Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  151 25496
jeg kopiert detta ut fra web siden min.(faktisk ganske gammel, men funker forsatt testa det sist for 1uke siden)

http://www.ranvik.net/prosjekter-pri...kr/colabox.txt <- orginalen på web siden min

http://www.ranvik.net/prosjekter-pri...kr/colabox.psd det er bilde som må printes ut

print ut og fest på alle typer boxer (store eller små) og få 1kr pr stk(selv om det ikker pant på den) ,boxen blir mosa i maskinen så ingen ser den at du har gjordt noe.
fest vil si teipe. eller bruke klistre lapper osv.. er samme hvem vei koden står.helst streker i samme retting som gammle
har og strek kode for 2,5kr og men legger den ikke her, siden jeg syntes det blir litt mye svindel

print ut med photoshop. og bare last inn og trykk på print så får du rett stølse.
NB: Du MÅ gjøre så den gammle strek koden ikke er synelig mer. eks: bruke spritus over den gammle eller dekke den til.

en litten tanke:
69kr for svenske brett -24kr i "fake" pant = 45kr (1kr i pant)
69kr for svenske brett -60kr i "fake" fant = 9kr (2,5kr i pant)
gjør du alt rett så får du 24stk boxer med 0,33l for 9kr slå den :=D

www.ranvik.net
Erik ranvik
Man taper det bare over den gamle strekkoden?
Ja det er det som er meininga. Dermed tror maskinen at det er en legal boks du stapper inn, og så får du EN HEL krone tilbake =)
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
glemte og si at jeg har den til 2,5kr og men den vil jeg ikke gi ut.
Jeg kommer ikke til å gjøre dette her, men det er jo en idè til fattige studenter.
Croyfer: Har du ikke sett Kiwi reklamen.. En krone her og en krone der:P
Vil det funke på ting som doruller? Blir boksen knust før den er synlig for ansatte, eller etterpå?

Forresten er det unødvendig å si ting som at du har den for 2,5 kr men ikke vil gi den ut. Er det bare for å få oppmerksomhet og få folk til å spørre pent? Unødvendig i hvert fall, men takker klart for 1 kr strekkoden.
arehei: Boksen blir most sammen. Om de ansatte vil lete etter lappen, finner dem den, men tror neppe dem gidder. I maskinen på min arbeidsplass moses boksene og stappes ned i en stor plastpose. Når plastposen blir full tar vi den ut, snører den sammen, og drar den bak på lageret. Ingen som sjekker noe.
[offtopic]
http://www.ranvik.net/prosjekter-pri...r/100_1607.JPG

sitter her å humrer å ler enda
[/offtopic]

Flotte greier at du gidder å gi ut slikt!
Kjempeflott for fattige studenter. Men om man gidder å skrive ut og klistre på slike lapper så vil jeg heller si at du har gjort deg fortjent til den enkle krona
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
ch0izz det er faktisk wlan linken min, som er 350m til en nabo som har normalt 3com rett på innsiden av veggen sin.
box'ene er wet11 og en wlan booster som er på XXXmwatt , alt sammen ligger opp under taket men tokk det ned for bilde, og self av med alt av deksel.

