Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 4667
Jeg tar 2strattera kapsler hver kveld. Jeg og noen kompiser har røyka litt grønt i det siste.
Men jeg har fått helt anderledes rus en alle de andre. Er det farlig og blande disse pillene med alkohol eller hasj / marihuana ?
Var i helgen lamme et par stykker som tok og blanda alle de tingene du nevner.
Eneste som skjedde med dem var at de snakka hull i hode på folk.
En av dem fikk litt noya om at han kom til og dø, men var vel egentlig hasjen som gjorde det.
Så jeg tror vel det egentlig ikke skal være noen fare.
jeg tror vel at cannabis + strattera skal gå greit, men du burde sjekke med legen din om det går bra med alkohol!

men som sakt; jeg TROR det går bra, så ville vel sjekka med fagperson og ikke ta alle svar man får på et random forum for gitt
Dette er ei blanding som kan gå alle veier. alt etter følsomhet og mengde av de forskjellige stoffene.
Fornuftig dosert(whatever that is) skulle det bli ei grei blanding, men god cannabis og sentralstimulerende sammen kan gi akutt noia for noen. Dette kan igjen dempes ved hjelp av alkohol, men da havner du lett i en ond sirkel - blir edru får fyllenerver etc og på han igjen. Når en begynner å få angst etc ved inntak av rusmidler er det lureste å kutte inntaket og ta den mentale julinga straks - videre justering gjør det bare værre.
take care
adhd piller og alkohol er ikke særlig lurt, masse kompiser drev å mixa de på party så ble de dritings på bare et par øl^^
Ikke noe sentralstimulerende i Strattera. Det er i Ritalin, Concerta, Dexamin og sånt det er sentralstimulerende/speed.
Gikk på strattera en stund men måtte gi meg pga bivirkninger. Fikk rett og slett vondt nedentill og vannlating gikk veldig tregt. Problemene forsvant ca 24 timer etter jeg stoppa med pilla.

Foresten hadde jeg masse forstyrrelse på smak og lukt senteret når jeg starta med behandligen.
Alt luktet og smakte kjemikalier. Til og med røyk smakte rart, men dette forsvant etter 3 uker.
Eneste som smakte riktig var sukker og annet søtt.

Hadde ingen problemer ved inntak av alkohol eller hasj.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er dokumentert at folk som går på strattera (virkestoff: Atomoksetin) kan få angst og suicidale tanker/adferd, så å kombinere med cannabis, som også kan virke angstfremmende i noen er ikke akkurat en bra combo.

Det står ikke noe informasjon om farlighet om alkohol annet enn at alkohol kan forsterke den sløvende effekten det har på de med ADHD som går på medisinen, men ikke i noe stor grad.
Kjenner flere som har ADHD og får conserta mot dette.
Medesinen funker som den skal. Men en pils eller litt alkohol og de blir grise speeda.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Jeg får lett noia når jeg røyker etter å ha tatt Concerta. Vet ikke om det er samma greia med Strattera. Men det er uansett ikke anbefalt å blande ADHD-medisin med alkohol. Man burde heller droppe å ta dem en dag hvis man planlegger å drikke. Men jeg har aldri merket problemer med å blande med alkohol, så det er sikkert veldig individuelt.
Bare alkohol og marihuana kan gå begge veier, men om det går den goe veien er det helt sykt deilig
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ok. Så jeg burde egentlig passe litt på når jeg har tatt pillene og fyrer meg en jonas?
▼ ... flere år senere ... ▼
Får 40mg nå - noen som har bedre erfaring med lavere doser? Evt 2x18mg eller noe i den dur...?

Fått Ritalin før (helt nede i 10mgx1gang pr dag), men da får jeg ikke sove. Strattera sover jeg som en engel på og jeg er mye roligere. 40mg er sikkert for mye iom at jeg ikke akkurat er "keiser" i underlivet. I tillegg har je en "makkaopplevelse", men ingen gnissing av tenner - og jeg får som sagt sove.

Nå handler tråden om Strattera i blanding med alkohol eller cannabis, men det er bare alkohol jeg har prøvd som en kombinasjon. Kjenner meg ikke igjen i de som sier at man nødvendigvis blir speeda av det. Jeg gjør ikke det. Jeg blir litt speeda av selve legemiddelet, men det gjør meg samtidig mindre speeda - så jeg er ganske sikker på at det er rett medisin, men at doseringa burde vært annerledes