Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4268
Hei

Lurer på om det er mulig å få til å chatte over cmd på et nettverk ( Tenkte på skolen, vi har Windows 2003 server, sp2 )

Har prøvd å søke men har ikke funnet noe.
Tusen takk vis noen kan hjelpe
Eneste måten er vel net send, uten om det vet jeg ikke
sp2 blokker net send, uansett er det blokka på skolen
Du har _INGEN_ Chatfunksjonalitet bygget inn i shellet nei.
Sikkerhetsklarert
Veeeel du kan jo "chatte" i cmd ved å opprette mapper/filnavn med din meldingstekst som navn..
Sitat av AtXbYeA
Du har _INGEN_ Chatfunksjonalitet bygget inn i shellet nei.
Vis hele sitatet...
Helt umulig altså å komunisere over cmd med andre på nettverket utenom net send?
Sitat av Pjukern
Veeeel du kan jo "chatte" i cmd ved å opprette mapper/filnavn med din meldingstekst som navn..
Vis hele sitatet...
1. Opprette mapper lokalt vil jo ingen andre se.
2. Opprette mapper på sin profilbane vil jo ingen andre se.
3. Dersom du oppretter mapper\filer på fellesshare (dersom man har rettigheter vil dette være irriterende i det minste).
4. Dersom man har f.eks et delt worddokument oppe vil det være skrivebeskyttet for alle andre og du må lukke og åpne det for hver gang du skal skrive noe.
er jo mulighet for å bygge opp et program da hvis du absolutt har lyst å ha chat via cmd.. forøvrig anbefaler jeg andre programmer som feks Irc...
Sitat av Bateleur
Helt umulig altså å komunisere over cmd med andre på nettverket utenom net send?
Vis hele sitatet...
Ingen standardfunksjonalitet, og jeg tviler på at du har rettigheter til å installere noe som jobber mot kommandolinjen.

Gå på www.jippii.no og chat i vei eller.no.
Umulig å instalere noe, java + flash ellernoe funker ikke. Så jeg ville tro cmd var eneste muligheten med tydeligvis går det ikke
Dra med ferdiginstallert software på usbminnebrikke elns å se om det fungerer..
Evt ta en portscan og se hva du har tilgang til av porter..
usb minne er sperra
Sikkerhetsklarert
Sitat av AtXbYeA
1. Opprette mapper lokalt vil jo ingen andre se.
2. Opprette mapper på sin profilbane vil jo ingen andre se.
3. Dersom du oppretter mapper\filer på fellesshare (dersom man har rettigheter vil dette være irriterende i det minste).
4. Dersom man har f.eks et delt worddokument oppe vil det være skrivebeskyttet for alle andre og du må lukke og åpne det for hver gang du skal skrive noe.
Vis hele sitatet...

Jeg tenkte jo selvsagt på at man gjør dette på f.eks \\server\d$\chattkødd

mkdir Hallo //du "sender" hallo
dir //sjekker ette rnye meldinger
cdrom? diskett?(lol)
lov å laste ned filer? f.eks legge i temp..?

Kjører dere Novell elns?
Kjørte Novell på skolen jeg var på for 1 år siden. Der hadde vi 50mb på nettverksdisk som var avsatt til egne dokumenter. Fikk da lov å laste ned filer hertil, men ikke kjøre dem.. Det løste seg ved å rename filen til f.eks explorer.exe

Ble forøvrig nesten utestengt fra datamaskinene, da jeg hadde en fast som jeg alltid brukte som jeg greide å fjerne det meste av restriksjoner på.
Sitat av Pjukern
Jeg tenkte jo selvsagt på at man gjør dette på f.eks \\server\d$\chattkødd

mkdir Hallo //du "sender" hallo
dir //sjekker ette rnye meldinger
Vis hele sitatet...
med dette så blir det jo forferdli mangen mapper tilslutt pluss at man må slette mapper heletiden. da er det bedre å gå på jippi.no og andre chatte sider.
Sitat av redkite
med dette så blir det jo forferdli mangen mapper tilslutt pluss at man må slette mapper heletiden. da er det bedre å gå på jippi.no og andre chatte sider.
Vis hele sitatet...
Kjører ike jippii.no java?
De fleste slike chattesider kreve java eller flash, og som det ble sagt tidligere har de ikke mulighet for å kjøre dette..
Ikke noe mulighet for å bruke cdrom, diskett, minnepenn java eller flash.
Men har mulihet for å laste ned filer, å kjøre dem, men kan ikke instalere noe.
Sikkerhetsklarert
Sitat av redkite
med dette så blir det jo forferdli mangen mapper tilslutt pluss at man må slette mapper heletiden. da er det bedre å gå på jippi.no og andre chatte sider.
Vis hele sitatet...

hvis du får opp jippi.no eller andre chatte sider i std konsoll på en windows maskin så er du god.
Da innstalerer du mIRC hjemme, zipper det, legger det ut på nettet, laster det ned på skolen, unzipper det og kjører mIRC.exe på skolen.
Sitat av Mith
Da innstalerer du mIRC hjemme, zipper det, legger det ut på nettet, laster det ned på skolen, unzipper det og kjører mIRC.exe på skolen.
Vis hele sitatet...
Hvis portene er åpne..
Hvis ikke, kan du kjøre en portscan for å se hvilke porter som er åpne, og sette opp en Irc server hjemme som dere kopler dere opp til.
Telnet deg til ei linux-maskin med irssi eller lignende...
Sitat av commie
Telnet deg til ei linux-maskin med irssi eller lignende...
Vis hele sitatet...
Linuxmaskin som kjører telnet frivillig? *grøsse*

Men problemet med dette er stort sett at proxy'er på skole kun støtter proxy av HTTP-trafikk :-)
men hva med den der winchat?,. eller er det noe helt annet?
Fant denne lista over såkalte "LAN Chat Applictaions"...
Noen av disse som kan fungere på f.eks. et skolenettverk?

Edit: På vårt skolenettverk kan vi spille Quake 3 Arena mot hver andre på tvers av data-labbene i 1, 2 og 3 etasje...
Sist endret av Turbolego; 6. september 2007 kl. 13:47.
Non som har testa om Turbo sine progs funker? Men på skolen vår har vi lasta ned CS2d og spilt via IP adresser... Vi kan spille sammen samme hvor på skolen vi er..
original reprint
xaff's Avatar
Dette er mulig å gjennomføre ved å bruke et batch-script og en samba-share alle har tilgang til. I grove trekk så oppretter dere en tekstfil (.txt) på en share alle har tilgang til, og lager et lite batch-script som kan hente ut innholdet av filen og vise det (ja, i kommandolinjen). Det samme scriptet må også kunne legge til en linje på filen uten å endre resten av innholdet. (hint: >>)

Så ja, det er mulig.