Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3935
Hei!
Hvordan kan jeg skjule min private bærbare PC på jobben sitt nettverk? Jeg ønsker å ha tilgang til internett. Jeg har testet å plugge inn nettverkskabelen og jeg gikk rett på nett, men er usikker på om IT-avd klarer å se maskinen min.
Hva kan jeg evt gjøre på min maskin for å skjule den for IT-avd?
No can du, får du IP kan du detekteres.
Hvorfor må du skjule pc'n din?
Sett fast ip på maskinen og gå på START->Kjør; skriv inn: services.msc og bla deg frem til Server. Deaktiver denne. Da vil du være så godt som usynlig i nettverket. (DHCP ser deg ikke, og du svarer ikke på ping)
Takker meitemark.
Du skriver "så godt som".
1. Hva ser de egentlig etter at jeg har gjort dette?
2. Siden dette er ett stort nettverk (ca 1000 maskiner). Hvilken ip bør jeg da sette? og bør jeg endre subnet mask lik denne jobb maskinen?
hvis det er så stort netverk som 1000maskiner vil jeg jeg gjordt som meitemark sier, men funnet ip'en til en printer eller noe sånt, satt samme host name. installer så NetworkActivAUTAPF så vidre sender du alle trafikken som kommer på port 80 og 443 til en annen printer på netverke.
hvis it admin NOEN gang prøver og finne den så vil dem tru det er printer :-) husl og fake mac adressa så dem 6 første hex tall er like som printern. dem 6 siste vår creative.
Takker ranvik!
Trenger litt mere hjelp.
1. Kunne du vist meg en skjermdump av hvordan NetworkActivAUTAPF skal configureres?
2. Jeg har funnet ip-adr til en printer, men hvordan finner jeg hostname til den?
sånn da mekka jeg en litten video guide til deg :-) orker ikke ta så mange bilder er så kjedlig.
http://www.kverka.no/~ranvik/print.wmv

orka ikke få den vidre sendinga til purke til og funke, men det er jo litt annet da.
glemte og ta med hvordan du finner mac adressen og endrer den men.
når du er i cmd. så skriv først : ping ip'her
så skriv : arp -a
da står mac og ip der.
Sitat av ranvik
sånn da mekka jeg en litten video guide til deg :-) orker ikke ta så mange bilder er så kjedlig.
http://www.kverka.no/~ranvik/print.wmv

orka ikke få den vidre sendinga til purke til og funke, men det er jo litt annet da.
glemte og ta med hvordan du finner mac adressen og endrer den men.
når du er i cmd. så skriv først : ping ip'her
så skriv : arp -a
da står mac og ip der.
Vis hele sitatet...
Veldig bra så bra at FF har krasjet to ganger mens eg har prøvd å gi KP, men det eg lurer på er om du må/bør ha to forskjellige "cfg" hvis du bytter mellom et offentlig(domene) nett og et privat?
Også hvis Ikt skulle (neppe )finne ut av det, ville de da regne det som ulovlig/brudd på ett eller annet.

Edit: Ingen KP den 3 gangen heller da gir eg opp
Sist endret av siggen_; 19. november 2007 kl. 01:15.
siggen_ : han i topic skal ha pc'en sin på kontoret som exstra pc, vil si utnom domainet.
så trur skole tråden er bedre for deg :-) får vel snart orke og lese litt i den i gjen og.
[quote=ranvik]sånn da mekka jeg en litten video guide til deg :-) orker ikke ta så mange bilder er så kjedlig.
http://www.kverka.no/~ranvik/print.wmv

