Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 3920
Kan noen begå en handling verdt å bøte med livet for?

http://tinyurl.com/ytb2g3
Det synest iallefall Britney ^^
..tydelig at hun også tror på et liv etter døden
haha.. hun har i hvertfall egenskapen til å få meg til å le, selv om saken er alvorlig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Problemet med dødsstraff er at den er endeleg. Det er rimelig mange grelle eksempel på justismord, som har fått tragisk utfall ved at dødsstraffa er fullbyrda før justismordet blir oppdaga.

Dessuten så bør straff ha som mål å redusere uønska handlinger i samfunnet. Statistikken tyder ikkje på at dødsstraff verkar spesielt avskrekkande (samanlikn m.a kriminalitetsstatistikk i USA og europa...). I heile tatt peiker vel statistikken på at rehabilitering gjennom ei straff og deretter ei hjelp til å normalisere seg i samfunnet reduserer kriminaliteten langt meir effektivt enn eit einsidig strafferegime...

Så difor er eg motstander av dødsstraff. Samt at eg ikkje ser nokon grunn til å bedrive hevn lenger....
Dødsstraff kan jo "renske vekk en del ugress" da. 1 down, couple of billions to go.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Jeg er for dødsstraff. Hvis mange nok land gjør dette, så vil folk bli for redde til å gjøre noe, også har alle emo jenter/gutter en enkel utvei.
Nei men helt seriøst nå: Tenk deg at en eller annen redneck fyr drepte en du var glad i på mest bestialsk vis uten noen spesiell grunn, ville du ikke sett han "grilles" i stolen da?

Jeg vet jeg ville.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Sceptic
Jeg er for dødsstraff. Hvis mange nok land gjør dette, så vil folk bli for redde til å gjøre noe, også har alle emo jenter/gutter en enkel utvei.
Vis hele sitatet...
Sorry mac, men ingen statistikk tyder på at straff funker. I så fall... USA er einaste vestlige landet som praktiserer dødsstraff. Likavel har dei større problem med kriminalitet enn europa.

Så nei, min påstand er at dødsstraff ikkje virker avskrekkande for fem flate øre.
Nei men helt seriøst nå: Tenk deg at en eller annen redneck fyr drepte en du var glad i på mest bestialsk vis uten noen spesiell grunn, ville du ikke sett han "grilles" i stolen da?
Vis hele sitatet...
Kva har du oppnådd då? At endå ei familie har mista ein dei er glad i? Vinn du noko på det? Neitakk, eg har ikkje behov for blodhevn i 2007. Det å henrette nokon går trassalt utover uskuldige også, nemleg alle dei som bryr seg om vedkommande...
Sist endret av vidarlo; 25. september 2007 kl. 13:48.
Britney har konvertert til hinduismen!
Meget off topic men, Britney Spears er virkelig den mest profilerte "dumme" personen jeg noensinne har sett: http://www.youtube.com/watch?v=I2GQYiXG-zE
Vidarlo, Alle føler hevn, jeg vet med sikkerhet at verken du eller noen andre motstandere av dødsstraff hadde følt et inderlig hat til vedkommende som tok en av dine kjære.
Mange som havner i fengsel havner ikke der direkte på grunn av sine handlinger, men på grunn av samfunnet de lever i, og jeg synes ikke at det er rett at de som bor områder hvor man noen gang må bøye loven for å overleve skal ende opp med en dødelig injeksjon/i gasskammeret/i en elektrisk stol/whatever. Det blir som å avlive hunden sin fordi man ikke kan ta ordentlig vare på den: Å avlive en av sine innbyggere fordi man ikke kan ta ordentlig ta vare på han/henne.

