Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 10101
Typisk når jeg sitter ved dataen at det kommer 2 drittfluer å begynner å terroriserer meg. I å med det er så varmt ute så må man nesten ha vinduet åpent. Det er jo for drøyt å begynne å spraye kjemikalier for å fjerne insekter på datarommet når jeg skal sitte der, så jeg er på utkikk etter noe alternativt.

Jeg vet om en oppskrift som funker som f. skjær en sitron i to deler. ta den ene delen å strø salt rett i sitronkjøttet, sett denne i vinduskarmen som er åpen.

Noen som har noen andre "fjern fluer oppskrifter" ?
Kjøp deg en 'Max Smekker'
Jeg har faktisk en max smekker, men jeg begynner å bli dritlei av å må rydde etter jeg har klikket totalt med den saken der! hehe
Er vel ikke så vanskelig å rydde etter "de to drittfluene" som du påpeker er problemet?
Visste ikke du var seriøs frem til nå - skjerp trusa.
Edderkopper fanger jo fluer, hva med en sånn?
Eller kanskje en "spider-pig"?
Prøv den kinesiske metoden her.
Du kan dra på felleskjøpet å kjøpe en sånn hyper innsektsdreperspray for bruk i fjøsen, den er utrolig effektiv, men ikke bruk i strore mengder bare spray på fluene, så dør de etter 3 sek. Husker ikke helt hva sprayen heter, bare spør etter innsektstfjerner spray.
Den virker foresten på alt av innsekter, ikke bare fluer.
For å fjerne fluer: Lokk de et annet sted. De følger lyset. Eventuelt bruk støvsuger.
For å hindre at fluer vil komme i nærheten av deg, en tomatplante.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
http://www.hyttesenteret.no/?p=productMore&iProduct=253

Funker som F.

Har sett lignende til 10,- på ICA...
Du kan jo kjøpe sånn fluepapir!
Eller feste opp netting i vinduet, sånn med borrelås på.
Sånn som er laget for å holde innsektene ute, liksom :-P
Finn frem en balltre ..

Når du ser den stå der et sted, så slår du til den med all kraft du har. Husk å være rask også xD


Neida .. Bare tuller.


Samma her .. 4-7 fluer plager meg dag-natt
Sitat av GothQueen
Du kan jo kjøpe sånn fluepapir!
Vis hele sitatet...
Det fluepapiret er et garantert helvete! Vi hadde sånn i vinduet før. Helt jævlig å få ut av håret:P
Hva skulle du nå ha det fluepapiret i håret for da Pyry-Freak ??=P
Eeey pussy! Det du trenger er en jævlig dårlig forvrengt kuka parfyme! Dem liker ikke sterk lukt. Kjøp deg en mother fucking smekk også!
Sitat av Sanandy
Eeey pussy! Det du trenger er en jævlig dårlig forvrengt kuka parfyme! Dem liker ikke sterk lukt. Kjøp deg en mother fucking smekk også!
Vis hele sitatet...
Hva med å bare sette opp noe netting foran vinduet?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Fluesmekker fungerer bra :P
Sitat av flexd
Hva med å bare sette opp noe netting foran vinduet?
Vis hele sitatet...
Eller hva med å bare ta moren din bakenifra?
Hør her; netting foran vinduet får hele rommet ditt til å virke som at du bor hos bestemora di og puler hun vær jævlige dag.
Sanandy Lite hjelp å hente ut ifra postene dine...
Sanandy, hvis profilen din er riktig, er du 14 eller 15 år. Har bare en ting å si til sånne som deg: Voks opp!
Sist endret av ma10as; 7. august 2007 kl. 00:05.
Sitat av ma10as
Sanandy, hvis profilen din er riktig, er du 14 eller 15 år. Har bare en ting å si til sånne som deg: Voks opp!
Vis hele sitatet...
Profilen min er wrong! Visste ikke engang at jeg har en profil for å si det sånn.
Jeg er 16 din rævtut! Uansett; se å fjern denne tråden. Om man har så fritidsproblemer som å spørre om hvordan man fjerner to ussle fluer, så fy faen! Snakk om å spise opp moren sin når man ikke har venner igjen.
Sist endret av Sanandy; 7. august 2007 kl. 00:08.
Sitat av Sanandy
Profilen min er wrong! Visste ikke engang at jeg har en profil for å si det sånn.
Jeg er 16 din rævtut! Uansett; se å fjern denne tråden. Om man har så fritidsproblemer som å spørre om hvordan man fjerner to ussle fluer, så fy faen! Snakk om å spise opp moren sin når man ikke har venner igjen.
Vis hele sitatet...
Vel da bør du jo hvertfall vokse opp.

Mitt forslag er å kjøpe en sånn ting med strøm og blått lys.

Eller, var det bare mygg og jævelskap den gjaldt for?
Archj De med blått lys funker fint mot fluer. Får også en fin "frese" lyd når de griller fluen..
Men fungerer den blå tingen når det er lyst i rommet da?..
Har best funksjon når det er mørkt i rommet, men den tar også fluer selv om det er lyst. Varierer hvor sterkt/intenst det blå lyset er. Jo mer intenst desto bedre effekt
Sist endret av LordPalo; 7. august 2007 kl. 00:35.
Gjør som i "Snakes on a plane" :

Du tar:
1 boks hårspray fra nille.
1 stk zippo lighter
1 stk viskelær
1 stk (kraftig og slitesterk) strikk.

Fest viskelæret og zippolighteren til sprayboksen i nærheten av munningen med strikket.
Viskelæret festes nærmest boksen for å lage en sikker avstand mellom zippo'n og sprayboks-munningen.

