Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1542
De to forige gangene jeg har prøvd sopp, det var av typen psilocybe cubensis, så har jeg hatt en skikkelig god opptur men halveis gjennom oppturen så har jeg hatt det litt jævelig, jeg følte meg så sinnsykt trøtt, jeg orket neste ikke gjøre noe, jeg ble driit sliten av og gå, jeg ville lete etter smertestillende for og dempe greiene men lette litt i skapet og orket ikke lengere.
Tenkte på og svelge 4 paracet så jeg ble slått ut, lekte også på tanken om og drepe meg selv, men jeg viste det bare var tanker.

Etterhvært som trippen gikk ble det bedre og jeg har hatt det jævelig digg, begge gangen har jeg sovnet under klimaxet tror. "Sovnet", jeg lå med lukkede øyne, og ville faktisk påstå at jeg "sov" i den fortsand det var søvn, drømmene var som og trippe.
Kameraten min påstar at vi ikke sov, så er ikke helt sikker, lå der ganske lenge og lo og sikla før vi ble litt stille og bare lå der uten og gjøre noe spess

Dette tror jeg at jeg gjorde feil:

Etterhvært som trippen begynte så satt jeg bare foran tven nesten, første gangen beveget jeg meg ned mens kameraten min så på tv.
Det var veldig varmt i huset.
Første gangen så kom pappa hjem ganske tidlig og under trippen så var jeg ikke like sikker på at jeg skulle lande til da lenger, pluss at vi hadde tatt alt for mye
Den andre gangen så spurte en person som jeg ikke likte om han kunne komme ned på msn og var litt inpåsliten, det satt igang en litt dårlig følelse i magen på starten av trippen
For begge gangene har jeg hele starten av trippen hatt en dårlig følelse i magen, nesten som en orgasme, egentlig ganske digg, men så sterk og konstant at det ble et ubehag itilegg til det at jeg var hinsides slapp og trett og bare ville sove
Istedenfor og tenke over hva som skjedde så prøve jeg og blokkere meg selv fra og tenke, turde heller ikke skru av musikken pga det.

Begge trippene har gått ganske bra egentlig, koste meg skikkelig mot slutten, den siste gangen så følte jeg meg så digg på slutten, bare lå og hørte på musikk og koste meg skikkelig
Føltes som jeg var født på ny
Men på starten så sa jeg til meg selv at jeg skulle kaste posen med sopp i så jeg aldri trengte og gå gjennom dette helvette igjen.
Soppen lå et annet sted så gjorde aldri det.
Jeg husker jeg ikke ville skru av musikken for da begynte jeg bare og tenke for mye og ble redd.
I bunn og grunn så er den store grunnen til dette ubehaget (ville ikke kalle det en badtripp??) det at jeg var trøtt og slapp.
Ikke bare slapp, men jeg orket ikke le! Eller reise meg opp, jeg ville bare sove, jeg hadde så lyst og sooove! Kameraten min lo, mens jeg orket ikke, tanken på og sove var bare såå deilig.
Jeg prøvde og løpe ut en tur sammen han andre, men kom litt ned veien og merket at det ble for skummelt!(nå i etterkant så skjønner jeg ikke at jeg synes det var skummelt)
Jeg har aldri vært redd for noe egentlig, og har lest om sopp i flere år og følte meg relativt forberedt, men som noen her så så er det ALT som du trodde det skulle bli - men HELT annerledes
Men hvær gang har jeg fått noia, mens kameratene mine som viste så godt som ingenting om det har hatt the time of their lifes!
Nå var det på kvelden begge gangene, men jeg hadde fått meg litt søvn midt på dagen den siste gangen, men da startet vi og spise kl 2, landet kl 6.
Så jeg må vell være mer uthvilt, med mindre det heller gjenspeilet at jeg var psypkologisk utslitt kanskje?

Neste gang skal jeg iallefall ha tven fullstendig av, sitte i sofaen med kameratene mine og snakke og kose meg mer når det hele kicker inn, fokuserer mye mer på det sosiale aspektet, og det spirituelle.
Jeg har en god følelse i kroppen mpt og tror egentlig det kommer til og gå veldig bra

Det som er saken da er at jeg nesten bare har copelandia, hawaiian igjen.
Denne er jo utrolig sterk!
Vi er 3 stykker.
Jeg tenkte 1.2G delt på oss 3? 0.4G hver da.
Forige gang spiste vi 1.6G hver psilocybe cubensis og jeg følte det kicket ganske bra, selv om det var det de anbefalte for en mild tripp.

Jeg har ikke noe vekt, så jeg har alltid satset på at Elephantos har lagt riktig menge\gram i hver pose.
Men det er kanskje dumt, spessielt mtp den nye loven mott sopp i nederland(vet den ikke har trådd i kraft enda), tenkte hvær gang at kanskje de har gitt meg masse ekstra for og tømme lagerene!
Hvor mange sopp tror dere 1.2G hawaiian er egentlig?

