Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1028
Hei! Jeg har veldig lyst å lære å lage kolasjer med bilder i photoshop.
Som f.eks på film cover o.l. Men åssen kan jeg få det til å se så bra ut som det gjør der?
Hvilke verktøy og sånn skal jeg bruke?
Google > Photoshop tutorials
vis du ikke har så mye erfaring i PS, så burde du sette deg ned en kveld å bare eksperimenetre ut de ulike verkøyene. Finnes mange bra tutorials der ute, men å finne ut ting selv, lærer man veldig mye mer av. Ut i fra min erfaring ihvertfall
Sitat av zeptic
vis du ikke har så mye erfaring i PS, så burde du sette deg ned en kveld å bare eksperimenetre ut de ulike verkøyene. Finnes mange bra tutorials der ute, men å finne ut ting selv, lærer man veldig mye mer av. Ut i fra min erfaring ihvertfall
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg. Du burde som sagt eksperimentere litt =]

Men hvis du vil prøve noen tutorials kan du gå inn på denne siden:
http://www.good-tutorials.com/
Trådstarter
2 0
Tusen takk, mye bra hjelp
Men jeg har prøvd å eksprimentere mye, det har ikke gått så bra. men er jo bare å prøve mer det!
Skal du lage en veldig enkel kollasj er det egentlig bare å sette bildene sammen og vri litt på dem, evt fikse litt på kantene, fargene og størrelsene. For mye greier blir fort rotete på den måten en ikke vil ha kollasjen rotete.
Lær deg en del om layers, og hvordan kombinere disse på en estetisk og heldig måte