Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 2593
Siden 22\12 har Xbox-live hatt store problemer med å levere tjenestene sine. Dette fordi at i julen fikk Xbox-live en horv av nye medlemmer som "tilfeldigvis" skulle logge på i romjula samtidig.

Xbox-live forum har omtrent siden julaften flommet over av sure folk som ikke får spille online i juleferien sin!

Jeg var inne og sjekka Xbox-live as we speak, og det er fremdeles store problemer.
De har nå hatt problemer i 23 dager!

Er ikke det ekstremt unormal nedetid for en tjeneste som millioner av folk benytter? Og i tillegg av et så stort selskap som Microsoft!?

Som et lite plaster på såret til illsinte, bortskjemte og irriterende drittunger all over the US, får dem alle et lite arkadespill hver!

Etter min mening, bør samtlige medlemmer få benytte tjenesten 1 mnd gratis, hvertfall med tanke på at alle snart har vært en mnd uten tjenesten!
Jeg hadde vært temmelig irritert hvis dette var noe jeg betalte for, ja.
Nå bruker jeg PS3 da, og har heller ikke hatt noen nedetid.

Forøvrig så skal dere få et gratis nedlastbart spill som beklagelse for nedetiden, skal ringe Bill og høre nå.
Ja huff, er det ikke grusomt?
Sitat av Alexbleks
Ja huff, er det ikke grusomt?
Vis hele sitatet...
Aner en tone ironi her. saken er ikke at det er grusomt! det er sikkert grusomt for dem som er arbeidsløse og avhengig av å spille online! jeg klager ikke over at tjenesten er nede, jeg bare stiller spørsmål rundt om det går virkelig an av et så stort selskap som Microsoft å ikke gjøre noe med det? Det har jo vart i over 3 uker.

Et raskt regnestykke:

ca: (3 uker)1 mnd Xbox-live-Gold: 5 $
brukere: 10 000 000

= 50 000 000 $ = 280 000 000 (tohundreogåttimillioner) kr. rett i lomma til Microsoft selv om de ikke har levert "varen" de har solgt. For meg er det helt utrolig.

La oss si at det var snakk om en programvare de solgte og ikke virket!
Sist endret av hyys; 7. januar 2008 kl. 05:14.
Hehe, joda, var en liten kaffe-mårra dagens med ironi..
Og her saksøker forbanna gamere microsoft for 5 millioner dollar
http://www.gamespot.com/news/6184323.html


Edit: Og for å toppe det hele! En CAD stripe ^^
Sist endret av Sethalas; 7. januar 2008 kl. 07:23.
Og jeg som får min 360 i dag. Jaja, jeg fikk den billig ihvertfall! Får skate litt alene før jeg logger på Live

Jeg får 1 mnd gratis meldemskap hos Live, så jeg går utifra at dette ikke hadde vært den mest taktiske tiden å lage en Live-bruker og bruke opp den måneden på?
Sitat av MannY
Jeg får 1 mnd gratis meldemskap hos Live, så jeg går utifra at dette ikke hadde vært den mest taktiske tiden å lage en Live-bruker og bruke opp den måneden på?
Vis hele sitatet...
Det var vel bare nå i juletidene når absolutt alle med en xbox i besittelse skulle sitte ned og spille online på sitt flunkende nye spill de fikk i julegave ( og at det er ferie så det var vel mange som spilte uansett) og da tok vel serverne kveld siden de ble sprunget ned så og si.
All over the clock
Mr. Meow's Avatar
Hva er microsoft sin offisielle forklaring på dette? Som den WoW-kiddien jeg er trekker jeg inn Blizzard i dette og gir som eksempel at Blizzard tidligere har gitt kundene sine gratise dager for de dagene der WOW-serverne ikke har virket. Det med arkadespill høres jo ut som en grei plan hvis man tapte 5 dollar, men hvis det bare er USA... Dessuten var det jo fortsatt ikke det dere betalte for.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Sitat av Graapho
Hva er microsoft sin offisielle forklaring på dette? Som den WoW-kiddien jeg er trekker jeg inn Blizzard i dette og gir som eksempel at Blizzard tidligere har gitt kundene sine gratise dager for de dagene der WOW-serverne ikke har virket. Det med arkadespill høres jo ut som en grei plan hvis man tapte 5 dollar, men hvis det bare er USA... Dessuten var det jo fortsatt ikke det dere betalte for.
Vis hele sitatet...
Det var forresten før de skiftet UAL og TOS, som nå sier at de ikke må gi noen form for kompensasjon som helst.
Etter det så har man ikke sett en eneste refund av dager.
Man vil ikke få noe tilbake på gold abn. man vil få et arcade spill, og om et par ukers tid vil det komme mer detaljer om dette
ååååååå det må väre det ytterst morsommste jeg noen gang har sett DonTomaso
Sitat av DonTomaso
Vis hele sitatet...
Morsom, morsom
Sitat av hyys
Et raskt regnestykke:

