Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 928
Jeg trenger hjelp til å få litt distortion til el-gitaren min har aldri spilt med distortion før og jeg har ikke peil hvordan jeg får det til.Har en behringer v-amp2 effekt boks og en peavey rage 158 forsterker og en jagstang.Jeg har ikke peil på innstillinger og har for det meste spilt på den klassiske gitaren min.Så noen som kan hjelpe meg? å fikse litt distortion viss det går?
Dersom du ikke har distorsion på verken pedal \ amp er det ikke noen måte å få det, du kan få "delvis distorsion" ved å skru opp volum på fullt dog.

Beste er å kjøpe seg en allsidig effektpedal, eller bruke f.eks Line 6 Guitarport å koble til PC'en for softwareeffekter.
Okok da har jeg fått det oppklart.Jeg spurte om de hadde noen distortion pedaler på den lokale instrument sjappa, menne da fikk jeg beskjed om å kjøpe v-amp2 så kunne du lage de fleste effekter med den.Thnx anyways.
Da er nok sjansen stor for at boksen har effekter, jeg er ikke kjent med den og kan ikke uttale meg.

Dersom du leser manualen finner du nok ut mer.
liiiiiiiiiiiii
Hvis du har en rørforsterker, kan du få den klassiske overdrive(får ikke distortion) ved å ha gitarvolumet på fullt,. og middels høyt volum på ampen. På en gammel rørforsterker ville dette resultert i en fin varm overdrive
Begynner å forstå nå, takk folkens.
Ah, hadde en sånn en gang.

Så vidt jeg husker finnes det utrolig mange presets (25x5 tror jeg). For å skifte mellom de forskjellige må du først velge et nummer fra 1-25 med pilene, SÅ trykker på du en bokstav (a-e). Da skulle det bare være å prøve seg frem til du finner en tone du liker. Eventuelt finjustere litt ut fra bildet til piuu.
Sist endret av HomerJay666; 15. september 2007 kl. 14:55.