Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1662
Sitter her nå å griner over at MS plutselig krever at jeg oppdaterer min elskede msn 7.5 til den forhatte Live Messenger... dette er noe jeg -IKKE- vil...

for ikke lenge siden mener jeg å ha lest om et program som hindret at dette skulle skje, altså tvungen oppgradering til LM, men siden det ikke var aktuelt for meg å tenke over der og da ble dette ikke lastet ned...

er det noen fler som har lest/hørt om dette programmet? evt vet hvor man kan laste det ned? siden jeg ikke husker om dette programmet var nevnt i en engelsk eller norsk tekst blir google søking ganske ubrukelig og jeg henvender meg derfor til en våken, hjelpende sjel her på forumet

på forhånd takk
Jeg er ikke sikker på om dette er til hjelp men du kan i hvertfall ta en titt. De finner jo alt slagt mulig rart av ting og tang til MSN. Mulig dette programmet ditt ligger der.

http://www.mess.be/
Hva gjør Live Messenger til et så mye mer forhatt alternativ enn MSN 7.5?

Kjenner du til A-Patch, som enkelt fjerner irritasjonsmomenter i begge inkarnasjonene til klienten?

http://apatch.org/
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Du kan alltids bruke Windows Messenger. Den herjer over de andre søppelklientene Microsoft har spyttet ut.
psj windows messenger. du kan sende røyksignaler også, men hvor gøy er det
Sitat av bo1e
psj windows messenger. du kan sende røyksignaler også, men hvor gøy er det
Vis hele sitatet...
Haha, bra skrevet. :P

Jeg kom borti en liste her for noen måneder siden med alle Messengerene som har kommet ut med download til alle sammen, men husker altså ikke linken, var ikke inne på messenger siden i det heletatt, var noe helt annet.
Det tar omtrent tre sekunder å google seg fram til sistnevnte.

http://www.oldversion.com/
Der hadde vi den ja
Sitat av egeulf
Hva gjør Live Messenger til et så mye mer forhatt alternativ enn MSN 7.5?

Kjenner du til A-Patch, som enkelt fjerner irritasjonsmomenter i begge inkarnasjonene til klienten?

http://apatch.org/
Vis hele sitatet...
Jeg bruker denne løsningen. Fjerner litt reklame, nudge og annen fjortisstæsj.
Men skjønner ikke hvorfor folk frykter nyere versjoner av ting. Kjenner mange som nekter å gå over til messenger live, Windows Vista. osv... En ting om de har en spesifisert grunn (som du kanskje har?), men når de nekter å prøve en gang.. men men
Sitat av dico
Jeg bruker denne løsningen. Fjerner litt reklame, nudge og annen fjortisstæsj.
Men skjønner ikke hvorfor folk frykter nyere versjoner av ting. Kjenner mange som nekter å gå over til messenger live, Windows Vista. osv... En ting om de har en spesifisert grunn (som du kanskje har?), men når de nekter å prøve en gang.. men men
Vis hele sitatet...
Fordi att Live Messenger, og generellt hele Live opplegget er søppel!

Live Messenger spiser minne så det syng etter, stygt design og jeg missliker d.

Vil ha tilbake 7.5
Mange innlysende grunner til ikke å gå over til vista, spør du meg (for mange folk ihvertfall). Det tilfører ikke noe nytt(ig), det har driverproblemer, andre bugs, krever mer maskinkraft osv.
Sitat av bo1e
Mange innlysende grunner til ikke å gå over til vista, spør du meg (for mange folk ihvertfall). Det tilfører ikke noe nytt(ig), det har driverproblemer, andre bugs, krever mer maskinkraft osv.
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig, har selv Vista og er storfornøyd med det. Har enda ikke merket noe til bugs eller noe, måten den styrer RAM og Prosessorkraften på synes jeg er herlig, da det også hjelper til at den aldri henger seg opp..

Mulig det er noe som ikke er perfekt med vista enda, men jeg har ihvertfall bare merket proitive sider med vista.
Sitat av Sangheili
Fordi att Live Messenger, og generellt hele Live opplegget er søppel!

