Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 15515
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
herregud mann, hva fan er galt med deg? jeg leste den siste posten din før den ble slettet. islam er en fantastisk, men akk feiltolket relgion.
Vis hele sitatet...
Mohammed var en fantastisk massemorder. Det er jo det Koranen sier, så å mene noe annet er å spotte islam. Kan nesten sammenlignes med Jesus? På youtube kan du selv se at de snakker. Du behøver ikke tro på meg, men tro på DEM ihvertfall. Svaret ligger der. Bare å se.
Sitat av rcW Vis innlegg
Mohammed var en fantastisk massemorder. Det er jo det Koranen sier, så å mene noe annet er å spotte islam. Kan nesten sammenlignes med Jesus? På youtube kan du selv se at de snakker. Du behøver ikke tro på meg, men tro på DEM ihvertfall. Svaret ligger der. Bare å se.
Vis hele sitatet...
kjære deg gutt/pike, du kan ikke stole på alt du ser og hører på youtube. dette gjeler for www sjenerelt.

du kan ikke uten vidre gå for noe du har sett på youtube, siden hvem som helt kan legg opp filmer der.


men for all del " gutta la oss gå å se på youtube til øya vårres e firkanta. og baisen vårres grønn!"
Sist endret av Uncle_Sylvert; 8. august 2009 kl. 01:39.
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
kjære deg gutt/pike, du kan ikke stole på alt du ser og hører på youtube. dette gjeler for www sjenerelt.

du kan ikke uten vidre gå for noe du har sett på youtube, siden hvem som helt kan legg opp filmer der.
Vis hele sitatet...
Ditt utsagn tyder kun på at du ikke ønsker å se klippene der de selv sier hvordan man skal slå kona, og hvordan de vil ta over europa uten sverd, altså politisk. Dersom du ikke ønsker å se det selv, kan man bare si at "ignorance is bliss".
Gidder ikke lese hele denne tråden, men jeg kan gjette meg til grunnen til hvorfor han vil konvertere:

Han har truffet en deilig liten musling jente som han ønsker å gifte seg med.

*Det var en dag en dag*
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
men er det ikke slik at islam er en relgion? og at vi har friheten til å velge vår egen relgion? i såfall hvis det noen gang blir noe som heter f.eks Islamsk folkeparti, vil ikke det omtrent bli parralet med kristelig folke parti (krf)?
Vis hele sitatet...
I Islamiske land velger man ikke selv. Islam er blitt er politisk bevegelse. Men dersom man ikke ønsker å faktisk selv SE det, så kan man leve livet og overlate problemet til barnabarna. Du kan jo sjekke ut Samtidspartiet. Google it.
Moro å se hvor mange som hopper på sånne tråder som dette, uten å i det hele tatt ta hensyn til det opprinnelige spørsmål.

Så jeg ser ingen annen mulighet enn å hoppe på toget

Interresant spørsmål. Gjelder vel egentlig de fleste religioner, bortsett ifra kristendom hvor man nærmest får passet på-skrevet nærmest før man er født. Jeg vet lite om Islam; de bygger på gamle testamentet og har en profet 600 år yngre enn Jesus, thats it. Men kunne vært spennende å vite litt mer om konverterings-delen. Blir man f.eks. døpt innen islam?

For min egen del så har jeg ikke noe behov for å velge det ene eller andre innen religion. Min tro er basert på det som alle religioner er bygget opp under, nemlig kjærlighet.

Lykke til med konverteringen

Sitat av rcW Vis innlegg
Ditt utsagn tyder kun på at du ikke ønsker å se klippene der de selv sier hvordan man skal slå kona, og hvordan de vil ta over europa uten sverd, altså politisk. Dersom du ikke ønsker å se det selv, kan man bare si at "ignorance is bliss".
Vis hele sitatet...
Hadde du kunnet en brøk-del av det som du uttaler deg om, så hadde jeg latt være, men når du er totalt uvitende, så er umulig å la være.

Få deg en annen hobby, gutt. Modell-fly, hoppe strikk, slå-på-ring etc
Sist endret av fff; 8. august 2009 kl. 01:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av rcW Vis innlegg
Å VILLE konvertere til Islam, tyder på en mental feil. Intet mer, intet mindre. Dette på bakgrunn av hat- og verdisyn. Det er bare å ta en titt på hva muslimene selv sier, for deretter å gjøre opp sin egen mening om hva som er rett og galt. Håper fornuften seirer.

Lykke til, IncassoMail!
Vis hele sitatet...

mener at jeg har lest om en kristen mor som nektet sin kreftsyke sønn medesiner og ståle behandling.. p.g av at de var katolikker.

uansett mener du å si at f.eks. kristendom er bedre enn islam?
Sitat av Uncle_Sylvert Vis innlegg
mener at jeg har lest om en kristen mor som nektet sin kreftsyke sønn medesiner og ståle behandling.. p.g av at de var katolikker.

uansett mener du å si at f.eks. kristendom er bedre enn islam?
Vis hele sitatet...
Nei. Fornuft, kamerat. Jeg liker ikke noen ekstreme versjoner av noen religioner. Haha. Selv om muslimene selv sier det de sier, står du på ditt av prinsipp. Du tror mer på deg selv enn dem. Det blir litt for dumt.

