Det er skrevet noen gode guider her på forumet om hvordan å hacke både Flash og annet, av både meg og andre (blandt annet |d13m0b), men jeg føler de er litt for spesifikke. I denne guiden vil jeg gjennomgå de mest grunnleggende tingene som må til for å kunne hacke Flash, men veldig mye av det er nyttig også for hacking av andre typer spill og nettsider generelt. Guiden er lagt opp i en læringshensiktsmessig rekkefølge slik at hver leksjon vil være basert på den forrige. Målet med denne tråden er å bygge opp en hær av hackere og at vi sammen skal styrte internett.
Første leksjon: sniffe pakker
Hver gang det skjer noe på internett, det være i et spill eller på en nettside, blir data sendt fra din datamaskin til en server som behandler dataene og eventuelt sender noe tilbake. Å sniffe pakker er et godt sted å begynne for de unge håpefulle. Det er som regel alltid nødvendig og gjerne det første man begynner med når man skal gå løs på et nytt prosjekt.
Vi begynner med et lett eksempel: en tetris-versjon med highscoreliste. Gå inn her og spill litt. Det er moro!
Når du har tapt, får du beskjed om å skrive inn navn for å sende inn highscore (eller lowscore ). Dataene blir sendt til serveren som tar seg av highscores. Hvis vi bare kunne sett hvilke data det var, så kunne vi gjort noe nyttig. Det er her pakkesniffing kommer inn. Det finnes mange pakkesniffere, og de har alle til felles at de sniffer pakker, eller data. En super pakkesniffer er Tamper Data, en addon til Firefox. Denne har til og med mulighet til å endre dataene før de blir sendt! Fra nå av når vi skal sniffe pakker, vil jeg referere til Tamper Data. Du kan bruke hvilken pakkesniffer du vil, men jeg anbefaler denne. Last ned Tamper Data her. Forutsetter altså at du bruker Firefox.
La oss teste å sniffe pakkene som blir sendt når du sender score i Tetris-spillet over. For å få igang Tamper Data, start opp Firefox, trykk på Tools, Tamper Data og trykk Start Tamper. Pørv nå å sende inn en score i spillet. Tamper Data spør deg nå om du vil "Tampre" dataene. Det vil vi! Vi ser at "postdata" som blir sendt er dette: "game=tetris&name=lol&score=91", og at det blir sendt til "http://computermuseum.50megs.com/cgi/games/tetris_score_text.php". Ingen uhyggelige overraskelser her; det betyr null kryptering og vi kan endre dataene som vi vil og så sende dem. Prøv selv, du havner på lista lett som bare det! Jeg har tidligere postet en hacketråd som utelukkende
tok i bruk tamper Data. Les gjerne gjennom Guide: hack Freia og få premier, the easy way for enda et eksempel før du forsetter.
Andre leksjon: lage script
Nå som vi vet hvordan å se og endre data som blir sendt, er det på tide å lære hvordan å replikere sendingen av dataene ved hjelp av et script. Det er fordi vi er late, og ikke gidder å gå gjennom spillet hver gang vi skal sende inn score. Eller så er det fordi spillet er kryptert og vi må gjøre beregninger før vi sender ting. Det kommer vi tilbake til i neste leksjon.
Åpne din favoritt-'ren tekst'-tekstbehandler. Det vil si at hvis du bruker Windows, så velger du Notepad og IKKE Word. Vi lager en form som vi kan skrive navn og poengsum i, som vi så sender til samme server som behandler highscore i spillet. For å gjøre dette bør du kunne enkel HTML.
Vi har følgende (fra forrige eksempel):
server: http://computermuseum.50megs.com/cgi...score_text.php
game=tetris
name=lol
score=91
Og så juksa me litt:
Thats it! Plasseringa til fila som tar imot data puttes i action-feltet. Method='post' er fordi det er POST-data som sendes (i motsetning til GET). De tre neste feltene må ha samme name-tag som dataene vi sniffa. game-feltet er "tetris" uansett, så den kan vi like gjerne la være skjult.
Prøv å kjøre fila i din favorittinternettleser (som BØR være noe annet enn Internett Explorer) og send inn score! Sjekk så i spillets highscoreliste at det gikk som det skulle. Mest sannsynlig gjorde det det, og i såfall vil jeg gratulere - du har fortjent å komme videre til neste leksjon!
