Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2716
Hei. Har en ganske sliten n95 med et netcom abn. på. Denne telefonen blir kanskje snart utsatt for et uhell (pga dette var jeg usikker hvor jeg skulle legge tråden, her eller undergrunn?)
Forsikringen jeg har på telefonen er Netcom Total. (https://netcom.no/tjenester/totalforsikring.html)


Det jeg lurer litt på etter og ha lest litt rundt på div fora er hva defineres skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt med? Har lest om folk som har lagt denne mobilen ved panseret på bilen og lukket, da har den blitt knust, men dette fikk han ingen ting igjen for på forsikringen. Har også lest om folk som datt på isen og ødela telefonen sin, ingen ting dekket.

sitat: netcom.no

Du er dekket mot:

Tap av eller skade på mobiltelefonen som følge av en plutselig ytre årsak knyttet til et bestemt skadetidspunkt, herunder ran og tyveri.
Misbruk av mobiltelefonen med inntil kr 10.000 ved tap og tyveri.

Sammen med forsikringsselskapet Codan Forsikring A/S tilbyr NetCom en rimelig og brukervennlig forsikring til alle kunder med aktivt NetCom-abonnement. Tjenesten er ikke tilgjengelig for kunder med Kontantkort.

MEN om jeg blir "påkjørt" og mobilen total ødelagt, er dette da en ytre årsak? Kom gjerne med andre uhell som "kan" hende meg/telefonen.

Har DU noen erfaring med netcom`s total forsikring, post dem gjerne her.

Øyvind
Sist endret av telebohrian82; 5. desember 2007 kl. 21:42. Grunn: Skrive feil
Om du blir dyttet uti vannet er det en ytre årsak, om du hopper selv er det ikke.

Om samboeren din slenger buksa di med mobilen i inn i vaskemaskina og gir den en runde på 40 grader er det ytre årsak, gjør du det selv er det ikke.

get it ?
Husker jeg hadde det. Skjermen knuste, pga at jeg hoppet opp i senga, der lå tlf min ble most mellom hoftebeinet mitt og senga.. Vondt som faen i hoftebeinet, og knust display. Ingen forsikring. Da er det bedre å si at den er stjelt eller noe.
Got it, men netcom/forsikringsselskapet de bruker er ikke så klare på dette. Om mobilen ligger i lomma og buksa blir vasket har jeg ikke passet på telefonen.

Saks bilforumt.

Om mobilen ligger ved motoren på en bil og panseret blir lukket igjen dekker det ingen ting, men om panseret blåser igjen? Da er det en ytre årsak, selvom man passer på mobilen?

Sitat av MoleInOne
Husker jeg hadde det. Skjermen knuste, pga at jeg hoppet opp i senga, der lå tlf min ble most mellom hoftebeinet mitt og senga.. Vondt som faen i hoftebeinet, og knust display. Ingen forsikring. Da er det bedre å si at den er stjelt eller noe.
Vis hele sitatet...
Om jeg skal si at den er stjålet så må jeg først til lensmann og få papirer på at jeg har blir ranet. Og akuratt det med en annmeldelse føler jeg blir litt FOR umoralskt å juge om.
Sitat av moridin
Om du blir dyttet uti vannet er det en ytre årsak, om du hopper selv er det ikke.

Om samboeren din slenger buksa di med mobilen i inn i vaskemaskina og gir den en runde på 40 grader er det ytre årsak, gjør du det selv er det ikke.

get it ?
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke helt riktig.. Om du faller ut i vannet helt av deg selv er det fortsatt en plutselig ytre hendelse og han er dekket av forsikringen. Når mobilen falt ut av lommen min og kom i klem mellom døren og karmen på bilen min når jeg forsøkte å lukke døren fikk jeg ny. Det samme fikk jeg når jeg falt i trappen og knuste den neste mobilen. Men det var fortsatt jeg som gjorde begge deler.

Poenget er ikke hvem som utfører den aktuelle handlingen, men at det må være en plutselig handling. Slitasje over tid er ikke en plutselig ytre hendelse.