Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Vis resultater av avstemningen: Hvem hadde fått din stemme i dag?
Rødt 61 8,80%
SV 53 7,65%
AP 128 18,47%
SP 12 1,73%
Venstre 83 11,98%
KRF 9 1,30%
Høyre 68 9,81%
FRP 184 26,55%
Andre 30 4,33%
Ingen 65 9,38%
Stemmegivere: 693. Du kan ikke stemme på denne avstemningen
  244 25461
Sitat av OoM Vis innlegg
Så å føye det under matta og si det ikke er noe problem, synes jeg er betenkelig. Spessielt ettersom du har såpass mye erfaring ved universitetet.
Vis hele sitatet...
Det jeg har erfart både hos medstudenter og grupper jeg har undervist er at de middelmådige ikke får toppkarakterer uansett hvor mye de jobber og de som faktisk har anlegg for å eksellere klarer det uten særlig mye arbeid.

Høyere utdanning er ikke for alle og må du jobbe 10 timer om dagen for å i det hele tatt klare bestå kurset vil jeg si du har valgt helt feil.
Sitat av atomet Vis innlegg
Hvis man skal kalle de som stemmer rødt, blodrøde, syns du da det er greit at vi omtaler freppere som bæsjebrune?

Forøvrig vipper jeg litt mellom SV og Ap.
Vis hele sitatet...
Det var ikke noe negativt ment at jeg omtaler folk for blodrøde. Er vell heller en hedersbetegnelse mot vedkommende dersom han/hun er blodrød.

Men derimot bæsjbrune - usikker på den du.
Sitat av Goophy Vis innlegg
Det jeg har erfart både hos medstudenter og grupper jeg har undervist er at de middelmådige ikke får toppkarakterer uansett hvor mye de jobber og de som faktisk har anlegg for å eksellere klarer det uten særlig mye arbeid.

Høyere utdanning er ikke for alle og må du jobbe 10 timer om dagen for å i det hele tatt klare bestå kurset vil jeg si du har valgt helt feil.
Vis hele sitatet...
Her er det da ikke snakk om å jobbe 10 timer for å bestå, men for å få toppkarakterer.

Og om folk som meg, uten klisterhjerne, ikke klarer å få toppkarakterer uansett hvor mye de jobber, er da stikk i strid med all form for lære.
Jo mer du jobber med skole/lekse, jo bedre karakter får du.
Selvsagt vil det alltid være folk med dysleksi og andre vansker, men den normale student klarer nok å få svært gode karakterer om de bare jobber nok.

Igjen, folk er som sagt forskjellige. Men, det å dele folk inn i middelmådige og en elite er i mine øyne helt feil. Selvsagt skal man styrke de beste, men man må aldri glemme de "middelmådige".
Oom, jeg tror du missforstår begrepet flat skatt. Det betyr ikke at alle skal betale like mye i skatt, det betyr at alle skal betale en lik prosentandel av inntekten i skatt. For du er vel enig i at en som tjener 1 000 000 i året, bidrar mer til felleskapet enn en som tjener 250 000, dersom begge parter betaler 30% skatt hver?

Formueskatten er også helt på trynet, for det første hindrer den utvikling av små og mellomstore bedrifter, ettersom man må betale den uansett om bedriften går med overskudd eller underskudd, og formue blir ikke beregnet etter fysiske penger bedriftene har. De må ta ut utbytte for å betale en skatt som allerede er skattet av.

Jeg står mellom Høyre eller FRP, håper de går sammen om et sammarbeid, ellers velger jeg FRP for å bli kvitt antikapitalistene vi har i dag. Hvordan skal dette samfunnet gå rundt om ingen lager arbeidsplassen dere skal jobbe på?
Jeg stemmer AP, da jeg regner de som de minst udugelige for tiden. Mange av dere luringene i opposisjon, spesielt FRP som aldri har hatt noe særlig makt (takk gud), liker å kritisere AP fordi de ikke har fått gjort alt de "lovte" denne perioden. Faktum er at alle partier lover mer enn de holder, men AP prøver i det minste å bevege oss litt i riktig retning, selv om det går litt svingete og treigt. Høyre utelukker jeg pga. FRP, og FRP utelukker jeg av ca 1000 grunner.