Det blir som at å si at himmelen er neon-orange fremfor blå. Det er rett og slett ikke noe vits i å diskutere med deg.
Det er den evige dra kampen mellom Islam og Kristendommen. Men ingen vinner, er det på tide å vurdere nytt korstog? eller er den allerede igang?.
og en ting til: selvom jeg misliker islam og dens umenneskelige agenda, betyr ikke det at jeg elsker kristendommen. Det handler kun om å se.
Sitat av rcW Vis innlegg
Nei. Fornuft, kamerat. Jeg liker ikke noen ekstreme versjoner av noen religioner. Haha. Selv om muslimene selv sier det de sier, står du på ditt av prinsipp. Du tror mer på deg selv enn dem. Det blir litt for dumt.

Det blir som at å si at himmelen er neon-orange fremfor blå. Det er rett og slett ikke noe vits i å diskutere med deg.
Vis hele sitatet...
Er faktisk ærlig dritt lei sånne folk som deg. Som faktisk dømmer mange mennesker på grunnlag av noen få. Du vet å være muslim har VELDIG mye å si på den geografiske plasseringen "vår".

Er du, la oss i muslim i Afghanistan. Så ja, så er du kanskje mer ekstrem enn oss gutta i Oslo som som regel liker å nyte en pils eller ja, diskutere med sånne som deg..
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Er faktisk ærlig dritt lei sånne folk som deg. Som faktisk dømmer mange mennesker på grunnlag av noen få. Du vet å være muslim har VELDIG mye å si på den geografiske plasseringen "vår".

Er du, la oss i muslim i Afghanistan. Så ja, så er du kanskje mer ekstrem enn oss gutta i Oslo som som regel liker å nyte en pils eller ja, diskutere med sånne som deg..
Vis hele sitatet...
Jeg ser frem til den dagen disse mange menneskene du snakker om kommer frem i rampelyset og fordømmer disse få ekstremistene på det sterkeste. Problemet er at de da trues på livet av sine medmennesker. I tilfeller av sin egen familie. Sjekk også de demografiske fakta.
Uncle_Sylvert: Elendig forsøk på hellig krig/jihad. Du klarer ikke en gang å forsvare deg på en skikkelig måte, og går direkte over fra sak til person............... Aldri hørt om prinsippet om naskh og nasikh?! Naskh er basert på sannheten om at Muhammed fikk åpenbart tekstene i Koranen over et tidsrom på ca. 22 år. Han gikk fra å være fredelig til å bli militærpolitisk der jihad hadde en veldig viktig rolle. De fredelige versa, da han fremdeles var i Mekka, før han ble en millitær leder, er nasikh, altså de tilsidesettes, de eksisterer ikke lenger, men likevel er de i koranen....... Jihad trenger ikke være fysisk, vettu.

"Those who reject Islam must be killed. If they turn back from Islam, take them and kill them wherever you find them. SURAH 4:89"

Les Islam og terrorisme av Mark Gabriel, om dere ikke tror meg.

Allah: Satan.
Sist endret av Izidorx; 8. august 2009 kl. 02:30.
Ååå gidd a, elsker når folk på internett googler>>> "horrible islamic quotes from the quran" også limer dem inn på et forum. Men greit, right back at you:

"Go up, my warriors, against the land of Merathaim and against the people of Pekod. Yes, march against Babylon, the land of rebels, a land that I will judge! Pursue, kill, and completely destroy them, as I have commanded you," says the LORD. "Let the battle cry be heard in the land, a shout of great destruction". (Jeremiah 50:21-22 NLT)

(Deuteronomy 20:10-14)
As you approach a town to attack it, first offer its people terms for peace. If they accept your terms and open the gates to you, then all the people inside will serve you in forced labor. But if they refuse to make peace and prepare to fight, you must attack the town. When the LORD your God hands it over to you, kill every man in the town. But you may keep for yourselves all the women, children, livestock, and other plunder. You may enjoy the spoils of your enemies that the LORD your God has given you.

(Deuteronomy 22:23-24 NAB)
If within the city a man comes upon a maiden who is betrothed, and has relations with her, you shall bring them both out of the gate of the city and there stone them to death: the girl because she did not cry out for help though she was in the city, and the man because he violated his neighbors wife.

KAPOW, "min relgion er bedre enn din"
Sist endret av BaJa; 8. august 2009 kl. 02:43.
For det første, de sitatene der er fra det Gamle Testamentet, før Jesus kom m.a.o. Det Nye testamentet gjelder for kristne, det viderefører en rekke temaer i det gamle, for en kristen blir det gamle et slags supplement.

For det andre, begge hendelsene der Gud oppfordret til vold er gudløse byer/områder full av umoral og synd. Babylon og Sodom / Gomorrah. Gud tollererer ikke synd, det var derfor Jesus kom og døde, stod opp fra de døde, for å ta på seg syndene til alle de som tror på han. Uten Jesus, Gud som menneske, hadde vi fremdeles måtte ha ofra dyr (hans skaperverk). Gud er dømmende.
Litt enig at det er mange syke og ut daterte utsagn fra de fleste religioner. Men du driver bare å rakker ned på en spesiell religion. Og var usaklig, og det vet du selv. Så skjerp deg, målet til muslimer i Norge er ikke å "islamisere" landet. Hadde det vært det, så hadde jeg visst det. Men nei, dessverre. Vi prøver bare å leve det søte liv som alle andre......
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Litt enig at det er mange syke og ut daterte utsagn fra de fleste religioner. Men du driver bare å rakker ned på en spesiell religion. Og var usaklig, og det vet du selv. Så skjerp deg, målet til muslimer i Norge er ikke å "islamisere" landet. Hadde det vært det, så hadde jeg visst det. Men nei, dessverre. Vi prøver bare å leve det søte liv som alle andre......
Vis hele sitatet...
Er ingen utdaterte utsagn i Bibelen, jeg står for alt som står der. Jeg driver ikke og rakker ned Islam heller, jeg kommer med FAKTA om en religion som du som muslim burde kjenne bedre enn meg, som er kristen. Hvorfor finnes det ingen ny utgave av Koranen da, om du mener deler av den er utdatert? Tror du ikke på hele, kan du like så godt forkaste den, det samme gjelder med Bibelen forsåvidt. Begge er jo åpentbart av den bibelske Gud og Allah (i Islam) gjennom mennesker.

