Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1730
Heisann,

En kar i klassen min påstod at med WirelessKeyView kunne man sniffe trådløse nettverkspassord (WPA-PSK og WEP) med plugins (vet ikke om dette var tredjeparts eller hva han mente). Eller "makk og helvete" som en annen kalte det.

Han sa at han med sin desktop hadde funnet passord til alle nettverk i nabolaget sitt med dette programmet. Det var bare vanskelig å sette det opp. Jeg har testet endel frem og tilbake med linux og peek-drivere og klart å åpne opp et par nettverk med dette. Siden dette er så tidkrevende kan jeg ikke skjønne at det skal kunne finnes et "enkelt program" som du med noen "tastetrykk" kan finne passord til nettverk helt problemfritt.

Noen som vet om dette er mulig? Jeg lurer mest av nysgjerrighet, og tror egentlig ikke på dette før jeg får se det selv.
Sist endret av connubialis; 6. november 2007 kl. 10:09.
Ja, burde egentlig si seg selv... Var imidlertidig det jeg hadde trodd hele tiden.

EDIT; han slettet posten?
Sist endret av LuXe; 6. november 2007 kl. 10:18.
Sitat av LuXe
Ja, burde egentlig si seg selv... Var imidlertidig det jeg hadde trodd hele tiden.

EDIT; han slettet posten?
Vis hele sitatet...
Jeg begynnte og lure selv,leste nettopp posten - der han forklarte at den kun hentet opp passord som allerede er lagret på pcn. Og Quota fra siden.
Det programmet henter netverksnøkler lagret i registeret på pcen, og ikke hente nøkler fra netverk pcen ikke har vært tilkoblet.

Det raskeste jeg har sett en WEP-nøkkel ha blitt knekt på er litt over 10 minutter, WPA1 og 2 er så vidt jeg veit bortimot umulig å knekke i praksis.
Coptercat
Trådstarter
Sitat av Lentu
Det programmet henter netverksnøkler lagret i registeret på pcen, og ikke hente nøkler fra netverk pcen ikke har vært tilkoblet.

Det raskeste jeg har sett en WEP-nøkkel ha blitt knekt på er litt over 10 minutter, WPA1 og 2 er så vidt jeg veit bortimot umulig å knekke i praksis.
Vis hele sitatet...
Neida. Rainbowtables er en fin ting. Uansett. Les øverst at jeg nevner plugins til programmet.

http://www.renderlab.net/projects/WPA-tables/
Sist endret av connubialis; 6. november 2007 kl. 11:18.
Forsåvidt gir et overfladisk søk på nett etter disse obskure plugins absolutt ingen treff for min del...
Sitat av LuXe
Forsåvidt gir et overfladisk søk på nett etter disse obskure plugins absolutt ingen treff for min del...
Vis hele sitatet...
Lette igjennom hele sidn, og tok noen raske søk selv.
Det eneste jeg fant var "søster-programmer" til dette -
hvor "password-recovery" sto i sentrum.

Dvs, lignende programmer til å finne msn, mail, FF og lignende passwords.
Sitat av Restyle
Lette igjennom hele sidn, og tok noen raske søk selv.
Det eneste jeg fant var "søster-programmer" til dette -
hvor "password-recovery" sto i sentrum.

Dvs, lignende programmer til å finne msn, mail, FF og lignende passwords.
Vis hele sitatet...
Jepp, deres nettside viser et par relaterte programmer som overhodet ikke samsvarer med hva trådstarter sa denne personen hevdet. Plugins til dette eksisterer ikke såvidt jeg vet.
De tabellene er king size, finnes ikke noe online crack?
Online cracker på Milw0rm er det vel for LM og MD5, men vet ikke med WEP og WPA1/2
▼ ... noen uker senere ... ▼
men si meg, går det an å finne nettverksnøkkelen til et sikret nettverk du tilfeldigvis finner på en random plass? noen som evnt hvet av et lett prg som er tilgjenngelig?
ja, det er muligt å finne det, men jeg vet at det er ikke så enkelt som å finne et program som har en knapp der det står "crack". Hvis du skal cracke slike nettverk så er Lunux et godt hjelpemiddel, jeg anbefaller Back | Track 2. Der har du verktøy som airodump, aircrack....
Sitat av Lentu
Det raskeste jeg har sett en WEP-nøkkel ha blitt knekt på er litt over 10 minutter,
Vis hele sitatet...
Treigt.
2 min 128bit:
http://folk.uio.no/matsch/wlan/ptw.ogg