Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 7499
Lurer på hvordan det er å ta av noen taster på mac booken for å rense under de. Har kommet noe under en knapp så den er litt vond å trykke ned. Og vil ikke ta av tasten hvis den er vanskelig å ta på igjen. Noen som vet om dette går?
Digital nomade
trippy's Avatar
hvis du skal rense tastaturet tar du bare en kompressor og blåser luft nedi dær og allt rusket fyker opp
Skal ikke være noe problem å ta av tastene og sette de på. Gjør det selv hele tiden, det er riktignok på pc, men prinsippet er vel det samme
nå er riktignok mac-book en laptop. Noe som ofte forværrer tingene en del.
Nja, vær litt forsiktig, prøv å høre med noen på mac1.no, humac eller noe hvordan de er festa, surt om du ødelegger noe. :/
Det finnes en annen tråd om dette et eller annet sted, hvor jeg skrev at jeg har kjøpt en tastaturstøvsuger.. Suger med bra med en kraftig lysdiode.. Bruker den ofte.. Dette anbefales!
Gjør som pappaen min.. bruk støvsugeren... Tar bare lang tid å få knappene ut av støvsugeren etterpå..

Eller ta en kniv å sprett de opp ^^ Ikke å anbefalle forresten.. Kan være de ikke vil på igjen!
NEI NEI NEI!!!

Macbook-tastaturet er IKKE som vanlige pc-tastatur. Men det bør du forsåvidt skjønne bare av å se på dem. Tastene har en spesiell "krok" som holder dem på plass, og denne må lirkes forsiktig av når du skal fjerne en og en tast. Hvis du googler litt finner du alltids oppskrifter. Jeg vet det bl.a skal finnes en tutorial på å endre tasteoppsettet fra qwerty til dvorak. Der er det nok noen tips å finne.

Hvis du "brekker" dem opp som man kan gjøre på et PC-tastatur må du regne med å ødelegge tastene.
Ok, du tar en smal skrutrekker og løfter forsiktig på tasten. Da vil du se at mekanismen som holder tasten på plass er formet som en X. Stikk skrutrekkeren inn mellom X'en og tasten, og vipp den av.

Repeat at least a hundred times... :P