ca: (3 uker)1 mnd Xbox-live-Gold: 5 $
brukere: 10 000 000

= 50 000 000 $ = 280 000 000 (tohundreogåttimillioner) kr. rett i lomma til Microsoft selv om de ikke har levert "varen" de har solgt. For meg er det helt utrolig.
Vis hele sitatet...
Hadde det vært så enkelt er jeg sikker på at Microsoft hadde fått tjeneste oppe og gått med en gang. Og de 280 millionene Microsoft tar "rett i lomma" er neppe så veldig forskjellig fra det de får den måneden tjenesten fungerer. Det koster dem det samme å ha en ikke fungerende tjeneste - som det å faktisk ha noe som funker. Kanskje til og med mer, siden folk hele tiden må jobbe ekstra for å få det til å fungere igjen.

Til slutt, husk at det er 5 dollar det er snakk om, knappe 30 kroner. Hvis Microsoft gir Live-brukerne noe tilbake for den tapte spilletiden må det bare være et pluss (det måtte i tilfelle vært 1-3 måneder gratis).
Sitat av DonTomaso
Vis hele sitatet...
Du er herved invitert til å lese de tidligere postene i denne tråden, samt klikke på linkene som er lagt ut! [color=gray]*host*waggo*host*[/color]
Sitat av MannY
Du er herved invitert til å lese de tidligere postene i denne tråden, samt klikke på linkene som er lagt ut! [color=gray]*host*waggo*host*[/color]
Vis hele sitatet...
Beklager. Til mitt forsvar var linken godt gjemt
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
HAHA! Nå er det faktisk morsomt! Microsoft har enda ikke klart å få opp live tjenesten sin! Hva er det som skjer egentlig?
Sitat av hyys
HAHA! Nå er det faktisk morsomt! Microsoft har enda ikke klart å få opp live tjenesten sin! Hva er det som skjer egentlig?
Vis hele sitatet...
Den er vel forsåvidt oppe og går, bare ikke hos alle...

Litt om grunnen: http://kotaku.com/343152/microsoft-s...-server-strain


Svakt av Microsoft. Ble de overrasket over at så mange brukere ville spille online? Spesielt etter julesalget? Huff og huff.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Oppe har det vært hele tiden. Men det går ikke an å spille! Horribelt!

takk for link
Vel, dårlig av dem. Kjipt for no-liferne, JA. Men hvem bryr seg vel om dem? Enda et bevis på at PS3 slår Xbox ned i støvlene.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Sitat av Xasma
Vel, dårlig av dem. Kjipt for no-liferne, JA. Men hvem bryr seg vel om dem? Enda et bevis på at PS3 slår Xbox ned i støvlene.
Vis hele sitatet...
No-liferne? Er det dem som sitter på freakforum du mener?
Sitat av Xasma
Enda et bevis på at PS3 slår Xbox ned i støvlene.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd Xbox Live?
Tviler.


Ontopic igjen så har jeg ikke hatt noen problemer med Xbox Live siden jeg fikk konsollen på onsdag... Jeg har dog ikke prøvd å spille online, men jeg spiller bare Amped og Skate uansett!
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
jeg har heller ikke hatt problemer i dashboardet, men jeg får ikke connecta andre spillere å spille mot dem. det er vel det som har vært problemet hele tiden.
Det er så latterlig.. Trur ikke Sony har noe imot dette, for å si det sånn.. Haha, WELL DONE.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
pfff. sony har såvidt en online tjeneste. PSN har vel totalt 10 brukere? hehe. men akkurat nå, har jeg faktisk vurdert å kaste hele xboxen. (men ikke faen om jeg kjøper ps3)
Sitat av hyys
pfff. sony har såvidt en online tjeneste. PSN har vel totalt 10 brukere? hehe. men akkurat nå, har jeg faktisk vurdert å kaste hele xboxen. (men ikke faen om jeg kjøper ps3)
Vis hele sitatet...