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre for og hjelpe til og gjøre den nesten trippen bedre?
Hva slags preperater som kan kjøpet på aptoteket eller i butikken kan hjelpe og dempe en bad tripp?
Paracet, sprit?
Hvis man ikke får tak i benzoer på apoteket så får jeg ikke kjøpt det da jeg har ingen jeg kjenner som er i det miljøet eller noe sånt.

Hvis noen tar seg tid til og svare i tråden - Tusen takk
Sist endret av torsken; 24. desember 2007 kl. 00:23.
Om du velger å ikke kalle det en bad-trip, er det allikevel tydelig at mange av de forstyrrende elementene du beskriver, kunne resultert i en skikkelig ubehagelig tripp-opplevelse. Husker jeg kom over en artikkel på erowid om hvordan optimalisere forholdene i forkant og under en tripp, kanskje noen andre vet hvilken jeg snakker om, prøvde å finne den...
Mange her har mye mer erfaring enn meg, og kan gi deg masse gode råd, men bygget på min egen erfaring, (som var litt av en opplevelse, både positivt og negativt) kan jeg gi deg dette:

- aldri gjør det hvis du er i tvil om du skal gjøre det, og kun når du er i godt humør, dere som tripper sammen kan for eks gjøre noe gøy sammen rett før trippen (er du i en dårlig humørperiode sånn generelt bør du helst ligge unna, dvs. depresjoner og andre personlige ballaster)
- vær kun med mennesker som har din fulle tillit, og som du kan åpne deg for
- skru av mobilen og andre kommunikasjonskanaler som kan sette deg i kontakt med folk du ikke vil snakke med
- ikke ha tidspress, gjør det en gang foreldrene dine er reist vekk, eller et sted ingen forstyrrer dere
- vær nøye med valg av musikk, ha mye forskjellig tilgjengelig, tror musikk i gata Sphongle, Cybertribe og ambient trance kan være veldig bra
- underholdningstips: psykedeliske bilder, naturbilder, fargerike bilder, bilder med fantasy- og drømmeaktige temaer, og selvfølgelig videoer under nevnte kategorier

Denne er forresten god og informativ mht hvordan unngå/takle badtrips, foreberdelser etc.:http://www.youtube.com/watch?v=tOHUaoLc6mo

Har du alt dette i boks, synes jeg kanskje du bør øke doseringen. Jeg spiste 35g ferske i Amsterdam (tilsvarende 3,5g tørka) første gang, og det var perfekt! Det eneste som ødela var at jeg gikk ut da jeg trodde jeg hadde landa, og ble slynget ut i en kortvarig, men intens angstpsykose. Merket aldri noe til noe trøtthet, å sove streifet ikke tankene mine engang, det var bare fullstendig uaktuelt å sove i en slik spaced tilstand. En venn av meg spiste 2 gram tørka første gang, og fikk ikke tripp i nærheten av det jeg hadde, men beskrev noe av det samme du beskriver mht ubehageligeheter. Han var også uvanlig slapp.

Får du ikke tak i benzoer, kan du kanskje gå for vann med masse, masse sukker!! Dette tipset fikk jeg av en hippie i Amsterdam, men har ikke prøvd det ut selv.
Living Dead Beat:

Ja, det er sant, men jeg har relativt bra selvkontrol og tror det var noe som gjorde at jeg klarte meg fint gjennom det, og klarte og snu greia til en god tripp.
Det var ikke krafigste dosen jeg tok, men det var det at jeg nesten ikke orket og bevege meg eller snakke som gjorde alt litt dritt på starten
Men la meg igjen fortelle hvilken opplevelse det var!
Etterhvært som jeg fikk snudd det til mer positive tanker og slikt så ble det slik en minneverdig opplevelse og jeg gleder meg til neste gang

Punktene dine kommer godt til nytte, det med musikk var en av de jeg ikke hadde tenkt på, og når jeg trippet så orket jeg ikke skifte musikk hele tiden.
Note to self: Lag spilleliste!

Jeg har gode tanker om nest tripp, jeg har lært mye av de to forige og føler meg mye mer erfaren.
Jeg skal rule ut de obviouse feilene jeg gjorde forige gang og ha masse med søvn bak meg.
Jeg tror det kommer til og bli en fin opplevelse, og en fin tripp=)

Er bare litt usikker ang dosering
Doseringen er det siste du bør bekymre deg for. Leverandøren har ingen problemer med å bli kvitt sopp, uansett hvilke lover som måtte ligge i vente, og de har garantert ikke sendt deg noe særlig mye mer enn det du betalte for. 0,4 gram sopp på hver er en ganske moderat dosering vi jeg si..