Tredje leksjon: åpne kildekoden til flash
La oss tenke oss at dataene vi sniffa var "game=tetris&name=lol&score=91&ting=sbdiufgsdiufd" og at ting-tingen er forskjellig hver gang, og at serveren som tar imot data sjekker at denne er riktig. Det er nemlig slik det vanligvis er. I slike tilfeller kommer vi ingen vei med hverken en pakkesniffer eller et hjemmelaga script. Så hva gjør vi? Vi laster ned spillet, åpner kildekoden og finner ut hvordan ting-tingen blir laget. Så legger vi dette inn i scriptet og er glade.
Jeg har desverre ikke noen enkle eksempler vi kan jobbe med, så vi får bruke en skikkelig harding, nemlig Blokkokopter. Vær obs på at jeg ikke kommer til å gå i detalj på hvordan å hacke Blokkokopter her, da jeg føler at det er for vanskelig for dette stadiet av guiden. Vi bruker Blokkokopter bare for å ha noe å jobbe med. For dere som vil se kildekoden til en blokkohack jeg har laget, eller bare har lyst til å floode Blokko med scores, se min tråd La oss ødelegge noen flash-spill!.
Prøv å spille Blokkokopter og sniff dataene som blir sendt. Du vil få masse dritt som ingen i verden forstår. Let's go to work. Trykk på View -> View Source eller lignende i din internettleser for å se internettsidens kildekode. Så finner du Flashfila som har filendelse SWF. Last ned.
Alternativt kan du innstallere enda en addon til Firefox som heter Download Embedded som gjør det veldig lett å laste ned Flashfiler og andre objekter som kjøres gjennom nettsider. Etter å ha installert addonen vil du se en rød pil nederst til høyre i Firefox når du er på en internettside som har et flashspill eller annet. Trykker du på pila får du spørsmål om du vil laste ned én eller flere av disse objektene. Enkelt. Download Embedded lastes ned her.
Før du fortsetter bør du ha funnet ut at flash-fila ligger her og ha lastet den ned. Når det er gjort, trenger vi å åpne kildekoden. Dette gjør vi med en Flash decompiler. Disse finnes det mange av, jeg foretrekker Flare (lastes ned her). Etter at den eller en annen decompiler er installert, åpner du flash-fila i decompileren. En tekstfil vil nå dukke opp på samme sted som flash-fila. Nå begynner det å bli spennende!
Du har nå over 1100 linjer med kode foran deg. Det vi leter etter er funksjonen som sender data til serveren når du sender inn score. Her er ctrl+f en fin ting. Prøv å søke på "name" eller "score" og slike ting, eller ".php" eller ".asp", fordi det gjerne er til slike filer dataene blir sendt.
Vi finner fort akkurat det vi leter etter:
Vi ser at dataene blir sendt til "http://www.internettopplysningen.no/blokko/blokkokopter_posthigh.php" og at dataene som blir sendt er masse "unique"-felter som er basert på poengsummen din. Det er to felter til, changeold og explosiondone, men disse skal vi i dette eksemplet se bort ifra, da de er KJIPE. Nå veit vi navnet på alle feltene (vi regner kun med uinques for enkelhets skyld), og hvor de skal. Da kan vi lage et script som replikerer dette!
... men det er ikke like lett som i forrige leksjon. Du kan beregne alle feltene for hånd og lage en HTML-form slik som i andre leksjon, men det vil ta tusen år hver gang du skal sende inn score, og er lite pent. Den pene måten er å programmere et script i PHP eller et dynamisk språk. Jeg er en sucker for PHP, så videre eksempler er gitt i sistnevnte.
Fjerde leksjon: lage PHP-script
De som ikke kan PHP vil finne dette vanskelig og/eller umulig. Om dere vil fortsette nå er opp til dere selv. De som kan litt PHP kommer i hvertfall til å få noe ut av dette.
Les koden under, og alle kommentarene som forklarer koden:
<?php
if ($_POST) { // Hvis post-data eksisterer, det vil si: hvis vi har sendt skjemaet vi kommer til å lage,
doStuff($_POST); // gjør ting
}
else printForm(); // ellers print HTML-skjema som sender data til dette scriptet
function printForm() {
print "
<form action='' method='post'>
<input type='text' name='name'><br>
<input type='text' name='score'><br>
<input type='submit' name='submit' value='Send'>
</form>
";
}
function doStuff($_POST) {
$name = $_POST["name"]; // vi lagrer navn,
$score = $_POST["score"]; // og score utifra hva som ble sendt fra skjemaet ovenfor.