Hvorfor er en skitten sosialist som hater de som var smarte nok til å spare pengene sine? Hvorfor skal vi på død og liv betale 300kr flaska for litt vodka? Svaret er enkelt:

Det er mange ting som betyr mye for meg, og nå i studietiden hadde det sikkert vært greit med billig sprit. Senere kommer jeg ut i arbeid, og dersom statestikken stemmer, kommer jeg til å havne i en god jobb med godt over snittet utbetalt. En stemme til FRP ville nok derfor gitt meg mer å rutte med til diverse i måneden, da de selvfølgelig vil at folk skal få sløse sine egne penger, istedenfor at staten stjeler dem. Jeg ser virkelig argumentet så langt.

MEN, så kommer spørsmålet. Hva er viktigst for deg? For meg er det viktig at det er et sikkerhetsnett som ligger i grunn og tar imot alle som er uheldige og faller av. Mange av disse har riktignok havnet der pga sine egne idiotiske valg, men jeg synes enda det er greit at noen tusen av lønna mi skal gå til å gi disse et verdig liv, og helst muligheten til å krype tilbake til et normalt liv. Ulempen med dette er selvfølgelig at jeg får mindre penger i måneden til å kaste bort på crystal og ferrari, men det kan jeg leve med.

Noen vil kanskje si at FRP også vil hjelpe disse folka, men jeg forstår ikke helt hvordan de skal få til det. Alle godene vi får fra samfunnet idag, koster penger. Mindre skatt = mindre penger = mindre ytelser fra staten. Poenget, slik jeg har forstått det, er at det private skal overta. Jeg på min side vil heller ha noen udugelige sosialister til å styre dette, enn noen smarte kapitalister som KUN er ute etter pengene mine.

Jeg tror nok at Høyre kunne styrt dette landet på en brukbar måte, men jeg er redd det kun hadde vært bra for 90% av befolkningen. AP prøver iallefall å fordele godene til alle, selv om de ikke helt får det til enda.

Er det noen som kan komme med noen gode argumenter for Høyre / Frp som IKKE går ut på at de rike skal bli rikere? At Rimi-Hagen må betale 1.1% av milliardene sine driter jeg i, selv om jeg er enig i at systemet ikke fungerer helt. Arbeidsplasser tror jeg ikke helt på, da den rødgrønne regjeringen har hatt makta en god stund, og vi har enda en rimelig lav arbeidsledighet.
Norge har hatt det godt i de 4 årene som har vært, hvorfor bytte?
Goophy, jeg forstår det slik at du er veldig imot skatt, i hvertfall ikke når du føler at du ikke får igjen pengene. Men som Oom sier, du kan ikke regne med å få igjen noe i form av penger. Det går til goder i samfunnet, som alle kan dra nytte av. Og når du sier at du skatter nærmere en million kroner, så klarer jeg desverre ikke å ta deg seriøst.

Du har råd til å leve, mer trenger man ikke.
Goophy: har nesten aldri hørt lignende jeg, ikke stipend fordi du hadde for stor inntekt å ikke fikk som de andre når du ikke trengte. Er du drit lei deg for at du ikke får bostøtte også eller? det er en hjelp prioritert til de svakeste i samfunnet, å ja, studenter er blandt de somregel. Men ikke deg tydligvis.

Å 7 operasjoner som er nødvendige privat, jaja, da har du opplevd noe helt annet enn meg, hvordan type operasjoner er det egentlig det private godtar? menisk, kapsel skade osv? plastikk? Dette er faktisk noe av det rareste jeg har hørt, fikk en skade forige torsdag, allerede førstkommende tirsdag lå jeg på ullevold å de var så flinke så...
Staakar goophy! Han måtte leve på investeringene sine, mens alle vi andre koste oss gløgg ihjel på 1000kr i måneden.. uffameg altså!
Sitat av Allure Vis innlegg
Jeg står mellom Høyre eller FRP, håper de går sammen om et sammarbeid, ellers velger jeg FRP for å bli kvitt antikapitalistene vi har i dag. Hvordan skal dette samfunnet gå rundt om ingen lager arbeidsplassen dere skal jobbe på?
Vis hele sitatet...
Typisk Frp teknikk, presenter alt i svart/hvit. I går så jeg Siv Jensen uttrykke seg på en måte som fikk det til å høres ut som om det ene og alene var Stoltenberg personlig sin skyld at vi fikk asylsøkere her til landet. Husker ikke helt formuleringen, men det låt helt latterlig.