ting jeg har fått panta er : dassruller,pringels rør, cpu eske, lyspære eske, plast kopper osv..... men IKKE TA OG PANT TING SOM ER AV GLASS!!!!
teip på lapper med strekkode på dorullkjerner el. likn!
Du hadde ikke vært veldig snill og hivd opp den for 2,5kr også da? Vææær så snill
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
gir ikke bort den 2,5kr siden synes den er litt for mye svindel.
Bør ikke være et stort problem å finne den for 2,5 kr. Er vel bare å scanne inn strekkodene fra en 1,5 liters flaske med brus. Trodde de automatene sjekket formen på flaskene også sånn at du ikke skulle kunne får pant for flasker som ikke hadde riktig "form", men er jo verdt et forsøk.
usertitle import
bleh's Avatar
Du har jo allerede lagt ut 1krones greien, så hvorfor ikke 2,5krones da? Er det uansett spesiellt lurt å legge ut sånne ting med fult navn? Dette er vel ulovlig på en eller annen måte. Men kult uansett da, takk takk!
Hvem i helvette gidder å gjøre det der for 1 kr ?
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
grunn til jeg egentlig la inn den 1kr er for og bevise at det faktisk funker. hvis jeg ikke hadde gjordt det vile alle sagt det ikke funker. hva
Old news Erik (vetle her btw) Er jo genialt hvis du feks har LAN da Slogum. Blir fort noen hundre kroner timen hvis du er 2 stk feks.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
veit det er old news(bare se første linje i topen), men mange her inne som ikke veit om det. bare se på web siden min da. så kan du se at nesten 1år siden jeg up-loade den og det har liggi der like lenge.
Sist endret av ranvik; 17. oktober 2005 kl. 00:00.
genial sceem da! artig at du panter dassruller o.l.
Det som slo meg er at hvis man limer på en 2.50 strekkode på en vanlig norsk boks som har en 1 kroners strekkode fra før av, vil man ikke da få 3.50 for hver boks? Maskinen leser vel strengt tatt av hele boksen? Kanskje man kan feste maange lapper på, å fa masse penger bare for en boks? Noen som har testet dette?
Det er ikke lurt å kødde for mye med dette. Flaskeautomatene hyler og uler no værre hvis det den merker at noe er galt. Men å lime over strekkodene merker den nok ikke.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
jeg kan bekrefte det du ikke får mere penger selv om alt er dekt alt av strek kode, siden maskinen regiser KUN 1 adresse så av gjør den hva den skal gjør med den. en måte hvis du ikke har box'er er og klippe ark A4 ark i 2 og rulle det samme og teipe samme, det funker.
Et veldig bra trix er og finne sånne maskiner som KUN tar box'er. siden da kan du normalt jobbe i fred, og teste ut ting. har oppdaget at hvis du tar over 256box'er i sånne som du kan ta både glass og box'er så klikker automaten(den printer ut lapp først) på samme automaten hender det og at den går mellom til bakromet siden den går som normal flaske, JA den stusser bra når dem får en dassrul eller noe inn
Smell opp 2,50,- lappen da!
Ingen som vet det er deg uanns !
Sitat av eXilim
Smell opp 2,50,- lappen da!
Ingen som vet det er deg uanns !
Vis hele sitatet...
Er det ikke bare å scanne det inn selv fra en 1,5 liters flaske? Hvem vet, kanskje du tilogmed finner den via et søk på google?
Hmm, vill ikke ;p har ikke scanner lenger, delte seg i 2 sånn helt plutselig(!) en gang ;P

Edit: Post nr. 100 !
Sist endret av Tr1pp3r; 22. oktober 2005 kl. 23:57. Grunn: Post nr hundre !
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
stemmer nesten det NoRemorse sier om at bare og scanne inn en flaske det er 2,5kr for, men husk og ta sånne ting som mosa i maskinen.
vil ikke legge ut min kode siden begyner og bli veldig mange som har akuratt den koden.

trur ikke du finner noe på google om den. enkler og bare gå i butikken og kjøpe en brus/vann/saft til 15-20kr så har du en egen kode.
kan ikke noen andre legge ut den koden da? eller lage en liste med mange forsjelige ?