Kaste xboxen? Jeg vil ha! Og hvis du bor i Bergen blir det jo enda lettere:P
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Sitat av fulloggal
Kaste xboxen? Jeg vil ha! Og hvis du bor i Bergen blir det jo enda lettere:P
Vis hele sitatet...
Sitat av hyys
pfff. sony har såvidt en online tjeneste. PSN har vel totalt 10 brukere? hehe. men akkurat nå, har jeg faktisk vurdert å kaste hele xboxen. (men ikke faen om jeg kjøper ps3)
Vis hele sitatet...
1234567890
Jeg tør å påstå at Xbox Live og PSN ikke engang kan sammenliknes. De er så forskjellige, og Live ligger faktisk milevis foran i utviklingen. Jeg har prøvd både PS3 og 360, og må si at hardware og teknisk sett er PS3en et mesterverk, den har PSUen innebygget, WiFi innebygget og laget utrolig lite støy. Likevel foretrekker jeg 360en for mulighetene. MANGE flere spill, ea skate. kjører glatt (noe det ikke gjør på PS3. Dette er vesentlig for meg fordi jeg aldri ellers hadde vurdert noen av delene), kommuniserer enklere med resten av maskinene og elektronikken i hjemmet og ikke minst, Xbox Live.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
idag klarte jeg faktisk å spille en kamp på pes08 og en guitar hero kamp! ikke værst! ehmmm...
Vil også si som en tidligere her, Blizzard har vært fantastisk når det gjelder nedetid. Har du aktiv account, prøvd å logge på i en nedetid, får du nesten alltid en dag kompensjasjon for det.

Det med et arcade spill må være det dummeste. Det er jo ikke det dere har betalt for.
-"Jeg er ikke fornøyd med denne biffen."
-"Neivel, her har du spaghetti istedet"
Sist endret av Volch0k; 11. januar 2008 kl. 11:35.
Haha, Microsoft kjører sikkert Windows servere på XBL...
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
samma faen hva server dem kjører. de burde fiksa dette for 2 uker siden! nå er det faktisk bare latterlig.
Angående den kompansasjonen i form av et gratis arkadespill.

Hvem er det som får et spill, alle eller bare gold medlemmer? Og er det for alle live brukere, eller bare i statene?
Leste om denne kompansasjonen, og rota litt inne på my games, live og marketplace, men fant ikke noe gratis spill eller snakk om det, derfor spør jeg dere. Hvor er dette gratis arkadespillet?

Leroy
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Noen som har hørt noe nytt om skandalen?
Jeg går utifra at dette er grunnen til at jeg ikke får koblet opp til EA Nation når jeg spiller ea skate.?
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Jepp! Helt sikkert!

Idag er det 22 dagen på rad med problemer med Xbox Live!

Ser ikke ut til at Microsoft gidder å fikse det! de venter til 1 mnd gratis gold medlemskapet til alle de nye som fikk xbox til jul skal løpe ut!
Sitat av Xasma
Vel, dårlig av dem. Kjipt for no-liferne, JA. Men hvem bryr seg vel om dem? Enda et bevis på at PS3 slår Xbox ned i støvlene.
Vis hele sitatet...

um.. PS3 har enda vanskigere for å finne vennene dine online, i tillegg fant de på å bruke blu-ray... noe den største delen av markede IKKE støtter. Så hvem er det du tror du lurer når du hevder at PS3 er bedere enn 360. Jeg mener at 360 er best BARE fordi de har vert helt utrolig flinke med markeds føringen så plz ikke spam med "360 fan boy" og "PS3 eie 360".
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bernhard
um.. PS3 har enda vanskigere for å finne vennene dine online, i tillegg fant de på å bruke blu-ray... noe den største delen av markede IKKE støtter. Så hvem er det du tror du lurer når du hevder at PS3 er bedere enn 360. Jeg mener at 360 er best BARE fordi de har vert helt utrolig flinke med markeds føringen så plz ikke spam med "360 fan boy" og "PS3 eie 360".
Vis hele sitatet...
For all del. Jeg er 360 fan, men det du sier er jo ganske feil!

blue-ray er større enn hd-dvd. og nå vurderer ms blue-ray også

men det var vel nok off-topic! tilbake til saken:

Er det noen som har hørt noe nytt om XBL skanddalen, må dere gjerne poste linker!
Sitat av hyys
For all del. Jeg er 360 fan, men det du sier er jo ganske feil!

blue-ray er større enn hd-dvd. og nå vurderer ms blue-ray også

men det var vel nok off-topic! tilbake til saken:

Er det noen som har hørt noe nytt om XBL skanddalen, må dere gjerne poste linker!
Vis hele sitatet...

Det er ikke meningen å lage en stor off-topic men så vit jeg vet er for ØYEBLIKKET HD mer brukt, nå snakker jeg ikke bare om spill men også dvd. Det å bruke blu-ray som dvd er nemelig alt for dyrt derfor er det ett større globalt forbruk av hd-dvd enn blu-ray.

Sorry at jeg skrev en feil forige gang blu-ray er støttet av store deler av samfunnet.

