Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2901
jeg holder på å lære meg .html og jeg lurer på hvilken side jeg bør lage det på.

jeg vil ikke betale for det og jeg vil gjærne slippe "www.minside.levrandør.no" eller lignende

noen som har peiling
du får ikke .no eller noe sånt uten og pay minst 100kr pr år.
du kan bruk www.moo.no eller .tk dritten (men da lukter det virus lang vei)
Er usikker på hvor langt du egentlig har kommet. Har du i det heletatt serverplass, eller FTP-server? Webhotell?

Om du ikke har det så er det jo et fint sted å begynne. Registrer deg på www.home.no, få 30mb med ftp plass (correct me if im wrong) og last opp! Du registrerer .moo.no domene, for det første er det norskt og for det andre er det gratis og ubegrenset.
www.piczo.com -- hahahahahahahaha

www.start.no er perfekt! for ti kroner har man greit med plass, og man kan betale med mobilen:P
Limited edition
Moff's Avatar
For real: Det koster 10 spenn i måneden å ha en fresh server med domene nå til dags. TI SPENN! Det er to kopper kaffe i måneden for meg, det.
19.........bokstaver
bavarai's Avatar
Ranvik: Det og kalle .tk for en "dritt" er det samme som og si at .com er et subdomene. .tk er et TLD akuratt som .NO. Tk er sikkert greit for en nybegynner, men du får reklame. Du kan fjerne denne for en symbolsk sum
Stemmer også for www.moo.no... eventuelt med en kombinasjon av freewebs.com dersom du ikke gidder å lage designet for siden selv...
Som han sa har han IKKE noe webhotel og lurer på hva vi annbefaler om jeg har forstått det riktig. Det er desverre ingen webhotel som er gratis og er uten et "subdomene". Subdomene er : dinside.subdome.com . Men som sagt burde du først skaffe deg en host som infernohost.net/ hvor du får et gratis web-hotel med ftp server etc. men da heter siden din: dinside.infernohost.net. Det du da kan gjøre er å bruke .moo.no til du gidder å bettale 100 kr,- for en .no/.com side ;D
Du får et .com eller .net topdomene med webhotell fra One.com

120 NOK i året for webhotet, med 1 GB lagring, PHP (scriptspråk) , MySQL (database) inkludert.
100 NOK i årsavgift på .com eller .net domenet

Betaler du alt for en 3 års periodet blir det totalt 560 NOK som er ok pris for 24/7 webside.

PS. one.com tar også backup av siden din ofte, slik at du aldri vil miste det du legger det.
Sitat av Jurgen1337
Er usikker på hvor langt du egentlig har kommet. Har du i det heletatt serverplass, eller FTP-server? Webhotell?
Vis hele sitatet...
takk for svar.. har ikke noe serverplass eller noe sånt.. det var liksom derfor jeg la inn dette emnet..
Sist endret av torby34; 18. november 2007 kl. 23:43.
Jeg ga deg jo: infernohost.net men det er jo bare å google : free web host.

Kan gi deg en link til en del sider : http://www.free-webhosts.com/free-web-hosts.php

Du bør finne noe akseptabelt der ^^


[EDIT] http://www.gigacities.net er bra ;D Tilbyr deg 20 GB! Uten reklame!
Sist endret av LAlex; 18. november 2007 kl. 23:02.
jeg skulle bare prøve meg fram litt startsiden ble slik: startside

jeg vil komme rett inn

hva er feil?

dumt spørsmål
Sist endret av torby34; 18. november 2007 kl. 23:56.
du må kalle fila "index.htm"
hehe takk (my first site...)
Lager du siden i Notepad, eller har du et spessielt program? Annbefaler Dreamweaver CS3. Lett og rakst ;D
lager det notepad ja.
hva er dreamweaver?
hvor mye koster det?
Sist endret av torby34; 19. november 2007 kl. 00:16.
Dreamweaver er et Adobe program hvor du kan lage HTML sider mye lettere og den er ganske god å ha om du kan grunnlegende HTML. Den gir alltid tips og gjør ting lettere for deg

Noen ting jeg elsker med Dreamweaver:

-Søk og erstatt funskjonen: Det er om året er 2008 og du har lagd sirka 102 sider på hjemmesiden din. Og i bånn har du skrevet "Copyright meg 2007" Da kan du endre 2007 til 2008 på ALLE sidene samtidig!

FTP : Er også bra i Dreamweaver. Du skriver inn adressen brukernavn, etc og hver gang du vil laste opp noe på siden din trykker du på 1 knapp ;D

[EDIT] nå for øyeblikket koster det vel rundt : 400 US dollar, men er sikkert null stress å finne cracka versjon
Sist endret av LAlex; 19. november 2007 kl. 00:21.
Sitat av comi
Ranvik: Det og kalle .tk for en "dritt" er det samme som og si at .com er et subdomene. .tk er et TLD akuratt som .NO. Tk er sikkert greit for en nybegynner, men du får reklame. Du kan fjerne denne for en symbolsk sum
Vis hele sitatet...
hvis du hadde drevet et "firma" og så gir du en www.mittkulefirma.tk så begynner folk og lurer hva F det er for noe crap. veldig mange som får virus så er url som slutter på .tk (ja veit du kan få det av andre og men folk føler det er humbug lang vei)
og ja veit at det er bare domaine name.

dem domaine name "føler" seg trygge på er liksom :
.no .com .net .org .se .dk .de og .uk osv. (med enn gang du kommer med . tk .ia .ro(ja veit det er romeneia) osv så blir folk veldig skeptiske og trykke på linken.

mitt tips er : start.no som sakt før og bruk moo.no
skal du drive og selge web web sider, finn en kompis og start sammen med. da blir det mindre jobb på begge 2. + dere kan letter leie en server og ha alle kunden selv.
Sist endret av ranvik; 19. november 2007 kl. 00:29.
Sitat av ranvik
hvis du hadde drevet et "firma" og så gir du en www.mittkulefirma.tk så begynner folk og lurer hva F det er for noe crap. veldig mange som får virus så er url som slutter på .tk (ja veit du kan få det av andre og men folk føler det er humbug lang vei)
og ja veit at det er bare domaine name.

dem domaine name "føler" seg trygge på er liksom :
.no .com .net .org .se .dk .de og .uk osv. (med enn gang du kommer med . tk .ia .ro(ja veit det er romeneia) osv så blir folk veldig skeptiske og trykke på linken.
Vis hele sitatet...

Joa, men det er en personelig hjemmeside han skal lage og .tk kan jo ikke være så farlig da.
Ja, foreløpig ser jo dette greit ut. :-)
Anbefaler STERKT freewebs.com. Av den eneste grunnen at ejg selv begynte med dette, og jeg lærte meg HTML svært fort. Her kan man bruke template-funksjonen som rett og slett lager siden for deg, meget pent, eller en HTML-editor der du skriver selv. Mye raskere å skrive rett i browseren og lagre og se, enn å laste opp et dokument på nytt hver gang du prøver og feiler :-) Freewebs er tingen! :-) Kombiner det med f.eks. www.moo.no og du ahr i tillegg et kort og greit domene. :-) Lykke til!
Sitat av tobbe654
jeg vil ikke betale for det og jeg vil gjærne slippe "www.minside.levrandør.no" eller lignende
Vis hele sitatet...
...Geez! :P