Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 5079
Går det an å få hjerneskade/funksjonssvikt i hjernen etter en overdose GHB? Som følge av respirasjonssvikt eller manglende oksygen til hjernen?
Sist endret av vilopplevelivet; 20. februar 2012 kl. 21:02.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Selvfølgelig kan oksygenmangel til hjernen føre til skade. Om det skyldes en overdosering GHB eller annet spiller fint liten rolle.
Hehe.. Har du ikke gått på skolen? Skal ikke mange minuttene til uten oksygentilførsel til hjernen før du kan skryte på deg hjerneskade
Sist endret av Life Goes On; 20. februar 2012 kl. 21:30.
Sitat av vilopplevelivet Vis innlegg
Går det an å få hjerneskade/funksjonssvikt i hjernen etter en overdose GHB? Som følge av respirasjonssvikt eller manglende oksygen til hjernen?
Vis hele sitatet...
Som de andre som har svart skriver; om du først får nedsatt oksygentilførsel til hjernen kan skader oppstå. Det er dog ikke nødvendigvis slik at en overdose GHB gir nedsatt oksygentilførsel til hjernen. Å blande alkohol eller andre sentaldempende med GHB er uansett svært risikofyllt, og å "korke over" med vilje bør forbeholdes dem som bruker GHB av medisinske grunner, som sovemiddel. Hold dosene på et fornuftig nivå, så slipper du å bekymre deg
Hvem er det som overlever en overdose med ghb da?
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Hvem er det som overlever en overdose med ghb da?
Vis hele sitatet...
Det er mange det.
Sitat av Walter White Vis innlegg
Det er mange det.
Vis hele sitatet...
Syns jeg har hørt så mange ganger at det finnes ingenting man kan gjør om noen har tatt overdose med ghb? for de ikke har funnet motgift eller noe sånt... og at det er veldig lite som skal til før man dør.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Syns jeg har hørt så mange ganger at det finnes ingenting man kan gjør om noen har tatt overdose med ghb? for de ikke har funnet motgift eller noe sånt... og at det er veldig lite som skal til før man dør.
Vis hele sitatet...
Det stemmer at det er et kjipt tilfelle med overdose av GHB, og det finnes ingen motgift. Men det betyr ikke at man automatisk sparker bøtta ved eventuell overdosering.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Syns jeg har hørt så mange ganger at det finnes ingenting man kan gjør om noen har tatt overdose med ghb? for de ikke har funnet motgift eller noe sånt... og at det er veldig lite som skal til før man dør.
Vis hele sitatet...
Du kan jo forsåvidt si det samme om alkohol. Det skal ikke så mye hjemmebrent til for å overdosere, og atpåtil er det større sjanse for å dø ved alkoholforgiftning enn ved GHB-overdose. Problemet er dog at risikoen øker betraktelig ved blandingsmisbruk.
Sist endret av fetter; 21. februar 2012 kl. 09:35.
Sitat av fetter Vis innlegg
Du kan jo forsåvidt si det samme om alkohol. Det skal ikke så mye hjemmebrent til for å overdosere, og atpåtil er det større sjanse for å dø ved alkoholforgiftning enn ved GHB-overdose. Problemet er dog at risikoen øker betraktelig ved blandingsmisbruk.
Vis hele sitatet...
Vet ikke så forferdelig godt hvordan dette fungerer mtp. GHB, men ved overdose av alkohol, vil kroppen prøve å kvitte seg med stoffene ved at du spyr. Da burde du forstå at du har tatt inn nok.
Problemet blir litt vanskeligere med sterk sprit, som 60-90%, for det skal så mye mindre til. Drikker du lav alkoholprosent er du skikkelig flink hvis du klarer drepe deg selv.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Vet ikke så forferdelig godt hvordan dette fungerer mtp. GHB, men ved overdose av alkohol, vil kroppen prøve å kvitte seg med stoffene ved at du spyr. Da burde du forstå at du har tatt inn nok.
Problemet blir litt vanskeligere med sterk sprit, som 60-90%, for det skal så mye mindre til. Drikker du lav alkoholprosent er du skikkelig flink hvis du klarer drepe deg selv.
Vis hele sitatet...
Helt riktig, og det understreker jo bare poenget mitt, iogmed at du også skal være rimelig flink om du klarer å drepe deg selv med veldig svak, utvannet GHB.
Finnes det noen info i forhold til hvor mye alkohol som skal til for å ta livet av deg i forbindelse med samtidig inntak av ghb? Husker jeg fik ghb-nekt på et nachspiel jeg var fordi jeg var temmelig animert.
Sitat av G-Erik-L Vis innlegg
Finnes det noen info i forhold til hvor mye alkohol som skal til for å ta livet av deg i forbindelse med samtidig inntak av ghb? Husker jeg fik ghb-nekt på et nachspiel jeg var fordi jeg var temmelig animert.
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen gode retningslinjer da det for individuelt og risikofylt. Bare unngå å blande de to.
nå skal ikke jeg bagatelisere det å korke over men jeg brukte ghb daglig ca 10 år før jeg slutta og har nok uten å ta i korka over sikkert 1000 ganger, det stemmer at det er ingen måte å få deg til å våkne opp før korken har gått ut, men man sover som regel ca 2-4 timer maks, å er nok VELDIG overdramatisert i media hvor farlig det er, men så fort man blander det med andre beroligenmde/alkohol så snakker vi helt andre risikoer med en gang
Takk for svar.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Vet ikke så forferdelig godt hvordan dette fungerer mtp. GHB, men ved overdose av alkohol, vil kroppen prøve å kvitte seg med stoffene ved at du spyr. Da burde du forstå at du har tatt inn nok.
Problemet blir litt vanskeligere med sterk sprit, som 60-90%, for det skal så mye mindre til. Drikker du lav alkoholprosent er du skikkelig flink hvis du klarer drepe deg selv.
Vis hele sitatet...
vet ikke hvordan det er me sprit, men øl inneholder brekkningsmiddler, i motsettning til f.eks øl i thailand, så det skal nok en del til før du dør av alko-forgiftning på pils.