Det du altså mener er at ingen får skapt arbeidsplasser uten Frp? Det er faktisk ganske lav arbeidsledighet i Norge, og det har blir stadig skapt flere arbeidsplasser. At dette vil opphøre om "sosialistene" (vi er alle sosialister) kommer til makten igjen, det forstår jeg rett og slett ikke.
Sist endret av gulunderstrek; 21. august 2009 kl. 12:23.
Og forsvinner virkelig arbeidsplasser om vi demper kapitalismen? Hvordan ville "Folk flest" klart seg uten godene velferdssamfunnet gir oss?

Alle jeg kjenner som holder med FRP, har tatt yrkesrettet utdannelse, og tjener stort sett under 300m000 i året hele gjengen.. Jeg skjønner virkelig ikke hva de tenker på!
Sitat av bobbo Vis innlegg
Hvorfor skal vi på død og liv betale 300kr flaska for litt vodka?
Vis hele sitatet...
Veldig flott innlegg og du fikk tatt opp de viktige spørsmålene.
En ting jeg vil presisere er dette med alkoholen som Frp på en eller annen rar
måte klarer å dra så mange velgere på. De vil ha ned prisen på sprit. Vel, ikke veldig mye akuratt i følges dems budsjett. EN krone og femti øre per. liter.
Ikke så utrolig mye akuratt. Men, f.eks for studenter, så satser blant annet SV veldig mye på billige boliger til studenter. Det er liten boligkrise rundtom nå.
Jeg synes ikke det er prisen som står på hylla som avgjør om det er for dyrt eller ikke, men hvor mye penger man har i handa. Studenter som meg, betaler gjerne 3000-4000 kr måndtlige og kanskje enda mer. Da sier det seg selv at sprit er dyrt. Men, med statlig kontrolerte studentboliger, vil vi få bedre og billigere priser på bolig. Og igjen, enda mer penger å bruke på andre ting. Er ikke dette bedre en å senke alkoholavgiftene i Norge? Å senke prisen på akuratt alkohol, ser jeg mer på en oppfordning til å drikke mer. Og alkohol har vil nok problemer og skader med i Norge.
Staaakar Goophy. Han viste seg som et produktivt og ansvarlig menneske, og ble derfor bedømt til å være sterk nok til å klare seg selv. Hvis han bare ikke hadde brukt sin kløkt til å opparbeide seg rikdom, men i stedet sittet stille og jamret om sine behov, kanskje arbeidet svart så hans produktivitet ikke dukket opp på radaren, så hadde han fått sin etterlengtede statsstøtte betalt for av alle de andre produktive menneskene staten har stjålet fra for å kunne ha noe å dele ut.

Dette er forresten en av de fundamentale feilene med både sosialisme og velferdsstaten, for de som ser det. Det er også som hentet rett ut fra det som skjedde med Twentieth Century Motors i romanen Atlas Shrugged.

Forøvrig så ville jeg veldig gjerne ha stemt DLF, men de stiller ikke til valgt i mitt fylke.
Jeg skal ihvertfall stemme på Rødt. Grunnen er fordi de støtter Palestina og ikke israel, de vil ha norske soldater ut at Afganistan, billigere kollektiv tilbud, og de vil ikke at sykehus/helsetjenester skal være butikk.
Min stemme går også til dem fordi det er en stemme så langt som det går ann unna frp. Rett å slett fordi jeg synes politikken til frp er helt på trynet, skjønner ikke at folk tar de seriøst engang.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg må innrømme at jeg er overrasket over resultatene her. Hadde aldri sett for meg at den store majoriteten på nFF ville stemme FRP. Det blir spennende å se hvordan valget blir :-)
Jeg forhåndsstemte idag - på AP. Støre og Stoltenberg er de to politikerne jeg har mest sansen for, de er dyktige og jeg tror det er bra for Norges omdømme å ha Støre og Stoltenberg i henholdsvis utenriksminister- og statsministerposisjon. Jeg er opptatt av helhetlig god politikk, og selv om det er flere saker jeg er uenig med AP mener jeg at de overall er det klart beste alternativet å velge.

Sitat av Tias Vis innlegg
Jeg må innrømme at jeg er overrasket over resultatene her. Hadde aldri sett for meg at den store majoriteten på nFF ville stemme FRP. Det blir spennende å se hvordan valget blir :-)
Vis hele sitatet...
Det er sant, men jeg tror det har noe med at veldig mange av den mest hardcore nff-kjernen ikke er FRP'ere, og at diskusjoner her ofte blir dominert av venstresiden, men at det fortsatt henger mange andre folk på nFF som stemmer FRP, men disse ikke er like aktive i politiske diskusjoner her.
Sist endret av emphi; 21. august 2009 kl. 14:58.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
Typisk Frp teknikk, presenter alt i svart/hvit. I går så jeg Siv Jensen uttrykke seg på en måte som fikk det til å høres ut som om det ene og alene var Stoltenberg personlig sin skyld at vi fikk asylsøkere her til landet. Husker ikke helt formuleringen, men det låt helt latterlig.

