Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4114
Jeg var så uheldig å bli tatt i helga med 6,2g. amfetamin. Har blitt tatt med mindre mengder (0.1-0.5g) for noen år tilbake men det har blitt gjort opp ved dom. Har ingen andre saker på meg en det som skjedde i helga. Noen som har noe formening om hva jeg vil få for dette?
blir vel bot tenker jeg..
Noen som har peiling på hva den vil ligge på? Har ca. 13000 utbet i mnd.
Sist endret av Bollemus; 17. september 2007 kl. 22:11.
jeg fikk 3000kr i bot for oppbevaring av en liten mengde amfetamin og bruk av narko. det skal sies at jeg fikk redusert straff fordi jeg innrømte forholdene.
6.2g med amfetamin er et relativt stort kvanta, og vil nok bli slått hardere ned på enn en simpel bot. Da vil vel ikke politiet se på det som besittelse til eget bruk, men for videresalg.
Får du besittelse med intensjon om å selge tror jeg nok du ser på en betinget/ubetinget dom.
Siden du har noe på rullebladet fra før vil jeg ikke bli overasket om de legger ned påstand om ubetinget fengsel
hyys:

Du er en idiot!

Men så til poenget. Dersom man beveger seg i rusbelastede miljøer er det langt større sjanse for at politiet holder deg under oppsikt (deg eller andre i nærheten av deg). Jeg har ikke noe spesielt til overs for folk som selger narkotika men jeg ser ikke noen grunn til å skrive respektløst piss som det du gjør likevel!

Hva om du vokser opp litt?

PS; Jeg er 98,3% sikker på at dersom du forsøkte å gå i anskaffelse av et hekto amfetamin ville du vært svinebundet av politiet før du i det hele tatt kom i nærheten av stoffet...
Si at du betalte full pris for det. For da kan du ikke tjene på det. Og da blir det ikke slått så hardt ned på. Min sak med 10g hvitt og 25 med brunt ble 5500,- i bot. Eller 30 dager i fengsel.
Sitat av hyys
Jeg bare må... Ikke ta deg nær av det!

Hva er egentlig problemet ditt? Hvordan i helvete klarer du å bli tatt med anfetamin på deg? Jeg er 100% sikker på at jeg kan gå akkurat hvor jeg vil, når jeg vil, med ett hekto amfetamin på meg uten å bli tatt! Hvordan klarer du å bli tatt?

Visst du har blitt tatt med det engang før, hvorfor har du ikke lært at det kanskje ikke er så lurt å gå med det på deg?

For å ikke nevne hvor utrolig taperfakter det er å i det hele tatt bruke det!!

Så er vel kanskje dette noe under rusmiddelforumet også!

Voks opp da mann!
Vis hele sitatet...
Jeg bare må... ikke ta deg nær av det!

Hva er egentlig problemet ditt? Hvordan i helvete klarer du å skrive et så jævlig patetisk og teit innlegg som dette? Jeg er 100% sikker på at trådstarter ikke er inntressert i hvor flink du er til å gjemme "anfetamin", som du kaller det. Jeg er også 100% sikker på at han driter i om du mener "anfetamin" er taperaktig eller ikke.

Voks opp da mann!
Haha.. For en suppe; en amfetamin-dealer som disser en annen amfetamin-dealer. Det blir som en apekatt kaller en annen apekatt en svine-pels

Men seriøst, for over 6g - og med tidligere dommer - så blir det nok en litt hardere straffreaksjon enn bare bøter.
Sitat av dimennoia
Si at du betalte full pris for det. For da kan du ikke tjene på det. Og da blir det ikke slått så hardt ned på. Min sak med 10g hvitt og 25 med brunt ble 5500,- i bot. Eller 30 dager i fengsel.
Vis hele sitatet...
Nei, da indrømmer han jo at han kjøpte det, noe som også er ulovlig.
Hvis de spør deg hvor du fikk det fra så fant du det seffølgelig på bakken
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Sky
6.2g med amfetamin er et relativt stort kvanta, og vil nok bli slått hardere ned på enn en simpel bot. Da vil vel ikke politiet se på det som besittelse til eget bruk, men for videresalg.
Vis hele sitatet...

Nja..
Tror politiet er innforstått med at det er vanlig for en speedbruker å kjøpe inn en ca. 5g. pga kvantums rabatten.
Det er i hvertfall noe som er fullt mulig å si i avhør, eller i retten.

Jeg tror ikke 6,2 gram er grunn nok til at det vil bli sett på som videre salg, med mindre man blir tatt med vekt og mye kontanter samtidg - uten å ha dekning på konto.

De fleste speed freaker jeg vet om, kjøper 5 - 10 gram for å ha for èn helg.
Dette varer seff lengre enn èn helg, og de fortsetter som oftest frem til Onsdagen. For så å kjøpe det samme igjen på fredagen igjen.
__

Tråd starter:

Jeg tror du vil bli tatt for bruk og besittelse av narkotika. Med mindre de har beslaglagt vekt, penger eller mobil telefonen din i tilegg, som evt. kan bevise noe annet.

Edit:

rbt: Han er jo blitt tatt med stoffet. Det spiller ingen rolle om man fant det på bakken eller om man har kjøpt det.
Man får ikke mindre straff for å ha funnet det, spesielt ikke når man tidligere er blitt tatt for narkotika.
Skal du si at du fant det på bakken, bør du også si at du var på vei for å levere det inn til politiet.
Da bør man ikke ha saker på seg fra før av, ei heller være ruset da politet kommer - og man må kunne pisse reint. Da tror jeg saken -kanskje- kunne vært en annen.
Sist endret av spQ; 18. september 2007 kl. 15:00.