Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 7496
Nå har jeg endelig finni ut en super måte å få til lucid dreaming.
Fikk høre det hele av en kamerat, å det tok meg 2 uker føre jeg fikk det til.

Alt du må gjøre er å skrive Fks sau på en lapp å legge den i lomma.
Denne lappen skal du ta opp så ofte som mulig hele tiden i flere dager.
Før eller siden så kommer den gangen du tar opp lappen, men den er annerledes.
Enten kan det hende det er bilde av en sau istelle for bokstavene, eller at den bare er helt annerledes... Altså, du drømmer!

Dette kommer nok av at du er så vandt med å ta den opp at du automatisk får reaksjonen i en drøm, å siden du er innstilt på at det kan skje, så er det en myk å fin måte å våkne opp i drømmen din på.

Første gang våknet jeg helt på grund av at jeg blei skremt, men andre gangen fikk jeg det helt til å fløy rundt laaangt over planeten =D

Sikkert noen her som har hørt greia før, men jeg kan vertfall bankei borde å si at dette er en måte som funker kjempe bra!

Lykke til
Dette er en helt vanlig lucid dreaming metode da, en samme er at man skal telle fingrene på den ene hånda stadig vekk. I drømme har du plutselig for mange, for lite, eller ikke fingre i det hele tatt.
Må prøves. Vi har forsesten ganske mange andre tråder om akkurat lucid dreaming, bare å søke på forumet for de som er intressert.
En veeeldig enkel måte til å få til våkedrøm er å kjøpe en cd (eller laste ned fra nett) som er laget får å holde deg bevisst. Kostet meg 35kr og funka innen en uke.
Du slår den på om natta og det er masse rooolige lyder med noen som leser opp ting å greier om at du skal være bevisst under drømmen. Du kan sikkert lage en selv også..
Navnet på den?
Selv lærte jeg meg lucid dreaming slik (det tok ca. en måned å forme vanen): Jeg begynte, flere ganger om dagen, å spørre meg selv "drømmer jeg nå?", mens jeg kjente etter i kroppen om den kjentes våken. Deretter så jeg ned på gulvet, og prøvde å forandre fargene på det.

Etter en måneds tid hadde vanen satt seg, og da tok det ikke lang tid før jeg plutselig "våknet opp" i en drøm og spurte meg selv om jeg sov. Kjente etter i kroppen, og den føltes rar. Så ned på gulvet, som var rødt, og klarte å forandre det til å bli grønt. "Fett", tenkte jeg, og fløy opp i lufta. Så våknet jeg.

Det tar gjerne enda lenger tid å lære seg å ikke våkne, men å bli i drømmen. Holdt på med dette noen måneder. Vanvittig morsomt fenomen, burde nesten gjøre en innsats for å øve inn den vanen igjen.

Har man trening nok kan man fly rundt og forme verden rundt seg, til en viss grad iallefall.. Heftige saker.
Når jeg var liten hadde jeg total kontrol over drømmene mine. Jeg kunne bare bare lukke øynene, tenke noe, og det skjede. Uansett hva. Kanskje jeg burde prøve å få tilbake den kraften over drømmene mine? Kan jo alltids gjøre et forsøk.
Barn har gjerne veldig mye sterkere evne til å dagdrømme enn voksne. Jeg kunne også drømme meg helt bort som liten. Mener du de drømmene var det samme som sovedrømmer?
Høres rått ut, dette må prøves.
Sitat av xtapolapocetl
Barn har gjerne veldig mye sterkere evne til å dagdrømme enn voksne. Jeg kunne også drømme meg helt bort som liten. Mener du de drømmene var det samme som sovedrømmer?
Vis hele sitatet...
Ja, altså Det var sovedrømmer, ikke dagdrømming. Men jeg hadde total kontrol, jeg oppdaget det når jeg drømte at jeg var i en skog med ei lita jente og en skummel ulv. Jeg var veldig redd for ulven og prøvde å hjemme meg, men akkurat når jeg prøvde å hjemme meg, må jeg ha lagt merke til noe, for plutselig forsto jeg at alt bare var en drøm. Så jeg bare tenkte at nå vil jeg til byen, luket øynene, åpnet dem igjen og så Jeg var i byen.
Etter den drømmen hadde jeg total kontrol over alle drømmene mine (sovedrømmer altså), men over årene har jeg mistet den kontrolen over drømmene mine. Men jeg tror det hadde vært gøy å få kontrol over drømmene mine i gjenn, etter som at jeg har litt andre fantasier nå, enn jeg hadde når jeg var liten .
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Diablo; da håper jeg vel at den lille jenta har en eldre søster eller i det minste har vokst litt..
Jeg har en genial(!) teknikk vedsiden av senga har jeg et, radiometer (tror jeg det heter). Det er en glass kule med en spiss nål inni, på den sitter et hjul med flaps på, det er også vakum inni den. Har du ikke sett et før kan det være vanskelig og fårestille seg, når det lyser på det sipnner hjulet med flapsa på. Jeg fårestiller meg at flapsa skall bevege seg uten lys, det gjør de ikke. Men når jeg har sovna begyner de og spinne uten lys og da er du i gang
Noe av det samme her Diablo, jeg bestemte meg hver kveld før jeg sovna for hva jeg skulle drømme om, og det drømte jeg når jeg sovna, så vokna jeg utpå natte eller morgenen og så bestemte jeg meg for en ny drøm.

