Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  151 25547
har en lokalsjappe der jeg jobbet, der har de GAMMEL automat... der alt går rett igjennom, den svindles nok lett
men skal ikke ta så veldig av, må være trofast til lokalsjappen
Prøvde med 2.50 lapp (scannet). Det funka fett på bokser og vanlig 0.5 L det.
Ehm. Dette er gammelt nytt og forsøkt ut flere ganger, men det slår meg en ting. Når jeg testet dette ut regnet jeg ut at det ville koste ca 85 øre å printe ut en etikket. Får å få igjen 1 kr. da er vitsen ganske borte. Men funker dette bra med å printe ut på vanlig ark og teipe den på?
Sitat av Link
Ehm. Dette er gammelt nytt og forsøkt ut flere ganger, men det slår meg en ting. Når jeg testet dette ut regnet jeg ut at det ville koste ca 85 øre å printe ut en etikket. Får å få igjen 1 kr. da er vitsen ganske borte. Men funker dette bra med å printe ut på vanlig ark og teipe den på?
Vis hele sitatet...
http://www.ranvik.net/prosjekter-pri...r/1kr_pant.mpg

les lengre opp da, _dette_ er jo gammelt nytt
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
hadde han sett på den 1kr_pant.mpg så ser han vel det er helt normalt a4ark som er teipa på. funker fint og gjøre det same uten box'en, bare rulle arket sammen og droppe box'en.
bruker du 2,5kr strekkode så tjener du fort på det. spørsmåle er heller hvor lenge du tør og gjøre det.
Sist endret av ranvik; 26. oktober 2005 kl. 15:47.
Livet er et sjansespill.
men er det ikke strekkoden som avgjør om boxen/flasken blir most eller bare sendt til bakrommet? i så fall villle det vært litt dumt at det kom en haug med dassruller bak i bakrommet og det står en ansatt der og jobber. eller tar jeg helt feil no?
For en noob! Hvilket program bruker du for å åpne filen i?
Sitat av cobrada
For en noob! Hvilket program bruker du for å åpne filen i?
Vis hele sitatet...
Hvilke fil ?

Filmen ? vanlig wmplayer. Bilde ? et vanlig photo program eks photoshop, microsoft picture it osv : )
var det noen som hadde en strek kode på 2,50 eller? (som virker og er prøvd)
Har 2,50 kode som er testet på 17 red bull bokser. Noen av boksene kom i retur, men funka på 2-3 forsøk.

Sitat av Link
Ehm. Dette er gammelt nytt og forsøkt ut flere ganger, men det slår meg en ting. Når jeg testet dette ut regnet jeg ut at det ville koste ca 85 øre å printe ut en etikket. Får å få igjen 1 kr. da er vitsen ganske borte. Men funker dette bra med å printe ut på vanlig ark og teipe den på?
Vis hele sitatet...
Man printer gjerne ut en full side, dvs ca 50 lapper og teiper dem over den gamle strekkoden...
Sitat av Anarchy4Norway
Har 2,50 kode som er testet på 17 red bull bokser. Noen av boksene kom i retur, men funka på 2-3 forsøk.


Man printer gjerne ut en full side, dvs ca 50 lapper og teiper dem over den gamle strekkoden...
Vis hele sitatet...

gidder du å legge den ut eller?
Sitat av jva
gidder du å legge den ut eller?
Vis hele sitatet...
Du hadde ikke orket å lese igjennom tråden eller? Der ligger det en nokså grei beskrivelse på hvordan du kan generere den strekkoden selv. Du kan ikke få alt servert på sølvfat bare fordi du er ny på forumet.

