Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 3123
Rundt 3-4 tiden i går natt, torsdag 12.07-07, plasserte jeg og min venn, altså skaperen av dette kunstverket, ut en gigantisk tre-hund i bergen i rundkjøringen ved birkeland terminal. For dere som bor i området anbefaler jeg dere å ta dere en titt, for denne tre-hunden er virkelig et mesterverk av design!
For dere som ikke bor i området har vi filmet hunden etter at vi plasserte den. På filmen har vi akkurat satt oss tilbake i bilen, og kjører deretter forbi hunden.
For dere som ikke vet hva en Rondell-hund er så er det bare å bruke google til å søke, eller gå inn på www.Rondellhund.se

Link til film: http://media.putfile.com/rondellhund

B0mb3rm4n & Pyro_killer
Hehe, morsomt.
Er desverre alt for lite kjent i bergen til at jeg vet hvor dette er men.
Prøvde gule siders kart, er det en av de rundkjøringene ovenfor nesttun?
Trådstarter
Dette er ved bussterminalen "Birkeland terminal" og befinner seg i blomsterdalen. Er ikke så veldig langt ifra nesten, men likevel, det er et lite stykke vekke.
Rondell-hund? Rundkjøringshund på norsk altså.

Dere er meget kunsterisk anlagte :P
ok... hvorfor? Hvorfor setter man ut slike?
Vil vel tro at dette er en slags kultgreie på lik linje med phooning og slikt, rettogslett unødvendig absurd humor, men gud så facinert man kan bli:P
Trådstarter
Dette var egentlig et prosjekt som ble laget på en skole som terminsluttkarakter. At vi plasserte den ut var bare fordi den var stilig å se på, det ville vært morsomt å kjøre forbi den av og til, vi hadde få andre steder å ha den, og ja, sa jeg at den ble meget stilig ?
Sikkerhetsklarert
har du bedre bilder av den?
Ah, nå skjønner jeg, hvorfor sa dere ikke bare på flyplassveien?
Kjørte der idag og så den, kul hund, spent på hvor lenge den får stå der.

(og ja, jeg er ekstremt dårlig på stedsnavn )
Moro. \o/ Mulig å få opp et bilde tatt i dagslys også?
Ha ha ha, holdt på å kjøre av veien idag tidlig når jeg kjørte på jobb! I rundkjøringen med terminalen der ja. Lurte fælt på hva det var, og nff leverer igjen. Tar noen pics på mandag om den står der ennå.
Ganske genialt. Jeg lurer igrunn også på hvor lenge den kan stå der.
Har dere planer om å lage flere Rondell-dyr da?
Trådstarter
Sitat av Kanoner
Ha ha ha, holdt på å kjøre av veien idag tidlig når jeg kjørte på jobb! I rundkjøringen med terminalen der ja. Lurte fælt på hva det var, og nff leverer igjen. Tar noen pics på mandag om den står der ennå.
Vis hele sitatet...

Hehe! Vi prøvde å sette hunden mest mulig slik at refleks-øynene ikke skulle peke mot noen bilister(refleks-øynene virker egentlig bare om natten da). Fint om du tar noen bilder, for jeg har ikke kamera for øyeblikket.
Vi får håpe den står lengst mulig, slik at flest mulig får sett den

Ellers da, dere som har sett den realtime nå, hva syntes dere?
Jeg bor ikke i Bergen eller noe, men jeg fikk en PM fra noen fra BA.no
Hun lurte på om jeg hadde et bilde som jeg kunne sende til henne. Da får dere lagt det ut på BA.no sin nettside
Noen som kan hoste opp et bilde, legge det ut her, sende det til meg via pm eller direkte til adressen hennes(PM)
blir kanskje borte i dag sikkert noen som tar den i fylla.. men får se om jeg gjør noe sånt her i hadde vært gøy..
denne var stilig, kjørte forbi den i dag likte den mye bedre enn all den steinkunsttingene som står overalt.
Trådstarter
Sitat av cannabis-manndi
og ta den?
Vis hele sitatet...