Nå finnes det jo de som begår stygge forbrytelser også, men fortsatt synes jeg ikke dødsstraff er veien å gå. Det bør i hvertfall gjøres forsøk på rehabilitering, da de som begår de styggeste forbrytelsene ofte er psykisk syke, men fortsatt oppegående nok til å ikke kunne bruke "temporary insanity" som forsvar.
Sist endret av charz0r; 25. september 2007 kl. 14:02.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Knowledge
Vidarlo, Alle føler hevn, jeg vet med sikkerhet at verken du eller noen andre motstandere av dødsstraff hadde følt et inderlig hat til vedkommende som tok en av dine kjære.
Vis hele sitatet...
Tør eg spørre korleis i helvete du veit det? Ikkje alle reagerer likt, og hat vil ikkje sei at ein faktisk har ønske om å sjå endå meir liding... Om du leser litt, så finner du mange eksempler på USA der familien til drapsoffer går mot dødsstraff, nettopp fordi det ikkje løyser nokon problem. Korleis hjelper det meg at ein person døyr, og at endå fleire personer får oppleve kor tragisk det er å miste nokon som står ein nær?

Eg vil nemleg ikkje påføre andre den smerta det er å miste nokon, uansett grunn. Og igjen; kva tener _eg_ på at nokon får dødsstraff? Ingenting.

Slutt i det minste med å tillegge andre eigenskaper/oppfatninger/meininger dei ikkje har.
Sitat av vidarlo
Tør eg spørre korleis i helvete du veit det? Ikkje alle reagerer likt, og hat vil ikkje sei at ein faktisk har ønske om å sjå endå meir liding... Om du leser litt, så finner du mange eksempler på USA der familien til drapsoffer går mot dødsstraff, nettopp fordi det ikkje løyser nokon problem. Korleis hjelper det meg at ein person døyr, og at endå fleire personer får oppleve kor tragisk det er å miste nokon som står ein nær?

Eg vil nemleg ikkje påføre andre den smerta det er å miste nokon, uansett grunn. Og igjen; kva tener _eg_ på at nokon får dødsstraff? Ingenting.

Slutt i det minste med å tillegge andre eigenskaper/oppfatninger/meininger dei ikkje har.
Vis hele sitatet...

Åssen i helvete jeg vet det? Enkelt, jeg er et menneske med hud, hår og følelser.
Hvis noen er gale nok til å begå massemord kan de også være gale nok til å drite i dødsstraff.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Knowledge
Åssen i helvete jeg vet det? Enkelt, jeg er et menneske med hud, hår og følelser.
Vis hele sitatet...
Steiner kan ikkje fly. Mor Åse kan ikkje fly. Ergo er mor Åse en stein.

Har du hørt det argumentet før? Ludvig Holberg skreiv det på 1700-talet, i Erasmus Montanus.

Argumentet ditt blir omtrent av samme type. Fordi du reagerer slik, så reagerer 6 milliarder andre slik... sorry mac, argumentet holder ikkje.

Dessuten så begrunna eg mitt syn en tanke: kva tener eg på at andre, uskuldige, får lide? For det er jo like sårt for dei pårørande til den som blir henretta, som det er for meg å miste nokon som står ein nær. Kvifor skal eg ville påføre dei den lidinga, til inga nytte? Kva er det samfunnet, og eg, oppnår gjennom dødsstraff, som ein ikkje oppnår gjennom fengsel og rehabilitering og tilbakebringing av individet i eit samfunn?

Kan du svare meg på dei spørsmåla, eller har du bare tenkt å hakke oppigjen og oppigjen på at eg vil føle hat?
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Knowledge
Nei men helt seriøst nå: Tenk deg at en eller annen redneck fyr drepte en du var glad i på mest bestialsk vis uten noen spesiell grunn, ville du ikke sett han "grilles" i stolen da?

Jeg vet jeg ville.
Vis hele sitatet...
Jeg ville faktisk heller se ham havne i fengsel og bli en eller annen svær types bitch..
Tenkt tanken, at han kanskje prøver og få deg til og føle hat, Vidarlo?
Sist endret av MagicalTrevor; 25. september 2007 kl. 14:13.
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Sitat av vidarlo

Kva har du oppnådd då? At endå ei familie har mista ein dei er glad i? Vinn du noko på det? Neitakk, eg har ikkje behov for blodhevn i 2007. Det å henrette nokon går trassalt utover uskuldige også, nemleg alle dei som bryr seg om vedkommande...
Vis hele sitatet...