Edit: Ca.1000
Hva skjer hvis man fester 20 av disse på en boks ?
CodeMode: ingenting, 1kr i pant
Kan jo bare slenge den opp på galleriet når jeg har posta 25 da...
2,50 lapp ligger nå i galleriet. Brukere -> Strekkode
jeg prøvde å lime en 2,5 kroners strekkode på en halvlitersflaske en gang, men jeg tror maskina gjenkjenner størrelsen for jeg fikk kun 1 krone i pant.
høres rart ut at det da går med doruller.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
trixset funker KUN på ting som blir mosa alså ikke plast flasker som er av hardplast. det vil si alt som kommer på bakromet funker det ikke på.
Hvorfor ble strekkoden slettet fra galleriet? :P Nå som jeg hadde brukt tid og krefter på å behandle den i PS og greier...
Hvis man tar mange do ruller og teiper på strekkoder og putter i en pantemaskin som tar
bokser og plastflasker blir det most eller bare ligger de i en haug og når det blir fult så piper maskinen og de ansatte skal plukke de opp så ligger det masse do ruller der.
blir de most eller bare ligger de på gulvet/ruller på et bånd
Hmm, er den sletta fra galleriet?
Sitat av gilde
Hvis man tar mange do ruller og teiper på strekkoder og putter i en pantemaskin som tar
bokser og plastflasker blir det most eller bare ligger de i en haug og når det blir fult så piper maskinen og de ansatte skal plukke de opp så ligger det masse do ruller der.
blir de most eller bare ligger de på gulvet/ruller på et bånd
Vis hele sitatet...
Dem blir most
funket fint å bare pante sammerulla a4-ark

edit: det spiller heller ingen rolle hvilken vei strekkoden er, eller hvilken størrelse/dimensjoner arket har. så lenge den får lest av strekkoden får man panten.
Sist endret av perry; 4. november 2005 kl. 17:24.
Noen som gidder å legge 2.50 kr strekkoden på en site som ikke sensurerer bilder ?
Sitat av grommers
Noen som gidder å legge 2.50 kr strekkoden på en site som ikke sensurerer bilder ?
Vis hele sitatet...
f.eks på www.photobucket.com eller www.imageshack.us
Har jeg forstått rett nå, så er det altså å scanne 2,5kr lapp fra en colaflaske eller noe lignende og lime over den gamle?

Disse er riktignok ikke like størrelsesmessig.. Har det noe å si?
MEN!

Noe jeg tenkte på. Hvor finner dere den strekkoda ? på etiketten ? Hvis det er på etiketten så kan det ikke være den som gjør at det funker. Man kan jo ødelegge etiketten også panter flaska fortsatt.

Men men.. Jeg drikker ikke så mye cola at jeg vet det da
Også siden det funka på filmen som en type la ut her, så burde det funke

Men ligger den strekkoda som dere scanner i flaska ? eller på etiketten ? : p

sikkert mange cola folk her som syns dette er et dumt spørsmål : p
Blir dårlig deal å putte papir i panteautomatene. Putt ca. 10 ark og maskinen blir å få problemer pga våte deler ovs som arkene vil klistre seg til og maskinen stopper å piper. Jobber i butikk, så jeg vet hva de maskinene tåler, og det er ikke noe serlig mye før de får hikke.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
Må jeg vikelig lage en 2,5kr video så folk ser at det funker ?
Stemmer det som mrvangen med at dem begynner og bråke ganske fort.
Best er og teste på sånn automat som KUN knuser box'er. siden dem pipper ikke er bare sånn lys i den som blinker :=)
jepp, Ranvik, vil se at du prøver deg enda en gang
Ah...
Dere vil ha noe som f. eks Dette

Jepp fin flott 2.50 kr, Den samme som var på galleriet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Må vel gå ann å lage for 10,- NOK også?
Neppe...vil tro maskine forstår koden til 1 kr og 2,5. Hvis du kommer med en ukjent kode så forstår ikke maskinen det, og du kan risikere den piper.

"Eehm skulle bare panta flaska mi som er verdt 10 kr jeg ...eller kanskje ikke, hadet!!"
10 kr i pant hadde vært genialt Si ifra hvis den funker noen
10 kr i pant er ikke mulig. Først og fremst fordi maskinen ikke er programert til å ta 10 kr koden. Ikke bare det men tror du ikke kassa personalet lurer når lapper din sier "10 flasker/bokser a kr10 = 100 kr" ?
Sitat av NoRemorse
Bør ikke være et stort problem å finne den for 2,5 kr. Er vel bare å scanne inn strekkodene fra en 1,5 liters flaske med brus. Trodde de automatene sjekket formen på flaskene også sånn at du ikke skulle kunne får pant for flasker som ikke hadde riktig "form", men er jo verdt et forsøk.
Vis hele sitatet...

