Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 8150
Yoyoyo
Tenkte å legge ut en liten guide om hvordan man kan cheate på facebook spillet jetman, tenkte at det er vel noen som vil ha nytte av dette

Først går man inn på http://www.cheatengine.org/
Installer det.
Gå inn på firefox (eller hvilken som helst nettleser) så går du inn på Cheat Engine og trykker på datamaskin ikonet helt oppe i venstre hjørne i programmet.
Så finner du firefox.exe prosessen, når du har trykket på den så finner du frem Jetman spillet klart også trykker du på "Enable speedhack" i Cheat Engine, så kan du skrive inn en speed som gjør at det blir enklere å få høy highscore. 0,7 er veldig greit.

Gikk fra 1300-5800 med Cheat Engine!

Merk: Denne løsningen krever mye tålmodighet, da det vil gå veldig seint
Sist endret av Odd Steinar; 23. oktober 2007 kl. 22:40.
Så evig teit. Jetman er full av sikkerhetshull, og jeg kan enkelt sende en GET-forespørsel til serveren med den poengsummen jeg vil ha. Denne måten tar bare evig lang tid Nei, ikke spør meg hvordan -- skal dere absolutt jukse får dere finne det ut selv.
Loathsome: Det funker ikke hvis du kun endrer score.

For å sende score må du finne algoritmen som blir brukt til å lage "sikkerhetsnummer" eller hva faen.
Ah, ser de har fikset litt på oppsettet. Er nå en enkel algoritme og det brukes "post" i stedet. Klarte fint å oppdatere high-scoren min, jeg.
Hmm, kunne du tenkt deg å fortelle hvordan du gjorde det loathsome? Klarer fint å decompile flashfilen, men med mine ekstremt middelmådige kode-skills klarer jeg ikke få noe utav informasjonen her..
(Mest interessert i hvordan du gjorde det, for å lære, highscore på spillet er ikke så viktig :P)
Hvis dette funker er det jo digg da. Det virker enkelt, og for de som er litt noobs er jo dette perfekt.
Sitat av The Freak
Loathsome: Det funker ikke hvis du kun endrer score.

For å sende score må du finne algoritmen som blir brukt til å lage "sikkerhetsnummer" eller hva faen.
Vis hele sitatet...
Jeg merket det samme. På slutten av stringen som sendes til serveren er det et sikkerhetsnummer, som sikkert genereres for akuratt den poengsummen. Den må nok stemme overens med scoren.
Funker ikke på Vista.. Får opp en feilmelding om at det bare funker på Windows 2000+ versjoner eller noe sånt.. Til trådstarter altså
Sitat av snusmisbruker
Funker ikke på Vista.. Får opp en feilmelding om at det bare funker på Windows 2000+ versjoner eller noe sånt.. Til trådstarter altså
Vis hele sitatet...
Da må du høyreklikke på Cheat Engine og velge egenskaper, og der inne kan du finne noe som heter kompatibilitets modus eller noe, åsså velger du xp
Sist endret av Odd Steinar; 25. oktober 2007 kl. 20:32.
Sitat av Mcmak
Jeg merket det samme. På slutten av stringen som sendes til serveren er det et sikkerhetsnummer, som sikkert genereres for akuratt den poengsummen. Den må nok stemme overens med scoren.
Vis hele sitatet...
Det stemmer, lasta ned flashfila og decoda den, men var så jævla mye lik kode der så fant aldri ut hvilken del som genererte den sikkerhetsstringen. Ikke at jeg orka å bruke så jævlig mye tid på den møka heller forsåvidt.
Jeg har samme problem. Fant ikke ut hvilken del som genererte sikkerhetskoden. En viten person som kan fortelle?

Edit: Skriveleif
Sist endret av Mcmak; 26. oktober 2007 kl. 02:09.
Testet det litt og kontoen min ble banna med en gang. Denne meldingen kom opp når jeg logga på facebook:

"Your account has been disabled by an administrator. If you have any questions or concerns, you can visit our FAQ page here."

Er dette fordi jeg aldri har hatt noe skikkelig nettverk jeg har vært knytta til eller kaster de ut folk fra hele sjiten for å tulle litt med en liten applikasjon?
Da jeg forsøkte å bruke tamper data til firefox kom det opp en melding på face om at jeg hadde forsøkt å jukse og at det var logget.. Har ikke blitt banna enda hvertfall.. Vil tippe at du ble banna pga nettverk..
Hvordan kommer jeg isåfall inn igjen? Veldig irriterende. Hver gang jeg har fått beskjed om at jeg må få bekreftelse om at jeg er med i det og det nettverket har jeg gått ut av nettverket og blitt med i et annet, og fått samme beskjed ca. en måned etterpå.
Sitat av loathsome
Så evig teit. Jetman er full av sikkerhetshull, og jeg kan enkelt sende en GET-forespørsel til serveren med den poengsummen jeg vil ha. Denne måten tar bare evig lang tid Nei, ikke spør meg hvordan -- skal dere absolutt jukse får dere finne det ut selv.
Vis hele sitatet...
la ikke dexter ut en guide for dete en gang?
Har du blitt banna må du lage en ny account afaik... Når du joiner et nettverk må du legge til en person som er med i det nettverket så han kan bekrefte at du hører til der...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av loathsome
Ah, ser de har fikset litt på oppsettet. Er nå en enkel algoritme og det brukes "post" i stedet. Klarte fint å oppdatere high-scoren min, jeg.
Vis hele sitatet...
Funker dette fremdeles?
Har dekompilert flash filen, men finner heller ikke ut hvordan kontrollkoden blir laget..
Et lite hint??
Sitat av Odd Steinar
Yoyoyo
Tenkte å legge ut en liten guide om hvordan man kan cheate på facebook spillet jetman, tenkte at det er vel noen som vil ha nytte av dette

Først går man inn på http://www.cheatengine.org/
Installer det.
Gå inn på firefox (eller hvilken som helst nettleser) så går du inn på Cheat Engine og trykker på datamaskin ikonet helt oppe i venstre hjørne i programmet.
Så finner du firefox.exe prosessen, når du har trykket på den så finner du frem Jetman spillet klart også trykker du på "Enable speedhack" i Cheat Engine, så kan du skrive inn en speed som gjør at det blir enklere å få høy highscore. 0,7 er veldig greit.