Hevn! Hevn er alltid deilig<3

Det var det første jeg lærte i denne verdenen
Sitat av vidarlo
Steiner kan ikkje fly. Mor Åse kan ikkje fly. Ergo er mor Åse en stein.

Har du hørt det argumentet før? Ludvig Holberg skreiv det på 1700-talet, i Erasmus Montanus.

Argumentet ditt blir omtrent av samme type. Fordi du reagerer slik, så reagerer 6 milliarder andre slik... sorry mac, argumentet holder ikkje.

Dessuten så begrunna eg mitt syn en tanke: kva tener eg på at andre, uskuldige, får lide? For det er jo like sårt for dei pårørande til den som blir henretta, som det er for meg å miste nokon som står ein nær. Kvifor skal eg ville påføre dei den lidinga, til inga nytte? Kva er det samfunnet, og eg, oppnår gjennom dødsstraff, som ein ikkje oppnår gjennom fengsel og rehabilitering og tilbakebringing av individet i eit samfunn?

Kan du svare meg på dei spørsmåla, eller har du bare tenkt å hakke oppigjen og oppigjen på at eg vil føle hat?
Vis hele sitatet...
Det jeg personlig hadde tjent er vel en slags.. rettferdighet. Kan høres litt barnslig ut, men han tok en av mine da skal jeg nyte at hans kjære mister han. Rehabilitering? Av syke mennesker som begår syke handlinger, jeg er av den oppfatning at rehabilitering ikke er permanent.
Sitat av Knowledge
Det jeg personlig hadde tjent er vel en slags.. rettferdighet. Kan høres litt barnslig ut, men han tok en av mine da skal jeg nyte at hans kjære mister han. Rehabilitering? Av syke mennesker som begår syke handlinger, jeg er av den oppfatning at rehabilitering ikke er permanent.
Vis hele sitatet...

Akkurat det med rehabilitering, spørs kraftig på sitasjon og hver enkeltperson samt miljøet rundt disse.

To mennesker jeg kjenner er kommet 100% vellyket ut av rehabilitering. Den ene av Schizofreni, den andre kom seg ut av Depresjon.
Sist endret av MagicalTrevor; 25. september 2007 kl. 14:14.
Sitat av Knowledge
Rehabilitering? Av syke mennesker som begår syke handlinger, jeg er av den oppfatning at rehabilitering ikke er permanent.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare din oppfatning? Vise til eksempler?
Sitat av charz0r
Kan du forklare din oppfatning? Vise til eksempler?
Vis hele sitatet...
Har du lest de norske avisene de siste 4 årene? Tror jeg kan komme på minst 7 barnesoldater som har gått igjennom rehabilitering der de igjen får oppholds tillatelse og regnes som trygge samfunnsborgere.

Vi vet alle hva de gjorde etterpå.
Ikke jeg. Opplys meg "Knowledge", gi meg gjerne links.
Sist endret av MagicalTrevor; 25. september 2007 kl. 14:16.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Knowledge
Det jeg personlig hadde tjent er vel en slags.. rettferdighet. Kan høres litt barnslig ut, men han tok en av mine da skal jeg nyte at hans kjære mister han. Rehabilitering? Av syke mennesker som begår syke handlinger, jeg er av den oppfatning at rehabilitering ikke er permanent.
Vis hele sitatet...
Dei pårørande til vedkommande er jo uskuldige. Kvifor i helvete skal dei bli straffa for noko ein som står dei nær har gjort? I følge samme tankegangen burde ein jo konsekvent bure inne familien til drapsmenn i norge...

Dei aller aller fleste drap er begått i affekt, og det du snakker om, sjuke mennesker, stemmer ikkje med statistikken. Det er svært få som begår meir enn eit drap, og då er det viktigare å gi vedkommande ei avgrensa straff, for å deretter hjelpe vedkommande innigjen i samfunnet, og integrere han på eit vis som viser at samfunnet har tillit til vedkommande. Ta en kik på statistikken over drap du, for ditt inntrykk stemmer vitterlig ikkje med realitetane.

Forøvrig vil eg karaktirisere deg som relativt mentalt skeiv om du virkelig får nytelse av at andre døyr...