Burde heller brukt eksempele om at Ps3 ikke har så mye bedere grafikk enn 360, faktisk noen ganger dårligere takket være sin total mangel på minne, som gjør at de ikke får brukt det prosessoren er god for.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bernhard
Det er ikke meningen å lage en stor off-topic men så vit jeg vet er for ØYEBLIKKET HD mer brukt, nå snakker jeg ikke bare om spill men også dvd. Det å bruke blu-ray som dvd er nemelig alt for dyrt derfor er det ett større globalt forbruk av hd-dvd enn blu-ray.

Sorry at jeg skrev en feil forige gang blu-ray er støttet av store deler av samfunnet.

Burde heller brukt eksempele om at Ps3 ikke har så mye bedere grafikk enn 360, faktisk noen ganger dårligere takket være sin total mangel på minne, som gjør at de ikke får brukt det prosessoren er god for.
Vis hele sitatet...

ok! bare at du tar feil igjen!

Les denne her!

blue-ray er størst! hd-dvd er snart død!

om postene dine ikke har i det heletatt en liten fot innenfor virkeligheten, kan du kanskje bare spare oss alle for postene dine
Jeg tviler fortsatt uansett hvor mange artikler du trekker fram på at blu-ray kommer til å overta for film her er noen grunner.

HD-DVD er billigere å produsere og lettere å programere.
HD-DVD blir støttet av store deler av den amerikanske film industrien.
HD formate blir brukt i så å si alle de nye tvene

Uansett hvor mye bedere blu-ray er en HD-DVD har vi ikke bruk for fimer som trenger over 30 gb plass, og da er det bedere å holde seg til HD-DVD.

Det står i artikelen du linket at blu-ray har solgt 21 millioner disker. Halo 3 har solgt 8.1 millioner eksemplarer alene og det er solgt over 20 millioner 360 er så antagelig vis har det blitt solgt MYE mer HD-DVDer en blu-ray.

kanskje vi skall lage en ny topic for denne diskusjonen... jeg tror den kommer til å bli VELDIG lang
Sist endret av Bernhard; 14. januar 2008 kl. 23:21.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
Nei! Den avslutter her. Du har fullstendig feil og jeg har rett! Og om du lar dette stå, og noen gidder å lese de 4 siste postene, kommer nok de fleste til å være enige!

For all del. Ikke kritikk til deg eller hd-dvd spilleren din, men det blir satset på blue-ray i fremtiden. Til og med Bill Gates har innsett dette, under et intervju på CES samlingen i Texas denne helgen. Men det er visst ikke vits å dra frem flere artikler, for du har visst bestemt deg!

(sånn mellom meg og deg: hvorfor i helvete gidder du å plapre om noe du ikke har peiling på? og i tillegg er dette almennkjent og slått opp i media overalt)
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Lurer litt på hva blue-ray og HD-DVD har med XBL-tjenesten. Men vet noen om de har greid å fikse problemene nå?
Sitat av Bernhard
Jeg tviler fortsatt uansett hvor mange artikler du trekker fram på at blu-ray kommer til å overta for film her er noen grunner.

HD-DVD er billigere å produsere og lettere å programere.
HD-DVD blir støttet av store deler av den amerikanske film industrien.
HD formate blir brukt i så å si alle de nye tvene

Uansett hvor mye bedere blu-ray er en HD-DVD har vi ikke bruk for fimer som trenger over 30 gb plass, og da er det bedere å holde seg til HD-DVD.

Det står i artikelen du linket at blu-ray har solgt 21 millioner disker. Halo 3 har solgt 8.1 millioner eksemplarer alene og det er solgt over 20 millioner 360 er så antagelig vis har det blitt solgt MYE mer HD-DVDer en blu-ray.

kanskje vi skall lage en ny topic for denne diskusjonen... jeg tror den kommer til å bli VELDIG lang
Vis hele sitatet...
haha, din jævla klovn. salget av xbox-konsoller og tilhørende spill er da helt irrelevant. hvorfor? fordi formatet de benytter seg av heter DVD. gah, er så lei av "eksperter" som deg.
Sist endret av Worldwide Kjell; 15. januar 2008 kl. 00:40.
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
lov å besje på leggen av og til.

bra du er mann nok til å inrømme det.

now: back to the XBL case:

Noen som har noe ny informasjon?
har xbox klart å få i gang live eller?
VOP
reklame's Avatar
Trådstarter
nei! det er fremdeles problemer med xbox live! nå har problemet vedvart i snart 1 mnd! jeg har personlig gidd opp hele live-tjenesten!
Vil ikke tro PSN fikk et så mye mindre sjokk nå i juletidene, så jeg syns absolutt ikke MS har noen bra unnskyldning for dette. Spesielt siden man betaler 500 kroner i året for å bruke det.