Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4065
Hei.
Har lagt merke til i det siste at det har vært en del poster om folk som har lyst til og prøve heroin, og tenkte jeg da skulle fortelle litt om mine egne erfaringer rundt dette stoffet, slik at de som vurderer og prøve dette rusmiddelet skal tenke seg veldig godt om før de prøver dette.

Jeg prøvde heroin for ca 1 år siden, sammen med en kamerat fordi vi var nyskerrige på hvordan dette stoffet fungerte, da vi begge hadde hørt at heroin ga en helt vidunderlig rus. Vi hadde allerede bestemt at dette kun skulle prøves EN gang, da vi var klar over hvor vanedannende heroin er.
Det som er med heroin er at det for veldig mange ikke gir noen særlig virkning den første gangen, men da vi også delte 0.2g.

Det endte med at ingen av oss merket noe serlig, og dagen etter kjøpte vi en 0.2 hver. Klarer ikke og beskrive hvordan rusen var, men det var den diggeste følelsen jeg noen gang har hatt med et rusmiddel. Rusen varte vel rundt 3 timer, og etter som vi ble oss "selv" (Ikke at vi ble noe serlig borte, bare hadde det jævlig chill) bestemte vi oss for at dette ikke skulle gjøres igjen, da vi viste at vis vi gjorde det ville vi ende opp med og ta heroin alt for ofte og til slutt ende opp med og bli avhengi.

Jeg klarte og holde meg unna en god stund, da jeg egentlig ikke hadde noen særlig grunn til og ta noe mer heroin. Men dette skulle fort endre seg.
Først døde min bestefar, han falt om rett foran meg og familien, noe som gjorde veldig sterkt inntrykk på meg. Et par månder senere tok kameraten min som jeg hadde testet heroin med livet sitt, pga andre årsaker.

Det endte med at jeg gikk inn i en periode hvor jeg var deprimert, ikke klarte og se lyst på livet. Men jeg måtte jo bare klare dette, og komme meg videre i livet. Men værre skulle de bli, jeg fikk problemmer med ryggen, og sleit med intense konstante smerter i ryggen. Var hos legen, hvor jeg ble henvist til fysoterapi, da legen mente det var et muskulært problem.
Brukte flere tusen kroner på dette, og ingen ting hjalp. Fikk skrevet ut pinex forte mot smertene, noe som hadde null effekt. Og det var da det startet.

Jeg tydde til heroin, som smertestillende og "antidepresiva" noe som fungerte helt utmerket. Smertene forsvant og jeg klarte og tenkte possitivt for første gang på veldig lang tid. Jeg forelsket meg i heroin og begynte med dette på daglig basis.

I starten fungert dette veldig bra, jeg klarte og begynne og jobbe igjen, jeg klarte og le og jeg begynte og ta kontakt med mine andre venner igjen. Alt var helt vidunderlig. Men! Når jeg hadde brukte heroin en stund, forsvant rusen, og det ble til at jeg måtte ha det for å ikke ha ryggsmerter og være deppa. Så jeg forsatte med heroin og brukte det i ca 6 mnd. Jeg hadde en del penger så jeg hadde aldri merket noe serlig til abstinenser, men det var den dagen jeg gikk tom for penger det virkelig helvete startet.

Det første jeg tenkte på når jeg våknet om morgnen var hvordan jeg skulle skaffe meg penger til heroin, og det endte opp med jeg begynte og selge mine eiendeler, begynte og utnytte familie og venner. Det viktigste i hele verden var og skaffe heroin.

Det tok ikke lang tid før jeg mistet kontakten med vennene mine igjen. Og familien begynte og kjønne at det var noe som ikke stemte. Men jeg klarte og skjule missbruket mitt.

For litt over en måned siden kjøpte jeg noe dårlig heroin, hvor jeg blacket helt ut, og det var da foreldrene mine oppdaget at jeg brukte heroin. Det ble et rent helvete her hjemme en stund, hadde lange samtaler med mine foreldre. Men nå som jeg tenker på det er det beste som har skjedd med meg på lenge. Jeg gikk cold turkey og har nå vært borte fra heroin i over 5 uker, og har nesten aldri hatt det bedre. Joa, jeg hadde et rent helvete med abstinenser i ca 5 dager, med alt fra kramper, oppkast, intens svetting, og ingen søvn.

Men som sakt, dette gikk over etter ca 5 dager, altså det fysiske. Psykisk derimot var det være, jeg tenkte bare på heroin og jeg drømte om heroin.
Men det gikk over sakt men sikkert.

Per i dag har jeg det veldig bra, kommer aldri til og prøve heroin eller andre opioder igjen rusmessig. For første gang på lant tid har jeg det bra og ser lyst på livet. Jeg gleder meg virkelig til vær dag, til og gå på jobb og være med mine venner igjen.