Dersom ein av dei som står meg nær døyr, vil ingen kunne bringe vedkommande tilbake. Aldri.
Sitat av MagicalTrevor
Akkurat det med rehabilitering, spørs kraftig på sitasjon og hver enkeltperson samt miljøet rundt disse.

To mennesker jeg kjenner er kommet 100% vellyket ut av rehabilitering. Den ene av Schizofreni, den andre kom seg ut av Depresjon.
Vis hele sitatet...
Schizofreni? Hvordan kurerer man en sinnsykdom?

Depresjon? Sorry, den holder ikke.

Sitat av vidarlo
Dei pårørande til vedkommande er jo uskuldige. Kvifor i helvete skal dei bli straffa for noko ein som står dei nær har gjort? I følge samme tankegangen burde ein jo konsekvent bure inne familien til drapsmenn i norge...

Dei aller aller fleste drap er begått i affekt, og det du snakker om, sjuke mennesker, stemmer ikkje med statistikken. Det er svært få som begår meir enn eit drap, og då er det viktigare å gi vedkommande ei avgrensa straff, for å deretter hjelpe vedkommande innigjen i samfunnet, og integrere han på eit vis som viser at samfunnet har tillit til vedkommande. Ta en kik på statistikken over drap du, for ditt inntrykk stemmer vitterlig ikkje med realitetane.

Forøvrig vil eg karaktirisere deg som relativt mentalt skeiv om du virkelig får nytelse av at andre døyr...

Dersom ein av dei som står meg nær døyr, vil ingen kunne bringe vedkommande tilbake. Aldri.
Vis hele sitatet...
Mentalt fordi jeg selv mener at jeg er i stand til og nyte en annes død?

Så vidt jeg vet er hevn en naturlig følelse.
Jeg har tro på dødsstraff i enkelte tilfeller. Et banalt eksempel er Bin Laden og andre terrortopper. Det skal sies at så fort man tar bort en, så blomstrer det opp en ny. Men uansett så bør folk som står bak store terroraksjoner bli henrettet av den grunn at sjangsen er stor for at de kommer til å utføre flere terroraksjoner om de får bli i stillingen sin. Jeg tror aldri det vil være mulig å få rehabilitert eks. Bin Laden. Man kan bure dem inne, men jeg tviler på det stopper dem fra å utløse yterliggere terroraksjoner. Med mindre det er tilstander som Guantanamo som er tortur og ikke mennesklig.
Sist endret av Dinithion; 25. september 2007 kl. 14:21.
Sitat av MagicalTrevor
Ikke jeg. Opplys meg "Knowledge", gi meg gjerne links.
Vis hele sitatet...
Et godt eksempel du ikke trenger link til, jeg er 90% sikker på at du har fått med deg Mr. Trikkedrap mannen.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Knowledge
Mentalt fordi jeg selv mener at jeg er i stand til og nyte en annes død?

Så vidt jeg vet er hevn en naturlig følelse.
Vis hele sitatet...
Kan du slutte å komme med idiotiske svar, og faktisk begrunne dei med noko meir enn "Fordi det er sånn"?

Du har endå ikkje greid å svare på eit einaste av dei spørsmåla eg har stilt deg.

Oh btw; å vise til ett eksempel er idiotisk. Han var vel eit eksempel på ein som skulle vore på lukka institusjon ja, og det var ein feil at han gikk fritt, men han ville neppe unnlatt å utføre angrepet om han hadde hatt trussel om dødsstraff hengande over hovudet. Altså er den avskrekkande effekten i det tilfellet nøyaktig lik null.
Sist endret av vidarlo; 25. september 2007 kl. 14:20.
Sitat av Dinithion
Jeg har tro på dødsstraff i enkelte tilfeller. Et banalt eksempel er Bin Laden og andre terrortopper. Det skal sies at så fort man tar bort en, så blomstrer det opp en ny. Men uansett så bør folk som står bak store terroraksjoner bli henrettet av den grunn at de kommer til å utføre mer terroraksjoner om de får bli i stillingen sin. Jeg tror aldri det vil være mulig å få rehabilitert eks. Bin Laden. Man kan bure dem inne, men da vil man allikevel ha en mulighet for å utløse terroraksjoner.
Vis hele sitatet...
Bin Laden er vel ikke egentlig bevist og ha stått bak en eneste terror aksjon så vidt jeg vet. Sett heller spørsmpl til alt det rare som Bush og Co tok fore seg den dagen
Sitat av Knowledge
Schizofreni? Hvordan kurerer man en sinnsykdom?