Live Messenger spiser minne så det syng etter, stygt design og jeg missliker d.

Vil ha tilbake 7.5
Vis hele sitatet...
7.5 spiser faktisk mere minne hvis du lar 4-5-6 vinduer være åpne i et par timer.
Og min Live spiser bare 15mb, noe som 7.5 overgår lett.
eg har samme problemet som deg "naist"

eg fant ut korsn eg jor dt ;D

Gå på plassen der du installerte msn som vanli e jo det: "CProgramfiler\MSN Messenger" så høyre klikke du fila msnmsgr.exe så går du på kopabilitet og så vælle du windows 2000, tar du f.eks. Windows nt..... så bli alle smilyan og det der en svart firkant, runt, dem ;D

Ps: det står skreve på www.mess.be men der vælge dem, windows 95 ;D
Sist endret av Trono; 14. september 2007 kl. 18:37.
Sitat av Restyle
Det er godt mulig, har selv Vista og er storfornøyd med det. Har enda ikke merket noe til bugs eller noe, måten den styrer RAM og Prosessorkraften på synes jeg er herlig, da det også hjelper til at den aldri henger seg opp..

Mulig det er noe som ikke er perfekt med vista enda, men jeg har ihvertfall bare merket proitive sider med vista.
Vis hele sitatet...

Hahe, ga Vista 2mnd på min PC, så var det rett ut!

1. Krever mer av PC'en (ikke stort problem da)
2. Bugs, bug og atter bugs
3. Manglende drivere

2 ganger skjedde det at jeg fikk BSOD i oppstart etter å ha installert progamvare, for å fjerne dette må man først inn i Sikkerhetsmodus for å fjernet det aktuelle programmet fra å starte med Windows, det er ikke mulig her å avinstallere programvaren.
Etterpå må programmet fjernes i vanlig modus..

Så andre gangen det skjedde var det over og ut for Vista..
Legger det kanskje inn neste gang jeg kjøper PC, og får se hvor lenge det varer da..


Ang Live Messenger, last ned messpatch fra mess.be , samt MSN Plus Live.

Har samtalene i tabs, slik at det ikke er MSN vinduer over alt, samt messpatch fjerner alt av reklame og div idiotiske sperrer
Sist endret av Lanjelin; 14. september 2007 kl. 18:39.
eg bli ikje og oppdatere tel vista før 1 - 2 år ;D
Jeg har ikke lyst til å gå over til live, men i det siste har det kommet opp en melding mens jeg logger på som sier at det finnes en nyere versjon og spør om jeg vil oppdatere.. Jeg trykker nei og fortsetter innloggingen.. Så blir innloggingen avbrutt pågrunn av popup'en Jeg prøver å logge på igjen, men til min store fortvilelse kommer den opp IGJEN! Så nå får jeg ikke logget meg inn Noen som vet hvordan jeg fjerner den?
Gjør det som står ovenfor. Det er dette de diskuterer hvordande skal fikse.

Kjør den i kompatabilitets modus.
Jeg slutta å bruke MSN Live, fordi når jeg starta MSN, fikk jeg BsOD. Ca. 10 sek etter at jeg er logget inn, går datamaskinen i en skremmende blåfarge.
Noen som er kjent med problemet?

Dette er feilmeldinga:

Datamaskinen startet på nytt etter en feilkontroll. Feilkontrollen var: 0x00000019 (0x00000020, 0x8803a000, 0x8803a820, 0x0b040000). Dump ble lagret i: CWINDOWS\Minidump\Mini091907-01.dmp

Dette er Filen som ble laget.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Trillian er fremtiden!
trillian.cc
Sitat av Ond^Sofa
Trillian er fremtiden!
trillian.cc
Vis hele sitatet...
Jeg fikk problemer med å sende filer med Trillian. Vet du hvordan man får det til å gå smooth?
Sist endret av tamadrummer; 20. september 2007 kl. 13:43.
Jeg har brukt trillian i et par mnd nå!
er sinnsykt fornøyd!
men hva med meg? Dette er et problem, sant? Og problemer er til å løses.
Og JA! Jeg har leitet på google!