Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3609
Hei, har litt trøbbel med port forwarding med internett fra Get, noen som kjenner seg igjen?

Har så vidt jeg kan se korrekt satt opp port forwarding på ruterne som er koblet på modemet, men en portscan viser at de fremdeles ikke er åpne. Så da regner jeg med at det er en firewall el. på modemet som sperrer?

Spørsmålet er da hvordan jeg kan få tilgang til noen form for konfigureringsmuligheter på modemet - et motorola surboard Sb5101e. Tror jeg har funnet ipadressen til modemet, via tracert (10.231.0.1) , men ser ikke ut til at jeg kan koble meg på deg hverken via http eller telnet.

Noen tips? Må dette rett og slett gjøres remote fra get.no's kundeservice e.l?

takk så mye. Azerus lider her liksom
hvis du skal inn på Sb5101e , en enkel måte er og nappe ut strømen og antenne kablen, så stapp i strømen UTEN antenne kablen, da får den ip 192.168.100.1 så må du bare sett fast ip til 192.168.100.2 så kan du gå inn på den. for og se om det er noe firewall greier i den.
Ok takk for tipset! Skal sjekke det ut når jeg kommer hjem. Er det standard login ala admin/admin da eller?
Ja, kom ganske riktig inn på modemets configside på den måten, men der var det ikke akkurat mye å hente. Eneste realterte option jeg kunne finne var å slå av dhcp-server på modemet, men det skal vel ikke ha noe å si..

hm.
Hacking.The.Cable.Modem.iNT-TD <- den står det hvordan alt funker.
kort sakt så laster den ned en config fil fra en server som, du kan da sette opp din egen server og få modemet til og hente den.