Gikk fra 1300-5800 med Cheat Engine!

Merk: Denne løsningen krever mye tålmodighet, da det vil gå veldig seint
Vis hele sitatet...

Takk takk Denne kom til nytte. Nå "eier" jeg alle vennene mine i Jetman
denne funker ikke.. blir frustrert over så dårlig forklart for det første.. for det andre kommer det feil melding i vista.. windows utforsker eller noe
▼ ... over en måned senere ... ▼
De er bare å skrive inn highscoren i 'value', deretter velger du de tre adressene som kommer opp og trykker 'enable speedhack'.

Nå setter du speed til noe mellom 0,5 - 0,7 og det vil funke glatt ^^
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av DannyFugl
Sorry Steffen, Old news:P
Vis hele sitatet...
Dette funker ikke meg.
Jeg bruker Internet exsplorer 7 btw.
Jeg trykker på pc-en øverst i venstre hjørne og valgte iexplorer exe.
Den setter seg rett i "svarer ikke" modus når jeg trykker anable speedhack.
Jeg rekker ikke å skrive hva farten skal være før den setter deg i "svarer ikke" modus.
Hva skal farten være foresten? Jeg må skrive to steder.
Litt hjelp her?
Sist endret av asshole; 7. mars 2008 kl. 10:10.
Sitat av asshole
Dette funker ikke meg.
Jeg bruker Internet exsplorer 7 btw.
Litt hjelp her?
Vis hele sitatet...
Internett Explorer <- Der har du svaret på alle dine problemer.
Sist endret av Mcmak; 7. mars 2008 kl. 11:16.
Sitat av Mcmak
Explorer <- Der har du svaret på alle dine problemer.
Vis hele sitatet...
Er du helt sikker på at explorer er problemet??
Jeg har innstalert firefox nå. Men nå viser den ikke vinduet til Jetman en gang... Hva er det for noe?
Trenger hjelp.

Odd steinar, du burde ha gitt en mere nyaktig forklaring: hvor man skal skrive in, alle tingene man må gjøre nyaktig.
Du har mest sannsyneligvis gjort mere en det du har skrevet.
Lyst til å prøve å forklare en gang til?
Sist endret av asshole; 7. mars 2008 kl. 10:40.
Bigger than Jesus
Sgt. Pepper's Avatar
lol, du skal ikke velge Internett Explorer, feks hvis du har Facebook Tetris åpen, så står det feks: Internett Eplorer - Facebook Tetris.. Trykk den og set speed hack.
Sitat av asshole
Er du helt sikker på at explorer er problemet??
Jeg har innstalert firefox nå. Men nå viser den ikke vinduet til Jetman en gang... Hva er det for noe?
Trenger hjelp.

Odd steinar, du burde ha gitt en mere nyaktig forklaring: hvor man skal skrive in, alle tingene man må gjøre nyaktig.
Du har mest sannsyneligvis gjort mere en det du har skrevet.
Lyst til å prøve å forklare en gang til?
Vis hele sitatet...
Okei. Ha din nettleser åpen med jetman åpnet også.
Gå så i cheatengine, og trykk på "datamaskin" ikonet oppe til venstre, velg så "iexplorer.exe -facebook jetman" (noe sånnt) Trykk ok, og velg "Enable speedhack" - Sett den til 0,7 - 0,6 e.l. Prøv deg fram og finn ut hva du syns fungerer best.
Sitat av Mcmak
Okei. Ha din nettleser åpen med jetman åpnet også.
Gå så i cheatengine, og trykk på "datamaskin" ikonet oppe til venstre, velg så "iexplorer.exe -facebook jetman" (noe sånnt) Trykk ok, og velg "Enable speedhack" - Sett den til 0,7 - 0,6 e.l. Prøv deg fram og finn ut hva du syns fungerer best.
Vis hele sitatet...
Tusen takk. Dette hjalp. Nå fungerer det..

Sitat av DannyFugl
lol, du skal ikke velge Internett Explorer, feks hvis du har Facebook Tetris åpen, så står det feks: Internett Eplorer - Facebook Tetris.. Trykk den og set speed hack.
Vis hele sitatet...
Btw. >Jeg trykket på der det sto firefox. Ikke firefox jetman. og det funket for det.
prøvde å speedhacke teris. scoren min var: 97,396 nå er den: 326,627
kan noen legge ut hvordan man fikser algorytmen og bruker post i stedet for get??? Jeg har begynt å lese litt PHP, men forstår ikke hvordan man legger inn get uten et ekstra program, på gamle brukte jeg tamper data men det funker ikke lengre. Jeg lurer også på mindjolt, hvordan kan man få ønsket highscore uten å bruke speedhack.
▼ ... noen uker senere ... ▼
men det funker ikke på vista da... er det noe måte det kan funke på vista ellr må jeg bare vente på den gamle XP pc'en min eller? :S
Grei guide, fungerte fint her Takk