Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1492
Kom nylig over denne artikkelen:
God Does Not Want 16 Kids (sfgate.com)
Arkansas mom gives birth to a whole freakin' baseball team. How deeply should you cringe?

Fantastisk skrevet, morsom og tar opp et meget viktig problem: Burde folk ha rett til å dytte ut så mange snørrklatter som de klarer? Akkurat her i Norge er det ikke noe stort problem enda, det er bare 100 år siden vi kom oss over den rompekjøringen vi fikk av svartedøden. Med tiden derimot, er det opplagt at vi ikke vil ha nok ressurser til alle menneskene her i verden. Men hey, hvis ikke farmoren min hadde fått 15 barn ville jeg ikke eksistert (takk Gud for Smiths-venner, men nå som de har gjort nytten sin for min del kan de godt fordufte). Hva tror kristen-fanatikere som dytter ut så mange barn kommer til å skje når verden blir overbefolket? Kommer Gud og tar tak i hver ende av jordkloden (eller var det jordpannekaken?) og strekker den ut til dobbelt størrelse? Nei vent nå, det er jo dommedag når som helst nå. Jesus skal komme ned fra himmelen i et helikopter, personlig rundjule alle syndere, kaste dem ned i helvete hvor de skal brenne i all evighet og ta med alle de snille, uskyldige, herlige kristne opp til himmelen hvor de skal spille Ludo i all evighet.

Classic:
Where is, in other words, the funky tattooed intellectual poetess who, along with her genius anarchist husband, is popping out 16 funky progressive intellectually curious fashion-forward pagan offspring to answer the Duggar's squad of über-white future Wal-Mart shoppers? Where is the liberal, spiritualized, pro-sex flip side? Verily I say unto thee, it ain't lookin' good.
Vis hele sitatet...
En av de morsomste artiklene jeg har lest på veldig lenge. Fantastisk bra skrevet

Minnet meg veldig om filmen Idiocracy: http://www.imdb.com/title/tt0387808/
Skulle ha trengt et sertifikat for i det hele tatt å få ett barn.

Vet mange som ville ha strøket på oppkjøringen.
Vanskelig tema å skulle gjøre noe med, ettersom religionsfrihet, familieverdier osv. osv. er så etablerte verdier i samfunnet.

Når det er sagt vil jeg si meg 100% enig med forfatteren. Fantastisk skrevet!
Ikke bare kristne, muslimer også. Lever på uføretrygd å presser ut den ene jævelen etter den andre. Gjengene består jo mainly av en familie...
begrønn ørknene med destillert saltvann og dyrk sier nå jeg.
Sitat av Tang0
begrønn ørknene med destillert saltvann og dyrk sier nå jeg.
Vis hele sitatet...
Dette er nå ikke bare,bare.. tenk hvor ekstremt(!) mye vann som trengs. Skal også avsaltes noe som koster og tar tid og plass. Deretter fraktes til ørkenen.. og med sand er det ikke bare å tilsette litt vann for å lage det til næringsrik jord.

Ikke la folk få en drøss med unger kun til egen fornøyelse sier nå jeg. Unger er ikke en gave fra gud for at du er snill og da kan leke med ungen, de er ett direkte resultat av å gi etter til seksuelle lyster som setter i gang en biologisk, naturlig reaksjon.

Helt likt som med dyr:
1.byttedyr bestanden går opp.
2. Rovdyrbestanden går opp (mye mat)
3. Byttedyrbestanden går ned (blir spist)
4. Rovdyrbestanden går ned (ikke mer mat)
And repeat..

Eneste forskjellen er at vi klarer å utnytte alle mulige resurser før vi gir opp. Noe som fører til at (bruker eksempelet mitt) byttedyrbestanden (=verden..) går ned. Spacetravel ftw ^^
Fra et miljøbeskyttende perspektiv:
Antall mennesker i verden øker i takt med klimaproblemene...
Når bleiesniffende fanatikere slutter å pompe ut 7-12 babyer, skal jeg begynne å spare strøm.
Sist endret av Turbolego; 1. august 2007 kl. 18:05.
Synes alle de som går på trygd å andre økonomiske trøtter burde få for max 2 barn. hvis de er dumme nokk til å produsere flere uten økonomien til det får de klare seg med mindre da.

