Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 8410
Hei!
Jeg lurte på om noen hadde erfaringer med og ha hasj i mat/drikke? (altså brunt! ikke grønt)

Hvis man har dårlig tid men skal hive i seg brunt i form av mat/drikke, hva er best å lage?
Har lest litt rundt om kring hær på forumet men brownies etc tar for lang tid å lage.

Takk for svar
Grandiosa er digg
Først strø det utover på pizzaen så ha hiv på et ekstra lag med ost.

Går også å blande i kakaoen
Går det å blande i kakaopulver å varmvann?
Har du dårlig tid, da er det bare å ta en liten klump i en skje med matolje (Helst nøytral Da det kan smake litt dritt) Og varme med lighter under skjen, la det kjøle seg ned litt også hive i seg oljen.
Må huske på at det er best å løse opp hajs i olje, ellers så kan du bli dårlig i magen (Egen erfaring)
Thanks Dr.Gonzo!!

Noen som har testet hasj i mat og kan si noe om hvordan rusen er?
Sitat av Kal87
Thanks Dr.Gonzo!!

Noen som har testet hasj i mat og kan si noe om hvordan rusen er?
Vis hele sitatet...
Tok en 2 og slengte den med litt smør opp i en omelett. Ble en jævlig brunfarga omelett. Som smakte ekstremt "kordi" av. Kjente det ikke med en gang. Men etter en halvtime eller noe kom en digg følendes body load. Og var da parkert for en periode..

En annen gang fikk jeg servert pannekaker med totalt en 5 i. Slokna totalt etter en stund. Våkna opp stein.:P
Så anbefaler det på sterkeste!. Husk å blande med smør eller olje. Skjer en synergi effekt med thc i kordi en..
brownies tar for lang tid? kjøp sånn ferdig pose, tar jo 10 min å lage. må jo steke den da, det tar litt tid. bare pass på å grinde opp shiten skikkelig, ellers får du klomper som smaker dritt.... å bland rikelig med saker inn, blir fjern som en dupp
Det er egentlig sinnsykt waste å bruke brunt i mat. Effekten blir MYE bedre om man røyker det
har ikke noe oppskrift til deg. men se denne du

http://www.waytoomany.com/vids/weed/42007.php

du kan jo lage smør som på slutten og hive det på baguetten din.
avispapir: ikke uttal deg når du ikke vet hva du snakker om. å innta canna gjennom mat kan smelle mye mer, det tar dog lengre tid før virkningen kommer. den sitter også i MYE lengre. prøv å lag skakkolade en gang, 200 g melkesjokolade å 10 med godis. da har du ikke det samme synet på ting etterpå
Jeg spiste, etter tips fra en kompis på byen som mente det var overlegent, en liten klump brunt for noen år siden. Han mente det ville ta en times tid og så kunne man gå rundt og chille med en øl i handa. Glimrende tenkte jeg siden jeg ikke røyker til vanlig og har store problemer med å innhalere. Etter to timer stengte utestedet og jeg dro hjem. Og før jeg la meg tok jeg en liten klump til.(som kompisen min sa: for å sove på). Da jeg hoppet til køys hadde jeg ikke merket noe som helst og tenkte at dette var jo noe humbug.

Våknet morgenen etter og følte jeg trengte å tømme blæra og fylle på vann og hoppet ut av sengen og BAM! Det ble en merkelig tur ned trappa for å gå på do.

Å Putte det i mat funker som bare det, men det tar som sagt over her litt lenger tid.

Noen som vet utnyttelses graden når man spiser det? Røyking gir vel 20% utnyttelses grad etter det jeg har lest et eller annet sted.
Sitat av Biggie
avispapir: ikke uttal deg når du ikke vet hva du snakker om. å innta canna gjennom mat kan smelle mye mer, det tar dog lengre tid før virkningen kommer. den sitter også i MYE lengre. prøv å lag skakkolade en gang, 200 g melkesjokolade å 10 med godis. da har du ikke det samme synet på ting etterpå
Vis hele sitatet...
Da har vi to forskjellige oppfattelser av effekten iallefall. Jeg vet faktisk hva jeg snakker om. Du må bruke MYE mer brunt om du skal bli høy via konsumering av mat/drikke, enn om du røyker det. Good shit og du trenger 0,5g, i motsetning til 1+++++ ved mat/drikke
nå vet ikke jeg hva du har spist det med? kan du fortelle? det kan jo også hende at det du spiste var noe ræva greier å...