To Bad this won't work, fordi i starten av pantemaskinen sitter det et gjenkjennings kammer dette tar bilde av det som kommer in. The vil si at du må ha en ganske identisk profil til de som finnes her i norge. Fordi databasen for flaske profiler her i norge er forskjellig fra den i svergie.

Gjenkjennings kammeret ser også vekt og hva type det er om det er plast/alminium osv. så der forsvant dorullene. Dette er i hvertfall på de nyeste maskinene!
Sist endret av #Conex; 28. november 2005 kl. 21:35.
nei, ville ikke funke fordi: *fins ikke noe som du får igjen 10kr pant på, utenom brus/ølkasser (men de leveres i kassa)
som sagt over så gjenkjenner den også vekt og type flaske, det er derfor du ikke kan pante flasker som det er igjen noe i.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
veit det er gammel post ,men sjekk ut :
http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/artic...ETER/103160360
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
http://www.tb.no/apps/pbcs.dll/artic...ETER/103170220

dem hadde vist bytta litt(funker ikke så gå på www.tb.no og søk etter "pant":

Forfalsket strek- koder

HORTEN: Det blir litt penger av én krone her og én krone der. En mann fra Re klistret forfalskede strekkoder på svenske cola-bokser for å få utbetalt én krone i pant pr. boks..
Bra du sier i fra. Denne mannen har nok sett litt for mye Kiwi reklame
Har det noe å si hvor stor lappen med koden er? I så fall, hvor stor skal den være? Dette skal prøves
Sitat av Syd_Barrett
Ah...
Dere vil ha noe som f. eks Dette

Jepp fin flott 2.50 kr, Den samme som var på galleriet.
Vis hele sitatet...
funker den fortsatt? er litt nervøs for å bli tatt med falsk strekkode.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Hva med å skaffe papiret de bruker i automaten, en billig og litt slitt laserskriver og printe ut dine egne pantelapper. Så lenge du ikke skriver ut for mer enn 100-200kr og gjør det i forskjellige butikker maks 1-3 ganger i måneden, så skal det gå bra Pass også på å skrive på en dato som er fra noen dager siden, og at den ser litt krøllete ut
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av Skyfex
Hva med å skaffe papiret de bruker i automaten, en billig og litt slitt laserskriver og printe ut dine egne pantelapper. Så lenge du ikke skriver ut for mer enn 100-200kr og gjør det i forskjellige butikker maks 1-3 ganger i måneden, så skal det gå bra Pass også på å skrive på en dato som er fra noen dager siden, og at den ser litt krøllete ut
Vis hele sitatet...
Det hadde vært evig bra. Lettjente penger kommer alltid godt med
Sitat av effie
Du hadde ikke vært veldig snill og hivd opp den for 2,5kr også da? Vææær så snill
Vis hele sitatet...

det skal vel bare gå ann å skanne strek-koden på ei vanlig 1,5 liters flaske.
då har du jo den koden som maskinen rekner som en 2,5kr-kode..
ganske logisk egentlig..
Sitat av Skyfex
Hva med å skaffe papiret de bruker i automaten, en billig og litt slitt laserskriver og printe ut dine egne pantelapper. Så lenge du ikke skriver ut for mer enn 100-200kr og gjør det i forskjellige butikker maks 1-3 ganger i måneden, så skal det gå bra Pass også på å skrive på en dato som er fra noen dager siden, og at den ser litt krøllete ut
Vis hele sitatet...
den hørtes grei ut. skal kansje prøve meg på den. men noen som vet hva slags papir jeg trenger da?
TOMRA papir. Egene ruller, med tomra logoen på baksiden.
Sitat av solrikioo
TOMRA papir. Egene ruller, med tomra logoen på baksiden.
Vis hele sitatet...
får man kjøpt det i bokhandelen?
Nei, må bestilles fra Tomra, De som leverer panteautomater. Det blir på samme måte som sedler. Man får jo ikke kjøpt papir ferdig vannmerket, og med sånne streker. Gjør man vell?