Depresjon? Sorry, den holder ikke.



Mentalt fordi jeg selv mener at jeg er i stand til og nyte en annes død?

Så vidt jeg vet er hevn en naturlig følelse.
Vis hele sitatet...
Jeg sa aldri at de ble kurert, det var heller ikke det det ble diskutert. Du kan helle ikke kurer at noen er en morder. Det det var snakk om var og komme vellykket ut av rehabilitering og ikke vise symptomer osv, dvs "frisk" så fremt det kan snakkes om. Han har ikke vist noen symptomer på godt og vel 8 år, annet en uvanlig søvn mønster.

Du vet at depresjon er en sykdom? Depresjon er en anerkjent psykisk lidelse. Så hvorfor skal ikke den "holde" for deg?

og Btw, var "Trikkedrap" mannen 7 barnesoldater i en høy frakk eller noe da?
Sist endret av MagicalTrevor; 25. september 2007 kl. 14:22.
Sitat av vidarlo
Kan du slutte å komme med idiotiske svar, og faktisk begrunne dei med noko meir enn "Fordi det er sånn"?

Du har endå ikkje greid å svare på eit einaste av dei spørsmåla eg har stilt deg.
Vis hele sitatet...
Hva kan vel være bedre svar enn at mennesket føler hevn av natur?
(jeez får meg til og høres litt psycho ut o.0)

Sitat av MagicalTrevor
Jeg sa aldri at de ble kurert, det var heller ikke det det ble diskutert. Du kan helle ikke kurer at noen er en morder. Det det var snakk om var og komme vellykket ut av rehabilitering og ikke vise symptomer osv, dvs "frisk" så fremt det kan snakkes om. Han har ikke vist noen symptomer på godt og vel 8 år, annet en uvanlig søvn mønster.

Du vet at depresjon er en sykdom? Depresjon er en anerkjent psykisk lidelse. Så hvorfor skal ikke den "holde" for deg?
Vis hele sitatet...
Depresjon, at en person er nedfor og lei, ser ingen løsning på noe. Det Sier vel seg selv at dette kan kureres ganske effektivt over tid?

Jeg tror ikke psycho X-barnesoldater kan kureres.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Knowledge
Hva kan vel være bedre svar enn at mennesket føler hevn av natur?
(jeez får meg til og høres litt psycho ut o.0)
Vis hele sitatet...
*sukk*
I så fall kan eg slenge ut påstanden om at heile vårt vestilge verdigrunnlag, som vi liker så jævla godt å runke til, ryker til helvete, fordi det bryter mot det som er naturlig...

Som sagt, eg har prøvd å begrunne mitt syn, du har ikkje vist evne til å prøve å begrunne dine påstander engang.
Sitat av Knowledge
Bin Laden er vel ikke egentlig bevist og ha stått bak en eneste terror aksjon så vidt jeg vet. Sett heller spørsmpl til alt det rare som Bush og Co tok fore seg den dagen
Vis hele sitatet...
Spiller ingen rolle, det var et eksempel på hvor dødsstraff ville være en naturlig straff (I mine øyne)

Edit:
Forutsatt at scenarioet er at Bin Laden står bak, så slipper vi å gå inn på konspirasjoner.
Sist endret av Dinithion; 25. september 2007 kl. 14:25.
Orker ikke prøve og diskutere med deg "Knowledge".
som vidarlo sier, så har du enda ikke begrunnet dine påstander.

Lykke til i fremtiden, og gjør meg og alle mine landsmenn en tjeneste. Ikke begynn i politikken.
Vel vidarlo da er jeg vel idiot og mentalt syk da.