Les Islam og terrorisme, så skjønner du hva jeg mener. Forfatteren studerte, forkynte og lærte bort _ekte_ Islam, ikke den utvaska versjonen som praktiseres av liberale. Jihad, dø i Allahs navn, er den ENESTE garanterte veien til paradis (helvette), hvor mange ekte muslimer er det da i den vestlige verden....? Dette er IKKE mine meninger, dette er FAKTA, som du som muslim burde kunne. Om du ikke vil, greit, men deal med følgene, og ikke kom her og si at jeg er usaklig....
Sist endret av Izidorx; 8. august 2009 kl. 03:11.
Lurer på hvorfor alle er så jævlig imot islam jeg ! det er greit at det finnes noen dårlige muslimer men islam er en fin relgion og har mange fine mennesker!
Sitat av Izidorx Vis innlegg
Uncle_Sylvert: Elendig forsøk på hellig krig/jihad. Du klarer ikke en gang å forsvare deg på en skikkelig måte, og går direkte over fra sak til person............... Aldri hørt om prinsippet om naskh og nasikh?! Naskh er basert på sannheten om at Muhammed fikk åpenbart tekstene i Koranen over et tidsrom på ca. 22 år. Han gikk fra å være fredelig til å bli militærpolitisk der jihad hadde en veldig viktig rolle. De fredelige versa, da han fremdeles var i Mekka, før han ble en millitær leder, er nasikh, altså de tilsidesettes, de eksisterer ikke lenger, men likevel er de i koranen....... Jihad trenger ikke være fysisk, vettu.

"Those who reject Islam must be killed. If they turn back from Islam, take them and kill them wherever you find them. SURAH 4:89"

Les Islam og terrorisme av Mark Gabriel, om dere ikke tror meg.

Allah: Satan.
Vis hele sitatet...
En ting jeg la merke til er at du siterer en setning uten å gi oss konteksten (for deg som tydligvis ikke forstår det så betyr det sammenhengen, altså teksten før og etter sitatet ditt).

Du siterer fra Surat 4 Al-Nisaa: jeg anbefaler at du leser i fra 004.085-004.090
Helst at du leser hele verset for å forstå den helt ut.
http://www.usc.edu/schools/college/c...n/004.qmt.html
Du får oversettelsene til Yusuf Ali, Marmaduke Pickthal og Shakir, jeg siterer oversettelsen til Pickthal:

La meg heller sitere for de av dere som vil lese konteksten

004.085
PICKTHAL: Whoso interveneth in a good cause will have the reward thereof, and whoso interveneth in an evil cause will bear the consequence thereof. Allah overseeth all things.

004.086
PICKTHAL: When ye are greeted with a greeting, greet ye with a better than it or return it. Lo! Allah taketh count of all things.

004.087
PICKTHAL: Allah! There is no Allah save Him. He gathereth you all unto a Day of Resurrection whereof there is no doubt. Who is more true in statement than Allah?

004.088
PICKTHAL: What aileth you that ye are become two parties regarding the hypocrites, when Allah cast them back (to disbelief) because of what they earned? Seek ye to guide him whom Allah hath sent astray? He whom Allah sendeth astray, for him thou (O MUhammad) canst not find a road.

Også sitatet ditt:

004.089
PICKTHAL: They long that ye should disbelieve even as they disbelieve, that ye may be upon a level (with them). So choose not friends from them till they forsake their homes in the way of Allah; if they turn back (to enmity) then take them and kill them wherever ye find them, and choose no friend nor helper from among them,

Også har vi den VIKTIGE teksten som følger etter sitatet hva sier den?

004.090
PICKTHAL: Except those who seek refuge with a people between whom and you there is a covenant, or (those who) come unto you because their hearts forbid them to make war on you or make war on their own folk. Had Allah willed He could have given them power over you so that assuredly they would have fought you. So, if they hold aloof from you and wage not war against you and offer you peace, Allah alloweth you no way against them.

(altså ingen krigføring er tillatt hvis fienden din ønsker fred og inngår en pakt, bare til selvforsvar er krig tillatt).

Det kalles propeganda å bare sitere en linje og prøve å gi det en annen mening uten å gi konteksten.
Å herre.. (unnskyld uttrykket).
Men seriøst.
Trådstarter spurte om hvor han kunne henvende seg i en offentlig muslimsk instans.
Han var ikke ute etter å starte en hellig krig på forumet, slik dere driver på nå.
Dette er grunnen til at mennesker lider rundt om i verden, på grunn av folk som dere.

Det fins noe som heter respekt for andre - detter ser det ut til at de fleste av dere mangler.

Trådstarter; les litt her: http://www.islam.no - se om kanskje noen av disse kan hjelpe deg.
Nå må man slettes ikke glemme alt det sinnsyke som står i Bibelen!
Er flere ganger jeg bare har bledd opp på en tilfeldig side i Bibelen og lest de mest markabre uttalelser og regler som kun er begrunnet på det jeg velger å kalle for piss!


Dette høres kanskje helt idiotisk ut, men bare til opplysning:

Leste en bok som het "Afghaneren" for en liten stund siden.
Det er en veldig bra spenningsroman som inneholder vanvittig mye informasjon om Islam og alt rundt det.