Det du altså mener er at ingen får skapt arbeidsplasser uten Frp? Det er faktisk ganske lav arbeidsledighet i Norge, og det har blir stadig skapt flere arbeidsplasser. At dette vil opphøre om "sosialistene" (vi er alle sosialister) kommer til makten igjen, det forstår jeg rett og slett ikke.
Vis hele sitatet...
Vi har lav arbeidsledighet ja, men når halvparten av alle nordmenn i arbeidsalder er "uføre", så er kanskje ikke tallene så veldig mye å juble for likevel? Du er vel enig i at nesten 50% uføre er litt vel i overkant?

Det blir vanskeligere å skape arbeidsplasser når staten konsekvent går mot det private næringsliv. Folk tenker bare at Hagen fortjener det osv, men sannheten er at det går i mot de små og mellomstore bedriftene. De er faktisk ganske viktig. Joda, vi kan jo selvfølgelig la staten styre alt, NSB viser jo hvor utrolig bra det fungerer.

En annen ting som bekymrer meg i denne valgkampen er medienes dekning. Mediene er jo her for å kontrollere staten, være en vaktbikkje som graver frem feil i sittende regjering. I stedet er de så lite keene på å miste pressestøtten sin, at de kritiserer opposisjonen i stedet for sittende regjering. Dette gjør jo valgkampen særdeles partisk, ettersom det stort sett er mediene vi mennesker får meningene våre fra.
Sitat av Allure Vis innlegg
Vi har lav arbeidsledighet ja, men når halvparten av alle nordmenn i arbeidsalder er "uføre", så er kanskje ikke tallene så veldig mye å juble for likevel? Du er vel enig i at nesten 50% uføre er litt vel i overkant?
Vis hele sitatet...
Kilder pl0x?
Sitat av Allure Vis innlegg
En annen ting som bekymrer meg i denne valgkampen er medienes dekning. Mediene er jo her for å kontrollere staten, være en vaktbikkje som graver frem feil i sittende regjering. I stedet er de så lite keene på å miste pressestøtten sin, at de kritiserer opposisjonen i stedet for sittende regjering. Dette gjør jo valgkampen særdeles partisk, ettersom det stort sett er mediene vi mennesker får meningene våre fra.
Vis hele sitatet...
Det her er bare sutring, mener nå jeg. FRP var så vidt jeg vet det partiet som fikk desidert mest oppmerksomhet og spalteplass i avisene i sommer, så her har du lite å klage over. Om du derimot mener at mediene framstiller FRP i et dårlig lys, så kan jo det ha noe med hvordan FRP framstiller seg selv og opptrer i mediene. Forøvrig er det et bold move å hevde at media logrer for venstresiden av finansielle grunner. Men det er jo gjerne det dårlige tapere gjør, kritiserer andre og slenger ubegrunnede påstander i hytt og gevær istedenfor å innse at det var ens egen innsats som ikke var god nok.

EDIT: Innlegg nr 500
Sist endret av emphi; 21. august 2009 kl. 15:13.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Allure Vis innlegg
Vi har lav arbeidsledighet ja, men når halvparten av alle nordmenn i arbeidsalder er "uføre", så er kanskje ikke tallene så veldig mye å juble for likevel? Du er vel enig i at nesten 50% uføre er litt vel i overkant?
Vis hele sitatet...
Det tallet er feil vist jeg ikke har missforstått denne tabellen totalt.
http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/ut...-11-08-05.html

Den viser bare tall for de imellom 50-66år, men det re vel den mest utsatte gruppen av de som arbeider. Uff, gleder meg ikke til jeg er 60, mørkt år for mange ser det ut som.
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Kilder pl0x?
Vis hele sitatet...
http://www.dagsavisen.no/meninger/article432606.ece

Til og med fra AP-avisen selv. Er på jobb, kan finne flere kilder senere.
allure, ja her har du missforstått ganske greit, det står da vel egentlig at vi har 800 000 som ikke jobber, hvorav halvparten av disse er i uføre kategorien.. altså 400 000 tusen, dette utgjør da ikke halve arbeidsstyrken til norge? tenk litt over det selv..
Sitat av 3RD Vis innlegg
Jeg skal ihvertfall stemme på Rødt. Grunnen er fordi de støtter Palestina og ikke israel, de vil ha norske soldater ut at Afganistan, billigere kollektiv tilbud, og de vil ikke at sykehus/helsetjenester skal være butikk.
Min stemme går også til dem fordi det er en stemme så langt som det går ann unna frp. Rett å slett fordi jeg synes politikken til frp er helt på trynet, skjønner ikke at folk tar de seriøst engang.
Vis hele sitatet...
Som om jeg skulle sagt det selv.