Jeg mener fortsatt at dødstraff hadde gitt meg i det minste en liten tilfredstillelse. Vel og merke hvis det var en jeg var glad i som hadde blitt drept.
Jeg er fullt klar over at jeg kunne aldri få tilbake den personen og at den familien som hadde en sønn/datter som måtte i stolen antageligvis hadde lidd en del.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Knowledge;
http://www.murdervictimsfamilies.org/
Det er ein organisasjon mot dødsstraff. Den består av dei som har blitt offer for kriminalitet. Kva med å lese deira argumentasjon? Dei har trass alt opplevd situasjonen, og det er eit høgst reelt spørsmål for dei...
Sitat av vidarlo
Knowledge;
http://www.murdervictimsfamilies.org/
Det er ein organisasjon mot dødsstraff. Den består av dei som har blitt offer for kriminalitet. Kva med å lese deira argumentasjon? Dei har trass alt opplevd situasjonen, og det er eit høgst reelt spørsmål for dei...
Vis hele sitatet...
Greit jeg innrømmer og ikke være veldig informert innen dødsstraff, jeg vill gå og lese litt.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Knowledge
Mentalt fordi jeg selv mener at jeg er i stand til og nyte en annes død?

Så vidt jeg vet er hevn en naturlig følelse.
Vis hele sitatet...
Du vet vel naturligvis at hevn også er en av de følelsene som gjennom historien har vært grunn til nesten all krig og strid? Allright, det starter som oftest ikke med hevn, for før bråket starter er det lite å hevne, men hevn er det som holder faenskapen i gang.

http://img444.imageshack.us/img444/2473/revengecirclefz0.gif
Jeg har ikke fulgt nøye med på trikkedrapet, men drapsmannens hjerne ble fucket opp i den tiden. Han husker jo ikke hendelsen engang. Jeg tviler på at han hadde tenkt annerledes "æsj, var det ikke for dødstraffen, hadde jeg drept disse dustene i trikkenf".
Sist endret av marsboer; 25. september 2007 kl. 14:40.
Jeg er imot dødsstraff, fordi at uansett hvordan du vrir og vender på det, kommer det ikke noe godt ut av det.
Sitat av robhol
Du vet vel naturligvis at hevn også er en av de følelsene som gjennom historien har vært grunn til nesten all krig og strid? Allright, det starter som oftest ikke med hevn, for før bråket starter er det lite å hevne, men hevn er det som holder faenskapen i gang.
Vis hele sitatet...
offtopic:
Den er noe forenklet den tegningen der. Jeg har ihvertfall ikke tro på verdensfred. Jeg mener at det er en link mellom "peace" og "war". Gjerne med "ustabile folk", "religion" etc.
Sist endret av Dinithion; 25. september 2007 kl. 14:46.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Dinithion
offtopic:
Den er noe forenklet den tegningen der. Jeg har ihvertfall ikke tro på verdensfred. Jeg mener at det er en link mellom "peace" og "war". Gjerne med "ustabile folk", "religion" etc.
Vis hele sitatet...
Klart, det er alltid flere faktorer, og den tegnina var omtrent så enkel som den kunne ha blitt. At jeg glemte religion er jeg faen meg sjokkert over selv.
Noen Punkter for og Imot.

- Personen som gjorde noe Grusomt Galt, F.esk Drepte LilleBroren/Lillesøstra di , Og Gjorde det med Vilje.

- Om Personen som drepte Lillebroren/Lillesøstra di, Gjorde det ved et uhell, F.esk Tryna ned en Trapp med en Kviv i hånda, Også Traff Lillebroren/Lillesøstra di i trynet, Så Lillebroren/Lillesøstra di døde. Da mener jeg ikke at du skal få dødstraff.

- Om Personen F.eks drepte Lillebroren/Lillesøstra di, Og Gjorde det på Brutalt vis, og Med Tortur.
Burde Personen, Tortureres sakte også Drepes enda saktere.

- Jeg er Ikke for dødstraff så lenge det ikke kan bevisses 100% Sikkert at det er den Mistenkte som har gjort det.
-
Må si jeg er litt skeptisk til Britney Spears, for det første så sier hun jo at man lærer til neste gang (hvilken neste gang?), men jeg er også forundret over at hun mener at det bare er mannfolk som begår slike alvorlige kriminelle handlinger (ref. "han" på bildet).