// Nå må vi lage unique-variablene.
// Copy-paste og port til PHP:
$unique14 = 10 + $score * 0.13 + 0.01 * $score;
$unique03 = 31 + $score / 16 + 0.01 * $score;
$unique16 = 12 + $score * 0.05 - 0.2 * $score;
$unique09 = 61 + $score / 6 + 0.01 * $score;
$unique01 = 31 + $score / 2 + 0.01 * $score;
$unique15 = 68 + $score / 12 + 51 - 0.06 * $score;
$unique41 = 32 + $score * 0.01 + 0.01 * $score;
$unique11 = 76 + $score / 10 + 0.01 * $score;
// Nå har vi alle unique-verdiene riktig utregnet med hensyn på score.
// På tide å sende dataene!
// Først plasserer vi alle variablene i en data-string:
$data = "highname=$name&highscore=$score&unique14=$unique14&unique03 =$unique03
&unique16=$unique16&unique09=$unique09&unique01=$unique01&un ique15=$unique15
&unique41=$unique41&unique11=$unique11";
// Her har jeg kuttet stringen i tre for å få plass i forumvindubredden.
//Dette er selvfølgelig ikke lov i PHP.
// Så vil vi sende dette til:
$url = "http://www.internettopplysningen.no/blokko/blokkokopter_posthigh.php";
// Jeg liker å bruke CURL til å sende data.
// Vi kaller en funksjon som sender dataene:
send($url, $data);
// og lager funksjonen under.
}
function send($url, $data) { // Det er denne funksjonen som sender dataene våre.
$ch = curl_init($url); // Vi initialiserer CURL med URL'en.
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1); // Denne betyr at vi sender POST (i motsetning til GET)
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $data); // Vi sender med postdata,
curl_exec($ch); // kjører spørringen,
curl_close($ch); // og avslutter curl. FERDIG!
}
?>
Det var det! Vel, ikke helt i dette eksempelet, det er nemlig mye vanskeleligere som så, pga. changeold og explosiondone-variablene vi hoppet over. Men la oss late som at dette var alt og at det gikk bra og at vi er ferdige. Hurra!
Så... er vi klare til å hacke Pentagon ennå? Nei. Nå må du øve. Mye. Quote fra Family Guy: 'You don't win, you just do a little better each time.'
Femte leksjon: becoming a master
Nå har dere lært det grunnleggende som skal til for å hacke flash på den kule måten. Prinsippet er nemlig det samme hver gang: sniff data for å få overblikk, last ned spillet, åpne kildekoden, forstå hvordan kryptering blir laget, repliker dette i et PHP-script og kos deg med en pils eller ti når du er ferdig.
Men hver gang du åpner kildekoden til et spill vil det være noe nytt som møter deg. Det kan være md5-kryptering, bruk av kjeks, flashfiler inni andre flashfiler, og mange morsomme algoritmer for å lage stygge krypteringsstrenger. Nå gjelder det å være kreativ og ikke gi opp. Å bli 'god' til å hacke Flash og andre ting tar lang tid og mye trening. Les eksempler og studer koden til allerede eksisterende PHP-scripts. Jeg har lagt ut kildekoden til scripts som knekker Blokkokopter og noen andre spill i tråden La oss ødelegge noen flash-spill. I Wave-eksemplet viser jeg for eksempel hvordan du kan la CURL ta seg av kjeksene for deg, så du slipper å tenke på dem i det hele tatt.
Det finnes tilfeller der krypteringen i spillet rett og slett er for jævlig til at det er hensiktsmessig å porte algoritmene til PHP. I slike tilfeller vil jeg anbefale tråden til |d13m0b: Guide: Cracke flashspill. Denne tråden tar for seg en annen måte å angripe flash-fila på. Nyttig!
Jeg gjentar: ikke gi opp. Studer andre eksempler og eventuelt spør om hjelp. Det er mange inne på dette forumet som kan svare på spørsmål.
Dette er den siste tråden jeg lager om hacking på LENGE. Jeg er rett og slett drittlei, og føler at jeg har gjort mitt. Jeg skal selvfølgelig følge opp tråden og svare på spørsmål som måtte komme. Lykke til med læringen/hackingen!