Jeg gruer meg til valget i år. Folk rundt meg ser ut til å kjøpe FRPs politikk, og ikke en jævla en av dem gidder lese partiprogrammet og se hva de faktisk ønsker å støtte.
En annen teit ting er at når de sitter her hos meg og tar et par av de "Finn ditt parti" testene som florerer på nettet nå, så får ingen av dem FRP når de svarer ærlig. De fleste får AP, noen venstre, og noen få får Høyre. Men de gidder ikke bry seg om det, de skal stemme FRP uansett.
Det triste er og at det vil ta så eviglang tid å bygge opp alt igjen, etter at FRP har revet det ned på et par-tre år.
Men flaks for FRP at de ikke har styrt før da. At Norge har spart opp oljepenger. Hvis vi ikke hadde gjort det så hadde ikke FRP hatt noen penger å bruke stakkar...
Sitat av Allure Vis innlegg
http://www.dagsavisen.no/meninger/article432606.ece

Til og med fra AP-avisen selv. Er på jobb, kan finne flere kilder senere.
Vis hele sitatet...
Gratulerer med tidenes mest feiltolka statestikk! Det er 800.000 som ikke jobber, mens bare halvparten av de er uføre.

Ser forøvrig ikke noen kilder på tallene, så tar ikke de helt for god fisk likevel. Dagsavisen er vel ca. like troverdig som de andre avisene...
Sist endret av bobbo; 21. august 2009 kl. 15:58.
Freakere er dumme i hue og siden alle er kriminelle bør ingen Freakere stemme FRP siden med FRP blir det lengre straff.
http://www.firstaidmonster.com/images/products/FAM_COMB_5_BLACK-2606.jpg
Okay, men jeg skrev da uføre i anførselstegn. Om de er uføre, på sykelønn eller attføring så er da fortsatt et relativt høyt antall som ikke jobber. Vi har vel rundt 80 000 arbeidsledige om dagen, og det er vel rimelig å mene at denne velferdstaten har skapt slappe, sutrete folk, som vet at de får livet sponset av de som faktisk gidder å jobbe.
Sitat av Allure Vis innlegg
Til og med fra AP-avisen selv
Vis hele sitatet...
...Skrevet av en Frper.
Sist endret av Gamgee; 21. august 2009 kl. 16:38.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Synderen Vis innlegg
Det tallet er feil vist jeg ikke har missforstått denne tabellen totalt.
http://www.ssb.no/samfunnsspeilet/ut...-11-08-05.html

Den viser bare tall for de imellom 50-66år, men det re vel den mest utsatte gruppen av de som arbeider. Uff, gleder meg ikke til jeg er 60, mørkt år for mange ser det ut som.
Vis hele sitatet...
Du har misforstått statistikk ganske grundig. Gruppa 50-66 år vil ha stor overrepresentasjon av uføretrygda, på grunn av plager som kjem med alderen, slik som slitasjeskader, ein del sjukdomer og slikt. Å nytte eit aldersspesifikt utval for å finne tal uføretrygda er tåpeleg - eg kan nytte utvalet 0-8 år for å fastslå at det ikkje eksisterer uføretrygda i Noreg. Det reelle talet er vel at arbeidsstokken utgjer omlag 75% av potensielle arbeidsstokken, og at altså 25% til ei kvar tid står utanfor arbeidslivet av ymse årsaker.

Sitat av Allure Vis innlegg
Vi har vel rundt 80 000 arbeidsledige om dagen, og det er vel rimelig å mene at denne velferdstaten har skapt slappe, sutrete folk, som vet at de får livet sponset av de som faktisk gidder å jobbe.
Vis hele sitatet...
Eller rundt 2.6%.

Peik på andre land i verda som har like låg arbeidsløyse som Noreg, kombinert med dei levevilkåra vi har.
Sist endret av vidarlo; 21. august 2009 kl. 16:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av slashdot Vis innlegg
Eller rundt 2.6%.