Men ontopic, JA til dødsstraff, der det finnes fra før, nei til å innføre det flere plasser.
Ja det er skremmende med dødsstraff, ja 3rd strike funker. Nei det ville ikke vært effektivt i norge.

Mine meninger ihvertfall
Sitat av Knowledge
Jeg tror ikke psycho X-barnesoldater kan kureres.
Vis hele sitatet...
Så du er ikke klar over at barn blir mye lettere påvirket av de rundt seg enn voksne? Når voksne "psychos" kan "kureres", så er det enklere å "kurere" et barn.
Sitat av Tungaa
Noen Punkter for og Imot.

- Personen som gjorde noe Grusomt Galt, F.esk Drepte LilleBroren/Lillesøstra di , Og Gjorde det med Vilje.

- Om Personen som drepte Lillebroren/Lillesøstra di, Gjorde det ved et uhell, F.esk Tryna ned en Trapp med en Kviv i hånda, Også Traff Lillebroren/Lillesøstra di i trynet, Så Lillebroren/Lillesøstra di døde. Da mener jeg ikke at du skal få dødstraff.

- Om Personen F.eks drepte Lillebroren/Lillesøstra di, Og Gjorde det på Brutalt vis, og Med Tortur.
Burde Personen, Tortureres sakte også Drepes enda saktere.

- Jeg er Ikke for dødstraff så lenge det ikke kan bevisses 100% Sikkert at det er den Mistenkte som har gjort det.
-
Vis hele sitatet...
Off-topic, men, wow, du klarte å bruke stor forbokstav (som er forbeholdt første bokstav i en setning og egennavn) på 37 fellesnavn, hvor det egentlig skal brukes liten forbokstav.
Sist endret av charz0r; 25. september 2007 kl. 15:38.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av SteInMetz
ja 3rd strike funker. Nei det ville ikke vært effektivt i norge.
Vis hele sitatet...
I så fall er det påfallande at USA har såpass mykje kriminalitet samanlikna med europa, som ikkje har tilsvarande lovverk.

I europa har reaksjonen vore sett saman av straff og rehabilitering, mens USA har hatt meir einsidig fokus på straff...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Dinithion
Jeg har tro på dødsstraff i enkelte tilfeller. Et banalt eksempel er Bin Laden og andre terrortopper.
Vis hele sitatet...
Martyrisme.

"Knowledge": Har du vært i denne situasjonen? Er det derfor du argumenterer så sterkt? Eller tenker du bare "I den situasjonen ville jeg følt slik og slik". Da ser det nemlig ut som at du tror at du vet akkurat hvordan du vil reagere i hvilkensomhelst situasjon. Slik er det som oftest ikke, og treffraten synker dramatisk når det er med følelser i bildet.

Stigmatiseringen din er også til å bli kvalm av. "Å hevne seg er naturlig". Vil du si at det er helt naturlig å... tja, hvor skal man begynne? Det meste vi gjør er ikke naturlig.

Bortsett fra dette har du alltid spilt på kjærlighet:
Sitat av Knowledge
Tenk deg at en eller annen redneck fyr drepte en du var glad i på mest bestialsk vis uten noen spesiell grunn, ville du ikke sett han "grilles" i stolen da?
Vis hele sitatet...
Javel, så vi kan si det slik:

Nyhetsintroduksjon på TV2:

- En uteligger ble igår knivstukket og drept. Offeret skal ha fått 47 knivstikk over en periode på 13 timer før han døde. Det var ingen som var glad i ham, så gjerningsmannen fikk 2 år med ubetinget fengsel

- En familiemor ble i natt skutt i hodet og drept. Hun døde momentant, og siden familie og venner er glad i henne, kommer gjerningsmannen til å bli grillet i en elektrisk stol.


Er det slik vi skal gjøre dette?