Hehe en drøm jeg likte spessielt godt: jeg hadde en tralle bak sykkelen min som var full av våpen, håndgranater, maskingevær, pistoler og hele pakka, jeg elska den drømmen, jeg sykla rundt i nabolaget med den tralla, klatra opp på bygninger og lå skøyt farlige agenter og hele pakka.
Jeg kunne bestemme alt i detaljer, lå å tenkte ut hvert eneste våpen jeg skulle ha i tralla osv, og utenom det gikk resten av seg selv når jeg drømte hehe.

Mvh
BoinTjau
Jeg har ca. 1 lucid dream per uke...
Dette er fordi jeg har minst et mareritt hver uke, sånn i gjennomsnitt.
Hver gang jeg får et mareritt, begynner det med at jeg ser uhyggelige ting og kroppen føles ekkel og rar...
Men så kommer et monster og prøver å skremme meg, og jeg går rett i gjennom det (sist var det en diger maur) som om det var laget av tåke...
Deretter slutter "mareritt stadiet" og jeg går over i en ny drøm uten at jeg våkner imellom...
Det er i den nye drømmen etter marerittet at jeg kan gjøre hva jeg vil, og "bygge" drømmen selv...
Trikset er: Få mareritt, fortell monsterne at de kan dra te hælvette, gå over i ny drøm, fly.
Sist endret av Turbolego; 3. august 2007 kl. 17:11.
her er en film hvor jeg viser radiometeret på starten, beklager for av fargene kilkker, er ikke avi kompetabelt med youtube?

http://www.youtube.com/watch?v=p_JxS6xk0Fo
Sitat av Ost2k
Navnet på den?
Vis hele sitatet...
cd'n het lusid dreaming. Fant ikke linken fra der jeg kjøpte den men fant noen andre istede. Litt dyrere men enny whu, det er bare å google det :P

http://lucid-dreaming.mind-sync.com/...FSMOZwodh19psA

http://www.hypnosishealthcare.com/luciddreaming.html

Du kan jo lage din egen ca. det tror jeg blir det billigste alternativet

Sitat av estragon
her er en film hvor jeg viser radiometeret på starten, beklager for av fargene kilkker, er ikke avi kompetabelt med youtube?

http://www.youtube.com/watch?v=p_JxS6xk0Fo
Vis hele sitatet...

Kanskje fargene SKAL klikke oooooh O.o hehe
Sist endret av Inessa; 4. august 2007 kl. 11:03.
nasty farger..

Der filma jeg ny, men med veldig dårlig oppløsning.

http://youtube.com/watch?v=-HUNxeks6bQ
Sist endret av estragon; 4. august 2007 kl. 12:17.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Det skjedde meg for ei uke siden at jeg lå i senga og surfa på nettet med bærbar pc. Plutselig sovna jeg uten at jeg la merke til det... Litt over en time senere (cirka 4 på natta), så våkna jeg. Da hadde jeg kommet på i søvne at jeg hadde glemt å skru av PC`en. Jeg husker det fra da jeg sov, at jeg lå og tenkte på at jeg ikke hadde skrudd den av. Og da jeg kom på det i søvne, så våknet jeg, og skrudde av pc`en, og sov videre...

