Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 944
Har nettopp kjøpt meg en ny MacBook Pro (2.6ghz, 4gb, 200gb 7200rpm) og er veldig fornøyd med den. Eneste problemet jeg har er når jeg driver med oppgaver som får maskinen til å jobbe konstant på 100% (konvertering av video, spilling). Når den jobber for fullt og laderen står i og batteriet er på 100% tar det 3-4 timer før maskinen setter seg selv i dvale. Når jeg sjekker under maskinen for å se på batteriet ser jeg at det blinker på det ene lyset som indikerer at batteriet er tomt.
Betyr dette at maskinen bruker mer strøm en den klarer å lade, eller har jeg fått et "dårlig" batteri? Standbyen på batteriet er normal og jeg har ikke opplevd andre problemer en dette.
Noen som vet om en løsning på problemet eller har et lignende problem?
Kan godt hende dette er et problem med batteriet ditt, selv om jeg tror det er laderen som er problemet. Kan prøve å resette powermanager'en først i hvertfall.

Når du starter maskinen, hold inne option+command+shift+power..
Sist endret av Matthiesen; 20. desember 2007 kl. 18:38.
Jeg vet at det ikke er laderen ettersom jeg har prøvd med to forskjellige ladere, skal teste å resette powermanageren når jeg kommer hjem, takk for tipset.
Det er sikkert unødvendig å si det, men hvis det heller ikke hjalp er det nok batteriet som må fikses.
Sist endret av fuzzy76; 21. desember 2007 kl. 17:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor
Selv tar jeg ut batteriet når det er fulladet og jeg vet at maskinen skal stå stille hjemme i et døgn eller mer. Da kjører den ene og alene på strømkabelen. Forsøk dette, maskinen skal i utgangspunktet ikke bruke batterikapasitet så lenge det er kabel koblet til.
Sitat av Dev
Selv tar jeg ut batteriet når det er fulladet og jeg vet at maskinen skal stå stille hjemme i et døgn eller mer. Da kjører den ene og alene på strømkabelen. Forsøk dette, maskinen skal i utgangspunktet ikke bruke batterikapasitet så lenge det er kabel koblet til.
Vis hele sitatet...
På en MacBook må da det bli meget irritabelt? Skal jo ikke mer enn å være uheldig til for å dra ut den kabelen. Magnet greia er jo genial til sitt formål med at macen ikke går i gulvet, men aldri om jeg hadde kjørt maskina på kun strøm. Mulig det er jeg som er klomsette, men jeg skjønner hva du mener.

Men batteriene brukes da ikke uansett når strømmen står i? Eller er det en feil ute å går?
Jeg har ikke tatt ut batteriet noen gang, jeg har heller ikke skrudd av hverken Powerbookene eller MacBookene... De funker fint som bare det, Det er ikke lenger NiCd-batterier.

Li Ion batterier tåler kladdlading, bypass og mye annet som eldre batteriteknologier ikke tåler.
Li-Ion batterier har faktisk GODT av kladdlading. De beholder kapasiteten sin best når de er rundt 60-70% ladet.
litt offtopic: æsj... nicd er noe møkk... den gamle drillen min tok kvelden i høst, og det er jo noe som er litt sånn "kjekt å ha", så jeg fikk ny nå til jul, og tror dere ikke det var nicad-batterier?! Møkkmøkkmøkk. Må prøve å få bytta til noe mer fornuftig, håper det fremdeles er noen jeg kjenner som jobber på gamle-jernia'en!
NiCd er helt OK, men det er en del mer jobb med batterier av denne typen,
NiCd batterier må lades helt ut for hver gang de brukes,
og helt opp for så å ikke stå tilkoblet noe sted, når dem ikke er i bruk.