Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 682
Greetings Freaks!

Når har det seg slik at TVen min nettopp har blitt ødelagt.. Den sto midlertidig plassert i sengen min, før den bestemte seg for å ta selvmord og hoppe ned på gulvet.. Ikke bare har jeg da plutselig fått en tom hylle på veggen, men jeg har også endt opp med en hvit kabel med TVsignalene som ikke er i bruk.. Etter en liten titt på datamaskinen min fant jeg en inngang som lignet mistenkelig på den på TVen min, og lurer da på om PCen min kan brukes til å se på TV med? Jeg har prøvd å søke på forumet, men ettersom både TV og "på" er for korte og til å søke på - ble søket mitt kortet ned til "data", noe som ble litt vel mange treff.. Noen som vet om dette er mulig? Et program eller lignende som streame inntaket fra kabelen opp på skjermen min?

Takker for all hjelp..
Sist endret av Coldfire; 29. juli 2007 kl. 18:58.
vist du har tvkort på maskinen din så er det bare å plugge inn, må sikkert ha ett program også, noe google kan hjelpe deg med vist du ikek har det programet som hører til kortet ditt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Viss du har tv-kort: ja. Viss du ikkje har tv-kort: nei.

Stort bedre svar går det ikkje an å gi.

Med TV-kort er det som regel programvare som lar deg sjå og ta opp tv-signal slik du måtte ønske det.

Om du skal kjøpe tv-kort så er Hauppauge PVR-350 et svært godt kjøp.
Samme skjedde med meg, installerte Win. Mediacenter og kjøpte Hauppauge PVR-150 på qxl, nå har jeg tv på pc'en, og spole over reklamepauser er en fryd.
Coldfire's Avatar
Trådstarter
Jeg har en HP Pavilion w5195.no : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/d...149370&lang=en

og det står det:
Television
TV tuner card with FM tuner and remote
Vis hele sitatet...
Ja, fjernkontrollen har jeg fortsatt - men programvaren? Skal jeg plugge i TV kontakten og....?


Edit: Hvis noen vet et program som jeg kan se på TV med, og feks. lagre det jeg ser - så hadde jo det vært knall!
Sist endret av Coldfire; 29. juli 2007 kl. 19:15.
Coldfire's Avatar
Trådstarter
Tenkte jeg skulle avslutte min egen tråd her: Programmet jeg endte på var "Beyond TV 4.6" av SnapStream.. Det er ikke gratis, men etter litt leting fant jeg en serial til versjon 4.5 - som funker, men krever at man av og til må skrive den inn på nytt.. Plagsomt, men siden det hele er midlertidig så holder det for meg.. Muligheter for recording og alt
Sist endret av Coldfire; 30. juli 2007 kl. 12:49.