Anbefaler de som vil lære mer om Islam på en gøyere måte enn å krangle på et forum, å lese den boka.
Tror du på islam og prakisere dens "lover" så er du muslim. Da har du allerede konvertert i mitt syn.
RandomiZed trådstarter har fått den informasjonen han trenger, og denne tråden kan egentlig stenges
men det er noen her som liker å spore trådene helt av for å drive med propeganda og da ser jeg meg nødt til å sette dem på plass.
bashrc, har du lest koranen?
Sitat av Izidorx Vis innlegg
For det første, de sitatene der er fra det Gamle Testamentet, før Jesus kom m.a.o. Det Nye testamentet gjelder for kristne, det viderefører en rekke temaer i det gamle, for en kristen blir det gamle et slags supplement.
Vis hele sitatet...
Jesus er ikke enig:

Sitat av Jesus - Matteus
5:17 Think not that I am come to destroy the law, or the prophets: I am not come to destroy, but to fulfil.
5:18 For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled.
Vis hele sitatet...

Sitat av Jesus - Markus
7:9 And he said unto them, Full well ye reject the commandment of God, that ye may keep your own tradition.
7:10 For Moses said, Honour thy father and thy mother; and, Whoso curseth father or mother, let him die the death.
Vis hele sitatet...
Sist endret av xtapolapocetl; 8. august 2009 kl. 16:25.
Jeg mener at du ikke bør bli påvirket av dissemenneskene på forumet, Men derimot skaffe deg grundig bakgrunns informasjon, og deretter Vurdere å bli muslim. Da du er 100% sikker da kan du ta et valg som kan/ vil endre livet ditt! Jeg sier Bare Mashaallah Dersom du blir muslim !
Sitat av IncassoMail Vis innlegg
vi som et samfunn ser ned på de som ikke er fra samme land av opphav eller skikker, vi setter dem på boks. som vil si at vi isolerer dem fra samfunnet.
Vis hele sitatet...

Nå får du gi deg.. Er det noen som isolerer så er det invandrerne selv. Den norske stat hjelper de å integrere seg med å plassere de rundt om spredt utover landet, men hvem flytter dem til østlandet. Ikke staten i alle fall. De isolerer seg i gettoene sine og skaper sine egne lukkede miljøer.
Kom faen ikke med en påstand om at det er nordmenn som isolerer.

P.S. JESUS altså
Sist endret av Testesen; 8. august 2009 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Testesen Vis innlegg
Nå får du gi deg.. Er det noen som isolerer så er det invandrerne selv. Den norske stat hjelper de å integrere seg med å plassere de rundt om spredt utover landet, men hvem flytter dem til østlandet. Ikke staten i alle fall. De isolerer seg i gettoene sine og skaper sine egne lukkede miljøer.
Kom faen ikke med en påstand om at det er nordmenn som isolerer.
Vis hele sitatet...
Åjoda, det gjer vi. Eg har sett på nært hald korleis skilnaden mellom ein nordmann og ein innvandrar er på bustadmarknaden, trass i at det i begge tilfeller var snakk om velutdanna personer med plenty grei inntekt til å betale leiga det var snakk om.

BT har sett på korleis skilnadane er på boligmarknaden og i jobbmarknaden - nordmenn kjem raskare til. Det samme gjeld overalt i samfunnet - kvardagsrasisme, og diskriminering. Kvar enkeltsak er ikkje så stor, men summen av det fører til ei ghettodanning.
When one person suffers from a delusion, it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called Religion." - Robert M. Pirsig

Sier meg enig med denne karen.

Men en ting. Hvorfor skiller så mange mennesker seg fra resten? Enten det er religion (som tråden handler om) eller andre kulturelle forskjeller. Jah, til og med nasjonalisme,karriere etc er nok for noen til å dømme å rakke ned på andre, eller for å skille seg fra endre..
Hvorfor er mennesket (Overdriver litt nå) Så negativ til tanken at vi alle er i samme båt, vi stammer alle fra samme sted og vi er i samme bås og vi er alle mennesker. Likevel er vi så forbanna opptatt av å rakke ned på andres identitet, prøver alltid å heve oss over andre eller skille oss fra andre.
Vi trenger ikke religion for å få oss til å føle bedre, eller for å forklare eller gi livet en mening. Uansett hva noen sier.
Alle religioner står for fred ifølge troende, likevel skaper det konflikter. Vi elsker å drepe i guds navn, av en eller annen grund, sikker pga gud er taus så da funker det jo fint å bruke gud uansett hva navn han\hun\den har...
Jeg mener det er på tide at vi som helhet kan fungere sammen. Ihvertfall begynne å tenke tanken, istedenfor å stadig prøve å finne ting som skiller oss fra andre. Utenom å bare enkelt og greit være deg selv, uten innflytelse fra "høyere makter" Kanskje jeg er hippie, men selv om noen ser ned på dem så var mange av tankene til hippiene positive. Men urealistiske pga måten vi er.
Hva med å starte en "religion" eller kanskje rettere sagt ett livssyn som handler om å skape en rettferdig verden og en bedre verden. Istedenfor å tro på en gud som passer på deg, tro på deg selv og tro at det er mulig å gjøre verden mer positiv. Det er kanskje det er like fiksjonelt som å tro på en gud, men likevel mener jeg det kunne vært ett bedre livssyn på mange måter.
Tenk det du, en verden der man ikke var så opptatt med å true hverandre. Isteden for å bruke penger på militært så kunne det gått til gode saker.
Fokusert på teknologi,universet,legevitenskap,utdanning.

