Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3307
Har nettop kommet hjem fra en 2-ukers ferie i Cuba hvor jeg tok dette bildet av en katt. skulle egentlig ta bilde av disse flaggene da jeg nesten trakket på en katt. Det likte den ikke...

http://i25.photobucket.com/albums/c61/henrikkilvaer/Katten.jpg

Godkjent?
Post bildet sånn som det er orginalt da. Vil se hvordan det ser ut da.
Herlig! Nydelig komposisjon med rene, klare linjer. Skoleeksempel på god bruk av det gyldne snitt. De diagonale linjene, gyldne spiral, gyldne trekant. Det kommer alt frem i bildet.

Ellers naturlige fine farger, fin fokus og god taiming.
Eneste negative jeg kan trekke frem er refleksjonen i øynene (man ser fotografen) og kanskje litt kalde farger (er ikke helt enig med meg selv på det punktet).
Eventyrbesatt
Wiggles's Avatar
Jeg har desverre ikke mye peiling på hva som er bra / ikke bra innen fotografier. Men dette bildet likte jeg, eneste som ødela litt må være den store signaturen i høyre hjørne.

Ellers synes jeg bildet var veldig godt tatt. Kan tenke meg at å ta et slikt bilde av en katt er alt annet enn enkelt.
Helt enig med frosken. Elsket også bruken av dybdeskarphet her - pelsen og værhårene, samt øynene, kommer virkelig frem. Syntes ikke fargene var kalde.

Savner dog nederste del av munnen på katta, ble litt tett der. Også det faktum at jeg hater katter, og at denne er intet unntak.
Nydelig bilde! Eneste er at det ene hårstrået som ligger til venstre for det høyre øynet ble litt forstyrrende. Trodde det først var et hår på min skjerm, så prøvde å børste det bort.
Kilvær's Avatar
Trådstarter
Takk skal dere ha

original:
http://i25.photobucket.com/albums/c61/henrikkilvaer/DSC_0912.jpg
Likte den mye bedre uten det forstyrrende hårstrået ved siden av det høyre øyet
http://bildeopplasting.net/bilder/thumbs/11847968626.jpg
Klikk for større versjon
Jeg la også merke til det hårstrået. Men et veldig bra bilde.
Hvilket Kamera brukte du?
Kilvær's Avatar
Trådstarter
Nikon D-40
Nikkor AF-S 55-200mm linse
Nå som du nevnte hårstrået så klare jeg ikke se på bildet uten og tenkte på det!
Sitat av Wiggles
Jeg har desverre ikke mye peiling på hva som er bra / ikke bra innen fotografier. Men dette bildet likte jeg, eneste som ødela litt må være den store signaturen i høyre hjørne.

Ellers synes jeg bildet var veldig godt tatt. Kan tenke meg at å ta et slikt bilde av en katt er alt annet enn enkelt.
Vis hele sitatet...
syns den signaturen i venstre hjørne var litt større egentlig: /
Jeg likte bildet kjempe godt! Du kunne dog ha fjernet hårstrået som noen har nevnt tidligere. Menmen, KP av meg!
Hehe det ligne på katten min:P
▼ ... over en uke senere ... ▼
Knallbra bilde, jeg likte det!
Sist endret av andreasa; 2. august 2007 kl. 13:28.
Nydelig bilde, et typisk postkortbilde. Som nevnt er det hårstrået litt forstyrende, men likt munnen veldig godt. Et av de bedre bilden jeg har sett her.
litt synd med kuttinga av overleppa.
mangler også litt skarphet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Hvordan legger man til bilder?
UuU, nice bilde, behagelig og se på osv, typisk postkort-bilde, som Diablo sa.
Stilig bilde :P
Jeg var i Cuba ti dager, men jeg har bare sett en katt en eneste gang. Samme i Colombia, bare sett en katt i en hel måned. Det er utrolig at du fikk et flott bilde av den eneste katten i Havanna
Originalbildet var best
Nydelig bilde! Tøft navn å .
Sist endret av gitarhenrik; 8. november 2007 kl. 16:40.
Kan jeg få en med høyere oppløsning tror du?

Dette er bakgrunnsmateriale :P
Hm, er litt uenig med frosken i at det var bra fokus. Skulle vært litt mer fokus på øynene, og ikke nesa, syns jeg. Ellers et stilig bilde, likte veldig godt værhåra på den, og snittet og alt. Behagelig å se på, og syns heller ikke det var spesielt kalde farger, perfekt sånn sett.

Ellers syns jeg signaturen din kunne vært kuttet vekk. Lite pent.
Absolutt godkjent, men det gjorde seg bedre uten hårstrået i øyekanten.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Sitat av Mcmak
Jeg la også merke til det hårstrået. Men et veldig bra bilde.
Hvilket Kamera brukte du?
Vis hele sitatet...
Et tips til nestegang vil være å trykke på egenskaper for bilde. Der kan du se slike ting som Kamera og objektiv samt at det første bildet er redigert i PS CS3

Jeg må også si at dette er et av de bedre bildene jeg har sett her! veldig godt jobbet!
en unge med downs
comRade's Avatar
Pent, jeg likte det.
Nydelig bilde! Offtopic, fortell litt om hvordan det er i Cuba? Skal bo der i en måned skjønner du
hvordan legger man til bilder