for hvis du spør de fleste som har prøvd å lage brownies, skakkolade el lignende med gode saker, vil de fleste svare at det gjør deg helt på tur.

men det er vel individuelt det å, som det meste annet


at det er uøkonomisk å innta canna oralt er vel en kjent sak. men her var det snakk om hvordan det fungerte, ikke hva det kostet
Sist endret av Biggie; 7. desember 2007 kl. 11:53.
y0 !

spise brunt funker ! men som folk sier, og som sant er: tar lenger tid før det smeller !

jeg og tidligere fruen lagde muffins med 12g oppi (var en periode hvor jeg solgte og hadde "en del" til overs)
kamerat av meg (som aldri hadde prøvd hasj før) spiste opp halve kaka alene (tror ikke han helt fikk med seg at det var hasj i den)
vi sa jo til han, og han klaga over dårlig effekt ! merka ikkenoe, bare noe dritt osv...

dagen derpå skulle han på jobb... en kompis av meg fortalte at han hadde møtt på S. på jobben (A. møtte på S. som hadde spist kake, på S. sin jobb.)

S. var veeeeeeeeeldig sjanglete, og sjefen hans lurte på om det var en syk hangover eller noe hihi :P
S. drakk mye vann den dagen, og sov sikkert godt den natten også :P hehe

halve kaka = ca. 6g på han alene jeg tok selv 1 /4 av kaka, og et par andre kompiser spiste resten.
personlig merka ikke jeg stort selv, men når man røyker hver dag i 1\2 år så tror jeg man er litt for inngrodd til å få noe spesiell smell når man spiser det.

-tommen
Hasjyoghurt er genialt, raskt og lettvint, og ikke minst smaker det godt
Minuset med å spise deg stein på hasj er dette blir veldig uøkonomisk, med mindre du
har rævva full av gryn.
Jeg vil si at minst 2 gram hasj må til hvis du skal sitte med noe igjen for det.
Sier meg enig med avispapir her.
2 gram har jeg ihvertfall 2 dager om jeg røyker det.
Sitat av avispapir
Da har vi to forskjellige oppfattelser av effekten iallefall. Jeg vet faktisk hva jeg snakker om. Du må bruke MYE mer brunt om du skal bli høy via konsumering av mat/drikke, enn om du røyker det. Good shit og du trenger 0,5g, i motsetning til 1+++++ ved mat/drikke
Vis hele sitatet...
Dette er jo helt feil, generelt sett ihvertfal.. Når du røyker hasj går store deler av det til waste, mens når du spiser det får du utnyttet alt sammen. Forskjellen er at det ikke smeller like raskt på ved oralt inntak, men om du har blandet det med fett/olje på forhånd vil effektene komme relativt fort allikevel..

Om du har spist veldig mye mat, eller ikke blandet ut hasjen med fett vil det ta lengre tid før virkestoffene kommer inn i blodet, og da vil rusen kunne oppfattes som mildere og mer langvarig. Det er jo mulig det er noe sånt du har opplevd..
Bland hasjen din ut i litt smør og bruk det som du ville brukt smør i vanlige oppskrifter. Du trenger mye mindre, siden Delta-9-THC(virkestoffet i cannabis) blir omgjort til 11-Hydroxy-THC i levra når du spiser hasj, og dette stoffet er 4-5 ganger sterkere enn vanlig THC. Det tar litt lenger tid før rusen begynner, men den varer mye lenger og er mye kraftigere.
Hasjen smeller jo ikke bare fortere dersom den er blandet ut med fett, men også bedre siden slimhinnene i magesekken er veldig dårlig til å ta opp hasjen ren (det er ikke vannløselig), mens nesten alt blir tatt opp dersom det er blandet ut i fett.
Sitat av suspekt
Bland hasjen din ut i litt smør og bruk det som du ville brukt smør i vanlige oppskrifter. Du trenger mye mindre, siden Delta-9-THC(virkestoffet i cannabis) blir omgjort til 11-Hydroxy-THC i levra når du spiser hasj, og dette stoffet er 4-5 ganger sterkere enn vanlig THC. Det tar litt lenger tid før rusen begynner, men den varer mye lenger og er mye kraftigere.
Vis hele sitatet...

Fikk prøvd det:P Hadde ikke annet enn en liten klump, ei skje smør å en mikro + ei brødskive som endte opp å smake DRITT!!!! :P

Sitter å venter på effekten nå..
Helt klart best å overføre til fett fase - både hasj og spes pot.
Her er oppskrift på en liten batch.