Første leksjon: sniffe pakker
Hver gang det skjer noe på internett, det være i et spill eller på en nettside, blir data sendt fra din datamaskin til en server som behandler dataene og eventuelt sender noe tilbake. Å sniffe pakker er et godt sted å begynne for de unge håpefulle. Det er som regel alltid nødvendig og gjerne det første man begynner med når man skal gå løs på et nytt prosjekt.
Vi begynner med et lett eksempel: en tetris-versjon med highscoreliste. Gå inn her og spill litt. Det er moro!
Når du har tapt, får du beskjed om å skrive inn navn for å sende inn highscore (eller lowscore ). Dataene blir sendt til serveren som tar seg av highscores. Hvis vi bare kunne sett hvilke data det var, så kunne vi gjort noe nyttig. Det er her pakkesniffing kommer inn. Det finnes mange pakkesniffere, og de har alle til felles at de sniffer pakker, eller data. En super pakkesniffer er Tamper Data, en addon til Firefox. Denne har til og med mulighet til å endre dataene før de blir sendt! Fra nå av når vi skal sniffe pakker, vil jeg referere til Tamper Data. Du kan bruke hvilken pakkesniffer du vil, men jeg anbefaler denne. Last ned Tamper Data her. Forutsetter altså at du bruker Firefox.
La oss teste å sniffe pakkene som blir sendt når du sender score i Tetris-spillet over. For å få igang Tamper Data, start opp Firefox, trykk på Tools, Tamper Data og trykk Start Tamper. Pørv nå å sende inn en score i spillet. Tamper Data spør deg nå om du vil "Tampre" dataene. Det vil vi! Vi ser at "postdata" som blir sendt er dette: "game=tetris&name=lol&score=91", og at det blir sendt til "http://computermuseum.50megs.com/cgi/games/tetris_score_text.php". Ingen uhyggelige overraskelser her; det betyr null kryptering og vi kan endre dataene som vi vil og så sende dem. Prøv selv, du havner på lista lett som bare det! Jeg har tidligere postet en hacketråd som utelukkende
tok i bruk tamper Data. Les gjerne gjennom Guide: hack Freia og få premier, the easy way for enda et eksempel før du forsetter.
Andre leksjon: lage script
Nå som vi vet hvordan å se og endre data som blir sendt, er det på tide å lære hvordan å replikere sendingen av dataene ved hjelp av et script. Det er fordi vi er late, og ikke gidder å gå gjennom spillet hver gang vi skal sende inn score. Eller så er det fordi spillet er kryptert og vi må gjøre beregninger før vi sender ting. Det kommer vi tilbake til i neste leksjon.
Åpne din favoritt-'ren tekst'-tekstbehandler. Det vil si at hvis du bruker Windows, så velger du Notepad og IKKE Word. Vi lager en form som vi kan skrive navn og poengsum i, som vi så sender til samme server som behandler highscore i spillet. For å gjøre dette bør du kunne enkel HTML.
Vi har følgende (fra forrige eksempel):
server: http://computermuseum.50megs.com/cgi...score_text.php
game=tetris
name=lol
score=91
Og så juksa me litt:
Kode
<form action='http://computermuseum.50megs.com/cgi/games/tetris_score_text.php' method='post'> name: <input type='text' name='name'><br> score: <input type='text' name='score'><br> <input type='hidden' name='game' value='tetris'> <input type='submit' name='submit' value='Send'> </form>
Prøv å kjøre fila i din favorittinternettleser (som BØR være noe annet enn Internett Explorer) og send inn score! Sjekk så i spillets highscoreliste at det gikk som det skulle. Mest sannsynlig gjorde det det, og i såfall vil jeg gratulere - du har fortjent å komme videre til neste leksjon!
Tredje leksjon: åpne kildekoden til flash
La oss tenke oss at dataene vi sniffa var "game=tetris&name=lol&score=91&ting=sbdiufgsdiufd" og at ting-tingen er forskjellig hver gang, og at serveren som tar imot data sjekker at denne er riktig. Det er nemlig slik det vanligvis er. I slike tilfeller kommer vi ingen vei med hverken en pakkesniffer eller et hjemmelaga script. Så hva gjør vi? Vi laster ned spillet, åpner kildekoden og finner ut hvordan ting-tingen blir laget. Så legger vi dette inn i scriptet og er glade.