siden den på web siden min er bare for en test at det faktisk funker.
Sist endret av ranvik; 23. oktober 2005 kl. 01:10.
jobber selv på kiwi, og tro meg: ingen skjekker boxene.
I alle fall ikke om strekoden er riktig!
Sleng ut 2,50 pant en eller annen da (A)
Sitat av ranvik
vil ikke legge ut min kode siden begyner og bli veldig mange som har akuratt den koden.
Vis hele sitatet...
Bare legg ut koden, gjør ingen ting om veldig mange andre har den også. Fordi det er samme kode på ett type produkt, eks. scanna du inn koden til en 1,5 liters cola flaske så er det samme kode på alle andre 1,5 liters cola flasker i Norge. Det er ikke sånn som med software serials som blir ugyldige vist for mange har den
Haha, moro. Flott tidsfordriv for de som trenger penger da.
Tror ikke jeg tør prøve selv, litt kjedelig om noe skjer og man må forklare seg...
Dessuten har jeg aldri bokser uten pant uansett så...
Regner med at det går ann å generere strekkoden via et strekkodeprogram så lenge du har plu koden:
Cola 1,5 liter - 5449000050519
Cola 0,5 liter - 54491229
hehe, nå har det seg sånn at jeg hadde en strekkode generator for en uke siden, men jeg tenkte jo, når i helvette får jeg bruk for det, så jeg sletta det:P

hmm, stupid me:P finner det vel med litt googling

edit: http://www.barcodesinc.com/generator/image.php?code=5449000050519&style=165&type=C128A&width=453&height=215&xres=2&font=1

dette er hva jeg fikk til med http://www.barcodesinc.com/generator/, men ville prøvd meg på en scann istedenfor

edit2: NoRemorse var raskere enn meg gitt
Sist endret av BuzzR; 23. oktober 2005 kl. 14:09.
Greit, for dere som enda ikke har klart å finne det på google....
http://www.milk.com/barcode/server/b...=5449000050519

Slå dere løs
Sitat av NoRemorse
Greit, for dere som enda ikke har klart å finne det på google....
http://www.milk.com/barcode/server/b...=5449000050519

Slå dere løs
Vis hele sitatet...
Funker den i norge ? Og den er 2,50 ? ; )
den er generated fra en barcode generator, om den funker gjennstår å se..
Butikken tjener jo på å få mosa bokser alikevel.. Er ikke butikken som blir lurt, det er systemet :P
Den strekkoden som jeg la ut og den som var på 1,5 liters flasken så helt identiske ut, bortsett fra størrelsen. Så den skal fungere så lenge du forstørrer den opp til riktig størrelse og fjerner det milk.com greiene.
Sitat av NoRemorse
Den strekkoden som jeg la ut og den som var på 1,5 liters flasken så helt identiske ut, bortsett fra størrelsen. Så den skal fungere så lenge du forstørrer den opp til riktig størrelse og fjerner det milk.com greiene.
Vis hele sitatet...
Den er nå fjerna. Jeg fant ut at jeg ikke hadde lagret den :O

Er det noen som gidd å laste den opp eller ?


EDIT!!

HER ER 2. 50 strekkode ting.. tror den skal funke
Sist endret av gillebo; 23. oktober 2005 kl. 18:02.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
for og av klare en ting her. "250 kr pant.png" funker 100% sikert IKKE. siden det er er til en flaske som IKKE blir mosa. og da sjekker den bare formen på flaska.

Cola 1,5 liter - 5449000050519
Cola 0,5 liter - 54491229
disse nr er for cola flasker som IKKE blir sjekket strekk kode på, dem sjekker kun formen, er KUN flasker som blir mosa som sjekker strekk kode på.

eks. box'er og flasker med merke "1kr pant" eller "2,5kr pant" blir normalt mosa i maskinen

det er faktisk ikke noen som taper penger, siden det er ca mellom 80-90% av alle flasken som blir levert inn. og det er di siste 10-20% som pengen blir tatt fra som ellers ville gått til staten, eller cola-company.

en litten ting til:
husk det er forsjell på plast og metal box'er så ikke det blir krøll hvem sekk det havner i jeg oppfordrer ikke til og lage jobb for butikken.
Sist endret av ranvik; 23. oktober 2005 kl. 19:28.
Jaja, da blir bare mineralvannprisen høyere.
Er det 250 kroner eller 2,50 den strek-koden skal være? Litt usannsynelig med 250 spenn liksom!
Sitat av ranvik
...disse nr er for cola flasker som IKKE blir sjekket strekk kode på, dem sjekker kun formen, er KUN flasker som blir mosa som sjekker strekk kode på.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg egentlig trodde tidligere i denne tråden. Men finnes det noe som blir most som har 2,5kr i pant? I såfall skal jeg vel alltids klare å slenge ut en sånn plu også i løpet av morgendagen, hvis bare noen sier meg hva slags flasker/bokser det er.

