Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1875
Jeg ser etter et nytt gaming headset som kan også brukes til å se på YouTube/Netflix osv.

Jeg vil ha surround/stereo lyd:

Det må være komfortabelt å ha på hode og god lyd og ha en mic

Usb eller jack plugg

Jeg har et Steel Series Siba v2, men den ene siden har sluttet og virke og micen er død. Så jeg vil prøve noe annet.

Takk på forhånd
Logitech G35 vil jeg anbefale, hatt det i litt over ett år og ikke noen problemer med det.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Logitech G35 vil jeg anbefale, hatt det i litt over ett år og ikke noen problemer med det.
Vis hele sitatet...
Det glemte jeg og i si OP at jeg synes G35 er litt ukomfortabel å ha på hode
Sist endret av mafen; 27. mai 2013 kl. 20:13.
Razer Tiamat 7.1 har hatt det i rundt 1 mnd nå. hadde g35 så G930, og Tiamaten synes jeg er mye mer behagelig, i forhold til de 2.
G930?
Jeg er svært fornøyd med den.
Volumkontroll, 3 "programmerbare" knapper, god 7.1-lyd, dyp bass, trådløst.
Var såklart "Vond" å ha på hodet i starten, men for meg er det slik med alle headset.
Akkurat som sko, må "gå de inn".
Nå sitter den som et skudd!

Når jeg tar frem en test eksempelvis på IDG.no, så er lav batteritid og mangel på lang ledning som trekker ned her.
Jeg må si meg enig i at batteriet -virker- litt kort av og til, men jeg lader den også skjeldent.
Men at det mangler ledning er bare tull, her følger det med en spindel med flere meter (husk at kabelens eneste jobb er å lade, så i tillegg veier den ingen verdens ting.)

Man får vel denne ned til tusenlappen, så man skal ikke se bort ifra at noen her greier å finne en bedre til 1500?
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av COokiez Vis innlegg
Razer Tiamat 7.1 har hatt det i rundt 1 mnd nå. hadde g35 så G930, og Tiamaten synes jeg er mye mer behagelig, i forhold til de 2.
Vis hele sitatet...
Skal se på det, men det ser litt stort ut på bildene. Det ser kul ut
Sist endret av mafen; 27. mai 2013 kl. 20:28.
Dette er den mest komfortable hodetelefonen jeg prøvde på CES

http://www.plantronics.com/uk/product/gamecom-780
Sist endret av Joakim__; 27. mai 2013 kl. 20:30.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
G930?
Jeg er svært fornøyd med den.
Volumkontroll, 3 "programmerbare" knapper, god 7.1-lyd, dyp bass, trådløst.
Var såklart "Vond" å ha på hodet i starten, men for meg er det slik med alle headset.
Akkurat som sko, må "gå de inn".
Nå sitter den som et skudd!

Når jeg tar frem en test eksempelvis på IDG.no, så er lav batteritid og mangel på lang ledning som trekker ned her.
Jeg må si meg enig i at batteriet -virker- litt kort av og til, men jeg lader den også skjeldent.
Men at det mangler ledning er bare tull, her følger det med en spindel med flere meter (husk at kabelens eneste jobb er å lade, så i tillegg veier den ingen verdens ting.)

Man får vel denne ned til tusenlappen, så man skal ikke se bort ifra at noen her greier å finne en bedre til 1500?
Vis hele sitatet...
Skal se på det

Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Dette er den mest komfortable hodetelefonen jeg prøvde på CES

http://www.plantronics.com/uk/product/gamecom-780
Vis hele sitatet...
Det ser komfortabelt ut, men er det sterkt
Sist endret av mafen; 27. mai 2013 kl. 20:36.
Det er sterkt nok for to års garanti
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Joakim__ Vis innlegg
Det er sterkt nok for to års garanti
Vis hele sitatet...
Ok, Takker for svar.

Tar imot flere svar fra andre med glede.
Sist endret av mafen; 27. mai 2013 kl. 20:47.
Denne hodetelefonen fra CES...
Jeg må bare reise et rødt flagg her.
Altså, jeg har prøvd masse piss i ørten varianter (Og jeg tullet meg ofte! inn i ledningen til headsetene og dro de tvers over rommet.)
Jeg har ikke sett tynnere kabel, den der kommer ikke til å tåle en dritt.
Den er jo tynnere enn ladekabelen til G930'n(!)

Bare mine ord som -tidligere- trådheadsetbruker.
Aldri mer tråd på meg! Men når jeg ser den tynne røde kabelen greier jeg ikke å la være å lage grimaser!
Sist endret av Rolsen Royce; 28. mai 2013 kl. 04:48.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Denne hodetelefonen fra CES...
Jeg må bare reise et rødt flagg her.
Altså, jeg har prøvd masse piss i ørten varianter (Og jeg tullet meg ofte! inn i ledningen til headsetene og dro de tvers over rommet.)
Jeg har ikke sett tynnere kabel, den der kommer ikke til å tåle en dritt.
Den er jo tynnere enn ladekabelen til G930'n(!)