Jeg har desverre ikke noen enkle eksempler vi kan jobbe med, så vi får bruke en skikkelig harding, nemlig Blokkokopter. Vær obs på at jeg ikke kommer til å gå i detalj på hvordan å hacke Blokkokopter her, da jeg føler at det er for vanskelig for dette stadiet av guiden. Vi bruker Blokkokopter bare for å ha noe å jobbe med. For dere som vil se kildekoden til en blokkohack jeg har laget, eller bare har lyst til å floode Blokko med scores, se min tråd La oss ødelegge noen flash-spill!.
Prøv å spille Blokkokopter og sniff dataene som blir sendt. Du vil få masse dritt som ingen i verden forstår. Let's go to work. Trykk på View -> View Source eller lignende i din internettleser for å se internettsidens kildekode. Så finner du Flashfila som har filendelse SWF. Last ned.
Alternativt kan du innstallere enda en addon til Firefox som heter Download Embedded som gjør det veldig lett å laste ned Flashfiler og andre objekter som kjøres gjennom nettsider. Etter å ha installert addonen vil du se en rød pil nederst til høyre i Firefox når du er på en internettside som har et flashspill eller annet. Trykker du på pila får du spørsmål om du vil laste ned én eller flere av disse objektene. Enkelt. Download Embedded lastes ned her.
Før du fortsetter bør du ha funnet ut at flash-fila ligger her og ha lastet den ned. Når det er gjort, trenger vi å åpne kildekoden. Dette gjør vi med en Flash decompiler. Disse finnes det mange av, jeg foretrekker Flare (lastes ned her). Etter at den eller en annen decompiler er installert, åpner du flash-fila i decompileren. En tekstfil vil nå dukke opp på samme sted som flash-fila. Nå begynner det å bli spennende!
Du har nå over 1100 linjer med kode foran deg. Det vi leter etter er funksjonen som sender data til serveren når du sender inn score. Her er ctrl+f en fin ting. Prøv å søke på "name" eller "score" og slike ting, eller ".php" eller ".asp", fordi det gjerne er til slike filer dataene blir sendt.
Vi finner fort akkurat det vi leter etter:
Kode
instance send of movieClip 20 { onClipEvent (release) { this.highname = _root.submit.highname; $score = _global.teller; this.unique14 = 10 + this.highscore * 0.13 + 0.01 * this.highscore; this.unique03 = 31 + this.highscore / 16 + 0.01 * this.highscore; this.unique16 = 12 + this.highscore * 0.05 - 0.2 * this.highscore; this.unique09 = 61 + this.highscore / 6 + 0.01 * this.highscore; this.unique01 = 31 + this.highscore / 2 + 0.01 * this.highscore; this.unique15 = 68 + this.highscore / 12 + 51 - 0.06 * this.highscore; this.unique41 = 32 + this.highscore * 0.01 + 0.01 * this.highscore; this.unique11 = 76 + this.highscore / 10 + 0.01 * this.highscore; this.changeold = _root.explode.lowold - $score * 90; this.explosiondone = _root.explodetime; loadVariablesNum('http://www.internettopplysningen.no/blokko/blokkokopter_posthigh.php', 3, 'POST'); _root.submit._visible = false; _root.explode.ventingdone = true; } }
... men det er ikke like lett som i forrige leksjon. Du kan beregne alle feltene for hånd og lage en HTML-form slik som i andre leksjon, men det vil ta tusen år hver gang du skal sende inn score, og er lite pent. Den pene måten er å programmere et script i PHP eller et dynamisk språk. Jeg er en sucker for PHP, så videre eksempler er gitt i sistnevnte.
Fjerde leksjon: lage PHP-script
De som ikke kan PHP vil finne dette vanskelig og/eller umulig. Om dere vil fortsette nå er opp til dere selv. De som kan litt PHP kommer i hvertfall til å få noe ut av dette.
Les koden under, og alle kommentarene som forklarer koden:
<?php
if ($_POST) { // Hvis post-data eksisterer, det vil si: hvis vi har sendt skjemaet vi kommer til å lage,
doStuff($_POST); // gjør ting
}
else printForm(); // ellers print HTML-skjema som sender data til dette scriptet
function printForm() {
print "
<form action='' method='post'>
<input type='text' name='name'><br>
<input type='text' name='score'><br>
<input type='submit' name='submit' value='Send'>
</form>
";
}
function doStuff($_POST) {
$name = $_POST["name"]; // vi lagrer navn,
$score = $_POST["score"]; // og score utifra hva som ble sendt fra skjemaet ovenfor.
// Nå må vi lage unique-variablene.