Smuldre opp 25 - 75 g hasj eller tørk og smuldre tilsvarende med god pot - eller feks 150 g blader går også) i en kasserolle
tilsett ca 1 liter rapsolje eller anna matolje.
Sett kasserollen i vannbad i en større kjele og kok vannet i denne i 20 min . (hasj/pot olje mixen blir ca 100 grader c.
avkjøl til håndterlig temp. ca 40 og kryst guffa gjennom putevar eller noe filter for å filtrere bort grønne rester.
Du sitter igjen med 90 - 98 % av thc en og noe omdannet til langvirkn. thc (bare prøv) i olja som kan brukes til det meste. salat olje, fett i vafler, shot sammen med sitron etc
sammen med melk og urter i teen osv.
Det eneste som er dumt er å steke i olja - alt går til fåglarna.
Sist endret av nothern light; 7. desember 2007 kl. 16:05.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av nothern light
Sett kasserollen i vannbad i en større kjele og kok vannet i denne i 20 min . (hasj/pot olje mixen blir ca 100 grader c.
Vis hele sitatet...
"Dør" ikke thc'en når den når en så høy temperatur?
Kokepunktet på thc er ca 200 grader celsius, så teoretisk sett er man trygg, selv om jeg har på følelsen av at man mister litt likevel. Jeg lar aldri vannet/melka koke når jeg lager noe med hasj i, la det heller stå litt lenger på plata.
Jeg tror nok cannabinoidene skulle kunne tåle noen minutter i olje på 100 grader når de overlever direkte kontakt med en glo på ca 900..
Sist endret av mentalmelt; 7. desember 2007 kl. 17:12.
Det er jo greit nok, spørsmålet er om de vaporiserer... De overlever jo, men du får ikke noen nytte av de.
Spørsmålet var vel om hvorvidt thc "dør" i 100 grader, noe det ikke gjør. Og i og med at det heller ikke fordamper ved hundre grader så får du jo absolutt nytte av det.
Sist endret av mentalmelt; 7. desember 2007 kl. 18:05. Grunn: fjernet unødvendig bla bla
Jaja, som sagt så er jeg rimelig sikker på at det skulle gå greit, men for å være på den sikre siden så pleier jeg å la vannet holde en temperatur rett under kokepunktet .
Varm det opp med matolje og ha i yoghurt
Sitat av selvmord
Varm det opp med matolje og ha i yoghurt
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke bruke matolje da yoghurt allerede inneholder fett...
Sist endret av Eyeamare; 10. desember 2007 kl. 14:01.
Greit nok at yoghurt allerede inneholder fett, men det er litt kjipt å varme opp yoghurt da..
www.bakkenmetbaard.nl

gå inn på videoseksjonen så er det tv-kokking med grønnt og brunt

bon apetit!
Har hørt om cannabis på toast, og cannabis i beef stroganoff før, men hvor godt dette smakte vet jeg ikke...
Gjør som oss bygdisene: Hasj, varm det, og bland det med smeltet smør. Da får du ingen unaturlig smak på maten.

Pot: Bare klipp det fint opp å bland det inn i hva slags deig/guffe du måtte ha ;D
Sitat av paranoy
Greit nok at yoghurt allerede inneholder fett, men det er litt kjipt å varme opp yoghurt da..
Vis hele sitatet...
Du trenger heller ikke varme opp yoghurten i det hele tatt...
Hei!

En sen kveld etter å ha røykt pot av høyeste kvalitet besøkte jeg en kompis som hadde laget sjokoladepannekaker med 5g hasj og ca. 3g pot.. La meg en time etterpå så merket ingenting den dagen(var jo veldig fjern fra før i tillegg).

Dagen etterpå skulle jeg opp tidlig å ta en lang togtur(13timer). Jeg følte meg fjern hele veien, og når jeg gikk av toget og møtte den streite dama mi trodde hun jeg hadde røykt opp pga smale og røde øyne. Da fikk jeg bare bekrefta det jeg trodde: Sjokoladepannekake-rusen satt i enda.

Så det at rusen sitter i enda lenger ved oralt inntak er det for min del ingen tvil om. Må legge til at poten som ble brukt var EKSTREMT god.
Jeg pleier å bake kaker med 2-3 gram i. Legger gjerne loren i fryseren en liten stund før jeg bruker et lite rivjern for å få passende biter til bakverket.

Kakene blir veldig gode, enkle å lage, med smeltet 70% sjokolade og god lor.
Sist endret av madikken; 11. desember 2007 kl. 19:52.