Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 6446
Har selv en liten historie, om da jeg hadde fått tak i noe speed. På en onsdags kveld. La oss kalle ham mr x. Jeg og mr x hadde fått oss litt speed. Som vi skulle kose oss med til helgen. Så klart kommer mr x med forslaget om å ta seg en linjer, bare for å teste om det var bra. såklart er det ganske bra varer. Så jeg blir sittende oppe hele natten. Vel vitende om at jeg skulle på jobb, dagen etter. Jeg jobber som tømrer, så det er ganske tungt fysisk arbeid.
jeg bestemmer meg tidlig på kvelden om at jeg kommer til å trenge en liten justering før jobb. Bare for å utsette nedturen til etter jobb. klokken var 06:00 Jeg er lys våken tar meg en liten fyrstikklinje. jobben begynner 07:30, klokken hadde blitt 07:00 da bestemmer jeg meg for at det er på tide å stå opp . min far hadde allerede stått opp og så ganske så trøtt ut. Jeg prøver bare å unngå øyekontakt så han ikke ser hvor trøtt jeg er. på jobb gikk det egentlig rasende fort de 2 første timene. etter det så dabbet rusen av. Følte meg ganske så ødelagt mot slutten av arbeidssdagen. Var godt å få komme hjem og fyre seg ned

Glemte forresten noe av det morsomste med historien en fra firmaets kontor som er hms ansvarlig kom for å ta bilde av meg til et id kort man må ha på arbeidsplasser så det er et fint minne som svært få vet at jeg er ruset på pupillene mine var ikke så normale for å si det sånn


Men det skal sies gikk med litt noia gjennom dagen om at noen skulle kommentere om jobbingen eller noe unormalt ved meg.
Å være ruset på jobb er un uting. Har selv vært det en gang:

Jeg og Per var hos en kompis fredags kveld. Vi lagde nemlig space-cake med 8 gram i. Vi fyrte en rein jonas mens vi venta på kaka. Da kaken var ferdig munchet vi opp denne. Vi spiste sikkert til 4 tia på natta. Jeg og Per skulle åpne gatekjøkkenet dagen etter...
Det ble mye å gjøre på jobb i og med at Per bestemte seg for å gå på toalettet å spy en god stund. Jeg glemte å ta betaling og surra som bare faen. Det er det værste jeg har vært med på, hadde så og si SUPER noia! Anbefales ikke!

Jeg vil dog tro at det er bedre å være speeda på jobb enn stein
Sist endret av frø; 4. desember 2012 kl. 03:45.
Som tømrer regner jeg med du driver å setter opp hus eller lignende? Slik at du er på en byggeplass med mye aktivitet og mange mennesker? Og der flyr du rundt som en space-cadett.. Hva hadde du gjort om du hadde forårsaket en ulykke? Enn hvis du hadde mistet hammeren fra høyden og drept en kollega? Hadde du da vært like stolt og syntes det er kult å være ruset på jobb?
For min del er det totalt uinteressant å være ruset på jobb.

Når man må omgås med kolleger som er ruspåvirket kan kan fort lulle seg inn i en ønskedrøm om alvorlige arbeidsulykker som vil få en rask slutt på idiotien.
Jeg vil ikke bli sett på som den tosken man egentlig bare vil ha vekk.
Husker da jeg jobbet på Kiwi for noen år tilbake. Hadde spist flein kvelden før. Var ikke direkte rusa på jobb, men hadde blitt lite søvn den kvelden. Det kombinert med mange syke åpenbaring/spirituelle opplevelser gjorde at det var jævlig vanskelig å fungere på jobb. Never again!
Ganske uproblematisk, og faktisk en lettelse å være småfjern som telefon-selger. Veldig mye enklere å jobbe da... Ikke like behagelig i kundebehandling på expert though... litt smånoia å se sjefen rett i øya mens blikket flakker :/
Å være ruset på jobb er for meg uakseptabelt, med tanke på konsekvenser som går utover andre og meg selv.
Har heller ingen interesse av det heller, eller erfaringer. Nærmeste er å være litt fyllesyk, noe jeg også er "imot" og synes er en uting.
har testet kun en gang da jeg fant en cappa joint i siggpakka mi i siste pausen på forrige jobben min, jeg og 2 arbeidskolleger fyrte opp denne, turte ikke ta noen telefoner etter den :P

never again, hehe, jobb og rus er 2 ting som ikke matcher helt spør du meg
Sitat av Knask Vis innlegg
For min del er det totalt uinteressant å være ruset på jobb.