Noen sier kanskje at militæret er med å utvikle tingene jeg nevner, men er det virkelig nødvendig med konflikt for å ha en fremgang?

Ok, dette ble en særdeles rotete og sikkert snålt innlegg... hehe.
On-topic. Hvorfor islam? Tror du virkelig på gud?
Sist endret av sneipen; 8. august 2009 kl. 22:37.
Oj oj oj, her var det mye rart

On Topic: stikk i en moské og hør med en imam, eller gå inn på islam.no, der finner du mailaddresser osv, hvor du kan spørre om alt mulig

Off Topic:
Synes Islam i seg selv er en fantastisk fin religion, det er bare det at man har fått et annet inntrykk av den pga. diverse hendelser som sikkert alle vet om
Ekstremister finner vi i alle religioner.
ang. at boken er oversatt og tolket, så er vel alle religiøse bøker det? Bibelen ble iallefall ikke skrevet på norsk i originalversjon

Dessuten trenger vi ikke stikke lenger enn til Irland, for å finne Katolikker og Protestanter (les: KRISTNE) som "hater" hverandre.
Har selv opplevd litt av det
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Islam er jævlig

Se HVEM som voldtar, raner etc
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt om kristne, ikke-troende og mennesker fra andre religioner som har voldtatt og ranet også, jeg.
Og mener du at det er religionen som får dem til å gjøre det?
Jeg blir så overrasket over tankegangen til noen her.
Sist endret av exocytose; 9. august 2009 kl. 13:53.
Pressedekningen av Islam i det siste, har garantert fått nordmenn til å få et annet syn på religionen. Media fremstiller Islam som en helt jævlig religion, alle islamister blir slengt under samme bås, og alle er jævler. Vi ser jo flere utsagn som bekrefter uttalelsen min, i denne tråden faktisk!
Siterer en bruker :

Islam er jævlig
Se HVEM som voldtar, raner etc


Hva er dette for noe piss?
Vi ser no kristne som gjør jævlige ting også...
http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.590898
hva med jødene ? Hva var det paven gjorde/sa for ikke så alt for lenge siden ? Forbød bruk av kondom...
noe som sansynelig har resultert i oppblussing av hiv og aids i afrika. Indirekte senking av livskvalitet / drap!

Religiøs ekstreminisme er like gale UANSETT hvilke religion vi snakker om .
Ekstrem buddhist, jøde, islamist er like gale alle greiene.

uansett jeg syntes at vi ser sterkere/mer tendenser til ekstrimister innenfor islam en det vi gjør med andre religioner.
Greit at kristne har stått bak helt for jævlige ting tidelgiere, men dette er historie. Det som islamister gjør er nåtid.


/sporer litt av her!
___

og for å nevne, hva med alt det islamistene krever her i norge "for at de skal kunne intigrere seg"?
- Egen eldreomsorg for muslimer
- Halal-mat i fengsler
- Alkoholfrie dager på byens utesteder for det er forbudt for muslimer å drikke
- Offentlige muslimske høytider
- Kjønnsdelte svømmebasseng og badeplasser/kjønnsdelt svømmeundervisning.
- Bønnerom på arbeidsplassen
- Islam-bank (ikke tillat å kreve renter på lån)
- Egen imamutdanning i Norge
- kvinnelige politifolk skal ikke kunne pågripe menn

Hva er det som egentlig skjer? er det bare jeg som syntes at det som kreves er helt hinnsides latterlig? hadde vi reist til Saudi-Arabia og krevd noe som helst, hadde vi sansyneligvis blitt drept.
Sist endret av Spelly; 9. august 2009 kl. 14:38.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Jeg har hørt om kristne, ikke-troende og mennesker fra andre religioner som har voldtatt og ranet også, jeg.
Og mener du at det er religionen som får dem til å gjøre det?
Jeg blir så overrasket over tankegangen til noen her.
Vis hele sitatet...
Majoriteten av de som gjør dette er muslimer (somalere, kurdere etc)

Dessuten hvorfor er mange av de muslimske samfunnene i verden de med flest problemer? For eksempel, Somalia, Pakistan og Afghanistan er alle på lista over top 10 mest mislykka taper land.

Hvis du vil ha et muslimsk samfunn i Norge kan du bare dra tilbake der du kom ifra. Her i Norge har vi en kristen kultur, liker du ikke det har du ingenting her å gjøre. Så enkelt er det bare.

Mange av dere er parasitter som bare tar og tar (trygd, voldtekt) uten å gi noe tilbake.

For å legge til litt:

Det er flere eksempler på at det foregår en islamisering av Europa. F.eks på en barneskole i Oslo er det kjønnsdelt kroppsøvinga pga press fra muslimske foreldre.
Sist endret av Ola89; 9. august 2009 kl. 14:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Majoriteten av de som gjør dette er muslimer (somalere, kurdere etc)

Dessuten hvorfor er mange av de muslimske samfunnene i verden de med flest problemer? For eksempel, Somalia, Pakistan og Afghanistan er alle på lista over top 10 mest mislykka taper land.

Hvis du vil ha et muslimsk samfunn i Norge kan du bare dra tilbake der du kom ifra. Her i Norge har vi en kristen kultur, liker du ikke det har du ingenting her å gjøre. Så enkelt er det bare.