Går selv på trygd, men har bare 1.
Fra et humanetisk perspektiv:
Hvis alle skulle ha den levestanderen de har i Finland, så trenger vi 7 jordkloder til. Med USA sin trenger vi 4. Hvis vi går utifra at ressursene og fordelene på jorda ideologisk burde vært delt likt, så er vi allerede for mange (hvis vi ønsker en ønskelig høy levestandar, da). Jeg syns ikke folk skal få mer en max 2 barn uansett, jeg. Og de som går på trygd burde ikke få mer en 1. Det er rett og slett ikke nødvendig. Jeg mener at ønsken om å få en drøss med barn kommer fra relgioner.
Sitat av nikita
Ikke bare kristne, muslimer også. Lever på uføretrygd å presser ut den ene jævelen etter den andre. Gjengene består jo mainly av en familie...
Vis hele sitatet...
Ja, du sier noe der.

Tenk på det, en norsk familie, får som regel 2 barn. Er vel det som er det vanlige.
Mens muslimer feks kan få 3-4-5 barn, ser for meg norge om 20-30 år, ekte nordmenn
blir i mindretall
En årsak til at familier fra visse områder i verden får veldig mange barn er fordi de har betraktelig høyere barnedødelighet enn vi her i Vesten. I disse områdene har de heller ikke fritt helsestell og andre velferdsgoder, slik at familiene er avhengige av barnene sine som produksjonsfaktorer i familien. Barna sikrer dermed alderdommen til foreldrene.
Dette er ikke ulikt systemet som fungerte i Norge inntil for ca. 50 år siden. Min far kom fra svært dårlige kår i Nord-Norge og i hans søskenflokk vokste kun 3 av 5 opp.

Mitt poeng: i fattige land og i gamle dagers Vesten er store barneflokker rasjonelt og helt nødvendig.
Jeg tror dette er en vane som våre nye landsmenn vil slutte med etter noen generasjoner.

Men jeg har ikke ord for hva jeg synes om familier som disse Duggards og deres like.
En årsak til at familier fra visse områder i verden får veldig mange barn er fordi de har betraktelig høyere barnedødelighet enn vi her i Vesten. I disse områdene har de heller ikke fritt helsestell og andre velferdsgoder, slik at familiene er avhengige av barnene sine som produksjonsfaktorer i familien. Barna sikrer dermed alderdommen til foreldrene.
Dette er ikke ulikt systemet som fungerte i Norge inntil for ca. 50 år siden. Min far kom fra svært dårlige kår i Nord-Norge og i hans søskenflokk vokste kun 3 av 5 opp.

Mitt poeng: i fattige land og i gamle dagers Vesten er store barneflokker rasjonelt og helt nødvendig.
Jeg tror dette er en vane som våre nye landsmenn vil slutte med etter noen generasjoner.

Men jeg har ikke ord for hva jeg synes om familier som disse Duggards og deres like.
Vis hele sitatet...
Dette kan vi bare se i naturen. Der har man to metdoer som dyrene lever etter. Det er de som har gode livsvilkår eller er store dyr satser på få avkom. Men de avkommene blir tatt godt vare på og sørges for at de klarer å vokse opp. Mens de som ikke er så store satser heller på å få avkom for å kunne sørge for at sine gener kommer videre. Men de som har store kull blir livskårene mye mye dårligere for etter som mat til gangen er ofte redusert siden de må dele på mange. Så selv om 5 går med så har man fortsatt 7 igjen. Men hvis vi alle menneskene hadde bare hatt 2 eller 3 barn så ville sansynligheten for at barna ville overleve vært stor etter som de hadde fått mye bedre levevillkår.

Så burde det vært en regel om maks barn pr. fam? Hvem vil tape tilslutt når det er mat mangel? De som er mange eller de som er få?
Sist endret av Marcen; 2. august 2007 kl. 22:18.
Sitat av moridin

Minnet meg veldig om filmen Idiocracy: http://www.imdb.com/title/tt0387808/
Vis hele sitatet...

Sitat av Tang0
begrønn ørknene med destillert saltvann og dyrk sier nå jeg.
Vis hele sitatet...
jeg stemmer for at det blir vannet med Gatorade. "It contains electrolytes."