Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 829
Heisann!
Jeg vil gjerne blokkere noen sider i XP, ved hjelp av hosts fila.

Jeg ønsker å sette inn wildcard, som f.eks. *.sol.no.

Problemet er at tegnet * ikke er wildcard for hosts fila.. Noen som kan hjelpe?

EDIT: Google gir ingen svar.
Jo, google ga meg svar. Svaret det ga meg er desverre at det ikke er mulig. Så nei, du kan ikke bruke wildcard i hosts-filen.
Samme svar fikk jeg ved google, men satte en finger på at NOEN freaks visste svaret
Poenget er at HOSTS filen egentlig ikke er laget for å blokkere sider, men for å endre hvor man finner en gitt side på internett.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_file
hvorfor kan ikke noen sette opp en egen dns server som vi sperrer alt sånt i ? jeg hadde en opp og kjøre før men orka ikke fixe/legge til nye ting helle tiden.
Som andre har sagt her, så støtter ikke HOST filen wildcards

Dersom du skal blokkere nettsteder ved hjelp av HOST filen, så finnes det et lite triks for å gjøre dette og det er å sende nettstedet du skal blokkere til localhost. F. eks:

127.0.0.1 sol.no
Sitat av SolidHost
Som andre har sagt her, så støtter ikke HOST filen wildcards

Dersom du skal blokkere nettsteder ved hjelp av HOST filen, så finnes det et lite triks for å gjøre dette og det er å sende nettstedet du skal blokkere til localhost. F. eks:

127.0.0.1 sol.no
Vis hele sitatet...
Slik jeg har forstått det, må en legge til;

127.0.0.1 sol.no
127.0.0.1 www.sol.no
127.0.0.1 spill.sol.no
127.0.0.1 barn.sol.no
127.0.0.1 debatt.sol.no
127.0.0.1 chat.sol.no
127.0.0.1 horoskop.sol.no
127.0.0.1 alias.sol.no

osv... for å blokkere alt innhold som kommer fra sol.no...
veldig bakvendt metode å gjøre det på..
Enig, men bedre får du det ikke når du skal bruke HOST filen til dette. Dersom du har tilgang til en proxy-server, kan jo alle requests sendes til denne og så kan du styre blokkeringene der.
Sist endret av SolidHost; 31. oktober 2008 kl. 15:33.