Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 4199
En kompis av meg (han er 17 og født i jannuar) spurte om jeg kunne skaffe fake id til han, ønsker å "tjene" et år slik at han kan henge med på div uteplasser i sommer. Noen av dere som kan \ er villige til å hjelpe?? Vi kan sende bilde, personnummer +andre nødvendige opplysninger.
PASTA POWER!!!!
magstr's Avatar
Du er ikke alene om å ønske deg det
Jeg henger meg på denne etterspørselen!
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Jeg har noen fine HIA (Høyskolen I Agder) maler. Det eneste som trengs er å fylle inn navn, fødselsdato, adresse osv og fake en underskrivt fra en eller annen inspektør/rektor. Dessuten må de lamineres.

Jeg brukte aldri mitt pga var bare 1 år til jeg ble 18 da vi fikk tak på de malene, men 2 kamerater av meg brukte de med stort hell.

Vet egentlig ikke om dette er særlig gyldig id, men funker som sagt for dem

Bare si ifra hvis dere vil ha
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
De har vel kanskje egentlig allerede sagt i fra? ;p
Send bankkort med pin-kode så fikser jeg dato'en på det og sender det tilbake

Scha
du har pm, Scha :P
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av Ond^Sofa
De har vel kanskje egentlig allerede sagt i fra? ;p
Vis hele sitatet...
Naa, er ikke sikker på om HIA bevis er noe intressant for dem å ha liksom
Jeg gjorde noe utrolig lame en gang, men det funka som faen...

Tok et gammalt minibankkort jeg hadde, tok et passfoto av en kompis (i farger...) klipte det så stort som det burde være, mangla ører osv...limte det over mitt bilde, stappa kortet nedi plasetn på baksiden av ei røykpakke, slengte noe vekslepenger nedi åsså for å utjevne høydeforskjellen på bildet og kortet, og vips, han slapp inn over alt på by'n slik plotselig schnotselig...
ingnen som har prøvd å scanne inn minibankkortet sitt og forandre på noen tall der i photoshop ? For å så skrive det ut på fin plast og laminere det ?
Tenkte jeg skulle prøve det, bare for teste hvordan det blir.
en kompis er også født i januar og er 17år i år. han gikk inn i fokus bank og spurte om ID-kort. han fikk et ID-kort, alså ikke minibankkort.
det fine med dette er at tallene er skrevet med utstående skrift....så det var bare å skrape på 6tallet slik at det ble et 5tall....å vips han kan kjøpe drikke hvor som hellst og kommer inn hvor som hellst
Hos posten tror jeg man kan gjøre følgende:
Få tak i en fødselsattest til en som er over 18, og et passbilde av deg selv.
Også trenger du en som kan bekrefte at du er du (helst en foresatt, men jeg tror at så lenge han er over 18, så burde det gå greit).
Si at du skal ha et id-kort, og lever fødselsattesten som du har lånt pluss bildet av deg. Deretter får du den du har med deg til å bekrefte at du er du, så burde du få et id-kort i posten etter et par uker med bilde av deg, men med en "bedre" fødselsdato.
det iden bli sendt til adressen som den fødselsattestene registrert på i folkeregistret..

gjør slik: al-coholic:

finn en online nettbank som har bank/visa kort. (skandiabanken?)

du åpner kontoen,
bestiller kort, med bilde.
du får masse papir i posten som du skal skrive under på, og legge ved et passbilde av deg:

resten skjønner du vell selv?

King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av HanZen
ingnen som har prøvd å scanne inn minibankkortet sitt og forandre på noen tall der i photoshop ? For å så skrive det ut på fin plast og laminere det ?
Tenkte jeg skulle prøve det, bare for teste hvordan det blir.
Vis hele sitatet...
Det funker mest sannsynlig ikke, med mindre den du skal lure er ganske dum.
Når du laminere det så legger du bare plasten utenpå, noe som er stygt og ser uprofesjonelt ut. Og når det gjelder minibankkortet så er vel selve kortet laget av plast, og så må du selvfølgelig ha en relativt god skriver.
skriver er ikke problemet, en jeg kjenner jobber i et reklamefirma Og lamineringa utføres proffesjonelt :P
King of Spooning
Acidous's Avatar
Opprinnelig postet av HanZen
skriver er ikke problemet, en jeg kjenner jobber i et reklamefirma Og lamineringa utføres proffesjonelt :P
Vis hele sitatet...
Laminering er stygt. Har selv brukt en laminerings maskin hos et slikt firma som trykker cap'er, t-skjorter, laminerer kort o.l.
Var generelt sett stygt.
Opprinnelig postet av Acidous
Laminering er stygt. Har selv brukt en laminerings maskin hos et slikt firma som trykker cap'er, t-skjorter, laminerer kort o.l.
Var generelt sett stygt.
Vis hele sitatet...
så negativ du er :P
Scoopex sin metode virker noe genial? Og dette funker? Egentlig skremmende rart om det gjør!
er du helt sikker på at det vil funke scoopex, alså å oppgi falskt personummer til en nettbank......sjekker ikke bankene dette i offentlige registre o.l.?????

kjenner du noen som har gjort dette med hell?????
en kompis av meg som var født i 84' skrapte vekklitt av fire tallet slik at det så ut som et ett tall, men når han skulle kjøpe seg en pakke røyk sa dama i kassa at han skulle komme tilbake når han var atten

hehe...vet ikke om det er noen som har prøvd det da...en kompis av meg ordan fake ID til han, men han torte ikke å bruke det...latterlig post av meg fatter ikke hvorfor jeg skriver dette..har ikke noe med temaet å gjøre...kjeder meg...
slik ScoopeX sier vil ikke funke, uansett så har ikke skandiabanken bilde på kortene sine lengre.