Mange av dere er parasitter som bare tar og tar (trygd, voldtekt) uten å gi noe tilbake.
Vis hele sitatet...
Ååå fyfaen, har det plutselig ramla for deg eller?
Kjakan, slutt å se så trangsynt. Du vil bare ende opp med å kjøre mopeden din i grøfta. Blir bare flau over sånne som deg. Du snakker om ting du ikke har peilig på og bare sprer generell hat propaganda.

aiiiiaiiii, dette var dagens. Du vil vokse opp om noen år, enten så skjønner du at det du sier er feil og du tar alle over en kam. Eller så ser vi deg boende i øvre-buskerud der du er supermedlem av Vigrid å går og døper små jenter i tors navn.
Sitat av spelley Vis innlegg
hva med jødene ? Hva var det paven gjorde/sa for ikke så alt for lenge siden ? Forbød bruk av kondom...
noe som sansynelig har resultert i oppblussing av hiv og aids i afrika. Indirekte senking av livskvalitet / drap!
Vis hele sitatet...
Paven er katolsk, altså kristen.



Sitat av spelley Vis innlegg
Hva er det som egentlig skjer? er det bare jeg som syntes at det som kreves er helt hinnsides latterlig? hadde vi reist til Saudi-Arabia og krevd noe som helst, hadde vi sansyneligvis blitt drept.
Vis hele sitatet...
Ja, men hvorfor skal vi senke oss til deres nivå? Selv om andre land bryter menneskerettigheter og gjør forkastelige ting, så betyr ikke det at vi skal gjøre det.
Nå sa jeg omtrent det samme som slashdot har sagt i denne tråden:Noen andre som blir redd av usaklige kommentarer ang. Mulla Krekar?. Anbefaler deg å lese den, ettersom du er så enormt trangsynt. Deg og Ola89
Sist endret av exocytose; 9. august 2009 kl. 14:50.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Paven er katolsk, altså kristen.





Ja, men hvorfor skal vi senke oss til deres nivå? Selv om andre bryter menneskerettigheter og gjør forkastelige ting, så betyr ikke det at vi skal gjøre det.
Vis hele sitatet...
Har du bare lest kritiseringen av islam? For hvis du hadde lest alt, hadde du forthåpentligvis forstått at jeg kom bare med et absurd eksempel... Og hvordan får du meg til å være så jævla trangsynt? Fordi jeg kritiserer andre religioner ?
Sist endret av Spelly; 9. august 2009 kl. 14:53.
Sitat av spelley Vis innlegg
Har du bare lest kritiseringen av islam? For hvis du hadde lest alt, hadde du forthåpentligvis forstått at jeg kom bare med et absurd eksempel... Og hvordan får du meg til å være så jævla trangsynt? Fordi jeg kritiserer andre religioner ?
Vis hele sitatet...
Sorry, misforsto det hele. Tok de faktisk ikke som en kritikk av islam, men som at du ville at Norge skulle gi muslimer samme behandling som Saudi-Arabia hadde gitt oss.
Sist endret av exocytose; 9. august 2009 kl. 15:05.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Ååå fyfaen, har det plutselig ramla for deg eller?
Kjakan, slutt å se så trangsynt. Du vil bare ende opp med å kjøre mopeden din i grøfta. Blir bare flau over sånne som deg. Du snakker om ting du ikke har peilig på og bare sprer generell hat propaganda.

aiiiiaiiii, dette var dagens. Du vil vokse opp om noen år, enten så skjønner du at det du sier er feil og du tar alle over en kam. Eller så ser vi deg boende i øvre-buskerud der du er supermedlem av Vigrid å går og døper små jenter i tors navn.
Vis hele sitatet...
Burde egentlig ikke svare idioter under 10 år, men få høre en konkret begrunnelse.
Sitat av exocytose Vis innlegg
Sorry, misforsto det hele. Tok de faktisk ikke som en kritikk av islam, men som at du ville at Norge skulle gi muslimer samme behandling som Saudi-Arabia hadde gitt oss.
Vis hele sitatet...
Du misforstod det heftig ja, men slikt skjer.

Hadde vi gjort det samme med muslimer som de ville gjort med oss, om vi skulle prøvd å lage våres eget "samfunn" i et muslimsk land, hadde ikke vi vært noe bedre en dem.

Jeg er uansett i noe av det ola sier, dette er norge og innvandrere burde integrere seg ikke infisere det norske samfunnet med dritt som de tar med seg fra sin religion, da tenker jeg spesielt på kvinnediskriminering.

selvfølgelig må de få lov til å be, ha synagoger, moskeer og det de trenger for å praktisere religionene sine, for å ikke miste røttene sine, men noen av eksemplene jeg nevnte over, ble litt vel ekstreme etter min mening. Jeg syntes at det er greit slik vi har det no, men: kjønnsdelte svømmebaseng, spesielle banker for muslimer, kvinner ikke skal kunne arrestere en mann og alt det... Bare blir alt for dumt.
Det er på grensen til at vi blir diskriminert i våres eget land.

Uansett, Norge er og blir et flerkulturelt samfunn. Men vi må ikke gjøre slik at innvandrere får gjøre det de vil, da mister vi til slutt identiteten våres.
Sist endret av Spelly; 9. august 2009 kl. 15:19.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Burde egentlig ikke svare idioter under 10 år, men få høre en konkret begrunnelse.
Vis hele sitatet...
Sånn helt ærlig du er ikke verdt å diskutere med engang. Jeg har sagt det jeg skal si litt lengere bak i tråden. Sånne som deg kommer alltid innom et par ganger og skriver mye tull, og deretter blir dere utestengt.
Når jeg leser denne tråden synes jeg ikke det er rart at det er krig i verden!

Jeg er i grunn enig med de som sier at vi ikke burde akseptere krav om store endringer i samfunnet på bakgrunn av at islamister krever det. Begrunnet med at kristne blir kjeppjaget i andre land om vi bryter deres lover og skikker. Men samtidig er det noe som sier meg at vi må starte et sted. Vi løser ikke konflikten ved å stå å skylde på andre. Kansje det å ta noen små skritt for og legge litt bedre til rette for andre kulturer sender et positivt signal til andre land?