on topic: du mister blodtilførsel til hjernen, hjerneceller dør, og voila, du er hjerneskada. gjentar sikkert mangen andre i tråden og på freak generellt:
blandingsmisbruk er en stor fare, og fordi du ikke vet renheten på GHB slik du gjør på alko, er det lettere å overdosere. om du faktisk VET at stoffet enten er dårlig eller veldig potent, er det ikke vannskelig å holde seg fra od, med mindre du blander med masse andre stoffer, eller alko.
Sitat av drittsekken Vis innlegg
vet ikke hvordan det er me sprit, men øl inneholder brekkningsmiddler, i motsettning til f.eks øl i thailand, så det skal nok en del til før du dør av alko-forgiftning på pils.

on topic: du mister blodtilførsel til hjernen, hjerneceller dør, og voila, du er hjerneskada. gjentar sikkert mangen andre i tråden og på freak generellt:
blandingsmisbruk er en stor fare, og fordi du ikke vet renheten på GHB slik du gjør på alko, er det lettere å overdosere. om du faktisk VET at stoffet enten er dårlig eller veldig potent, er det ikke vannskelig å holde seg fra od, med mindre du blander med masse andre stoffer, eller alko.
Vis hele sitatet...
Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Øl inneholder ikke brekkningsmiddel.
Mange vet faktisk også hvor sterk ghb`n de drikker er.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
takk at du påpekte det, har hørt det flere steder og antok det var riktig, min feil!
at menge vet hvor sterk GHBen er ser jeg ikke hvordan er relevant?
Sitat av drittsekken Vis innlegg
gjentar sikkert mangen andre i tråden og på freak generellt:
blandingsmisbruk er en stor fare, og fordi du ikke vet renheten på GHB slik du gjør på alko, er det lettere å overdosere. om du faktisk VET at stoffet enten er dårlig eller veldig potent, er det ikke vannskelig å holde seg fra od, med mindre du blander med masse andre stoffer, eller alko.
Vis hele sitatet...
Sitat av drittsekken Vis innlegg
at menge vet hvor sterk GHBen er ser jeg ikke hvordan er relevant?
Vis hele sitatet...
Som du selv sier: fordi det da er mulig å bruke det forsvarlig.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
Sitat av fetter Vis innlegg
Som du selv sier: fordi det da er mulig å bruke det forsvarlig.
Vis hele sitatet...
nettopp
Er det noen som bruker GHB for å "lande"/komme ned fra annen rus? Vet at Ketamin for eksempel ofte brukes til det formålet.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Lucy: Nei, man blir stimulert av normale doser GHB og det virker forsterkende og forlengende på visse rusmidlers effekt, f.eks MDMA. Om man tar en så høy dose at man sovner mens man er på et annet rusmiddel kommer vi igjen inn på dette med at man kan slutte å puste, eller kaste opp og drukne i sitt eget spy under bevisstløsheten.
Sist endret av Mullah; 27. februar 2012 kl. 12:08.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Er det noen som bruker GHB for å "lande"/komme ned fra annen rus? Vet at Ketamin for eksempel ofte brukes til det formålet.
Vis hele sitatet...
