Har sett litt rundt på dette, og finner bare emner mot telefonsalg i sin helhet.
Jeg føler jeg er den eneste som er taknemlig for å få vite om kampanjer/tilbud mine tilbydere har dersom jeg tar kontakt iht. et spørsmål eller problemstilling. Selv om at det ikke nødvendigvis er relevant iht. min henvendelse kan det i flere tilfeller være en kampanje/et tilbud jeg kommer bedre ut av som kunde, så lenge den jeg er i kontakt med ikke drar det for langt ut; ett nei er et nei.
Jeg vet at 99.9 % av alle tilbud/kampanjer for abonnement tilbydere kommer med avtaleperiode, men når jeg allerede er bestemt på å forholde meg til dem ser jeg ikke på det som et problem.
Tilbake til tema. Jeg prøver å finne et relevant punkt i norsk lov, eller et sted der norsk lov er analysert slik at jeg får svar på hva som kreves etter kjøp av en eller flere tjenester per telefon.
Så lenge selgeren gir informasjon om priser og vilkår bør det være noen krav som stilles til kjøperen og ikke bare selgeren.
1) Etterlysning av dokumentasjon innen rimelighetens tid for å muliggjøre en utvidelse av angrefrist (pt. 14 dager etter kjøper har mottatt all nødvendig informasjon/dokumentasjon)
2) Kjøpet er bindende etter at kjøper har takket ja per telefon mot 14 dagers angrefrist.
Det var nok det hele, men skulle det være noe annet vil jeg komme tilbake.
Jeg føler jeg er den eneste som er taknemlig for å få vite om kampanjer/tilbud mine tilbydere har dersom jeg tar kontakt iht. et spørsmål eller problemstilling. Selv om at det ikke nødvendigvis er relevant iht. min henvendelse kan det i flere tilfeller være en kampanje/et tilbud jeg kommer bedre ut av som kunde, så lenge den jeg er i kontakt med ikke drar det for langt ut; ett nei er et nei.
Jeg vet at 99.9 % av alle tilbud/kampanjer for abonnement tilbydere kommer med avtaleperiode, men når jeg allerede er bestemt på å forholde meg til dem ser jeg ikke på det som et problem.
Tilbake til tema. Jeg prøver å finne et relevant punkt i norsk lov, eller et sted der norsk lov er analysert slik at jeg får svar på hva som kreves etter kjøp av en eller flere tjenester per telefon.
Så lenge selgeren gir informasjon om priser og vilkår bør det være noen krav som stilles til kjøperen og ikke bare selgeren.
1) Etterlysning av dokumentasjon innen rimelighetens tid for å muliggjøre en utvidelse av angrefrist (pt. 14 dager etter kjøper har mottatt all nødvendig informasjon/dokumentasjon)
2) Kjøpet er bindende etter at kjøper har takket ja per telefon mot 14 dagers angrefrist.
Det var nok det hele, men skulle det være noe annet vil jeg komme tilbake.