Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4528
Jepp, Tannkremen :)
Zendium's Avatar
Om det allerede er en tråd; Beklager.
Tenkte dette var rett kategori da denne filmen handler om internett og om Pirate Bay (om ikke, vær snill å flytt den)


Til dere som har sett filmen/dokumentaren så lurer jeg på hva deres synspunkter er og hva dere syntes. Mange har ventet i spenning på denne lenge og nå er den her.
Til dere som ikke har sett den er den å finne her
Kan legge til at regissøren har lagt den ut i 480p, 720p og 1080p på TPB.
De er lovlig å laste ned og dele videre.
Må si den er verdt og se, veldig bra dokumentar.
Fet dokumentar! Anbefales!
Kul dokumentar, men håpet på og se mer tekniske detaljer osv.
Det ble så mye rettssak, og så lite teknikk at jeg ble litt skuffet.
Mine høye forventninger til side, så vil jeg si det var en god dokumentar, og som alle nettbrukere egentlig burde få med seg.
Sponset denne dokumentaren for over 2 år siden på kickstarter, ser virkelig frem til å se hvordan den ble! Føler jeg har ventet en evighet nå.
Har litt høye forventinger..
Dokuen var kul nok. Personlig kunne jeg ønsket mer bilder av det tekniske, og noe mer om historien bak. Det ble litt mye rettsak og litt lite av alt det andre.
einig med det folk seier om å få vite meir teknisk, men pytt pytt, storkoste meg med filmen!
Interessant doku.

Noen som vet hvordan det står til med folka i dag?


Vet Gottfrid Svartholm sitter i fengsel, men det er muligens pga andre hackerelaterte saker?
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Interessant doku.

Noen som vet hvordan det står til med folka i dag?


Vet Gottfrid Svartholm sitter i fengsel, men det er muligens pga andre hackerelaterte saker?
Vis hele sitatet...
Jeg lurer på det samme. Jeg skjønte for øvrig heller ikke hvordan siten kan være oppe enda... Er det fordi piratpartiet styrer med serverne enda, eller? Kan hele siden styre seg selv så lenge serverne er oppe? Hvem styrer siden nå?
Hadde vert kjekt om du, TS fortalte litt mer om hva den handlet om.
Men ser den nå uansett, så kommer jeg med en tilbakemelding.
Nettopp ferdig med å se dokumentaren.
Alt i alt en meget bra dokumentar, men som folk sier ble det veldig mye innhold fra rettsaken.
Kunne nok tenkt meg litt mer "teknisk innhold".

Men som sagt, en god dokumentar som jeg anbefaler dere å se.
Bøyer meg i støvet.
Faen for en hardbarka og fredfull gjeng i form av ytringsfrihet kjempere. Creds til de gutta der!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Noen som vet hvordan det står til med folka i dag?

Vet Gottfrid Svartholm sitter i fengsel, men det er muligens pga andre hackerelaterte saker?
Vis hele sitatet...
På slutten står det vel at Peter Sunde Kolmisoppi venter på å sone dommen som ble redusert fra 12 til 8 måneder.

Regner med at Fredrik Neij ikke vil besøke Sverige på 5 år, til det er foreldet.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg skjønte for øvrig heller ikke hvordan siten kan være oppe enda... Er det fordi piratpartiet styrer med serverne enda, eller? Kan hele siden styre seg selv så lenge serverne er oppe? Hvem styrer siden nå?
Vis hele sitatet...
tpb-blog:The Pirate Cloud.

Som Blåtann hadde også jeg større forventninger til denne filmen enn det den innfridde, men jeg vet det er mye arbeid å sette sammen noe slikt.
Sist endret av Jonta; 9. februar 2013 kl. 02:41.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg lurer på det samme. Jeg skjønte for øvrig heller ikke hvordan siten kan være oppe enda... Er det fordi piratpartiet styrer med serverne enda, eller? Kan hele siden styre seg selv så lenge serverne er oppe? Hvem styrer siden nå?
Vis hele sitatet...
Tror det ikke er de som driver sida lengre..
Og dessuten har de gått over til magnet linker istedenfor torrentfilene på server for å gå rundt loven...
bare meg eller er lyden veldig skurrete?
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
bare meg eller er lyden veldig skurrete?
Vis hele sitatet...
Lyden virket helt fint for meg på youtube