Bruk: Tenn zippo'n og slipp ut gass, siden zippo'n ikke har en knapp som du trenger å holde inne, kan du "fyre av" når du ønsker.

Notér: du bør ha et såpass stort viskelær, at gassen i mellomrommet mellom zippo'n og munningen ikke antennes, men forblir hvit.
Da er den litt sikkrere å bruke...
mye stress med netting i vindu. stikk i skauen å finn en frosk. bli litt venn med den før du setter den i vinduet så den ikke hopper ut. funker bra. har en slik en.
Sitat av thh
mye stress med netting i vindu. stikk i skauen å finn en frosk. bli litt venn med den før du setter den i vinduet så den ikke hopper ut. funker bra. har en slik en.
Vis hele sitatet...
Hvordan blir man venn med en frosk!?
Sitat av BoinTjau
Hva skulle du nå ha det fluepapiret i håret for da Pyry-Freak ??=P
Vis hele sitatet...
Litt seint svar, men bedre sent enn aldri. Nei, bare en nysgjerrig unggutt som kikker ut av vinduet og ender opp med fluepapir over hele håret typisk Og det har ikke bare skjedd èn gang heller.
Sitat av wkL
Hvordan blir man venn med en frosk!?
Vis hele sitatet...

kan du ingen ting eller? du må leke med den og klappe den. ha en skål med vann slik at den kan bade og litt mose fra skogen som den sover på.. funker knall. gjerne litt mat også om det ikke kommer noen fluer.
Oi, så rart, sanandy forsvant gitt... men helt seriøst - hva med å vaske?
Sitat av Pyro-Freak
Litt seint svar, men bedre sent enn aldri. Nei, bare en nysgjerrig unggutt som kikker ut av vinduet og ender opp med fluepapir over hele håret typisk Og det har ikke bare skjedd èn gang heller.
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å feste flue-papiret i vinduet.
De fleste inneholder en slags lukt som tiltrekker seg fluene, og "SMAK" så sitter dem fast.
Og dør en sakte og smertefull død!
Sitat av Diablo
Du kan dra på felleskjøpet å kjøpe en sånn hyper innsektsdreperspray for bruk i fjøsen, den er utrolig effektiv, men ikke bruk i strore mengder bare spray på fluene, så dør de etter 3 sek. Husker ikke helt hva sprayen heter, bare spør etter innsektstfjerner spray.
Den virker foresten på alt av innsekter, ikke bare fluer.
Vis hele sitatet...
Eg har ein sånn "hyper innsektsdreperspray", sterk annbefalt!

Eller kva med og bare lukka vindauga
Bruk fluesmekker, enklere blir det ikke, det er snakk om noen få fluer, jeg pleier å ta opptil 100 i huset over sommeren. (Dette året er et unntak, har ikke sett en eneste flue i huset)
Sitat av atomet
Oi, så rart, sanandy forsvant gitt... men helt seriøst - hva med å vaske?
Vis hele sitatet...
Ja, alle her følte seg så truet av hans visdom at han måtte fjernes før han overtok forumet.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Skaff deg en sånn mynte plante på f.eks plantasjen, og knekk av bladene og legg det random steder rundt deg. fluene får noia av lukten.
Sitat av UngarEffect
Noen som har noen andre "fjern fluer oppskrifter" ?
Vis hele sitatet...
Atom Bombe!
Vask deg selv og datarommet

Sitat av wkL
Er vel ikke så vanskelig å rydde etter "de to drittfluene" som du påpeker er problemet?
Visste ikke du var seriøs frem til nå - skjerp trusa.
Vis hele sitatet...
Kontoret er fullt av forskjellig dritt, permer, cd plater papirer å div annet kontorrekvisitta overalt. Hva tror du som skjer om jeg begynner å jakte på fluer med en jævla strømførende tennisrakkert ? Joda, jeg blir å knuse hele kontoret, har sterkere jaktinstinkt enn en tiger å jeg gir meg ikke for jeg eller motstanderen er død

Sitat av skolmen
Vask deg selv og datarommet

Vis hele sitatet...
Datarommet en kontor, flyr en kineser rundt her hver dag å vasker

Sitat av Sanandy
Eeey pussy! Det du trenger er en jævlig dårlig forvrengt kuka parfyme! Dem liker ikke sterk lukt. Kjøp deg en mother fucking smekk også!
Vis hele sitatet...
eey, jeg vranga kukken, ble en motherfucking stink, men fluene dro pussig nok ikke.
Sist endret av UngarEffect; 10. august 2007 kl. 18:00.
Røyk dem ut. Funker fett:P
spray dem med parfymeen eller hårsprayen til mor/dama så er det bare å fire in the hole med en lighter å de er borte på 2 sec,kansje andre fluer holder seg borte pga lukta og,who knows
Sitat av LordPalo
Archj De med blått lys funker fint mot fluer. Får også en fin "frese" lyd når de griller fluen..
Vis hele sitatet...
Freselyd? Den jeg har sett og hørt har de faen meg eksplodert...
Sist endret av fulloggal; 10. august 2007 kl. 18:57.
Sitat av UngarEffect

Datarommet en kontor, flyr en kineser rundt her hver dag å vasker
Vis hele sitatet...
Strø sukker overalt i nabokontoret, slik at fluene foretrekker å være der istedet
Logisk nok må du strø nytt sukker neste dag, siden kineseren kommer til å vaske opp sukkeret.
Alle vaskedamer slurver med et eller annet, se oppå skap og lister om det er mye støv der og strø sukkeret der.