Har dette noe med lucid dreaming å gjøre?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Nå i det siste så har jeg lagt merke til en ting til... Hver morgen jeg våkner opp, så vet jeg nøyaktig hvor mange tekstmeldinger jeg har fått på mobiltelefonen min. Hehe, er bare komisk, men det stemmer. På morgenen i går så visste jeg at jeg hadde fått seks sms`er, og det stemte da jeg så etter. Jeg våkner ALDRI av at jeg får meldinger på natta, for det er bare et lite pip som jeg ikke hører når jeg sover. Men jeg klarer på en eller annen måte å telle antall meldinger som jeg får, i søvne.
Har bare ett spørsmål: Hvor ofte skal man ta opp lappen? Sånn hvert 10nde minutt, eller hvert 10nde sekund? Fikk lyst til å prøve det her, har alltid hatt lyst på lucid dreams
lucid dreams er gøy, fikk det ofte når jeg var mindre, men nå de siste årene har jeg begynt å få det igjen.
Er utrolig interresant, plutselig finner man ut at man drømmer, så kan man gjøre hva man vil.
Men det er litt merkelig, for man vet jo samtidig at man sover. Har en følelse av at disse lucid drømmene kommer når man ikke sover så veldig tungt, for ofte når jeg har de våkner jeg ganske lett, men det er bare å tenke på ting og gjøre forskjellige ting i drømmen, da våkner du ikke.
Begynner du å tenke"jøss, jeg kan styre drømmen min" og tenker på at du ikke må våkne da skjer det fort at du våkner, det er hvertfall min erfaring.
Det værste er når man får lucid dreams-mareritt, og ikke klarer å våkne.Vanligvis når jeg har lucid dreams kan jeg våkne hvis jeg vil, men når jeg har lucid dreams om jævlige ting som varulver og moskvamarit er det sykt irriterende å ikke klare å våkne.
Skjer også andre ting med mine drømmer, skjer innimellom at jeg våkner midt på natten, men samtidig som jeg er våken drømmer jeg. Har ikke skjedd så ofte, men det er helt merkelig.
De beste drømmene kommer etter inntak av alkohol eller some good old ganja, det er da man får "lsd-drømmer", det er gode greier. Mitt tips til dere som vil ha lucid dreams, er å være våken til man er sykt trøtt, så når du legger deg venter du på at du skal begynne å drømme. PLutselig finner du ut at du har sovnet, og da har du en lucid dream. Den metoden funker på meg hvertfall, men funker sikkert ikke på alle.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Archj
Har bare ett spørsmål: Hvor ofte skal man ta opp lappen? Sånn hvert 10nde minutt, eller hvert 10nde sekund? Fikk lyst til å prøve det her, har alltid hatt lyst på lucid dreams
Vis hele sitatet...
Samme f, tror jeg, bare det er ofte nok til å bli en vane..
▼ ... noen uker senere ... ▼
Man har jo mange forskjellige måter å gjøre det på.
Husker at en kompis av meg fortalte at han hadde tatt en tur ut av kroppen sin etter å ha meditert og han hadde svevd over havet og kommet til et sted han trodde var England.
Og der hadde han sett et rødt hus han aldri hadde sett før og når han var tilbake igjen tenkte han på hvor han kunne ha vært.
Han pratet så med sin søster dagen etter som bro i England. Men han har aldri besøkt henne der eller sett bilder av hvor hun bor. Og når han fortalte om huset han hadde sett så stemte både huset og omgivelsene med hva han hadde sett.

Han har drevet lenge med noe som heter Eckankar.
http://www.eckankar.no/Dreams_April2007.pdf

Har aldri hatt roen til å prøve det selv.
Enda jeg har lastet ned masse info om hvordan man gjør det.