Takker så mye!
Hvis jeg har forstått dette riktig, så:
1. Stopper servicen Server
2. "Stjeler IP'n til en printer å setter den som fast IP på min laptop
3. Setter samme hostname på laptoppen som på printeren
4. Videresender trafikk med NetworkActivAUTAPF på port 80 og 443 til den printeren jeg har stjålet info fra
5. Bytter ut MAC-adr på laptoppen så de 6 første hex-tallene er lik printeren sitt
6. I tillegg bør jeg vel også endre Arbeidsgruppe på laptoppen, så den er lik den som printeren står i??
1. du skal stoppe dhcp client servicen på laptop din (server er bare navn på min maskin)
2. nei ikke samme ip som printern, finn en ledig :-) IKKE lag ip conflikt. da kommer it admin siden da er det noen annet som ikke funker.
3. jepp
4. ja :-)
5. jepp :-)
6. ja
Det kan godt hende de skjønner at du ikke er en printer. For det første har de sannsynligvis en oversikt over printerne på nettverket. For det andre kan de se på loggene sine hva du gjør og det er ikke ofte en printer surfer på nettet. Spørsmålet er om de bryr seg om at du har en ekstra maskin på nettverket.
Bare for å nevne det, om jeg hadde vært en sysadmin et sted, ville jeg ha reagert mye kraftigere på en maskin som jeg hadde problemer med å finne enn en jeg så at var der med en gang. Så lenge du er på nettverket og bruker det kan du bli oppdaget og funnet.

Grunnen til at jeg hadde reagert kraftigere på en ikkeidentifiserbar maskin er muligheten for at en eller annen idiot har satt opp en trådløsrouter, slik at hvem som helst plutselig har tilgang til nettet, og dermed også interne systemer.
kan jeg også bruke det der på min skole laptop?
Hvis du stjeler IP`en til en printer vil det jo si at den printern slutter å fungere. Da vil IT avdelingen starte feilsøking. Selv om du ikke svarer på ping så skjønner de at det er "noe" som opptar IP`en.
Etter en del skanning og titting i mac-tabellene i switchene vil de finne rett fram til pc`en din.

Jeg anbefaler heller at du bytter IP og mac adresse en gang i uka elns. På den måten vil du ikke komme fram på evt. statistikk de måtte føre over nett-trafikk f.eks.
Sitat av ZubZeroo
Hvis du stjeler IP`en til en printer vil det jo si at den printern slutter å fungere. Da vil IT avdelingen starte feilsøking. Selv om du ikke svarer på ping så skjønner de at det er "noe" som opptar IP`en.
Etter en del skanning og titting i mac-tabellene i switchene vil de finne rett fram til pc`en din.

Jeg anbefaler heller at du bytter IP og mac adresse en gang i uka elns. På den måten vil du ikke komme fram på evt. statistikk de måtte føre over nett-trafikk f.eks.
Vis hele sitatet...
noen ting folk ofte ikke skjønner, du skal IKKE ta ip'en til printern, du skal VÆRE printern.
du skal heller ikke ta mac adressen(men en som er like ved)
▼ ... over et år senere ... ▼
hvordan kan du være printern uten å ta ipen ?
den video tutorialen din funka ikke mere ranvik,
og du kunne ikke vært en helt å ta med hvordan man endrer mac i videoen?
Veit ikkje sikkert, men kan bruke mac-spoofing program? I så fall google "mac adress spoofing"
Takker så mye ;-)
men jeg så du satt den remote host til routern,
hva skjer om jeg gjør det på skolen?
da finner de 2 av samme router?
remote host vil si box/router/printer du skal leke og være :-) du kan skrive inn vg.no , men anbefaler og bruke en printer/ap eller noe annet som har web server.

når it-admin logger inn på din pc så kommer web siden opp til printern. den vidre sender bare trafikken mellom pc'en din.
ah! smart :-D
da prøver jeg på skolen i mårra ;D

ranvik for president!
Did it work?
japp men om de har funnet det ut? aner ikke ;-)
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av ranvik Vis innlegg
sånn da mekka jeg en litten video guide til deg :-) orker ikke ta så mange bilder er så kjedlig.
http://www.kverka.no/~ranvik/print.wmv

orka ikke få den vidre sendinga til purke til og funke, men det er jo litt annet da.
glemte og ta med hvordan du finner mac adressen og endrer den men.
når du er i cmd. så skriv først : ping ip'her
så skriv : arp -a
da står mac og ip der.
Vis hele sitatet...
Kan du lage ein ny ein?
Denne er visst vekke.
ser faktisk ikke ut som jeg finner den:-/ så hvis noen har en kopi så legger jeg den opp i gjen.