Når man må omgås med kolleger som er ruspåvirket kan kan fort lulle seg inn i en ønskedrøm om alvorlige arbeidsulykker som vil få en rask slutt på idiotien.
Jeg vil ikke bli sett på som den tosken man egentlig bare vil ha vekk.
Vis hele sitatet...
Hvis ikke du har skjønt det så er folk her ganske enige om at det ikke er greit å være ruset på jobb. Men det var ikke det tråden spurte om. Tråden spurte om denne utingen har skjedd og hvordan det eventuelt gikk...
I en tråd som denne kan vi vell reine med en hel haug med moralpreik...
Var rusa på jobb mange ganger, men hadde alt på resept, så ingen kunne si noe på det.
Det gikk somregel i 25mg Valium før jeg dro på jobb, og 50mg Sobril som påfyll i lunsjen.
Jobba jo i psykiatrien, så var litt morsomt å dele ut Sobril og ting som jeg var lada på selv, satt der rusa som en hest i soffan med pasienter å prata søppel, gode tider.
Jobber som sjåffør på skole buss.
Det hender at jeg bruker speed på mandagene og noen ganger drar det ut til tirsdag kommer an på hvordan helga har vært.
Det fungerer ganske greit siden speeden øker refleksene så jeg reagerer fortere om det skulle skje noe i trafikken og skole barna vet ikke hvordan de ser på noen at de er rusa.
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Jobber som sjåffør på skole buss.
Det hender at jeg bruker speed på mandagene og noen ganger drar det ut til tirsdag kommer an på hvordan helga har vært.
Det fungerer ganske greit siden speeden øker refleksene så jeg reagerer fortere om det skulle skje noe i trafikken og skole barna vet ikke hvordan de ser på noen at de er rusa.
Vis hele sitatet...
Troll!! Noe annet kan det ikke være, for så idiotisk er det vel ikke mulig å være vel?
Sette sitt eget liv i fare får man bare gjøre, men en flokk med unger? Nei, satser på at du troller.
Har vært rusa på jobb en rekke ganger. Nå er det dog noe spesielt å være bartender med tanke på rus. Det er liksom ikke så stress om man tar seg en linje eller to eller en liten tablett med noe moro. Det er hender jo det kommer en kompis inn med noe humor i innerlomma. Spesielt ved nattklubb-jobbing er det bare moro.
Men, det er veldig stress å være full. En øl går fint liksom så det ser jeg ikke på som noe stress om noen av mine ansatte smyger i seg, men om man faktisk blir tilnærmet full så blir det bare trøbbel. Det å kjøre hoderegning på vekslepenger er liksom ikke så lett etter 4-5 shots. Personlig drikker jeg lite på jobb, men det hender da jeg tar meg en øl eller en liten shot om en god kompis spanderer.
Etter jobb derimot.. Beste følelsen ever er det å jekke seg en øl og ta et par trekk av en sigg etter 4-5 timer med galskap og hundrevis av mennesker som roper på deg.

Har aldri vært rusa på "vanlig" jobb. Det passer seg dårlig å være rusa i et kontorlandskap eller som selger.
Sitat av moret Vis innlegg
Har vært rusa på jobb en rekke ganger. Nå er det dog noe spesielt å være bartender med tanke på rus. Det er liksom ikke så stress om man tar seg en linje eller to eller en liten tablett med noe moro. Det er hender jo det kommer en kompis inn med noe humor i innerlomma. Spesielt ved nattklubb-jobbing er det bare moro.
Men, det er veldig stress å være full. En øl går fint liksom så det ser jeg ikke på som noe stress om noen av mine ansatte smyger i seg, men om man faktisk blir tilnærmet full så blir det bare trøbbel. Det å kjøre hoderegning på vekslepenger er liksom ikke så lett etter 4-5 shots. Personlig drikker jeg lite på jobb, men det hender da jeg tar meg en øl eller en liten shot om en god kompis spanderer.
Etter jobb derimot.. Beste følelsen ever er det å jekke seg en øl og ta et par trekk av en sigg etter 4-5 timer med galskap og hundrevis av mennesker som roper på deg.

