Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1018
Noen som vet hva det kan være når strømmen til cd-spilleren i bilen plutselig forsvinner når jeg når en viss fart, farta har variert fra spiller til spiller...
Kutter hele anlegget eller bare spilleren? Har du forsterker?
kan være dynamoen som sliter med å gi ut nok til å drive motor og speller, derfor synker spenninga og spilleren slår seg av. Det er individuelt mellom spillere hvor lavt de lar spenninga gå før de slår seg av.

Tror jeg ville målt spenning ut fra dynamoen men man ruser bilen, Der bør det ligge rundt 14,7 V.

Er det en ny eller gammel bil?
har ikke forsterker,, kun speller og to råtne standard høyttalere

Hadde en Panasonic spiller som kutta ved 140km/t (greit nok) (den døde desverre under bytte)
Putta i en pioneer som kutta ved 90km/t (Jævli kjipt når jeg skal til oslo via E18 i morgen)
Prøvde en Blaupunkt, men den døde ved 60-70km/t, så det var nekt...
Sitter nå med Pioneeren, men 90km/t er jævli kjedelig

det er en Audi 80, 1992 mod.
da er det vel like greit at du ikke får hjelp da. hehe.er det ikke max 90 i norge da?
ehh, maks 100 kanskje? hva hvis jeg ska te tyskland??
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Er det sånn at de slår seg av, og du bare kan slå de på igjen, eller dør de helt?
skjer det samme om du ruser motoren?
Spenning/dynamo går på turtall og ikke fart....
Bruk et annet gir på 90. Ikke så drivstofføkonomisk kanskje, men det funker.
spilleren slår seg av, så må jeg ned i fart før den tilslutt kommer på igjen....

Kan ha maks turtall uten at det skjer noe,, så det er nok ikke dynamoen...

Har automat,, så kan desverre ikke velge gir:P
Tror jeg har funnet en løsning på problemet nå da

Kobler spilleren direkte til batteriet... No big deal
Men da må du passe på å slå av spilleren siden du har kobla av styrestrømmen. Siden den er kobla direkte til batteriet vil den tappe batteriet over natta. Vær obs på det.
Sist endret av margido; 11. desember 2007 kl. 22:10.
Høres nesten ut som at spilleren deler tilførsel med noe som trekker mer strøm ettersom farta øker, og pga spenningsfall kutter spilleren.

Prøv å hiv på et relé og legg lederen som går direkte til batteriet i mellom en normaly open kobling. Da slipper du å slå spilleren helt av, også er det lett å montere opp en liten bryter som gjør at du kan slå på spilleren hvis tenninga er av ved ønske.
husker å skru av spilleren da vetu.. gjøre det til en vane:P
ta heller å få sjekka dynamoen og evt. batteriet ditt du.
Høres ut som noe av det som fusker eller ikke takler nok strøm.