Du skriver
Sitat av Knowledge
Det jeg personlig hadde tjent er vel en slags.. rettferdighet. Kan høres litt barnslig ut, men han tok en av mine da skal jeg nyte at hans kjære mister han.
Vis hele sitatet...
Kan høres litt barnslig ut? You betcha! "Han slo meg, så nå må jeg få slå ham!" Dette er vel litt i barnsligste laget for en som hevder å være snart 20 år, eller?

Sitat av Knowledge
da skal jeg nyte at hans kjære mister han.
Vis hele sitatet...
Såklart skal du få lov til dét. Hans familie nøt det jo som bare faen at han drepte din kjære....NOT! Hva tror du de har gått gjennom? Venner, kolleger, naboer, presse osv. Du kan ikke engang forestille deg det. Det finnes familie av mordere som har ønsket at gjerningsmannen begikk selvmord, og her snakker vi om at det er foreldre som gjør det.

Sitat av Knowledge
Rehabilitering? Av syke mennesker som begår syke handlinger, jeg er av den oppfatning at rehabilitering ikke er permanent.
Vis hele sitatet...
Ja selvfølgelig, du er jo professor innen psykologi og psykiatri, eller har forsket i lang tid på resultatene til rehabilitering, vi fester sååååå mye lit til det du mener, istedenfor å stole på pålitelige forskningsresultater. Du stoler alt for mye på søplemedia, og det du får med deg derfra. 7% av kommunikasjonen er hva som blir sagt, en betraktelig større del er måten det presenteres på, og en kan trygt si at søplemedia hiver seg på skandaler "Det er noe alle vet," for å si det på din måte. For å sette det litt på spissen kan man si at om alle var som deg, ville vi fortsatt vært i å 800 et sted.

Sitat av Knowledge
Har du lest de norske avisene de siste 4 årene? Tror jeg kan komme på minst 7 barnesoldater som har gått igjennom rehabilitering der de igjen får oppholds tillatelse og regnes som trygge samfunnsborgere.

Vi vet alle hva de gjorde etterpå.
Vis hele sitatet...
Nei, opplys oss. Kom med kilder til de som ikke vet. Du er hele veien meget vag om saker og ting. "Det der er jo noe alle vet, jeg trenger vel ikke å forklare det?"

Sitat av Knowledge
Jeg tror ikke psycho X-barnesoldater kan kureres.
Vis hele sitatet...
De er ikke psykopatiske. Som så føkkings mange andre bruker du "psyko" i en helt annen sammenheng enn dens egentlige betydning. Kanskje du skal se deg litt rundt her? Barnesoldater er ikke psykopater. De er en del ganger hjernevasket, og dette er ikke deres feil. Du ser ikke ut til å ha noe anelse om at de fleste barnesoldater lever et grusomt liv, de aller fleste har blitt kidnappet, de har ikke sett familiene sine på år og dag, de er ikke psykopatiske. Du tror vel også at alle tyskere under 2. verdenskrig var nazister? Ville du sagt "Jævla nazi/tysker" til meg, når du fikk høre at jeg er halvt tysk? Som så mange andre idioter har gjort? Her og her har du også noe å tygge på.

Sitat av Knowledge
Jeg mener fortsatt at dødstraff hadde gitt meg i det minste en liten tilfredstillelse.
Vis hele sitatet...
Hvor stor er denne tilfredsstillelsen da? Nok til at denne personen ikke får leve lenger? Hva med i etterkant? Hvordan ville du følt det da? Ikke kom her og si at du vet hvordan du ville følt det at henrettelsen fant sted, ti år etterpå.

Skal gi deg KP så snart jeg får vidarlo, bra poster du har skrevet.
Jeg er for dødsstraff i enkelte sammenhenger der et drap var feks planlagt.
Har familien til de som blir arrestert noe bedre når personen får 200års fengsel og aldri slipper ut enn hvis personen får dødsstraff?
Så, jeg er for dødsstraff så lenge bevisene er 100% korrekte av feks drap som ikke var tilfeldig og var gjort med vilje.

Japan har dødsstraff, de har ganske lav kriminalitet. Sett bort ifra orgianisert kriminalitet.
Sist endret av RayMonk; 25. september 2007 kl. 19:27.