Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1159
Lyst å prøve Slackware? Men greier ikke å innstalere det?

ITpro.no har laget en guid hvordan innstalere Slackware 8.1!
Step by step, newbie guid

Og den er på norsk!

http://www.itpro.no/article.php?sid=...nested&order=0
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
evt du kan prøve en lettere utgave.

PhatLinux bygger på slackware, men er utrolig mye enklere å bruke
Takk for linken Eristoff. Akkurat en slik guide jeg trenger!
Men er PhatLinux like fett?

Jeg skal til og innstallere min første distro, og hadde egentlig slått meg til ro med at det måtte bli Slack. Men er fortsatt åpen for forslag, har ikke hørt om Phat før....
Phat så jo ganske easy ut, ganske easy, to easy...
hva sier du nso, har du erfaringer med den?
Anbefaler å dra ned siste versjonen av Linux Mandrake, hvis det er første gang man skal prøve linux. Enkelt og bruke. Masse progs og config tools. http://www.linux-mandrake.com
Synes mandrake blir _litt_ for enkelt, da prøver du heller redhat...
uhm...redhat er liksom enda mer easy enn mandrake da..
Kan noen forklare hvorfor slackware er så bra? Jeg har hørt det samme om debian uten at jeg er noe overbevist. I debian skal det f.eks være mye enklere å installere nye ting enn i slack, men det kan vel batches? Få høre, pros & cons.
debian har det ganske likt pakkesystem som freebsd, og jeg er fuckings glad for at det er et par linjer i console for hente ned et nytt program eller for å oppgradere....

slack har ikke noe slikt innebygget såvidt jeg vet
Virker som det er et skjellsord å bruke en Linux som er enkel å sette opp

"Å lage en oppstartsdiskett er i grunnen helt unødvendig."
Denne stusser jeg litt over

Jeg ser at i guiden innstallerer man LILO, hva med GRUB ?
Må innstalleres senere eller finnes det utgivelser av Slackware med GRUB ?
grub er vel kjent som en bedre versjon av lilo?
Ja. GRUB er grafisk.
Lilo er grundig utprøvd, grub er ikke.
Derfor en del distroer bare har lilo.
Jeg følgte guiden og nå har jeg innstalert det, det gikk smertefritt.

Er her; Er din skjerm slik nå, har du virkelig noe å være stolt av! Installasjonen din gikk smertefritt, og du har nå Linux oppe og kjører!

Det ser slik ut, jeg addet ikke noen brukere tror jeg, så jeg logger meg inn som root@darkstar eller no.

Men jeg får ikke til å loade op desktopen

'www.tldp.org/HOWTO/XFree86-HOWTO/x111.html - Hvordan få i gang desktopen?'

Når jeg skriver XFree86 -configure. skjer det 0 samme med xf86config og XF86Setup.

Jeg innstallerte Workstation.

Noen som kan hjelpe meg? =(
▼ ... over en uke senere ... ▼
Til dere som fulgte guiden og klarte å installere slack. Klarte dere å boote ifra filen slack-8.1-install.iso? Brente denne filen, men cd-rom'en bootet ikke. Forstod jeg guiden rett, var det bare dette man skulle gjøre. Am I right?
Opprinnelig postet av d34dGh0Zt
Til dere som fulgte guiden og klarte å installere slack. Klarte dere å boote ifra filen slack-8.1-install.iso? Brente denne filen, men cd-rom'en bootet ikke. Forstod jeg guiden rett, var det bare dette man skulle gjøre. Am I right?
Vis hele sitatet...

da har du sikkert ikke enabled i bios at den skal prøve å boote fra cd.... try again ...
Opprinnelig postet av tore-



da har du sikkert ikke enabled i bios at den skal prøve å boote fra cd.... try again ...
Vis hele sitatet...
Dah!