Dette vil jeg fraråde på det sterkeste! Dersom du er plaget av en nedtur fra f.eks amfetamin og velger å medisinere deg med GHB vil du erfare at psyken tar en aldri så liten tur sydover. Dette skal visstnok være fordi at GHB hindrer frigjøring av dopamin, og sentralstimulerende stoffer hindrer reopptak av dopamin - og dette fører til kollisjoner i hjernen. Jeg har vært så dum å blande GHB og amfetamin ved et par anledninger, og jeg bikka over i psykose hver eneste gang.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Er det noen som bruker GHB for å "lande"/komme ned fra annen rus? Vet at Ketamin for eksempel ofte brukes til det formålet.
Vis hele sitatet...
Jeg vil også fraråde deg dette, men jeg vet selv av personlig erfaringer at det fungerer med visse stoffer - eller om det egentlig fungerer er et spørsmål i seg selv, eller om det var placebo effekt.
Har ofte tatt det på lange cola nedturer (Kokain) dog er dette mange år siden. Vil også vært forsiktig med dette med ghb da den ofte skaffes i flytende form (Ofte ikke engang GHB men GBL) så om du absolutt skulle brukt noe - så i pulverform hvor du kan dosere.

Doseringene jeg brukte var mye lavere enn svake doser, men ikke så svake at det ikke ga effekt.
jeg tok en gang *tror jeg* litt for mye kork.
hadde evig feeet form å kom på jeg hadde noen piller fra legen å stappet de i meg.
imovane,valigan,remeron,cyprexia. å gobli formen forsvant med engang.
ble helt normal å ble irritert over at jeg mast formen hehe.
kansje noen av pillene eller komboen gjorde noe med goblien... ????
Sitat av pentagram Vis innlegg
jeg tok en gang *tror jeg* litt for mye kork.
hadde evig feeet form å kom på jeg hadde noen piller fra legen å stappet de i meg.
imovane,valigan,remeron,cyprexia. å gobli formen forsvant med engang.
ble helt normal å ble irritert over at jeg mast formen hehe.
kansje noen av pillene eller komboen gjorde noe med goblien... ????
Vis hele sitatet...
Du skal være jævlig glad for at det var eneste konsekvens av å blande tilfeldige piller med GHB.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Kanskje en idé å vite hvilke piller man stapper i seg? En hvilken som helst pille er ikke ensbetydende med rus Det eneste B-preparatet- et svakt sådan- av de du tok er Imovane. Resten er apedop og lykkepiller.
Sitat av Walter White Vis innlegg
Det stemmer at det er et kjipt tilfelle med overdose av GHB, og det finnes ingen motgift. Men det betyr ikke at man automatisk sparker bøtta ved eventuell overdosering.
Vis hele sitatet...

Amfetamin er motgift.

Dealern min tok feil brusflaske en gang, to munnfuller GHB,
så fikk han panikk og dama hans måtte sette en smell med to g pepper.
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Sitat av skinnidjii Vis innlegg
Amfetamin er motgift.

Dealern min tok feil brusflaske en gang, to munnfuller GHB,
så fikk han panikk og dama hans måtte sette en smell med to g pepper.
Vis hele sitatet...
dette hørtes forsvarlig ut...
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Merkelig at det går så bra som det gjør noen ganger.