Hadde aldri klart og slutte på dagen, uten hjelp og støtte fra foreldre.

Så til dere som vurderer og prøve heroin, er det virkelig værdt det? Joa, det det er ekstremt digg der og da, og dine problemmer blir borte under selve rusen. Men de forsvinner ikke, de blir værre. Jeg missunner ingen dette, og jeg kan nesten med garanti si at nesten alle heroin avhengie, ikke ønsker og være i den situasjonen de er i, for det er et rent helvete.

Men, det går helt sikkert ann og bruke heroin på en "forsvarlig" måte, men det krevet utrolig god selvkontroll, for du blir avhengi før du i det heletatt vet det.

Da vil jeg takk for meg, og jeg håper denne tråden for deg som vurderer og prøve heroin virkelig tenker deg ordentlig om, er det virkelig værdt det?
Driv kompisen din enda med heroin?

Men etter å lest tråden så friste ikke heroin å prøve, husker selv piler som ga morfin lignene form, drømte om det, å klarte ikke å konsentrer meg uten, men skal ikke samenligne det, men skal si at du har gode foreldrer som fikk deg på rett kjør

Kp til deg
Sist endret av justastonedhuman; 14. februar 2011 kl. 20:26. Grunn: skrive feil
Sitat av Kain Vis innlegg
Driv kompisen din enda med heroin?

Men etter å lest tråden så friste ikke heroin å prøve, husker selv piler som ga morfin lignene form, drømte om det, å klarte ikke å konsentrer meg uten, men skal ikke samenligne det, men skal si at du har gode foreldrer som fikk deg på rett kjør

Kp til deg
Vis hele sitatet...
"Et par månder senere tok kameraten min som jeg hadde testet heroin med livet sitt, pga andre årsaker."
Sitat av CLUTCH Vis innlegg
"Et par månder senere tok kameraten min som jeg hadde testet heroin med livet sitt, pga andre årsaker."
Vis hele sitatet...
Ohh beklager, slurv leste med deslyksi er ikke bra
Bra skrevet.
Hvilken inntaktsmetode benyttet du deg av?
Godt skrevet, og godt jobbet av deg!
Norge er det landet i veden med flest rusmisbrukere som skyter stoff, enten det er heroin, amfetamin, og annet fra apoteket.

Skal godt gjøres om han ikke skøyt?
Sist endret av fxxked; 14. februar 2011 kl. 20:54.
Sitat av fxxked Vis innlegg
Norge er det landet i veden med flest rusmisbrukere som skyter stoff, enten det er heroin, amfetamin, og annet fra apoteket.

Skal godt gjøres om han ikke skøyt?
Vis hele sitatet...
Ikke alle som vet det, vet du.
Dette hørtes helt jævlig ut. Bra å høre at du kom deg ut av dette helvette.
Kan med sikkerhet si at det lille snevet av lysten til å noen gang prøve heroin er borte nå.
usertitle import
bleh's Avatar
Fin tråd, det triste er at de som allerede har bestemt seg tenker "Det skjer ikke meg" - og kjører på. Egoet er større enn alt annet, og kan lure deg til å tro akkurat det du vil tro. Don't chase the dragon if you don't like to burn.
Sitat av bleh Vis innlegg
Fin tråd, det triste er at de som allerede har bestemt seg tenker "Det skjer ikke meg" - og kjører på. Egoet er større enn alt annet, og kan lure deg til å tro akkurat det du vil tro. Don't chase the dragon if you don't like to burn.
Vis hele sitatet...
Det er da heller på ingen måte gitt at noe slikt vil skje. Heroin er riktignok ganske avhengighetsskapende ved hyppig bruk, men dere som leser tråden overser vel ikke delen om bestefarens og kompisens død, samt sterke ryggsmerter? Din livssituasjon er en sentral faktor i hvordan man håndterer rusmiddelbruk, og noe som selvfølgelig må tas til vurdering. Jeg er rimelig sikker på at jeg nå ville kunnet bruke heroin forsvarlig, men hvis jeg skulle havne i en livssituasjon hvor jeg var sterkt utsatt, som en følge av for eksempel trådstarters opplevelser, ville jeg måttet trå mye forsiktigere. Å demonisere rusmidlene i seg selv kan trekke bort fokuset på omstendighetene rundt rusmiddelbruk, og viktigheten av å være klar over hvilke kunnskaper som er nødvendig for å kunne bruke dem forsvarlig, både om fysiske effekter og hvordan ditt liv for øyeblikket er i stand til å endre bruksmønsteret fullsendig.
Lost
Kastrup's Avatar
Trådstarter
Hvilken inntaktsmetode benyttet du deg av?
Vis hele sitatet...
Startet med og røyke det, da jeg egentlig aldri har vært noe særlig glad i sprøyter. Men da pengene begynte og miske, begynte jeg de siste måndene med sprøyte da dette er noe mer økonomisk.