Vet at de tenker på et blått lys når det går ut av kroppen og det er vist for å bli beskyttet så ingen andre kan gjøre deg noe..eller noe slikt. Lenge siden jeg satte meg inn i det.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Archj
Har bare ett spørsmål: Hvor ofte skal man ta opp lappen? Sånn hvert 10nde minutt, eller hvert 10nde sekund? Fikk lyst til å prøve det her, har alltid hatt lyst på lucid dreams
Vis hele sitatet...
Så ofte som mulig egentlig, jeg gjorde det ca 20-30 ganger om dagen...
Sist endret av Krom; 3. desember 2007 kl. 04:43.
For min del funker det bedre å telle fingrene mine enn å bruke lapp/tekst. Om jeg har flere fingre enn normal drømmer jeg Jeg foretrekker denne virkelighetssjekken fordi den for meg er svært pålitelig, og enkel (jeg trenger ikke å huske på å ta med meg lappen overalt).
Nå har jeg skrevet "naken dame" på en lapp og lagt den i lomma, så får vi se hva som skjer..
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg vet denne tråden er gammel, men er det mulig å ha en bakgrunn på mobilen der det er skrevet noe i stedet for en lapp? Det ser utrolig teit ut når man tar opp en lapp og ser på den hvert tiende minutt. Hvis man bruker mobil, ser det ut som man ser på klokka eller noe.
Jeg prøvde meg litt på lucid dreaming for kansje.. 2 måneder siden. Min teknikk var bare å stirre på hendene så ofte som jeg kom på det. Etter bare 2 dager hadde jeg min første lucid dream. Jeg sto i en ørken. Så så jeg ned på hendene mine. Jeg vet ikke hva som skjedde, husker ikke. Men plutselig klikket det for meg og jeg kunne bare fly og gjøre hva jeg ville. Jeg våkna opp brått etter bare noen "drømmesekunder" og var litt skuffet over at den var så kort.

Jeg fortsatte litt med å stirre på hendene mine innimellom men bare glemte å gjøre det en dag eller 2, litt kjipt men meh. Tror jeg skal prøve igjen.

Og ja Gunnar jeg regner med at det kommer til å fungere. Så lenge du har mobilen i lomma/har buksene på deg, if you know what i mean ;P.
Hehe, helt vanlig det Cheeze. Husker mine første LDs, ble så overbegeistra at jeg våkna nesten med en gang. Ufattelig irriterende!! :P Et godt tips om du merker du begynner å våkne, er å spinne rundt deg selv mens du tenker "nå økes effekten så sinnsykt her". Etter to, tre runder er du plutselig i en helt annen verden; fortsatt "bevisst"!
VELDIG VIKTIG Å HUSKE: Skriv også drømmedagbok! når man skriver drømmedagbok blir man flinkere på å skille virkelighet og drøm, i tillegg husker du drømmene dine bedre. Hva skal du klare å kontrolere drømmene dine for, hvis du ikke husker dem uanset??
Kan bekfrefte at det er veldig vanlig å våkne altfor fort de første gangene, fordi man blir så overbegeistra som loathsome sier. Akkurat som at du har gjort teknikken din til en vane, har du gjort det til en vane å fantasere litt rundt LD. Etterhvert som du fortsetter å LD'e vil du bli mer vant til det, og du vil kunne holde det gående over lengre tid.
Jeg hadde en type søvn i dag som var fryktelig ekkel. Jeg sovnet i en massasjestol på jobben, og så våknet jeg på en måte men kunne ikke bevege meg. Dette har skjedd et par ganger før i livet mitt, men det som var så skummelt med denne gangen var at det var veldig skremmende bare. Det nærmeste jeg kan komme til å beskrive det var som om det var en ond ånd som prøvde å komme seg inn i huet mitt og den drev å skrek og fikk meg til å skvette ordentlig flere ganger. Så fikk jeg "ladet opp" og fikk huet mitt ut av drømmen.
http://www.bwgen.com/ er jo et alternativ til metoden i denne tråden.
Kan sikkert kombinere bwgen med den lappen også.
Det her med lucid dreaming er ille... har hatt søvnproblemer hele livet og de siste tre åra sånn cirka har jeg hatt sånne drømmer hver eneste natt. Drømmestadiet er jo bare den første perioden man sover.. for så å gå inn i en dypere søvfase hvor man normalt ikke drømmer..