Har aldri vært rusa på "vanlig" jobb. Det passer seg dårlig å være rusa i et kontorlandskap eller som selger.
Vis hele sitatet...
En veninne av meg var ikke klar over hvordan alkohol og benzo påvirker hverandre, så hun tok en blåvalium etterfulgt av noen shots med vodka før hun skulle være bartender. Det var utrolig underholdende å se henne mikse drinker.
Hadde en del millioner på konto tre-fire år tilbake, hadde en uvane med kola..kunne sniffe ti gram på en natt..jævlig hardt å gå rett på jobb etter en kola session.Å ruse seg rett før eller på jobb er HELT bak mål, min dyrkjøpte erfaring.
Aldri vært ruset på jobb. Med unntak av litt efedrin i ny og ne i korte perioder. Har ingen planer om å gjøre det heller. Da jeg gikk siste året på allmenn ble det en del røyking i storefri, og en sjelden gang hadde en kamerat med seg eight ball kokain. Aldri blitt tatt, aldri fått noen konsekvenser. Nå for tiden ruser jeg meg svært, svært sjeldent. Det har jeg ikke tid til med tanke på studier og fremtidig jobbsøknader. Det er masse arrangementer ute og går for tiden, men jeg prioriterer kun få av dem når jeg ser meg tid til det.
Var en gang meg og en kompis slutta tidligere enn vanlig på skolen, så vi bestemte oss for å ned til han å røyke og slappe av et par timer. Tok et trekk av bongen og ble skikkelig skev. Etter en halvtime ringer en fra jobb å lurer på hvor jeg blir av. Så viser det seg at jeg hadde tatt ei vakt for ei den dagen som jeg hadde glemt. Han kom å henta meg, gikk greit, unngikk øyekontakt. Da jeg kom på jobb var jeg ganske gnoma i to timer før det begynte å dabbe av. Jobber på pizzabakeren, så ble mye surring med bestillinger og veksel og lignende de to første timene. Også verdt å nevne at de timene jeg var fjern på jobb gikk ufattelig mye senere enn vanlig
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Rus på jobb? Det virker ikke ufarlig, eneste yrket som tolererer det må vel være sovende nattevakt i et låst rom, som er kledd i puter, uten personer tilstede.
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Var nikotin-sjuk en mandagsmorgen for noen uker siden, men alt jeg hadde var en halvferdig joint. Ble mye surring med kommunikasjonen når jeg og ei i klassen måtte gå sammen å lage 3-4 korte dramatiseringer på engelsk, de skulle bare presenteres for faglærer i slutten av timen. Karakteren ble 5/4, å jeg gikk ut av klasserommet med et større glis enn jeg hadde når jeg gikk inn
Hadde en kollega som var ruset på jobb.. Ble anmeldt og mistet jobben på dagen..
Har aldri vært ruset i jobbsammenheng, men røyket mye rundt tentamentidene på ungdomsskolen. Ble ikke noe annet en gode karakterer på det, fordi jeg personlig liker å skrive og en joint gjør at tannhjulene i hjernen tikker enda mer Syns ikke noe om at folk ruser seg på jobb/skole generelt da, spesielt ikke hvis det er 'tunge' eller litt risiko-yrker (elektriker, tømrer osv)
er egentlig i mot å ruse seg på jobb, eller andre sammenhenger. Det var bare slik det gikk når jeg var dum nok til å teste det så sent på en onsdag. Når jeg ikke fikk sove. Så nådde jeg "the point of no return" så da måtte jeg bare ta en liten oppkvikker. Så jeg kom meg gjennom dagen uten å knekke helt sammen.
Sitat av frø Vis innlegg
Men det var ikke det tråden spurte om. Tråden spurte om denne utingen har skjedd og hvordan det eventuelt gikk...
Vis hele sitatet...
Nei, det ble ikke stilt noen spørsmål som helst.
Trådstarter fortalte simpelthen om sin egen erfaring om det å være ruset på jobb.
Da anser jeg den etterfølgende diskusjonen som relativt åpen.
Sist endret av Knask; 5. desember 2012 kl. 04:12.
Du spør etter erfaringer med rus på jobben.

At the moment er jeg på jobb og har tatt meg en line med speed for å holde meg våken.

Før noen moral-preken tar over, vil jeg gjerne forklare hvorfor:
Jeg jobber til veldig varierte tider. Gjerne til 23 den ene dagen, og samme natt må jeg opp kl 5 for å gå på jobb i 9 nye timer.

Dette er første (og høyst sannsynlig siste) gang jeg noen gang har tatt noe på jobb. Jeg har prøvd dette stoffer maks 6-7 ganger tidligere på fest. Jeg anbefaler ingen å prøve det, da folk er forskjellig, og kan bli for glad i det. Har riktignok aldri vært i bedre humør, og mer oppegående på denne tiden. Dette kan bli en bra dag!

I mitt arbeid slipper jeg å ha noe kontakt med kolleger, da jeg jobber alene. Jeg har riktignok mye kontakt med kunder, og treffer flere hundre personer hver eneste dag. Hittil har det ikke vært et problem, og alt er som normalt, bortsett fra humøret som er usedvanlig bra!
Sist endret av HappySmoothie; 5. desember 2012 kl. 06:59.
Selv vil jeg påstå at å være beruset på jobb er det deiligste som finnes! Tar meg som regel 0.2-0.5 med god grønning i MFLB'en før jobb, dette gjør jeg vanligvis daglig. Nå jobber jeg som freelance designer og alt av arbeid gjøres hjemmefra, så det er ikke noe problem. Kan se at det blir vanskelig å være ballestein når du jobber med f.eks. service. :P
Har vært ruset på blant annet Valium, Imovane, Pinex Forte, Sobril, Rivotril, Ryhopnol, Dolcontin og speed (ritalin / concerta)
IKKE noe morsomt selv om rusen i seg selv er bra.

Fikk sparken til slutt, av sjefen som selv brukte slikt faktisk.
Fikk sparken som vekter fordi jeg var ruset.

Må nesten nevnes at vekterjobben gikk ut på å holde rusede personer ute

Er forresten en stund siden, så skylder på at jeg var ung og dum. Eller i det minste yngre og dummere.
Sist endret av Tøffetom; 8. desember 2012 kl. 05:41.