Som jeg skrev på slutten, er det fult mulig og bruke stoffet "forsvarlig" dersom det ikke tas for ofte, men det er veldig lett og bli for glad i stoffet. Det tar en stund før du blir ordentlig avhengi av heroin, det er ikke noe som skjer etter et par ukers tid, selv om du kansje vil merke "svake" abstinens symptomer allerede da, men det er på langt nær like ille som etter flere mnd med flere doser om dagen.

Var i samtale med en lege på ullevål, som sa at vis du bruker heroin som smertestillende, eller mot andre ting som depresjon, som i mitt tilfelle, vil det ta noe lengre tid før du blir avhengi, og abstinens symtomene noe svaker. Men dette er ikke noe jeg vet noe om.

Fin tråd, det triste er at de som allerede har bestemt seg tenker "Det skjer ikke meg" - og kjører på. Egoet er større enn alt annet, og kan lure deg til å tro akkurat det du vil tro. Don't chase the dragon if you don't like to burn.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg her, var akkurat slik jeg tenkte da jeg startet. Tenkte aldri jeg skulle bli avhengi, da jeg trodde jeg skulle klare og stoppe før jeg kom så langt. Men når du har tilgang til stoffet i lang tid merker du ikke noe til abstinensene i starten. Men når du har holdt på en stund, og røyke/skyter natting og våkner neste morgen med tegne til abstinenser allerde da, kjønner man at ting har godt for lang.
Jeg bruker selv heroin men jeg blir nok ikke avhengi, brukes kun i helgene når angsten står på som værst. har kratom liggende når jeg kjenner de svake abstinense komme, deretter tar jeg en pause på 2-3 uker. en genial kombo som fungerer utmerket.
Sitat av junkiehelvete Vis innlegg
Jeg bruker selv heroin men jeg blir nok ikke avhengi, brukes kun i helgene når angsten står på som værst. har kratom liggende når jeg kjenner de svake abstinense komme, deretter tar jeg en pause på 2-3 uker. en genial kombo som fungerer utmerket.
Vis hele sitatet...
Virkelig? Etter nicket ditt å dømme høres det ut som en særdeles dårlig kombinasjon...
Sitat av hagr Vis innlegg
Virkelig? Etter nicket ditt å dømme høres det ut som en særdeles dårlig kombinasjon...
Vis hele sitatet...
ja jeg er på en måte junkie, jeg er avhengi av benzo, hvorfor det står ihelvete er fordi jeg hadde en tripp på datura som snudde livet mitt på hodet. derfor trenger jeg min medisin til å ha det bra.
Sitat av junkiehelvete Vis innlegg
ja jeg er på en måte junkie, jeg er avhengi av benzo, hvorfor det står ihelvete er fordi jeg hadde en tripp på datura som snudde livet mitt på hodet. derfor trenger jeg min medisin til å ha det bra.
Vis hele sitatet...
Jeg så en annen post av deg i mellomtiden og var på vei tilbake for å beklage min uvitenhet, men så kom du meg visst i forkjøpet...

Datura er skumle, skumle saker... Huff. Behandles med stor respekt.
Sitat av junkiehelvete Vis innlegg
ja jeg er på en måte junkie, jeg er avhengi av benzo, hvorfor det står ihelvete er fordi jeg hadde en tripp på datura som snudde livet mitt på hodet. derfor trenger jeg min medisin til å ha det bra.
Vis hele sitatet...
Hvordan og eller hvorfor tror du datura snudde livet ditt på hodet? Var det selve opplevelsen, ting du så? Ting du tenkte?
Sitat av hagr Vis innlegg
Datura er skumle, skumle saker... Huff. Behandles med stor respekt.
Vis hele sitatet...
Strengt tatt burde ikke Datura behandles på noen som helst måte. Hvis man hiver i seg de greiene der etter å ha lest noe som helst om det er man enten stokk dum eller suicidal(det er man forsåvidt om man hiver i seg ting uten å ha lest noe om det og). Har aldri hørt eller lest om noen som har hatt en positiv opplevelse på det.
kp til deg, kjenner meg igjen på mange punkter. Har 4 bags(gratis utdeling) med sprøyteutstyr liggende som jeg tror jeg bare skal kaste.
(aldri vært avhengig, og røyka mye og trappa ned, merket ikke noe særlig bortsett fra ekstrem svetting når jeg gikk, og jeg kastet opp en del, aldri skyte heroin før, bare speed.
Sist endret av Bundy; 15. februar 2011 kl. 01:37.