Jeg syns det var kult å kunne velge hva man skulle drømme og si og se hver eneste natt og ville ofte ikke stå opp for det skjedde så masse bra og kule ting i drømmen. men nå er det et jævla problem for meg for jeg er helt utslitt når jeg våkner igjen, er som jeg aldri sover helt .. hvis dere skjønner?

også har jeg veldig ofte.. (to ganger pr uke elns) at jeg våkner.. men klarer ikke bevege kroppen ordentlig.. klarer å åpne øynene et halvt sek om gangen og prøver å løfte armen men det går ikke...
er ille når man hører døra åpner seg og man vet at en eller annen kommer inn der du sover så klarer du ikke å gjøre en dritt, selv om du hører alt personen sier og gjør (neeei, ikke en drøm det her)
har hatt lucid dreams en del ganger. for meg var det nok å bare lese litt om fenomenet slik at det satte seg i underbevisstheten. en natt drømte jeg, og jeg husker jeg begynte å tvile på om det var virkelig når jeg tittet rundt på soverommet mitt. møblene var ikke på riktig sted, så da gikk det opp for meg at jeg var i en drøm. jeg hadde ved flere anledninger før vært klar over at jeg var i en drøm, men det var ikke før nå jeg tenkte "whoa, hvis dette er en drøm, så kan jeg vel styre den? fett!".
det første jeg gjorde var å fly. siden det var en drøm, så gadd jeg ikke å åpne vinduet så jeg bare gikk rett gjennom det, akkurat som en sånn mutant fra x-men. korttenkt som man vanligvis er i en drøm, så tenkte jeg ikke over at soverommet mitt faktisk er i andre etasje, så det var naturligvis et godt stykke ned. jeg glemte å fly, så øyeblikket jeg hadde gått gjennom vinduet falt jeg ned i buskene og slo meg. det var vondt, men jeg fikk omsider stabla meg på beina og kommet meg i lufta. merkelig nok var det relativt vrient å fly; jeg måtte virkelig konsentrere meg slik at jeg ikke mistet balansen. frustrert så kom jeg på at det var min drøm og jeg kunne styre den som jeg ville, så jeg prøve å late som om det egentlig var lett å fly. resultatet var at jeg krasjet inn i et hus litt lenger opp i gata som om jeg var hancock, fylliken av en superhelt.

mer husker jeg egentlig ikke. jeg tror mistet fokuset etter en liten stund, så når det kommer til lucid dreaming så tror jeg viktigste er å holde fokus oppe. det er lett å glemme seg.

jeg har hatt mange lucid dreams, men jeg har som regel bare manet fram diverse heite babes så fort jeg skjønte at jeg drømte, så det er vel egentlig ikke så mye mer å fortelle.
http://www.sjamaan.com/en/index.html
har ikke prøvd selv, men har lyst til å bestille
Sitat av mikkello Vis innlegg
http://www.bwgen.com/ er jo et alternativ til metoden i denne tråden.
Kan sikkert kombinere bwgen med den lappen også.
Vis hele sitatet...
Har aldri funket på meg, og jeg har prøvd så og si de fleste teknikker for å oppnå lucide drømmer... er vel en individuell sak Noen som faktisk har prøvd "BrainWave-generators" i sammenheng med lucid dreaming og opplevd virkning?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beklager å ta opp en gammel tråd, men heller dette enn å lage en ny.

Altså. Fikk endelig utslag her om dagen (eller skal jeg si natten?) med LD. Gidder ikke fortelle hele historien men jaget en mann inn i et lite rom hvor to andre personer var fra før. Idet jeg spenner opp døra er det ingen å se, ser bak døra og ser ingen. Det går opp for meg med en gang at dette er umulig og at dette er en drøm.

Ble veldig begeistret, men klarte å roe meg. Men da kom det en tanke til meg: i drømmene er det bare jeg som eksisterer. Alle andre eksisterer kun om jeg vil de skal eksistere. Egentlig er jeg en person helt alene i drømmeverden.

Jeg har også hatt som intensjon å "søke meg selv" i drømmene i håp om å finne ut mer om meg selv. Fikk da noia i drømmen om hva jeg ville oppleve. Det hele endte med at jeg valgte å vekke meg selv. Og joda, angrer svært på dette!

Følelsen av å forstå at jeg drømte var som følelsen du får på den første oppturen på fleinsopp. Som sagt, det som plaget meg mest var at jeg egentlig var "alene" i drømmen og at jeg var redd for å møte meg selv.

Noen gode råd/tips for å unngå å få noia for seg selv og denne ensomhetsfølelsen/tanken når du er i drømmen?
Sist endret av Vandringsmann; 16. november 2009 kl. 00:22.