Derimot slike ting som at jenter ikke skal kunne pågripe muslimske menn er jo bare absurd, og jeg tror ikke dette er en hjertesak hos integrerte muslimer i Norge.

Dog vil jeg tørre og påstå at i mange land holdes utviklingen tilbake utelukkende av islam. Se på iran som holder religiøse møter for og avgjøre politiske spørsmål.

Edit: Om muslimer vil starte en privat pengeutlåningsbedrift uten renter må de vel få lov til dette?

Edit: Ola89: Fortsetter du med de personangrepene dine blir du faktisk utestengt som x3m187 sier.
Sist endret av murloc; 9. august 2009 kl. 15:26.
Folkens...?

5 sider og han har ENDA ikke fått svar på spørsmålet sitt!
Han spurte ikke om deres meninger.. Ser til og med en som presterer å skrive: "kunne du ikke valgt en kulere religion?" - jeg får frysninger av slikt. Hvis han finner islam intressant og riktig for seg, så får han velge det. Vi har tross alt religionsfrihet i landet vårt?

Og til spørsmålet ditt, så er nok den aller beste måten for deg å knytte deg til religionen er å komme i kontakt med noen som er fast i en moske nær deg.. på den måten vil du nok automatisk knytte kontakter også, for og så lære mer. Jeg er sikker på at du vil bli godt mottat.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Sånn helt ærlig du er ikke verdt å diskutere med engang. Jeg har sagt det jeg skal si litt lengere bak i tråden. Sånne som deg kommer alltid innom et par ganger og skriver mye tull, og deretter blir dere utestengt.
Vis hele sitatet...

Sitat av Ola89 Vis innlegg
haha akkurat det jeg tenkte. Ikke den høyeste IQen der i gården nei. Ingen overraskelse. Jaja ikke greit å være 10 år og plutselig er "verdensmester".
Vis hele sitatet...
Hva i all verden er det dere snakker om? Kjenner dere hverandre?
Men i alle fall bør dere holde dere til topic. Ingen er interessert i å høre på den meningsløse ordkrigen deres.

Sitat av Ola89 Vis innlegg
Islam er jævlig

Se HVEM som voldtar, raner etc
Vis hele sitatet...
Tror ikke du skal beskylde andre for lav IQ.
Sist endret av exocytose; 9. august 2009 kl. 15:31.
Sitat av murloc Vis innlegg
Vi løser ikke konflikten ved å stå å skylde på andre. Kansje det å ta noen små skritt for og legge litt bedre til rette for andre kulturer sender et positivt signal til andre land?
Vis hele sitatet...
Er helt enig i det meste av det du sier, men problemet er bare at disse "små skrittene" går utover den vanlige nordmann. Tro meg jeg bor på østkanten og for mange av oss norsk er det allerede nok at de er her og kler seg i Hijab. Vi trenger ikke mer "Særbehandling" av dem, vi trenger å vise at dette er Norge og her følger vi ikke tradisjoner fra muslimer.
Sitat av spelley Vis innlegg
Du misforstod det heftig ja, men slikt skjer.

Hadde vi gjort det samme med muslimer som de ville gjort med oss, om vi skulle prøvd å lage våres eget "samfunn" i et muslimsk land, hadde ikke vi vært noe bedre en dem.

Jeg er uansett i noe av det ola sier, dette er norge og innvandrere burde integrere seg ikke infisere det norske samfunnet med dritt som de tar med seg fra sin religion, da tenker jeg spesielt på kvinnediskriminering.

selvfølgelig må de få lov til å be, ha synagoger, moskeer og det de trenger for å praktisere religionene sine, for å ikke miste røttene sine, men noen av eksemplene jeg nevnte over, ble litt vel ekstreme etter min mening. Jeg syntes at det er greit slik vi har det no, men: kjønnsdelte svømmebaseng, spesielle banker for muslimer, kvinner ikke skal kunne arrestere en mann og alt det... Bare blir alt for dumt.
Det er på grensen til at vi blir diskriminert i våres eget land.

Uansett, Norge er og blir et flerkulturelt samfunn. Men vi må ikke gjøre slik at innvandrere får gjøre det de vil, da mister vi til slutt identiteten våres.
Vis hele sitatet...
Du, vi "innvandrere" som er født og oppvokst i Norge eller som kom til Norge da vi var i 3-4 års alderen. Vi er ganske godt integrert. Problem området er den feilslåtte Norske asylsøker politikken der Norge tar inn mye krigsskadde flyktninger og setter dem rett inn i samfunnet uten noe videre oppfølging. Det er da det går galt og ender opp med at en somaler som går amok. Fører til at alle innvandere plutselig ender opp med å høre " Du er ikke godt nok integrert, dere er en byrde for det Norske samfunnet, Dere prøver å islamisere Norge"

Det er viktig å holde et klart skille mellom asylsøkere, og innvandrere mener jeg. Men det er ikke alltid så lett.

Beste erfaring jeg har opplevd ang integrering og å det å være Norsk. Er etter mine 4 år i forsvaret og noen utenlandskontigenter er at når en etnisk Norsk offiser kommer bort til meg og spør.