Bare mine ord som -tidligere- trådheadsetbruker.
Aldri mer tråd på meg! Men når jeg ser den tynne røde kabelen greier jeg ikke å la være å lage grimaser!
Vis hele sitatet...
Ja, det ser litt spinkelt ut, men trådløst headset har også sine ulemper og fordeler. Men det har jo alle headsett.
Sist endret av mafen; 28. mai 2013 kl. 14:48.
Hvis du vil ha best mulig lyd kjøper du ikke "gaming"-brandet headset, men heller noe sånt som http://www.multicom.no/hodetelefon-D...t-p/c/p2744852
og en liten clip-on microfon som du kan få for <50kr diverse steder.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
1500 spenn på "gaming-headset"? Bestill dette og send meg en 500-lapp i posten.

Eventuelt gjør som Grix sier og kjøp et par gode headphones og fest på en mikrofon.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Grix Vis innlegg
Hvis du vil ha best mulig lyd kjøper du ikke "gaming"-brandet headset, men heller noe sånt som http://www.multicom.no/hodetelefon-D...t-p/c/p2744852
og en liten clip-on microfon som du kan få for <50kr diverse steder.
Vis hele sitatet...
Jeg vill hest ha et headset med mic på

Sitat av FatMan Vis innlegg
1500 spenn på "gaming-headset"? Bestill dette og send meg en 500-lapp i posten.

Eventuelt gjør som Grix sier og kjøp et par gode headphones og fest på en mikrofon.
Vis hele sitatet...
Det headsettet ser bra ut, skal se på det. 1500kr er min max pris, jeg kommer ikke til å overstige dette.
Sist endret av mafen; 29. mai 2013 kl. 21:00.
Sist jeg kjøpte meg headset gikk jeg for dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618480#reviews
Headset'et er selvfølgelig ikke ut av den dyre sorten, men man får sykt mye for pengene. Behagelig lyd med en god del bass. Mikrofonen er også veldig bra. Den gir klar lyd til mottageren samtidig som den filtrere bort lyd når man ikke har den til munnen.

Jeg opplevde at det strammet litt over hode de første dagene, men etter hvert ble det veldig behagelig å ha på. Etter en måneds tid gikk USB-tilkoblingen i stykker når jeg justerte lyd-innstillingene. Sende epost til komplett om dette og fikk til sendt et nytt et uten flere spørsmål, så nå sitter jeg med 2 stykk.

Håper du finner det du er på jakt etter.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Lars-Kristian Vis innlegg
Sist jeg kjøpte meg headset gikk jeg for dette: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=618480#reviews
Headset'et er selvfølgelig ikke ut av den dyre sorten, men man får sykt mye for pengene. Behagelig lyd med en god del bass. Mikrofonen er også veldig bra. Den gir klar lyd til mottageren samtidig som den filtrere bort lyd når man ikke har den til munnen.

Jeg opplevde at det strammet litt over hode de første dagene, men etter hvert ble det veldig behagelig å ha på. Etter en måneds tid gikk USB-tilkoblingen i stykker når jeg justerte lyd-innstillingene. Sende epost til komplett om dette og fikk til sendt et nytt et uten flere spørsmål, så nå sitter jeg med 2 stykk.

Håper du finner det du er på jakt etter.
Vis hele sitatet...
Det håper jeg også.

Er det noen som har er erfaringer fra SteelSeries 7H USB
Sitat av mafen Vis innlegg
Det håper jeg også.

Er det noen som har er erfaringer fra SteelSeries 7H USB
Vis hele sitatet...
Hadde 7H før, ikke til å anbefale. Akk som Siberia headsettan så føler nå jeg at dee ikke varer så lenge og kabelen som sitter i headsettet begynner fort å løsne når du bare kan koble den ut og inn.

Vil derimot anbefale enten Astro A40/A50, knall headsett med kjempe lyd og mikrofon!
Sist endret av Chemdog; 30. mai 2013 kl. 19:59.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Chemdog Vis innlegg
Hadde 7H før, ikke til å anbefale. Akk som Siberia headsettan så føler nå jeg at dee ikke varer så lenge og kabelen som sitter i headsettet begynner fort å løsne når du bare kan koble den ut og inn.

Vil derimot anbefale enten Astro A40/A50, knall headsett med kjempe lyd og mikrofon!
Vis hele sitatet...
Hvor for jeg tak i dette headsettet i Norge
Sitat av mafen Vis innlegg
Hvor for jeg tak i dette headsettet i Norge
Vis hele sitatet...
Har ikke sett noen norske nettsider som selger de. Jeg bestilte det rett fra hjemmesiden til Astro, astrogaming.co.uk, eller så selger gamestate.co som er svensk mener jeg.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Chemdog Vis innlegg
Har ikke sett noen norske nettsider som selger de. Jeg bestilte det rett fra hjemmesiden til Astro, astrogaming.co.uk, eller så selger gamestate.co som er svensk mener jeg.
Vis hele sitatet...
Ble det toll på det og vis det ble toll, hvor mye var de
Sitat av mafen Vis innlegg
Ble det toll på det og vis det ble toll, hvor mye var de
Vis hele sitatet...
Det husker jeg ikke, er vel over et år siden jeg kjøpte det. Sikkert mulig å få sjekket det på siden dems.
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Sitat av Chemdog Vis innlegg
Det husker jeg ikke, er vel over et år siden jeg kjøpte det. Sikkert mulig å få sjekket det på siden dems.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det blir litt for dyrt for meg

Andre Tips
Pc Nerd
Trådstarter
44 2
Hva er best åpent design eller lukket desing?