Elohg, det var den samme som jeg la ut.

Raymond, det er bare en helt vanlig 1,5 liters strekkode.
Sist endret av NoRemorse; 23. oktober 2005 kl. 20:01.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
får vel mekke en video i måra og bevise at det faktisk funker :=) og finne noe annet som er 2,5kr i pant enn den jeg har.
Gøy-flasker blir most

Jeg har heldigvis ganske mange svenske cola-bokser *prøvepå*
Er ikke sikker men jeg tror de fleste myke flasker blir most med en gang.

Det kommer vel også litt ann på butikken også vel? På kiwi her blir bare flaskene sendt bak på et lager og de står bortover noe lignende et rullebånd pent og pyntlig til det piper om at det er fullt. da kommer noen å putter de i en sekk og slenger det lenger inn i lokalet.

det er sånn automat med lcd display hvor det står "Husk! Bunnen først!"
Staten som får mindre penger inn ved at folk jukser med pantingen sånn som dette. Tror jeg da...

Strekkodene er like på alle Cola-flasker i Norge og nesten like på alle i utlandet også. Nummeret på flasken blir brukt til å finne produktet i en felles database på butikken og dermed finne prisen/panten for produktet.

Tar jeg ikke helt feil blir ikke strekkoden lest på alle bokser. I såfall må de ha lagt inn mange bokser som ikke blir solgt i Norge. F.eks. Redbull og andre energi-drikker.

Ranvik: Sa du at maskinen klikker etter 256 flasker/bokser? Er det når den piper sånn? Skjer alltid når vi panter flasker etter større dataarrangement/lan f.eks.

Har en strekkodeleser som ligger her. Ganske gøy å leke med...
Bip...
Siden dere nå er så godt i gang med å scam'e boksautomater, kan ikke noen teste føgende;
Klipp ut strekkoden på ei plastflaske eller en colaboks, teip den på en pinne som når fram til laserleseren for så å stille seg i butikken og ta den tingen inn og ut tja... ca så mange ganger du tør. Tipper det kommer an på hvordan automat det er, men det funker seff på de gamle, så om det er noen her som pleier å henge på plasser som heter noe sånn som ytre oterhælvett ekker langt fettåhælvett vekk, så vil jeg gi dere en sterk oppfordring til å teste det.
Tipper egentlig ikke det funker på de nye, i og med at de fleste måler størrelse og vekt.
Si fra om du tør =P
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
var i butikken i dag og fant en gammel 1kr strek kode ark :=)
http://www.ranvik.net/prosjekter-pri...r/1kr_pant.mpg som bevis at det funker fint. og bare bytte strek kode.
offtopic: haHahHAHAAHHAHA! überpræhæhæhæhæ! at du faktisk har filma og lagt det ut setter deg høyere i min bok, men det var kanskje filma med mobben. vel vel, konge gjort uansett. Men jeg utfordrer deg: teip den boksen på en pinne neste gang og stikk den inn og ut mange ganger.. så får du deg noen kroner.
Hva er neste?
ranvik's Avatar
Trådstarter
det med pinne tviler jeg vil funke siden det er en scanner før den går inn. som velger om den skal moses eller rett mellom, desuten så er det en vippe som går over så det ikke blir plass til pinnen.
jeg kan sikert teste det. men tviler, siden lasern som leverser strekkoden ikke er slått på før box'en har pasert første scannern.

var faktisk filma med mobilen.
Sist endret av ranvik; 24. oktober 2005 kl. 20:14.