" God dag soldat, hvor legger du din lojalitet?" Dette var da en Kaptein, en stabsoffiser som kom bort til meg i Afghanistan og spør meg hvor jeg legger min lojalitet. Mens jeg står i full ørken uniform og utstyr midt i den afghanske ødemarken og klar til strid. Også har han faktisk nerver nok til å spørre meg hvor jeg legger min lojalitet. Jeg så faktisk litt opp til offiserer, men der og da. Så bestemte jeg meg for å slutte i forsvaret. Fordi det var ikke første gang de stiller spørsmål ved min lojalitet og bakgrunn.

Helt ærlig, har jeg faktisk gitt opp det med å integrere meg. Jeg orker ikke å prøve å bevise for etniske nordmenn at " Hei se på meg, jeg er integrert nå" Fordi det er alltid en eller annen f.eks OLA89 som kommer med sånn halv-frekke kommentarer til oss brune og som tror enten er vi gjengmedlemmer eller så er vi skatte snyltere. Ikke ta meg feil, jeg vet at flesteparten av etnisk nordmenn ikke er sånne. Men de få, de ødelegger ganske mye.

OT nå, men ja!

BTW: Trådstarter har fått svar på hvordan han kan konvertere til Islam!
Sist endret av BaJa; 9. august 2009 kl. 15:33.
Sitat av Ola89 Vis innlegg
Majoriteten av de som gjør dette er muslimer (somalere, kurdere etc)
Vis hele sitatet...
Tull. Dette har du ikke noe grunnlag for å uttale deg om. I Oslo-politiets voldtektsrapport for 2007 var faktisk majoriteten av voldtektene utført av nordmenn, om jeg ikke husker helt feil.

Dessuten hvorfor er mange av de muslimske samfunnene i verden de med flest problemer? For eksempel, Somalia, Pakistan og Afghanistan er alle på lista over top 10 mest mislykka taper land.
Vis hele sitatet...
Jeg skal bare late som du ikke kommer med brutalt nakne påstander, og be deg lese litt historie. Attenhundretallets Europa og århundrene etter Mohammed i midt-østen er et godt sted å starte.

Hvis du vil ha et muslimsk samfunn i Norge kan du bare dra tilbake der du kom ifra. Her i Norge har vi en kristen kultur, liker du ikke det har du ingenting her å gjøre. Så enkelt er det bare.
Vis hele sitatet...
Feil. Her i Norge har vi en demokratisk kultur som stadig overskrider den gamle kristne kulturen hver dag, og har gjort det siden 1814. To av støttepælene i denne kulturen er frihet og likhet. Liker du ikke dette, så kan du værsågod å bli her, for du skal få lov til å mene hva du vil. Du skal til og med få lov til å si det høyt.

Mange av dere er parasitter som bare tar og tar (trygd, voldtekt) uten å gi noe tilbake.
Vis hele sitatet...
Mange av de er også hardt arbeidende mennesker, mange av de er også studenter, mange av de liker også potetgull, mange av de kjører bil, med og uten førerkort, mange av de har mer enn to par sko, og ja, mange av de tar sikkert så mye de kan få dratt til seg, men det er de ikke alene om.

For å legge til litt:

Det er flere eksempler på at det foregår en islamisering av Europa. F.eks på en barneskole i Oslo er det kjønnsdelt kroppsøvinga pga press fra muslimske foreldre.
Vis hele sitatet...
Er dette islamisering? Blir man muslim av å ha kjønnsdelt kroppsøvning? (Her skrev jeg faktisk kroppsdelt kjønnsøvning før jeg tok meg i det)


Til trådstarter: jeg vil gjerne høre mer om tankene dine rundt dette (konverteringen, ser det er flere som har spurt, men savner et fyldig svar.
Sist endret av gulunderstrek; 9. august 2009 kl. 15:42.
Jeg synes vi skall gi muslimske innvandrere en sjanse. Di kan få lov til å bli hørt, slik at di kanskje får denne rente frie banken Men da må denne banken også være åpen for ikke muslimer. For det skall ikke være forskjeller her i landet. Men slike krav om at kvinnelige politi, ikke kan arresere en mann er så utruli domt.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Er dette islamisering? Blir man muslim av å ha kjønnsdelt kroppsøvning? (Her skrev jeg faktisk kroppsdelt kjønnsøvning før jeg tok meg i det)
Vis hele sitatet...
Små endringer blir til store endringer, må nesten flytte til Amerika før Norge får islamsk parti! Se på nederland
Sist endret av AndersLange; 9. august 2009 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av IncassoMail Vis innlegg
hei.
jeg ønsker å konvertere til islam. er det noen som har erfaring hvordan man tar kontakt med rette organer?

vet at dette kan høres ganske spontant ut, men dette er noe jeg har tenkt på i mange år nå (4år).
Vis hele sitatet...
Det islamske forbund. Tror det er en slags norsk/utenlandsk moskee (om man kan kalle det noe sånt).
Sitat av AndersLange Vis innlegg
Små endringer blir til store endringer, må nesten flytte til Amerika før Norge får islamsk parti! Se på nederland
Vis hele sitatet...
Små endringer, ja ofte de minste, kan være endringene som fører til forståelse mellom de større og mindre kulturene i samfunnet. At små endringer forutsier store negative endringer — jeg tolket det som at du lader ordet med en negativ betydning — er bare pølsevev.

Jeg ser ikke problemet med et islamsk parti, jeg minner deg igjen på at vi lever i et demokrati, og om flertallet vil — noe jeg tviler på — ha et ekstremistisk islamsk parti, så skal resten bøye seg etter det. Jeg tviler på at et islamsk parti med for vulgære mål for øyet, vil få særlig stor oppslutning uansett. Jeg gjentar meg selv, og en rekke andre brukere her, jeg skal til og med understreke: alle muslimer er ikke ute etter å ta over Norge med mål om å islamisere det.