// Copy-paste og port til PHP:
$unique14 = 10 + $score * 0.13 + 0.01 * $score;
$unique03 = 31 + $score / 16 + 0.01 * $score;
$unique16 = 12 + $score * 0.05 - 0.2 * $score;
$unique09 = 61 + $score / 6 + 0.01 * $score;
$unique01 = 31 + $score / 2 + 0.01 * $score;
$unique15 = 68 + $score / 12 + 51 - 0.06 * $score;
$unique41 = 32 + $score * 0.01 + 0.01 * $score;
$unique11 = 76 + $score / 10 + 0.01 * $score;
// Nå har vi alle unique-verdiene riktig utregnet med hensyn på score.
// På tide å sende dataene!
// Først plasserer vi alle variablene i en data-string:
$data = "highname=$name&highscore=$score&unique14=$unique14&unique03 =$unique03
&unique16=$unique16&unique09=$unique09&unique01=$unique01&un ique15=$unique15
&unique41=$unique41&unique11=$unique11";
// Her har jeg kuttet stringen i tre for å få plass i forumvindubredden.
//Dette er selvfølgelig ikke lov i PHP.
// Så vil vi sende dette til:
$url = "http://www.internettopplysningen.no/blokko/blokkokopter_posthigh.php";
// Jeg liker å bruke CURL til å sende data.
// Vi kaller en funksjon som sender dataene:
send($url, $data);
// og lager funksjonen under.
}
function send($url, $data) { // Det er denne funksjonen som sender dataene våre.
$ch = curl_init($url); // Vi initialiserer CURL med URL'en.
curl_setopt($ch, CURLOPT_POST, 1); // Denne betyr at vi sender POST (i motsetning til GET)
curl_setopt($ch, CURLOPT_POSTFIELDS, $data); // Vi sender med postdata,
curl_exec($ch); // kjører spørringen,
curl_close($ch); // og avslutter curl. FERDIG!
}
?>
Det var det! Vel, ikke helt i dette eksempelet, det er nemlig mye vanskeleligere som så, pga. changeold og explosiondone-variablene vi hoppet over. Men la oss late som at dette var alt og at det gikk bra og at vi er ferdige. Hurra!
Så... er vi klare til å hacke Pentagon ennå? Nei. Nå må du øve. Mye. Quote fra Family Guy: 'You don't win, you just do a little better each time.'
Femte leksjon: becoming a master
Nå har dere lært det grunnleggende som skal til for å hacke flash på den kule måten. Prinsippet er nemlig det samme hver gang: sniff data for å få overblikk, last ned spillet, åpne kildekoden, forstå hvordan kryptering blir laget, repliker dette i et PHP-script og kos deg med en pils eller ti når du er ferdig.
Men hver gang du åpner kildekoden til et spill vil det være noe nytt som møter deg. Det kan være md5-kryptering, bruk av kjeks, flashfiler inni andre flashfiler, og mange morsomme algoritmer for å lage stygge krypteringsstrenger. Nå gjelder det å være kreativ og ikke gi opp. Å bli 'god' til å hacke Flash og andre ting tar lang tid og mye trening. Les eksempler og studer koden til allerede eksisterende PHP-scripts. Jeg har lagt ut kildekoden til scripts som knekker Blokkokopter og noen andre spill i tråden La oss ødelegge noen flash-spill. I Wave-eksemplet viser jeg for eksempel hvordan du kan la CURL ta seg av kjeksene for deg, så du slipper å tenke på dem i det hele tatt.
Det finnes tilfeller der krypteringen i spillet rett og slett er for jævlig til at det er hensiktsmessig å porte algoritmene til PHP. I slike tilfeller vil jeg anbefale tråden til |d13m0b: Guide: Cracke flashspill. Denne tråden tar for seg en annen måte å angripe flash-fila på. Nyttig!
Jeg gjentar: ikke gi opp. Studer andre eksempler og eventuelt spør om hjelp. Det er mange inne på dette forumet som kan svare på spørsmål.
Dette er den siste tråden jeg lager om hacking på LENGE. Jeg er rett og slett drittlei, og føler at jeg har gjort mitt. Jeg skal selvfølgelig følge opp tråden og svare på spørsmål som måtte komme. Lykke til med læringen/hackingen!
Sist endret av Nichotin; 11. august 2007 kl. 16:24.
Grunn: Hets av homofile (og oppdatering av innhold)