Peik på andre land i verda som har like låg arbeidsløyse som Noreg, kombinert med dei levevilkåra vi har.
Vis hele sitatet...
Jeg ser jo at vi har lave arbeidsledighetstall, men når det er 800 000 som ikke er i arbeid, nesten halvparten av de som er i arbeidsfør alder, må man jo spørre seg hva de som ikke er arbeidsledige holder på med? Vi har ekstremt mange uføre, på sykepenger eller på attføring. Som det stod i saken fra Dagsavisen, så ble Norge kritisert for å kamuflere arbeidsledighetstallene ved at folk får status som alt annet enn arbeidsledige.
https://www.cia.gov/library/publicat...=eu&rank=29#no

Danmark, og kanskje Island...

Allure: Hva vil du egentlig frem til? Arbeidspolitikken er ikke perfekt, og det vil alltid være et par som faller utenfor. Jeg tror ikke svaret er å fjerne alle sikkerhetsnett for så å stå å spytte på alle som ikke jobber.
Sist endret av bobbo; 21. august 2009 kl. 16:59.
Sitat av Allure Vis innlegg
Jeg ser jo at vi har lave arbeidsledighetstall, men når det er 800 000 som ikke er i arbeid, nesten halvparten av de som er i arbeidsfør alder, må man jo spørre seg hva de som ikke er arbeidsledige holder på med? Vi har ekstremt mange uføre, på sykepenger eller på attføring. Som det stod i saken fra Dagsavisen, så ble Norge kritisert for å kamuflere arbeidsledighetstallene ved at folk får status som alt annet enn arbeidsledige.
Vis hele sitatet...
Da lurer jeg på - mener du at vi har flere mennesker på uføretrygd, sykepenger eller attføring enn det burde være? Isåfall, hvem er du til å vurdere dette? Insinuerer du at legene her i landet gir ut uføretrygd, sykepenger og attføring over en lav sko, selv om pasientene kan jobbe? Nå synes jeg du beveger deg på dypt vann her..
Allure, nå må du slutte å drite deg ut...

Sysselsettinga hos nordmenn har gått opp de siste åra.
65,6 prosent i 1990.
69,1 prosent i 2005.
72,2 prosent i 2008.
Desse pilene peker en vei. Og det er oppover.

Arbeidsledigheten i norge i dag er SVÆRT lav i forhold til mange andre land. Rett i underkant av 2%.
Forgje periode, da de borgelige satt med makta, så vi at arbeidsledigheten gikk opp. Ikke mye de fikk utrettet på 4 år, men den gikk over 2%.

Den rødgrønne regjeringen har kunnet spytte inn penger, tatt vare på folk og gitt de hjelp når de trengte det mest. Nemmelig nå under finanskrisa. Jeg forstår ikke hvordan Frp mener vi gjør en dårlig jobb. De klarte ikke en gang å holde prosentandelen under 2% når det ikke var noen krise.
[quote=bobbo;1478441]

Jeg tror nok at Høyre kunne styrt dette landet på en brukbar måte, men jeg er redd det kun hadde vært bra for 90% av befolkningen. AP prøver iallefall å fordele godene til alle, selv om de ikke helt får det til enda.QUOTE]

Hvis du leser igjennom den setningen der så sier du egentlig det samme om både AP og Høyre. Begge prøver å gjøre det bra for hele befolkningen, men får det egentlig ikke til. Samme ulla med andre ord.


Uansett; Om man liker sånn det er idag, stemmer man AP/SV. Hvis man vil ha forandringer stemmer man FRP/Høyre. Så "enkelt" er det. Spesielt hvis du ikke har en pøkk peiling på politikk.
Sist endret av margido; 21. august 2009 kl. 17:58.
Om man liker det slik som i dag, stemmer man SV?
Gi SV mye makt så vil du se forandringer. De har til og med en venstreorientert revolusjonær ungdomsorganisasjon
under seg. Poltikken Sosialistisk Ungdom vedtar på landsmøtet blir nøye igjennomgått
av SV og forhåpentligvis tar de innover seg mye politikk fra SU. Dette har vi sett de har gjort fler ganger. Noe, som er utrolig bra!

AP for ingen forandring.
Mer til venstre å se en hyggelig Robin Hood. (ikke for langt, da blir det bare en vaktbikkje av det)
Høyresida er for meg en omvendt Robin Hood og vinner stemmer på formuleringer laget av folk som har det til jobb. Betalt av pengegavene fra overklassen.

