Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1269
Hei. Skal brenne Win7 over på en CD. Men virker som den ikke får med seg alle filene. Hvordan kan jeg eventuelt sette ned hastigheten på brenneren?
Tviler på at Windows 7 passer på en CD. Prøv m DVD. I brenneprogrammet bør du kunne justere hastighet.
Sist endret av Freakaholic; 31. januar 2013 kl. 11:58.
Du er nok nødt til å brenne på en DVD. Har brent plater på maks hastighet uten problemer. Hvilke plater bruker du?
Det har vel alltid vært sagt at du burde brenne OS på minimal hastighet, mao 4x eller 8x, har flere ganger fått korrupte DVD'er ved høy hastighet, enn ved laveste når jeg brent OS.

Det stiller du på i evt Nero eller hvilket program du bruker?
Hvis det er en ISO-fil, eller "Plateavbildingsfil" som det så fint heter, gjør du det så enkelt:
(Går ut i fra at du selv sitter på en Windows 7-maskin)
Høyreklikk på fila og velg "Åpne i".
Velg deretter "Windows Disc Image Burner".

Og that's it. Husk at hvis fila er over 700MB så får du den ikke på en vanlig tom CD. Som nevnt ovenfor her, så må du bruke ei DVD-plate.

Edit; Rydda litt.
Sist endret av br4inz; 31. januar 2013 kl. 12:18.
Why so serious?
Trådstarter
Verbatim DVD+R - 4,7GB - 16xSpeed. Fikk brent nå, men nå fikk selvom jeg tar boot from DVD. Kommer fortsatt BOORMRG missing opp. Noen ide hva jeg må gjøre?
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Verbatim DVD+R - 4,7GB - 16xSpeed. Fikk brent nå, men nå fikk selvom jeg tar boot from DVD. Kommer fortsatt BOORMRG missing opp. Noen ide hva jeg må gjøre?
Vis hele sitatet...
Sikker på at det er DVD-en som ikke er bootable, også går den videre til neste steg, altså harddisk, hvor han ikke finner noe operativsystem? Og derav får "BOOTMGR is missing".
ambefaler å bruke minnepenn over cd/dvd
Why so serious?
Trådstarter
Så det kan være DVD platen som ikke er helt god? Etter som jeg brukte den til å reformatere PCen i går kveld/natt. Når jeg våknet på morgningen så stod det "BOOTMGR missing".

Kom meg inn i BIOS der står, og skjekket om harddisken ble funnet. Det ble den, men på den er det ikke noe OS.
Sist endret av ExoticSamie1; 31. januar 2013 kl. 12:30.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Så det kan være DVD platen som ikke er helt god?

Kom meg inn i BIOS der står, og skjekket om harddisken ble funnet. Det ble den, men på den er det ikke noe OS.
Vis hele sitatet...
Stor sannsynlighet at det er blitt feil under brenning av den plata, ja.

Og må si meg enig i det R0flcopter nevner om minnepenn og installering. Det er enklere og ikke minst raskere.
Why so serious?
Trådstarter
Sitat av br4inz Vis innlegg
Stor sannsynlighet at det er blitt feil under brenning av den plata, ja.

Og må si meg enig i det R0flcopter nevner om minnepenn og installering. Det er enklere og ikke minst raskere.
Vis hele sitatet...
Får vell ta meg en tur nedover og kjøpe en minnepenn da. Takk for hjelpen!
trenger minst 4 gb på minnepennen Koster vell rundt ein 80 kr på elkjøp
Men hvis du først skal invistere i en minnepinne, så gå for 16gb minimum. Det er så billig nå uansett at en 4gb minnepinne er ikke vits å kjøpe imo.
Why so serious?
Trådstarter
Har nå kjøpt minnepenn (8GB) og lagt OS over på den. Når jeg tar "USB: Generic Flash Disk". Så kommer den forbi "BOOTMGR missing" stadiet, men blir stuck, med en liten bindestrek i hjørnet. Hva skal jeg gjøre?
Stappa du ISO-fila dit, eller tok du de utpakkede filene og la inn på penna?
Why so serious?
Trådstarter
Sitat av br4inz Vis innlegg
Stappa du ISO-fila dit, eller tok du de utpakkede filene og la inn på penna?
Vis hele sitatet...
Stappa ISO-file over dit. Må jeg gjøre noe annet?
last ned unetbootin og legg iso fila øver med den.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Stappa ISO-file over dit. Må jeg gjøre noe annet?
Vis hele sitatet...
Kan og anbefale win2flash
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Stappa ISO-file over dit. Må jeg gjøre noe annet?
Vis hele sitatet...
Ja, det må du. Pakk den ut (med for eksempel WinRar)

Og med et kjapt Google-søk fant jeg denne.

Ikke bruk noe sånn jalla greier som Unzipper200gxExtreme2013 og sånt piss.
Why so serious?
Trådstarter
Sitat av redkite Vis innlegg
Kan og anbefale win2flash
Vis hele sitatet...
Gjort dette. Funka fint. Takker for rask hjelp igjen!

Har nå installert alt av drivere, og updates. Men sliter nå med at skjermbildet blir for stort for skjermen. Og når jeg sklarer det ned via Nvidia kontrollpanelet blir oppløsningen helt rar. Noen ide hva som kan være feil?