20 år siden da de startet å lage absint. "Tradisjonen" med sukkerbit og ild er et moderne reklamepåfunn uten rot i historien. Den tsjekkiske absinten er sterk som pokker, men den har ingenting med det grønne brygget van Gogh & co. kjørte i seg å gjøre.)
Sist endret av knuthulu; 20. august 2006 kl. 18:59.
Tror faktisk det er noe sånt som 1,5% malurt i den de selger på polet, står på siden av flaska. Har drukket norsk absint flere ganger, eneste forskjellen jeg har merket fra andre typer sprit er at man blir fullere, noe som vel kommer av at den er på 55%. Noen venner av meg som har drukket det mener de får en annen slags rus, men det tror jeg egentlig bare er placebo. Var i Budapest i juli og drakk absint som hadde 80% alkohol, det gikk ganske galt
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
knuthulu har helt rett her. Både brenning, og ekstreme nivåer av malurt, er et moderne fenomen. Faktisk er noen av produsentene i dag så ekstreme at de tilsetter konsentrert malurt i ettertid, noe de MÅ gjøre for å oppnå den høye grensen EU har satt som maksimum. Å tilsette konsentrert malurt i ettertid er selvsagt bare PR, urten har jo fått rykte på seg for å være "virkestoffet". Og det fører igjen til det moderne fenomenet med sukker, som må til for å holde den etter hvert ekstremt bitre drikken (som følge av høy malurtkonsentrasjon) noelunde drikkbar Men til tross for dette så er det jo også produsenter som brenner på den gamle måten .

Nå har jeg diskutert med felix_poker mange ganger ang. absinths psykoaktivitet (bortsett fra alkohol), og jeg har bastant påstått at jo, NOE er det. Til tross for at jeg aldri har opplevd det selv. Nå var jeg faktisk på absinthfylla i går, med en tsjekkisk absinth av typen som knuthulu beskriver - blankbrent med malurt tilsatt i ettertid, og konditorfarget, og må desverre si at jeg heller ikke nå opplevde noe annen virkning av absinthen enn ren og skjær alkohol. Kanskje felix har rett..?
Det er mulig noen klarer å bli ruset på malurt/thujone, jeg har aldri klart det. Jeg har noen erfaringer med absint/malurt/thujone, som jo kan deles med forumet.

Jeg har blitt god og full på absint, men har heller aldri opplevd noe annet enn normal alkoholrus.

Jeg bestillte wormwood/malurt "10x Resin" og "Cut & Sifted" fra iamshaman for ikke så lenge siden. Det gikk greit gjennom tollen og fram til postkassen min. Posene var merket med "not for human consumption", noe som jo er tillitvekkende før man skal sette det til livs...

Resinet så ut som litt rart pipeskrap, var omtrent like upraktisk å røyke, smakte enda verre og ga meg ingen rus whatsoever. Nå er jeg nokså sta av meg, så jeg prøvde å røyke malurt-resin mekket med malurt tre kvelder på rad - ikke den minste rus var å spore. Det var heller vondt å røyke denne mixen og hals og lunger var temmelig slitne etterpå. Jeg røykte med pipe og bong, noe som vel kanskje uansett ville gitt en ex-røyker som meg med flimmerhår på plass igjen litt vondt.

Heller ikke malurt og malurt-resin oppløst i alkohol ga noen rus utover alkoholrusen. Det smakte så ille som det høres ut. Jeg hadde litt resin og malurt igjen som jeg lagde jeg te av. Urgh. Vond smak og ingen rus. Det smakte litt bedre enn en kraftig dose Sinicuichi-te, noe som er det verste jeg har smakt i mitt liv. Malurt er veldig bittert og surt, og ikke noe jeg frivillig kjører i meg igjen.

Mao, i løpet av en uke satte jeg til livs 3 gram malurt x10 resin og 1 oz (mye) tørket malurt i form av røyk, alkohol og te. Jeg fikk aldri noen rus av dette, heldigvis fikk jeg heller ingen bivirkninger. Thujone kan ha skadelige bivirkninger, man vet ikke om det er safe eller ikke å kjøre i seg for mye av dette stoffet. Jeg vet ikke hvor mange liter absint man må drikke for å få i seg tilsvarende mye malurt/thujone, men går utifra at det må være mange liter.

Basert på mine erfaringer med malurt er absint en vodka med syk grønn farge og bitter smak av urter. Du blir god og full, men thats it. Ingen psykoaktive effekter eller halliser.
Sist endret av knuthulu; 21. august 2006 kl. 07:20.