skal også si at denne dokumentaren stort sett oppfylte forventningene mine til den. selvom jeg også skulle ønske at det var litt mere av den tekniske biten som tidligere nevnt i tråden. alt i alt er jeg fornøyd med å ha sponset denne med noen få kroner
Syntes den var veldig spennende og bra, hadde som de andre likt mer teknisk, men alt dette er vel kanskje litt hemmelig. Syntes det var utrolig smart å legge hosting for WikiLeaks og TBP in på Piratpartiets servere. Kutte et politisk parti som har EU mandater er nok en umulig jobb for corporate, om ikke umulig veldig vansklig. Skjønner ikke at musikk og spesielt film industrien ikke skjønner at de må tilpasse seg og ikke jakte mennesker
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg lurer på det samme. Jeg skjønte for øvrig heller ikke hvordan siten kan være oppe enda... Er det fordi piratpartiet styrer med serverne enda, eller? Kan hele siden styre seg selv så lenge serverne er oppe? Hvem styrer siden nå?
Vis hele sitatet...
Jeg spurte en bekjent av de om dette. De sa at saken gikk direkte på de som personer og ikke ThePirateBay.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg lurer på det samme. Jeg skjønte for øvrig heller ikke hvordan siten kan være oppe enda... Er det fordi piratpartiet styrer med serverne enda, eller? Kan hele siden styre seg selv så lenge serverne er oppe? Hvem styrer siden nå?
Vis hele sitatet...
Siden ligger nå på et webhotell, og webhotell sjekker ikke hva som ligger i det den hoster, og hvis dem gjør, så bytter dem webhotelll. Som igjen gjør at den er så og si ustanselig. Itillegg, etter at dem byttet til magnet-linker, så ble siden redusert til å kun ta 90MB, som gjør at den er enkelt lastet opp på et nytt webhotell.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitter å skaffer denne filmen nå.
Er vel meget intresangt MTP att Norge muligens innfører ett kommunistisk regime på fildeling i nærmeste fremtid.
Alphanio den ligger på youtube.
Sist endret av Rabbern; 9. februar 2013 kl. 22:15.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Rabbern Vis innlegg
Alphanio den ligger på youtube.
Vis hele sitatet...
Laster heller ned er jo helt lovlig denne i motsetning til det meste på tpb
Sitat av Alphanio Vis innlegg
Laster heller ned er jo helt lovlig denne i motsetning til det meste på tpb
Vis hele sitatet...
sant nok. Skulle gjerne gjort det selv om jeg hadde hatt litt bedre nettverk.
Noen som vet noe om Gottfrid Svartholm. Det har jo blitt sagt at han var syk. Men virket ikke som om det var noe de andre fra TPB trudde på. Det virket som om denne "sykdomen" til gottfrid hadde med dop å gjøre. Greit nok at han aldri så ut som no glansbilde men på slutten av filmen da han blir filmet i cambodia så ser han jo rett og slett helt ødelagt ut....ser jo ut som han ikke viste hvor eller hvem han var lenger. Virket jo også på Peter Sunde fikk ny informasjon ang at gottfrid hadde tatt betalt av wikileaks da han hadde sagt til de andre at han ikke skulle ta betalt av wikileaks.
Da fikk jeg sett den også. Bra dokumentar synes jeg, fikk ett litt bedre innblikk i noen av personene enn det jeg hadde fra før av.
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
bare meg eller er lyden veldig skurrete?
Vis hele sitatet...
Sikker på at du ikke har skrudd opp lyden i VLC da, eller noe sånt? Den bør stå på maks 100%.
Inspirerende dokumentar !
▼ ... over en måned senere ... ▼
Pirate Bay-søksmål avvist i Strasbourg
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10108479

eid eid eid.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Syntes denne delen var interessant ;P http://youtu.be/eTOKXCEwo_8?t=1h17m9s
Sitat av NannirK Vis innlegg
Kan legge til at regissøren har lagt den ut i 480p, 720p og 1080p på TPB.
De er lovlig å laste ned og dele videre.
Vis hele sitatet...
alle seedes på 1 gbit oppkobling. en film som absolutt burde sees!
Dei som trur at filmen har mange tekniske detaljar blir skuffa, filmen handlar vel om saken mot TPB.
Men sjølv om historien av TPB vart framlagt på ein god måte, det er synd at filmen ikkje skapa ein diskusjon her i Noreg