når det gjelder photoshop har jeg prøvd det for gøy, printa ut på papir og la det bare sammen med kortet inni en sånn hard plast-ting som er til kortet. da så det faktisk helt ekte ut..
men hvis noen tar ut kortet har du driti deg ut. mye strengere straff å forfalske enn å bare bruke en annen sitt.
sandpapir, lim, printer og kontaktpapir er en mulighet, men bedre å få tak i en annen sitt leg som sagt
det iden bli sendt til adressen som den fødselsattestene registrert på i folkeregistret..
Vis hele sitatet...
Det er jo ikke noe problem siden du kjenner personen man har "lånt" fødselsattesten hos.
Dead Man Walking
Thysanoptera's Avatar
Opprinnelig postet av r33l
en kompis av meg som var født i 84' skrapte vekklitt av fire tallet slik at det så ut som et ett tall, men når han skulle kjøpe seg en pakke røyk sa dama i kassa at han skulle komme tilbake når han var atten

Vis hele sitatet...
Da må han har gjort en dårlig jobb med tanke på skrapingen... Hadde vorspiel hos meg og så bestemte vi oss for å gå inn på et lokalt utested. Jeg kom inn, men da jeg skulle kjøpe i baren ble jeg spurt etter legg. Jeg sa at jeg hadde glemt det hjemme og skulle gå hjem og hente det (bor rett ved). Vel hjemme setter jeg i gang med å skrape litt på kortet, og vips, så var 1984 forvandlet til 1981. Jeg gikk så bort igjen og fikk fint kjøpt pils

Jeg var temmelig full og god i formen og klarte likevel å skrape kortet nogenlunde bra.

Kan jo nevne at det var første og eneste gang der jeg brukte fake id. Trenger det ikke nå lenger heller...
ikke falskt personnummer, du får en kompis (han som er 18/20 etc) til og bestille seg et minibank kort, med bildet av deg (som er under 18/20 etc) , gjerne gjennom en nettbank som bnbank (viste ikke at skandia hadde slutta med bilde? jaja) , når du fåt papira på kontoen fyller du ut papira med navnet ditt , men legger med bildet av kompisen som er under 18/20 , dom om det var deg.

da skal du få leg med hans bilde.

kommer ikke i farten andre banker som sender deg papirer og ber deg returnere papirene med et bilde.

kan hende di har skjerpa sikkerheten med at du må sende en bekrefta kopi av pass etc. sammen med bildet, måtte ikke det når jeg bestilte minibank kort sist da.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Opprinnelig postet av Xtrax
Hos posten tror jeg man kan gjøre følgende:
Få tak i en fødselsattest til en som er over 18, og et passbilde av deg selv.
Også trenger du en som kan bekrefte at du er du (helst en foresatt, men jeg tror at så lenge han er over 18, så burde det gå greit).
Si at du skal ha et id-kort, og lever fødselsattesten som du har lånt pluss bildet av deg. Deretter får du den du har med deg til å bekrefte at du er du, så burde du få et id-kort i posten etter et par uker med bilde av deg, men med en "bedre" fødselsdato.
Vis hele sitatet...
funker dette, er det noen som har prøvd? jeg lurte på å gjøre det, en har til og med sagt seg villig til å løne bort identiteten sin litt er det nok med en som er 18 (akkurat) som "vitne"?
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
En greie som funker hvis de som sjekker er litt slappe

1:gå på traffikanten
2:be om kundekort
3:når de ber om legitimasjon sier du at du har glemt det.
4:har du litt flaks så driter dem i det og da kan du dikte opp hva som helst (du må et passbilde)

dette funker best hvis du skal kjøpe sigg, øl o.l. da...

[offtopic]
jeg har to kamerater som gjorde det (de er 15 og 16), og de kalte seg OLE og STEFAN. Da de kom til butikken synes kassaduden at det var litt rart at begge var født omtrent samtidig (han skjønte sikkert at det var no kødd på gang) og da sier den ene "du EIGIL du er født den 16.9.84?" og den andre svarer "Ja ALEX hvorfor lurer du på det..."
Hvis ikke kassaduden hadde skjønt det tidligere så skjønte han det ihvertfall da men de fikke kjøpt så var jo chill det da!!!
[/offtopic]

Er du født i '87 kan du slipe bort litt av 7 talett slik at du får et 1 tall ('81)
Sist endret av SilverKhan; 20. mars 2003 kl. 22:09.
Ehm...

Hva er traffikanten ?
Master debater
Dekilaz's Avatar
Ingen seriøse utesteder tar vel kundekort fra Trafikanten for å være gyldig leg.

Trafikanten er for øvrig en informasjonstjeneste for kollektivtrafikken i Oslo.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg har en noe emr tidkrevende teori på hvordan dette kan ordnes:

Spis masse mat, få nok søvn og vent til du er atten år av alder. Funker helt greit for de fleste!
Noen ganger hadde det vært greit med fake legg selv... mange utesteder i oslo som har opp til 24 år grense... kjipe saker...
Vet om en her nede i Sverige som skaffet lillebroren sin et Dansk leg på at han er 19.. selvfølgelig er ikke dette noe ordentlig legitimasjon og han liksom bor i Danmark..

funker fett til og komme inn på utesteder så han får kjøpt sprit og sånn ettersom de fleste dørvakter ikke vet hvordan et dansk id kort ser ut.