SÅ "enkelt" er det.
Det som egentlig irriterer meg mest med hele jævla valgkampen er dere som elsker rødt. Greit nok, jeg dømmer dere ikke. Dere vil ha det slik som det er og er fornøyd med det, men å hakke ned på de som vil stemme noe annet er dere jævlig flink til. Alle har forskjellige meninger og ønsker, noe alle burde respektere. Å si at de som tar yrkesfaglige retninger på skolen og utdanner seg til praktiske jobber, bare stemmer FRP er så tåpelig som du får det. Hadde det vært sånn burde man jo stemme AP, siden det faktisk er ARBEIDERpartiet. Det høres ut som dere dytter ærlige arbeidsfolk ned i møkka.

"Jeg skjønner ikke hvorfor folk stemmer FRP"
"Politikken dems er jo helt ulogisk"
"Typisk FRP"
"Frp er udugelig"

Osv.. Hvorfor er det sånn at dere absolutt må bevise for FRP/Høyre-folk at valget deres er feil? Vi har alle forskjellige meninger om hvordan ting burde styres, noe denne undersøkelsen faktisk beviser godt. Om dere er så redde for litt forandringer (noe jeg personlig mener at Norge har godt av) så burde dere gå med plakater, flygere og reklamere for partiet deres.

Hvis frp vinner valget, og kjører Norge på ræva, så greit, da vet vi det. Jeg tror at mye av FRP sin politikk vil "redde" Norge på godt og vondt, men det kan jo selvfølgelig gjøre vondt verre, men det visste vi vel egentlig ikke om den Røde regjeringen før de kom til makta..

Edit: sorry for rotete innlegg.
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
margido: Du bør friske opp minnet ditt og lese ditt første innlegg i denne tråden på nytt.
Sitat av Mullah Vis innlegg
margido: Du bør friske opp minnet ditt og lese ditt første innlegg i denne tråden på nytt.
Vis hele sitatet...
Har gjort det, og det eneste jeg ser i denne tråden er det å prøve å bevise hverandre hvem som har rett eller ikke når det kommer til politikk.
Sist endret av margido; 21. august 2009 kl. 18:44.
Sitat av margido Vis innlegg
Har gjort det, og det eneste jeg ser i denne tråden er det å prøve å bevise hverandre hvem som har rett eller ikke når det kommer til politikk.
Vis hele sitatet...
Det er det som er å diskutere politikk..
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Det er det som er å diskutere politikk..
Vis hele sitatet...
Og igjen det som faktisk ER politikk (i litt forenklet øyemed naturligvis)
Sist endret av Sky; 21. august 2009 kl. 20:18.
Joda ser den. Men jeg synes det går over til hetsing og drittslenging fra sosialister og til borgerlige og omvendt. Man må da kunne diskutere på et saklig vis også
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
margido: Og her kommer vi tilbake til hvorfor jeg ville du skulle lese dine egne innlegg på nytt.
Kva gjer FrP galt , siden ingen vil samarbeide med dei? berre Høgre som ikkje har så mykje imot dei..
Gc/Betater: ingen partier som stiller til valg i norge gjør vel noe "galt"??? men de har en høyrevridd politikk som vi i norge ikker så veldig vandt med, og siden vi har hatt god suksess med andre løsninger blir det ofte til at man velger dette, slik er det vel egentlig bare pr dags dato. Men om man er veldig gira på litt mer selvstendighet og all makt til individet og lite hjelp fra stat osv, så kan man jo egentlig oppsøke dette slik mange gjorde tidligere å reiste til usa osv.. men jeg tror norge vil fortsette i stor grad med det styret vi har nå. Da folk ikke ser stor mening i å forandre noe som fungerer.
Jeg har aldri vært så interessert i politikk, så jeg stemte for høyre siden jeg valgte det ifjor. Prøvde å ta to partitester, men det kom så mange spørsmål jeg helt ærlig ga faen i, eller ikke visste hva var, så jeg tror ikke resultatet var til å stole på . Jeg vet at jeg ikke er enig med KrF liksom.
Sist endret av Archj; 21. august 2009 kl. 23:40.
Archj: om man ikke skjønner spørsmålene i partitesten vil det nok ofte være smart å stemme mot venstre siden, de er litt mindre for konkuranse og mer på å ta vare på alle osv.. høyre siden vil feks ha en veldig prestasjons orientert skole osv.. det kan fort bli litt for tøft for mange kanskje..
Sist endret av seven_up; 21. august 2009 kl. 23:43.
Sitat av seven_up Vis innlegg
Gc/Betater: ingen partier som stiller til valg i norge gjør vel noe "galt"??? men de har en høyrevridd politikk som vi i norge ikker så veldig vandt med, og siden vi har hatt god suksess med andre løsninger blir det ofte til at man velger dette, slik er det vel egentlig bare pr dags dato. Men om man er veldig gira på litt mer selvstendighet og all makt til individet og lite hjelp fra stat osv, så kan man jo egentlig oppsøke dette slik mange gjorde tidligere å reiste til usa osv.. men jeg tror norge vil fortsette i stor grad med det styret vi har nå. Da folk ikke ser stor mening i å forandre noe som fungerer.
Vis hele sitatet...
Meine ikkje at dei gjer noko direkte galt, lure heller på kvifor ingen vil samarbeide med dei.. Så du meiner at styret i Norge fungerer fint? Skeptisk..
Ja jeg mener det funker helt topp i norge, jeg har det i alle fall super.. ingenting å klage på.. livet smiler osv.. men mye vil jo selvsagt ha mer osv.. slik er vi vel bare laget..
Blankt. Jeg føler at jeg ikke følger med nok i politikken til at stemmen min er verdig helt ærlig.
Jeg har formeningen at om man ikke følger med, vet en god del om dagens politikk, bør man heller ikke stemme.
Sitat av seven_up Vis innlegg
Ja jeg mener det funker helt topp i norge, jeg har det i alle fall super.. ingenting å klage på.. livet smiler osv.. men mye vil jo selvsagt ha mer osv.. slik er vi vel bare laget..
Vis hele sitatet...

