Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 964
Jeg har lastet ned en film fra limewire. Jeg skal bruke den til skolearbeid, altså redigere den, men når jeg åpner den i windows movie maker så funker det ikke. Det står at filen er skadet eller ikke støtter noe. Hva gjør jeg? Jeg vil redigere den as..
Og formatet på filmen var?
Sist endret av Cadex; 19. januar 2008 kl. 12:51. Grunn: Du var sist
Hvilket format er filmen din i?
Oi, for sein.
Sist endret av Poke; 16. januar 2008 kl. 22:08.
Trådstarter
Hhea, Jeg skal bare klippe filmen da.. Format? Hmm jeg er dårlig i pc-stuff osv, men det står at det er MPEG Layer - 3 Lydforat, Filtype; Videoklipp.. Er jeg på rett vei el?
Hva ender filnavnet på? abdullah.avi? abdulla.mpeg eller noe slikt osv
Trådstarter
det ender på .avi ja.. Noen forslag til hva jeg kan gjøre? Jeg blir skikkelig glad as, need it big time lism
Bruk Gspot for å sjekke hvilken kodek filmen har, så googler du om WMM har støtte for denne kodeken. Har den ikke det konverterer du filmen til ett annet format, og så redigerer i WMM, eller så bruker du ett annet videoredigeringsprogram.
Trådstarter
Jeg fant ut at codecen på filmen er XVID. Noen som vet om noen filmredigerings program som støtter dette? Link til download? Jeg må serriøst få til dette, skal bruke det til norsk særemne..
Jeg hadde samme problem, jeg lastet ned og innstallerte nyeste versjon av Windows movie maker, det skal fungere.

Sitat av posh
Hvor kan jeg innstalere den nyeste versjonen? LINK?
Vis hele sitatet...
Er du seriøst så hjelpesløs at du ikke klarer å bruke google en gang?

søk på "windows movie maker + download"
Sist endret av Pagliacci; 20. januar 2008 kl. 15:23.
Trådstarter
Hvor kan jeg innstalere den nyeste versjonen? LINK?
Trådstarter
Jeg finner ikke den nye versjonen av windows movie maker. Jeg finner en random wanna-be opplegg som skal forestille den nye versjonen, men hele opplegget virer spetisk,..
Jeg tror 2.6 er den nyeste versjonen. Er ikke helt sikker, men prøv det ut. PS: Google er vår venn.

http://www.free-codecs.com/Windows_M...r_download.htm
Trådstarter
Takk, jeg lastet den ned, men får denne medlingen av åpningen av filmen; Izzat.avi cannot be imported because the codec required to play the file is not installed on your computer. If you have already tried to download and install the codec, close and restart Windows Movie Maker, and then try to import the file again.

What to do?
Last ned Vegas Video eller noe lignende
Om du først har prøvd å starte programmet på nytt å imortere filmen igjen og det ikke funker, last ned å installer denne kodec-pakken på 17 MB. Den lå på ITpro, som igjen jeg fant på google. Jeg gjentar meg selv igjen: Google er din, min og alles venn.

Link:

http://www.free-codecs.com/K_Lite_Me...k_download.htm
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gidder ikke lage ny tråd.

Holder på å redigere en film i windows movie maker. Så fant jeg ut at den hadde bare et lydspor og jeg trenger hvertfall 2.

Noen tips til et bedre program jeg kan bruke som kanskje har litt flere alternativer?