Å ta den ja... Men vi får håpe den står der så lenge så mulig!
Snakket med en fra BA i dag, så den kommer trolig i avisen i morgen
Sist endret av avispapir; 14. juli 2007 kl. 13:01.
Skikkelig kult! Jeg vil gjerne se den, kan du legge ut bilde?
Det er flere i tråden som også ønsker det!

Ble rent inspirert av denne idèen.. Hmm, har en kompis som er dreven håndtverker, føler meg litt kreativ, bor nært Steinkjer som har hele 6 rundkjøringer... utfordringen er stor!
Gi meg en times tid, så kan jeg stikke på Rema 1000 kokstad å handle (liten omvei ja), så skal jeg få tatt noen bilder med mobilkamera i regnet.
Trådstarter
Jeg har ikke bilde nei. Men BA-Damen skal skrive om den i avisen i morgen. Så mest sannsynlig tar hun et bilde av hunden, om den står der enda.
Jeg må si skuffelsen var svært stor etter en heller frisk (millitært for kaldt og vått) scootertur i regnværet, for å finne at hunden var fjernet

http://wolcan.org/pic/nff/rund3.jpg
Vi får anta at det er veivesenet eller hva de nå heter for tiden som i sin uendelige arroganse og forakt for folkelige forsøk for å pynte opp i nitriste rundkjøringer som har fjernet hunden. Hunden var vakker den og nå står den vel og mygler på hittegodskontoret deres mens fantasiløse underingeniører i terylenebukser med pisseroser går rundt og ignorerer den.
Bikkjen som kostet masse tid,penger og krefter er i dårlig selskap.
Gå inn på rondellhund.se og se den videre kontekst og tradisjonen hunden representerer-
hatemail til vegvesenet er på sin plass. Jeg gråter bitre tårer over å ha blitt berøvet for innsatsen min i kunstens tjeneste. hvem som enn tok den:SETT DEN PÅ PLASS IGJEN!
Trådstarter
Sitat av cannabis-manndi
blir kanskje borte i dag sikkert noen som tar den i fylla.. men får se om jeg gjør noe sånt her i hadde vært gøy..
Vis hele sitatet...
Merkelig at hunden er vekk rett etter at du sier at den "kansje blir borte i dag, pga. fylla"
Tviler på veivesenet reagerer SÅ fort.
Det er ikke sikkert det er han, og den ble nok fjernet for en grunn (ikke at jeg kan finne noe god grunn, syns den var fin jeg).
Trådstarter
jeg sier ikke det er han bare at det er merkelig sammenheng...
Trådstarter
Sitat av avispapir
jeg sier ikke det er han bare at det er merkelig sammenheng...
Vis hele sitatet...
Edit: Dama i BA sier hun har snakket med statens veivesen, og de har ikke tatt hunden. Så det er nok noe slue drittunger som har vært å tatt den, men til dere som har den, kunne dere lagt opp et bilde av den?....
Sitat av avispapir
Merkelig at hunden er vekk rett etter at du sier at den "kansje blir borte i dag, pga. fylla"
Tviler på veivesenet reagerer SÅ fort.
Vis hele sitatet...
Tviler nok også på at Cannabis-Manndi har vært ute og hentet den siden Eidskog er 8+ timer unna med bil.. Men enig med deg Avispapir, syns Rondell Hunden deres var et flott iniativ til en kjedelig rundkjørsel - og de som har tatt den er avskum av værste sort..
Jeg syns det er forferdelig dårlig gjort å ødelegge et kulturelt bidrag, som denne Rondell-hunden var, ved rett og slett å knabbe den!
Får håpe de brenner i helvete, de som tok den altså...

Men avispapir, du gjør ikke et nytt forsøk da? Også passer du på å ta bilder med en gang;P