Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 721
Hei, jeg prøver og motta en fil over msn men får ikke lov og lagre den på hardisken. Problemet er følgende

C: har bare 200 MB ledigt.
Jeg vil lagre filen på F:
F: har 10 GB ledig.
Filen jeg vil motta er 700 MB.
Jeg får ikke lov og "Lagre som.." på F: fordi det ikke er plass nok sier MSN. Jeg har testa på D: og E: og som har 15GIG og 30 GIG.
Testa på en annen fil og med engang jeg cleara nok plass på C: funka det.

Grunnen til jeg må ha det over MSN er at han har vista og jeg har xp.

Trenger hjelp med og få denne filen over fra hans maskin til min maskin. Vi er i nettverk.

Takk
Prøv dette , eventuelt kan du prøve dette . Det burde vel også gå raskere enn å sende det over MSN.
Hvis dere er på samme nettverk skulle det jo gå å bruke windows sin fildeling. Eventuelt ftp.

Grunnen til at det ikke går oer msn er fordi MSN har tempkatalogen sin på C: nærmere bestemt:
C:\Documents and Settings\brukernavn\Lokale innstillinger\Temp
Sqq
Sqq's Avatar
Trådstarter
Takk, skal teste nå

Sitat av meitemark
Hvis dere er på samme nettverk skulle det jo gå å bruke windows sin fildeling. Eventuelt ftp.

Grunnen til at det ikke går oer msn er fordi MSN har tempkatalogen sin på C: nærmere bestemt:
CDocuments and Settings\brukernavn\Lokale innstillinger\Temp
Vis hele sitatet...
Jeg finner alle her med Win XP, men ikke han med Vista. Forferdelig slitsomt. Noen måte og endre den temp mappa btw ?
Sitat av Sqq
Takk, skal teste nå

Jeg finner alle her med Win XP, men ikke han med Vista. Forferdelig slitsomt. Noen måte og endre den temp mappa btw ?
Vis hele sitatet...
Han har sikkert en eller annen form for brannmur oppe, så det er nok det som sperrer. Det enkleste du gjør da er å opprette en utdeling på din maskin med skrivetillatelse på, og så kopierer han filen(e) over til deg. Det finnes sikkert en eller annen måte å endre tempmappa på, men jeg aner ikke hvordan.
Sqq
Sqq's Avatar
Trådstarter
han finner desverre ikke meg (oss) heller

Sitat av quakie
Prøv dette , eventuelt kan du prøve dette . Det burde vel også gå raskere enn å sende det over MSN.
Vis hele sitatet...
Prøver Tirminal, men det går gjennom internetten og ikke nettverket. Uff.
Kan du ikke brenne den på dvd, eller legge den over på en minnepenn eller noe?
Sitat av Restyle
Kan du ikke brenne den på dvd, eller legge den over på en minnepenn eller noe?
Vis hele sitatet...
Kan vel brenne på vanlig cd og, om den er 700 mb
Det kan man også, ja
Sitat av Sqq
Takk, skal teste nå



Jeg finner alle her med Win XP, men ikke han med Vista. Forferdelig slitsomt. Noen måte og endre den temp mappa btw ?
Vis hele sitatet...



1. Lag en mappe TEMP der du vil ha den
2. Kjør regedit: Velg Start->kjør: skriv "regedit"
3. Søk på alt som heter ”temp”
4. Alle steder du finner ”%Userprof…Documents…Temp” og alle steder som har ”%systemroot…Document…Temp” byttes ut med TEMP mappa du laga ex; "F: \TEMP"

VIKTIG!!!
La ALLE oppslag som henviser til ”Temporary Internet Files” og alle Midlertidige Internett filer” være i fred!


EDIT; Holder på å legge inn windows på min stasjonære atm, og deler opp HD'en og endrer slik at Windowspartisjonen blir minst mulig skrevet til.

Legger inn windows andre gang nå, da jeg flytta på en del av ”Temporary Internet Files” og div shit i registeret...
Sist endret av Lanjelin; 23. august 2007 kl. 19:23.
har hatt problemer med fildeling mellom Vista og XP før selv. De han må gjøre er og gå inn i nettverksinnstillingene sine. og skru av krav til f.eks passord på nettverks shares. Har han ikke passord på Vista loginen, men velger og passordbskytte filene, får man rett og slett bare en feilmelding som sier 0.
Høyreklikk Min Datamaskin, klikk properties, velg advanced, også velger du 'environment variables' der.
Der har du TMP og TEMP under user variables og system variables, hvilken windows bruker i dette tilfellet vet jeg ikke, så enten kan du prøve deg frem eller bytte om alle.
Du vil også få problemer med å decompresse filer større enn 200 mb dersom temp mappen er på C.