Bra at du har det fint da, men med tanke på heilheita i landet, er det mykje som ikkje er bra. Synes du den innvandringspolitikken vi har i dag er bra? Seinast for nokre dagar siden vart eit homo-par angrepe ved Grønland i Oslo av ein muslim, som meinte at Grønland var ein _muslimsk stat_. Når slike ( og fleire) tilfelle oppstår, vise det til at ting ikkje er på sin plass. Ei utenlandsk kvinne har nettopp gitt ut ei bok om kor lett det er for innvandrere å lure den norske staten. Osvosv.. Dessuten er kontantstøtten eit problem for mange. Tipper det er ein god del som har noko å klage på ja!
Jeg kommer til å stemme FrP ved førstkommende valg.

Normalt sett stemmer jeg Venstre eller Høyre, men min smerteterskel er nådd - både hva skattenivå, generell AP/SV-politikk og arroganse fra venstresiden angår.

Det er et regelrett gigantisk demokratisk problem når Norges største parti (!) blir frosset ut av politikken, og man endatil fra venstresiden forsøker å "umyndiggjøre" partiet ved å henvise til at "de kommer til å rive ned Norge i løpet av 2-3 år".

Sånt urelevant, udokumentert vrøvl gjør meg bare irritert - og primært på grunn av denne holdningen, og FrP sitt grunnleggende liberalistiske prinsipp, kommer jeg til å stemme på de.

FrP i regjering - sannsynligvis i kompani med Høyre - kommer til å gjøre en utmerket jobb. De kommer ikke til å "rive ned" noe som helst, og de kommer til å tilføre det politiske systemet en gigantisk dose sunn fornuft og handlekraft - som ja, riktig nok, sannsynligvis aldri kommer til å bli det samme i ettertid.

Jeg legger også merke til at mange på venstresiden syter og sier: "Folk stemmer FrP og vet ikke engang hva de stemmer på!". Neida, din lille rødnisse, de fleste som stemmer FrP vet godt hva de stemmer på; så du kan legge igjen de infantile hersketeknikkene dine hjemme. Deretter kan du sette deg ned i ro og mak og kose deg med FrP sitt partiprogram:

http://www.frp.no/no/Vi_mener/

Det er nemlig fantastisk mye "common sense" i deres partiprogram; som f. eks. at FrP vil:
* Likestille bruken av servicehunder med førerhunder for blinde og svaksynte.
* Sikre at arbeidsmiljøloven ikke blir til hinder for små bedrifter å finne lokale, ønskede løsninger når det gjelder arbeidstid, overtidsbruk, lønnsdannelse m.m.
* At det skal være pliktig å delta på kvalifiseringsprogrammet til sosialhjelpen og at uteblivelse må få økonomiske konsekvenser.
* Ha en gjennomgang av gravferdsstøtten, slik at alle etterlatte, uansett økonomi, kan gi sine nærmeste en verdig begravelse.


Les partiprogrammet selv, så tror jeg de fleste vil finne noe de liker.