Forøvrig vil jeg anbefale tråden til Sky for generelle tips og råd..
Mentalmelt:
Jeg får ta den kalkulerte "risken" og satse på at de har lagt riktig mengde gram oppi hver pose.
0.4 er jo egentlig ganske lite, men med denne soppen så er det vell en passe moderat dose, vurderer og uppe den til 0.8G
Men nå har jeg ikke så lyst og holde på i over 7 timer og slikt så jeg holder meg mellom de 0.4 og 0.8
De fleste tripprapporter jeg har lest ligger mellom 1.0 til 2.0G, det frister, men det gjør helsa mi også Mange av de har sagt det ble litt i heftigste laget på en så potent sopp, mens andre har velsignet det.

Forøvrig så har jeg lest tråden til Sky et par ganger, kjempebra tråd!
Videon du nevnte, Skidude, skal jeg se så fort jeg kan, gleder meg
Sist endret av torsken; 24. desember 2007 kl. 02:26.
Jeg trodde Elephantos ikke sendte sopp til norge? Står vertfall det på siden deres. Tar jeg feil nå?
LivingDeadBeat: Ofte sier hippiene ting som du enten misforstår eller de misforstår. Vann og sukker tror jeg ikke hjelper på bad trip. Flein ble tidligere lagret i honning, minns jeg å huske - neppe aktuelt å lagre de i noe som ville fjerne rusen.
Paranoy: Godt mulig du har rett, men har lest flere plasser at søtsaker og annnet sukkerholdig skal være bra under en badtrip.
Jeg er usikker på riktigheten av det jeg skriver nå LivingDeadBeat, så vær overbeværende - jeg tar sjansen på å poste det for det:

I enkelte hallusinogene preperater eller stoffer kan sukker virke "forløsende" p.g.a. dets påståtte egenskaper som hjelpestoff for kroppens forbrenning og energi-produksjon (ikke bare påstander heller, dette er nok fakta) men allikevel er den psykiske funksjonen for sukker eller "aldehyder" generellt, for uriktig beskrive sukkeret på et fagspråk jeg ikke behersker, fortsatt uklart.

Enkelt forklart er at sukkeret har en funksjon på kroppen din som lite har med den psykiske tilstanden din å gjøre - at du føler deg oppkvikkende og kanskje "klarere" med høyt sukkerinntak kan likesågodt forklares med sukkerets andre kroppslige funksjon, som forbrenning.

Dette er superforenklet og sikkert superfeil forklart, men dekker egentlig det meste du trenger å vite om sukkerets funksjon i kroppen denne sammenheng.

Det som derimot er ganske sikkert, er at det skjer en psykisk forandring i din mentale tilstand når en bad trip inntreffer, og kun nerveberoligende preperater eller stoffer som har denne funksjonen vil kunne mildne tilstanden (ikke sovetabletter dog, ergo ikke heroin heller - merkelig nok).

Med dette mener jeg noe som kan påvirke nervesystemet i kroppen til å stabilisere seg mot et normalt nivå - sukker er ikke et slikt stoff!

Hvis vi tar det helt på spissen kan en anbefale stimulanter oppløst i vann (koffein, efedrin, amfetamin, kokain, ritalin etc.) til å motvirke bad trip, det anbefales ikke av faglig kompetente kretser - jeg slår meg på den bølgen. Dette er tatt helt på spissen.

Håper du forstod hva jeg mente.

Det som er mer trolig er at det motsatte skjer, det vil si at du får en mer intens følelse av bad trip'en enn det opprinnelig startet med (bad trip kan klassifiseres under nivå-kategori på lik linje med de mentale skadene/tilstandene de gir i ettertid)

EDIT:
Merker du en bad trip, og ikke har benzo liggende, prøv dette før sukker-vannet:

1. Stikk fingern i halsen
2. Spy

Kanskje en dråpe salo kan hjelpe med å spy også. Under en bad trip kan det være vanskelig å kaste opp, men prøv ihvertfall det først. Funker ikke det - så kan en jo prøve andre forslag, jeg veit det er jævlig - men trippen varer til den er ferdig. Eneste jeg kan tenke som forslag nå, er beskrevet over.

EDIT IGJEN:
Spør en på ecstasy om han syns det hjelper å spy på en "bad trip"
Sist endret av paranoy; 24. desember 2007 kl. 14:13.
Sitat av Chikara
Jeg trodde Elephantos ikke sendte sopp til norge? Står vertfall det på siden deres. Tar jeg feil nå?
Vis hele sitatet...
Nei De sender til Sverige, men nok om det
Paranoy: Overbevisende. Det er jo tydelig at en del myter og feilinformasjon har tendens til å oppstå i dopmiljøer.